Přihlásit / Zaregistrovat se
Diskuze ke článku
Musado MCS
Agresivita pachatelů trestné činnosti, ale i pachatelů přestupků se neustále stupňuje. Na druhou stranu se společnost stává přehnaně citlivá na jakékoliv násilí použité ze strany policie. Z těchto důvodů vznikla potřeba naučit policisty jednoduchý systém, který by byl dostatečně účinný při zásahu proti agresivním osobám a zároveň nebudil negativní emoce u věřejnosti. V nedávné době se objevil izraelský systém Krav-Maga. Jeho úspěšnou evropskou konkurencí je systém MUSADO MCS
Autor: Jaroslav Vokoun
Publikováno: 15. 03. 2010
Zobrazit celý článek
Publikováno: 15. 03. 2010
Hodnocení článku
Průměrná známka 1.2
Diskuze ke článku
Počet komentářů ke článku: 25
Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním řádem ČR.
Odkazy vkládejte bez "http://", jinak se váš příspěvek z důvodu ochrany proti spamu nezobrazí.
Nevadi,porad to vypada na moc peknou vec ktera by sla cvicit,zkusit to muzu,zkoncit muzu vzdycky:)
23:02:48 27. 03. 2010
0 0
Bohužel, musím zklamat :-( turnaje, ani jiná soutěživá klání ohledně porovnání sil v MUSADO opravdu nejsou. Jelikož se jedná o účelné bojové techniky, zakončené dle možností a uvážení obránce ( razance útoku aj., s tím souvisejíci aspekty )nezbylo by nás pravděpodobně mnoho. Jedno ze základních rozdělení umění a sportu je : umění - životní cesta, sport - porovnávání sil a dovedností. Samozřejmě o tom můž být sáhodlouhá diskuze, ale to bude asi na jindy :-)
ps. pokud by vám někdo položil otázku, zda si zvolite život či smrt při souboji. Co si vyberete ? Myslíte, že váš protivník bude ctít pravidla souboje? Každý bojový systém, by se měl zdokonalovat a přizpůsobovat době a vyvoji techniky. Jestli tomu tak je?..... musíte poznat sami. Přeji hodně štestí při výběru.
13:06:55 25. 03. 2010
0 0
Jasne,chapu.Tu webovku jsem uz docela procetl:),ja si prave myslel ze kdyz je to to MCS ze je to nejak podporovane,takze jedinou cinost pro poldy ktera je podporovana je ta posilovna na Kongresovy?Jsem totiz z Prahy,to Musado se mi libilo hodne,ale jestli jsem si vsiml v tom nejsou turnaje a tak neco ze?..ja jsem totiz docela soutezivy typ:)A jeste jen chci doplnit,ze jsem nesel k polici kvuli tomu ,ze doufam ,ze budu mit vse zadara jen se ptam:)
22:04:53 24. 03. 2010
0 0
Zdravim vsechny kolegy.Jsem novy,budu nastupovat do ZOPky za chvili a rad bych se venoval nejakemu cviceni,delal jsem bojove sporty cirka 5let,ale to uz je dlouho.Chci se zeptat jestli to Musado MCS je pro policisty zdarma,ci se take plati prispevky,a jestli je pro policistu jeste nejaka jina moznost co cvicit v ramci policie,nebo si budu muset najit neco ve svem volnu?Dekuji za odpovedi.
22:30:33 22. 03. 2010
0 0
chipe bohužel jsi to napsal úplně přesně a paradoxně právě proto s tebou nesouhlasím (spisy byla jenom ispirace k zamyšlení).
Skupinu flákačů, kteří na to budou kašlat nikdy nepředěláš. Další skupinu která se zajímá hlouběji o bojové sporty to zajímá a tvůj výcvik je pro ně rozřířením jejich návyků a znalostí (už za sebou mají tísíce opakování a litry potu jak píšeš). Tohle jsou ale troufám si tvrdit menšinové skupiny.
První většinová je ta, která si myslí, že je policejní příprava naučí všemu (což je při současné intenzitě nesmysl i kdyby byla 12x do roka) a potom na to při zákroku doplatí, protože místo elegantní práce musí v krizi použít teleskop hlava nehlava (víš jak to myslím).
Druhá většinová jsou kluci, co si kebuli vyčistí třeba 40km na kole, nebo 2km v bazénu, občas když je zaujme nějaký jiný sport, tak je třeba chytnou brusle. Prostě celková fyzička. To jsou ti, co jdou běhat natruc v polobotkách, protože vědí, že v pohodě splní a ty je za tu chvíli stejně nic nenaučíš tak, aby to měli automaticky zažité. A věř mi, že při zákroku je rozhodně lepší kluk z druhé většinové skupiny než z první. Kolegyním se omlouvám, nic ve zlém:-)))
00:02:02 19. 03. 2010
0 0
Já to chápu, dokonce to myslím i v příspěvku zmiňuju... Jenže to nic nemění na tom, že úroveň vycvičenosti v použití donucovacích prostředků je zatraceně špatná. (střelecká je na tom maličko, ale jen malinko lépe, není to tak fyzicky náročné, bouchá to, takže lidi mají trošku respekt a dávají si větší pozor.) Nicméně, až budeme vykládat stodvacetikilovému opilému rómákovi, že mi hoří spisy, chodím na výcvik z volna, po noční atd. tak nevím co mi na to řekne.:-) Ona aby nějaká technika skutečně fungovala, tak jsou zapotřebí tisíce opakování a litry potu. To potvrdí každý, kdo se věnuje bojovým uměním. Nestačí zkusit to pětkrát a koukat při tom na hodinky, kdy už se dostanu na párek... Že by měl cvičit každý policista samostatně, ať už v práci, nebo ve volnu, je fantastická představa, ale bohužel v dnešní době neuskutečnitelná. Východiskem jsou asi skutečně jen kvalitní slzáky, tasery atd. Jinak samozřejmě čest a sláva všem četníkům, co se ve volnu věnují bojovým uměním či sportům. Je to koníček správný a vznešený. Pro policisty obzvláště.
PS. to Badboy- Díky za podrbání za uchem, potěší to každého:-)
PPS. Můžete teď dát najevo, jak moc vám záleží na výcviku. 10.4. 2010 organizujeme na poříčanské střelnici na žádost IPA střelecké závody. Je to kombinace praktické a mířené střelby, cca 100 ran, startovné 150 Kč. Kdo by chtěl jet, ať se mi ozve a napíše mail. Rád mu pošlu propozice závodu.
22:08:53 18. 03. 2010
0 0
Zdravím všechny! Musím souhlasit s tím, že bych byl moc rád, kdyby se intenzita sebeobrany, střeleb zvýšila, ale prostě jsme v ČR a příprava je ponechána na jednotlivcích. Ale tato by měla být součástí služby. Např. příjdu do práce a měl bych v pracovní době posilku či žíněnku, možnost střelby na střelnici, která by byla např. na jednom oddělení atd. Ale já příjdu do práce a píšu a píšu a píšu a píšu a převážím atd. Naše příprava je dávána do pozadí a to je špatně. Samozřejmě je mezi náma spousta remcalů, ale ty remcaj i v práci. Já jsem rád, když si mohu něco nacvičit, ale v dobrých podmínkách. Jak psal X1-RAY je pravdou, že nám hoří lhůty atd. Někoho mám předvolaného 3 týdny dopředu a musím to zrušit neboť příjdou střelby.... Pak to musím dohánět z volna. Jako bojaře jsem měl Chipa a mohu říct, že to bylo vždy dobrý. Zapojil do cvičení i ulici a rád se dověděl něco od nás. Bohužel policie je v tomto státě sekretářkou, ale to je k zamyšlení někomu jinému, kterému to je stejně jedno.
Např. slzotvorné prostředky z roku 1976 nebo jaký je tam rok výroby:))) jsou k ničemu. Ale dobrý pepřák či slzák je dle mne v DP číslo jedna. 95 procent agresivních rváčů do 5-10 vteřin nenásilně pošlou do kolen.
Snad se to brzo změní. Přeji hezký den.
15:33:56 18. 03. 2010
0 0
Chlapi koukáte na tu problematiku z pohledu bojařů a naprosto to chápu, ale snažte se pochopit kluky, kteří jsou zodpovědní za "papíry", ať už je to OOP, nehodáři nebo SKPV. Nemusí to být flákači, často se věnují sportu, ale paradoxně právě proto chápou, že současná intenzita tělesné přípravy je k ničemu.
Nemůžeš se potom divit, že kluk co dělá za 3 lidi (protože přece neexistuje podstav), dobrý sportovec běhá člunkový běh natruc v polobotkách a přitom myslí na to, že mu hoří lhůty na pěti spisech...
Není to chyba bojařů, tak si to chipe neber osobně.
21:30:14 17. 03. 2010
0 0
Omlouvám se za ten pravopis a překlepy:-(
18:38:14 16. 03. 2010
0 0
Jednotný systém je v běhu, nebo se připravuje. Jde o nově založený Police security systém, který je z 90% založen na teleskopických obušcích a slzotvorném prostředku. Garantem je pan Roman Bitner, který připravuje metodiku výcviku pro všechny policisty. Byl jsem na pár seminářích a zatím jsem spíše skeptický. Problém jednotného systému je v tom, že za 8 výcvikových jednodenních bloků, respektivě 4 u třetí výcvikové skupiny a 2. u čtvrté, není možné něco hlouběji naučit. Obzvláště když musíš probrat a)střeleckou přípravu, b)taktiku: osoba, vozidlo, budova, c)donucovací prostředky atd. Kolik času na výuku nějakého systému zbyde? Čtyři hodiny za rok? Problém není v tom, jestli se jako výukový systém vybere MUSADO MCS, Krav maga, Combat Sambo, nebo něco jiného. Problém podle mě tkví v tom, že na výcvik příjde 20 stokilovejch, votrávenejch dopraváků, kteří bojkotují jaýkoliv rychlejší pohyb, nevezmou si nic na převlečení a chtějí(teda nechtějí, ale musí), cvičit v šedých kalhotech, a bílé košili. Naruší hodinu tak dokonale, že z výcviku pak nemá nikdo nic, jen jsou otrávení lidé i instruktor. Ano chápu, hoří spisy, lidi mají svoje vlastní problémy atd. Ale to nic nemění na tom, že přístup možná 80% policistů k výcviku je zoufalý. Ono učit lidi kteří chtějí cvičit, ať již v civilním, nebo policejním klubu, je proti tomu procházka růžovým sadem. Dokud se toto nezmění, je jakákoliv snaha o jednotný systém marná. Ale i kdyby se přístup změnil! Co chcete někoho naučit za čtyři výcvikové bloky za rok? Na jaře údery a kopy, v létě chvaty, hmaty, hmaty, na podzim obušek a údery zbraní a v zimě poutání? Času na výcvik je zoufale málo... A kolik je policistů, co jdou ve volnu na žíněnku? Jeden z padesáti?
PS. Všem nevěřícím Tomášům, kteří mi budou vysvětlovat, že je třeba umět správným pedagogickým přístupem policisty zaujmout odpovím jen takto, pojdtě se mnou na výcvik a vyzkoušejte si to vést sami! Rád vás k tomu pustím. A kdo ví, třeba vám to fungovat bude.
To SLV - taky se pohybuju v bojových uměních dost dlouho. Tai chi jsem použil jen jako protiklad k tvrdým bojovým systémům, typu Kyokušin Karate, Thai box atd, takových ve kterých je fyzická kondice naprostým základem. Nemělo to vyznít nijak pejorativně.
16:52:30 16. 03. 2010
0 0
zkouska
07:00:10 16. 03. 2010
1 0
Jest třeba rozlišovat Musado MCS a tradiční Musado. Jinak, fyzická kondice je základním požadavkem pro jakýkoliv funkční bojový systém. Jinak to sklouzne k Thai či a podobně. Mimochodem, už jsem pár let mimo Musado, ale vždycky byl hlavním instruktorem 1. policejního klubu Míla V. Copak se děje, Olda už zavedl nové pořádky i v policejním klubu?
21:37:37 15. 03. 2010
0 0
Odkazy vkládejte bez "http://", jinak se váš příspěvek z důvodu ochrany proti spamu nezobrazí.
Nevadi,porad to vypada na moc peknou vec ktera by sla cvicit,zkusit to muzu,zkoncit muzu vzdycky:)
23:02:48 27. 03. 2010

0 0
Bohužel, musím zklamat :-( turnaje, ani jiná soutěživá klání ohledně porovnání sil v MUSADO opravdu nejsou. Jelikož se jedná o účelné bojové techniky, zakončené dle možností a uvážení obránce ( razance útoku aj., s tím souvisejíci aspekty )nezbylo by nás pravděpodobně mnoho. Jedno ze základních rozdělení umění a sportu je : umění - životní cesta, sport - porovnávání sil a dovedností. Samozřejmě o tom můž být sáhodlouhá diskuze, ale to bude asi na jindy :-)
ps. pokud by vám někdo položil otázku, zda si zvolite život či smrt při souboji. Co si vyberete ? Myslíte, že váš protivník bude ctít pravidla souboje? Každý bojový systém, by se měl zdokonalovat a přizpůsobovat době a vyvoji techniky. Jestli tomu tak je?..... musíte poznat sami. Přeji hodně štestí při výběru.
13:06:55 25. 03. 2010

0 0
Jasne,chapu.Tu webovku jsem uz docela procetl:),ja si prave myslel ze kdyz je to to MCS ze je to nejak podporovane,takze jedinou cinost pro poldy ktera je podporovana je ta posilovna na Kongresovy?Jsem totiz z Prahy,to Musado se mi libilo hodne,ale jestli jsem si vsiml v tom nejsou turnaje a tak neco ze?..ja jsem totiz docela soutezivy typ:)A jeste jen chci doplnit,ze jsem nesel k polici kvuli tomu ,ze doufam ,ze budu mit vse zadara jen se ptam:)
22:04:53 24. 03. 2010

0 0
Díky za pozdrav :-)
Pokud máš opravdu zájem o nějaké to cvičení :-) Neváhej navštívit www.musadocz.cz, kde zajisté nalezneš odpovědi na většinu tvých otázek. Popřípadě se můžeš telefonicky spojit s nejbližším policejním Musado Klubem.
ps.Jelikož se nejedná o firemní zájmovou činnost při které se policisté, vojáci a jiní, určitým způsobem s firmou :-) spojeni, zdokonalují ve svých dovednostech - příspěvky se platí. Osobně nevím o jiném systému v ČR, který se tak blízce specializuje na činnost policisty.
17:57:23 24. 03. 2010
0 0
Pokud máš opravdu zájem o nějaké to cvičení :-) Neváhej navštívit www.musadocz.cz, kde zajisté nalezneš odpovědi na většinu tvých otázek. Popřípadě se můžeš telefonicky spojit s nejbližším policejním Musado Klubem.
ps.Jelikož se nejedná o firemní zájmovou činnost při které se policisté, vojáci a jiní, určitým způsobem s firmou :-) spojeni, zdokonalují ve svých dovednostech - příspěvky se platí. Osobně nevím o jiném systému v ČR, který se tak blízce specializuje na činnost policisty.
17:57:23 24. 03. 2010

0 0
Zdravim vsechny kolegy.Jsem novy,budu nastupovat do ZOPky za chvili a rad bych se venoval nejakemu cviceni,delal jsem bojove sporty cirka 5let,ale to uz je dlouho.Chci se zeptat jestli to Musado MCS je pro policisty zdarma,ci se take plati prispevky,a jestli je pro policistu jeste nejaka jina moznost co cvicit v ramci policie,nebo si budu muset najit neco ve svem volnu?Dekuji za odpovedi.
22:30:33 22. 03. 2010

0 0
chipe bohužel jsi to napsal úplně přesně a paradoxně právě proto s tebou nesouhlasím (spisy byla jenom ispirace k zamyšlení).
Skupinu flákačů, kteří na to budou kašlat nikdy nepředěláš. Další skupinu která se zajímá hlouběji o bojové sporty to zajímá a tvůj výcvik je pro ně rozřířením jejich návyků a znalostí (už za sebou mají tísíce opakování a litry potu jak píšeš). Tohle jsou ale troufám si tvrdit menšinové skupiny.
První většinová je ta, která si myslí, že je policejní příprava naučí všemu (což je při současné intenzitě nesmysl i kdyby byla 12x do roka) a potom na to při zákroku doplatí, protože místo elegantní práce musí v krizi použít teleskop hlava nehlava (víš jak to myslím).
Druhá většinová jsou kluci, co si kebuli vyčistí třeba 40km na kole, nebo 2km v bazénu, občas když je zaujme nějaký jiný sport, tak je třeba chytnou brusle. Prostě celková fyzička. To jsou ti, co jdou běhat natruc v polobotkách, protože vědí, že v pohodě splní a ty je za tu chvíli stejně nic nenaučíš tak, aby to měli automaticky zažité. A věř mi, že při zákroku je rozhodně lepší kluk z druhé většinové skupiny než z první. Kolegyním se omlouvám, nic ve zlém:-)))
00:02:02 19. 03. 2010

0 0
Já to chápu, dokonce to myslím i v příspěvku zmiňuju... Jenže to nic nemění na tom, že úroveň vycvičenosti v použití donucovacích prostředků je zatraceně špatná. (střelecká je na tom maličko, ale jen malinko lépe, není to tak fyzicky náročné, bouchá to, takže lidi mají trošku respekt a dávají si větší pozor.) Nicméně, až budeme vykládat stodvacetikilovému opilému rómákovi, že mi hoří spisy, chodím na výcvik z volna, po noční atd. tak nevím co mi na to řekne.:-) Ona aby nějaká technika skutečně fungovala, tak jsou zapotřebí tisíce opakování a litry potu. To potvrdí každý, kdo se věnuje bojovým uměním. Nestačí zkusit to pětkrát a koukat při tom na hodinky, kdy už se dostanu na párek... Že by měl cvičit každý policista samostatně, ať už v práci, nebo ve volnu, je fantastická představa, ale bohužel v dnešní době neuskutečnitelná. Východiskem jsou asi skutečně jen kvalitní slzáky, tasery atd. Jinak samozřejmě čest a sláva všem četníkům, co se ve volnu věnují bojovým uměním či sportům. Je to koníček správný a vznešený. Pro policisty obzvláště.
PS. to Badboy- Díky za podrbání za uchem, potěší to každého:-)
PPS. Můžete teď dát najevo, jak moc vám záleží na výcviku. 10.4. 2010 organizujeme na poříčanské střelnici na žádost IPA střelecké závody. Je to kombinace praktické a mířené střelby, cca 100 ran, startovné 150 Kč. Kdo by chtěl jet, ať se mi ozve a napíše mail. Rád mu pošlu propozice závodu.
22:08:53 18. 03. 2010

0 0
Zdravím všechny! Musím souhlasit s tím, že bych byl moc rád, kdyby se intenzita sebeobrany, střeleb zvýšila, ale prostě jsme v ČR a příprava je ponechána na jednotlivcích. Ale tato by měla být součástí služby. Např. příjdu do práce a měl bych v pracovní době posilku či žíněnku, možnost střelby na střelnici, která by byla např. na jednom oddělení atd. Ale já příjdu do práce a píšu a píšu a píšu a píšu a převážím atd. Naše příprava je dávána do pozadí a to je špatně. Samozřejmě je mezi náma spousta remcalů, ale ty remcaj i v práci. Já jsem rád, když si mohu něco nacvičit, ale v dobrých podmínkách. Jak psal X1-RAY je pravdou, že nám hoří lhůty atd. Někoho mám předvolaného 3 týdny dopředu a musím to zrušit neboť příjdou střelby.... Pak to musím dohánět z volna. Jako bojaře jsem měl Chipa a mohu říct, že to bylo vždy dobrý. Zapojil do cvičení i ulici a rád se dověděl něco od nás. Bohužel policie je v tomto státě sekretářkou, ale to je k zamyšlení někomu jinému, kterému to je stejně jedno.
Např. slzotvorné prostředky z roku 1976 nebo jaký je tam rok výroby:))) jsou k ničemu. Ale dobrý pepřák či slzák je dle mne v DP číslo jedna. 95 procent agresivních rváčů do 5-10 vteřin nenásilně pošlou do kolen.
Snad se to brzo změní. Přeji hezký den.
15:33:56 18. 03. 2010

0 0
Chlapi koukáte na tu problematiku z pohledu bojařů a naprosto to chápu, ale snažte se pochopit kluky, kteří jsou zodpovědní za "papíry", ať už je to OOP, nehodáři nebo SKPV. Nemusí to být flákači, často se věnují sportu, ale paradoxně právě proto chápou, že současná intenzita tělesné přípravy je k ničemu.
Nemůžeš se potom divit, že kluk co dělá za 3 lidi (protože přece neexistuje podstav), dobrý sportovec běhá člunkový běh natruc v polobotkách a přitom myslí na to, že mu hoří lhůty na pěti spisech...
Není to chyba bojařů, tak si to chipe neber osobně.
21:30:14 17. 03. 2010

0 0
EYE
Zdarec EYE, taky jsem cvičil v Čimicích asi před 5 roky. Byl jsi v Libčický, nebo U Rybníka? Pavel
19:12:34 17. 03. 2010
0 0
Zdarec EYE, taky jsem cvičil v Čimicích asi před 5 roky. Byl jsi v Libčický, nebo U Rybníka? Pavel
19:12:34 17. 03. 2010

0 0
Vybavení
Nedá mi to, abych ještě něco nedoplnil a pak už opravdu přestanu:-)
POstoj vedení k výcviku je totiž patrný i ve výstrojním skladu. Tam totiž na rozdíl od AČR nenajdeme na fyz. přípravu vůbec nic a tím taky bohužel hodně kolegů argumentuje a možná proto schválně chodí na výcvik v tesilu:-( zažil jsem kolegu co chodil na člunkáč a 12 min. běh zásadně v polobotkách, prostě jen z principu, jinak to byl super sportovec :-)
18:43:49 16. 03. 2010
0 0
Nedá mi to, abych ještě něco nedoplnil a pak už opravdu přestanu:-)
POstoj vedení k výcviku je totiž patrný i ve výstrojním skladu. Tam totiž na rozdíl od AČR nenajdeme na fyz. přípravu vůbec nic a tím taky bohužel hodně kolegů argumentuje a možná proto schválně chodí na výcvik v tesilu:-( zažil jsem kolegu co chodil na člunkáč a 12 min. běh zásadně v polobotkách, prostě jen z principu, jinak to byl super sportovec :-)
18:43:49 16. 03. 2010

0 0
Omlouvám se za ten pravopis a překlepy:-(
18:38:14 16. 03. 2010

0 0
Souhlas
Dá se jen souhlasit s tím co tu zaznělo, je potřeba začít už na ZOP, to jak to tam teď vypadá, víme všichni:-( Celkový systém profesní přípravy bohužel pořád nese stopy "minulého režimu", prostě v žebříčku priorit našeho vedení je bohužel hóóóódně vzadu. Kdo se v tom trochu vyzná, že člověk v krizovém okamžiku udělá jen to co má tisíckrát nachozené a zažité, protože v podstatě reaguje pudově a až potom nějaké době začne fungovat mozek, který začně analyzovat a řešit, ale to už může být bohužel pozdě. Proto jsem taky zastánce fyz. přípravy v maximální možné míře. Problém je, jak tu zaznělo, že řada kolegů tím pohrdá, nechci se nikoho dotknout, ale s dopravákama mám v tomhle směru tak nehezké zkušenosti, že jsem kolikrát pochyboval jestli jsou to vůbec poldové:-( Neříkám, že všichni!!!
Podobná situace je i u střelecké přípravy, munice je málo, alespoň u nás, ale sušárnou každý druhý pohrdá a potom je mu divný, proč terč vypadá jako po brokně. O manipulaci ani nemluvím...
Prostě celkově je postoj k výcviku u PČR mizerný jak ze strany edení, tak ze strany podstatné části kolegů...Možná v tom svou roli hraje i to, že pokud jedinec neudělá testy, tak se v podstatě nic neděje:-(Teda mimo specializovaných úvarů...
Nenastřílíš? Tak s Tebou bude instruktor jezdit na střelnici dokud "to nějak" nedáš:-(
O tom novém jednotném systému si myslím své, také to moc dobře nevidím, osobně si myslím, že využití slzotvorného prostředku a teleskopu je sice fajn, ale polda by měl umět existovat i bez pomůcek podobného druhu, to za prvé. A za druhé jak tu zaznělo se to prostě při současné časové dotaci prostě nepodaří aplikovat...
Zažil jsem pár seminářů se Z. Náchodským...vím, že je to kontroverzní osobnost, to nechme stranou, ale on měl naprosto zažitých cca 8 možná deset technik a ty dokázal naprosto přesně aplikovat v každé situaci, případně si dokázal dostat soupeře do pozicize která vyhovala jemu...Jak pravý jedno japonské moudro: "Umění boje spočívá v umění řídít ho" a to bychom se měli naučit především...dostat to do hlav...ale je to jen můj názor, neříkám, že je jediný správný a rád si poslechnu i názor svých kolegů :-)
18:34:45 16. 03. 2010
0 0
Dá se jen souhlasit s tím co tu zaznělo, je potřeba začít už na ZOP, to jak to tam teď vypadá, víme všichni:-( Celkový systém profesní přípravy bohužel pořád nese stopy "minulého režimu", prostě v žebříčku priorit našeho vedení je bohužel hóóóódně vzadu. Kdo se v tom trochu vyzná, že člověk v krizovém okamžiku udělá jen to co má tisíckrát nachozené a zažité, protože v podstatě reaguje pudově a až potom nějaké době začne fungovat mozek, který začně analyzovat a řešit, ale to už může být bohužel pozdě. Proto jsem taky zastánce fyz. přípravy v maximální možné míře. Problém je, jak tu zaznělo, že řada kolegů tím pohrdá, nechci se nikoho dotknout, ale s dopravákama mám v tomhle směru tak nehezké zkušenosti, že jsem kolikrát pochyboval jestli jsou to vůbec poldové:-( Neříkám, že všichni!!!
Podobná situace je i u střelecké přípravy, munice je málo, alespoň u nás, ale sušárnou každý druhý pohrdá a potom je mu divný, proč terč vypadá jako po brokně. O manipulaci ani nemluvím...
Prostě celkově je postoj k výcviku u PČR mizerný jak ze strany edení, tak ze strany podstatné části kolegů...Možná v tom svou roli hraje i to, že pokud jedinec neudělá testy, tak se v podstatě nic neděje:-(Teda mimo specializovaných úvarů...
Nenastřílíš? Tak s Tebou bude instruktor jezdit na střelnici dokud "to nějak" nedáš:-(
O tom novém jednotném systému si myslím své, také to moc dobře nevidím, osobně si myslím, že využití slzotvorného prostředku a teleskopu je sice fajn, ale polda by měl umět existovat i bez pomůcek podobného druhu, to za prvé. A za druhé jak tu zaznělo se to prostě při současné časové dotaci prostě nepodaří aplikovat...
Zažil jsem pár seminářů se Z. Náchodským...vím, že je to kontroverzní osobnost, to nechme stranou, ale on měl naprosto zažitých cca 8 možná deset technik a ty dokázal naprosto přesně aplikovat v každé situaci, případně si dokázal dostat soupeře do pozicize která vyhovala jemu...Jak pravý jedno japonské moudro: "Umění boje spočívá v umění řídít ho" a to bychom se měli naučit především...dostat to do hlav...ale je to jen můj názor, neříkám, že je jediný správný a rád si poslechnu i názor svých kolegů :-)
18:34:45 16. 03. 2010

0 0
Chip
Věřím, že to je problém, jak to popisuješ, ale ono by možná stačilo, kdyby se s tim začalo už ve škole. Měl jsem to štěstí, že jsem se dostal do policejního výcvikovýho střediska v Německu a člověk tam neviděl nic jinýho, než jak všude pobíhají skupinky budoucích policajtů - no a kdyby to bylo stejně u nás, tak on by i přístup a hlavně možnosti byly úplně někde jinde. Navíc všichni znají to okřídlené - co se v mládí naučíš... Ale holt starýho psa jen tak novým kouskům nenaučíš. Ale je dobře, že to nevzdáváš.:-))
18:08:26 16. 03. 2010
0 0
Věřím, že to je problém, jak to popisuješ, ale ono by možná stačilo, kdyby se s tim začalo už ve škole. Měl jsem to štěstí, že jsem se dostal do policejního výcvikovýho střediska v Německu a člověk tam neviděl nic jinýho, než jak všude pobíhají skupinky budoucích policajtů - no a kdyby to bylo stejně u nás, tak on by i přístup a hlavně možnosti byly úplně někde jinde. Navíc všichni znají to okřídlené - co se v mládí naučíš... Ale holt starýho psa jen tak novým kouskům nenaučíš. Ale je dobře, že to nevzdáváš.:-))
18:08:26 16. 03. 2010

0 0
Systém pro PČR
Díky za odpovědi. Samozřejmě dobře vím, jak to chodí a že je problém i v policistech jako takových. A asi se dá i říct, že to je základní kámen toho, aby se jejich příprava posunula dál... I tak si myslím, že není na škodu ujednotit nějakým směrem profesní přípravu a snad se bude svítat na lepší časy, jak bylo psáno níže. Pokud se tak děje, tak jen dobře... :)
17:27:51 16. 03. 2010
0 0
Díky za odpovědi. Samozřejmě dobře vím, jak to chodí a že je problém i v policistech jako takových. A asi se dá i říct, že to je základní kámen toho, aby se jejich příprava posunula dál... I tak si myslím, že není na škodu ujednotit nějakým směrem profesní přípravu a snad se bude svítat na lepší časy, jak bylo psáno níže. Pokud se tak děje, tak jen dobře... :)
17:27:51 16. 03. 2010

0 0
Jednotný systém je v běhu, nebo se připravuje. Jde o nově založený Police security systém, který je z 90% založen na teleskopických obušcích a slzotvorném prostředku. Garantem je pan Roman Bitner, který připravuje metodiku výcviku pro všechny policisty. Byl jsem na pár seminářích a zatím jsem spíše skeptický. Problém jednotného systému je v tom, že za 8 výcvikových jednodenních bloků, respektivě 4 u třetí výcvikové skupiny a 2. u čtvrté, není možné něco hlouběji naučit. Obzvláště když musíš probrat a)střeleckou přípravu, b)taktiku: osoba, vozidlo, budova, c)donucovací prostředky atd. Kolik času na výuku nějakého systému zbyde? Čtyři hodiny za rok? Problém není v tom, jestli se jako výukový systém vybere MUSADO MCS, Krav maga, Combat Sambo, nebo něco jiného. Problém podle mě tkví v tom, že na výcvik příjde 20 stokilovejch, votrávenejch dopraváků, kteří bojkotují jaýkoliv rychlejší pohyb, nevezmou si nic na převlečení a chtějí(teda nechtějí, ale musí), cvičit v šedých kalhotech, a bílé košili. Naruší hodinu tak dokonale, že z výcviku pak nemá nikdo nic, jen jsou otrávení lidé i instruktor. Ano chápu, hoří spisy, lidi mají svoje vlastní problémy atd. Ale to nic nemění na tom, že přístup možná 80% policistů k výcviku je zoufalý. Ono učit lidi kteří chtějí cvičit, ať již v civilním, nebo policejním klubu, je proti tomu procházka růžovým sadem. Dokud se toto nezmění, je jakákoliv snaha o jednotný systém marná. Ale i kdyby se přístup změnil! Co chcete někoho naučit za čtyři výcvikové bloky za rok? Na jaře údery a kopy, v létě chvaty, hmaty, hmaty, na podzim obušek a údery zbraní a v zimě poutání? Času na výcvik je zoufale málo... A kolik je policistů, co jdou ve volnu na žíněnku? Jeden z padesáti?
PS. Všem nevěřícím Tomášům, kteří mi budou vysvětlovat, že je třeba umět správným pedagogickým přístupem policisty zaujmout odpovím jen takto, pojdtě se mnou na výcvik a vyzkoušejte si to vést sami! Rád vás k tomu pustím. A kdo ví, třeba vám to fungovat bude.
To SLV - taky se pohybuju v bojových uměních dost dlouho. Tai chi jsem použil jen jako protiklad k tvrdým bojovým systémům, typu Kyokušin Karate, Thai box atd, takových ve kterých je fyzická kondice naprostým základem. Nemělo to vyznít nijak pejorativně.
16:52:30 16. 03. 2010

0 0
Systém u PČR
V jádru s vašimi poznatky souhlasím. Pevně však věřím, že se blýská na lepší časy.
ps. je opravdu těžké trénovat lidi, kteří nemají zájem a své zaměstání berou jen jako práci. Nemůžeme hledat chyby jen v systémech.
16:14:12 16. 03. 2010
0 0
V jádru s vašimi poznatky souhlasím. Pevně však věřím, že se blýská na lepší časy.
ps. je opravdu těžké trénovat lidi, kteří nemají zájem a své zaměstání berou jen jako práci. Nemůžeme hledat chyby jen v systémech.
16:14:12 16. 03. 2010

0 0
Jaroslav Vokoun
Děkuji za odpověď, pohybuju se v boj. uměních téměř dvacet let, takže vím, že barevnost ústroje nebo pásku není ganrancí dovedností, ale o Musado toho přiznám se moc nevím a proto jsem se na to ptal. Díky.
16:14:04 16. 03. 2010
0 0
Děkuji za odpověď, pohybuju se v boj. uměních téměř dvacet let, takže vím, že barevnost ústroje nebo pásku není ganrancí dovedností, ale o Musado toho přiznám se moc nevím a proto jsem se na to ptal. Díky.
16:14:04 16. 03. 2010

0 0
PČR
Zajímal by mě váš názor na zavedení nějakého systému u Policie ČR. Jak je výše zmíněno ve článku, tak Armáda ČR obecně užívá Musado. Pokud se nemílím, tak většina moderních bezpečnostních sborů má vždy nastavený nějaký ucelený systém, který je užíván. U nás se mi to jeví tak, že každý intruktor učí něco jiného a ani zde není snaha více prohloubit znalosti policistů v této problematice. Osobně si myslím, že by bylo rozumné vybrat nějakou "cestu", začít s proškolováním instruktorů a dát i této části profesní přípravy ucelenou podobu... Jaký je váš názor?
14:39:10 16. 03. 2010
0 0
Zajímal by mě váš názor na zavedení nějakého systému u Policie ČR. Jak je výše zmíněno ve článku, tak Armáda ČR obecně užívá Musado. Pokud se nemílím, tak většina moderních bezpečnostních sborů má vždy nastavený nějaký ucelený systém, který je užíván. U nás se mi to jeví tak, že každý intruktor učí něco jiného a ani zde není snaha více prohloubit znalosti policistů v této problematice. Osobně si myslím, že by bylo rozumné vybrat nějakou "cestu", začít s proškolováním instruktorů a dát i této části profesní přípravy ucelenou podobu... Jaký je váš názor?
14:39:10 16. 03. 2010

0 0
Barevná odlišnost
Musado je rozděleno do dvou základních odvětví - Tradiční (TM) a Vojenské (MCS). Proto byla pro obě odvětví cvičenců vytvořena ústrojová norma :-) S přihlédnutím k zaměření daného odětví. Máme zde ústroj maskovanou a tradiční černo bílou. Po dosažení určitého stupně v TM a předepsané době cvičení, však může i cvičenec TM požádat o zk. na základní stupně MCS a po úspěšném absolvování :-) oblékat tobok (kimono) maskovaného vzoru se symboly Musado. Jednotlivé dosažené stupně se označují barevnými pásy.
www.musadocz.cz
ps. myslíte, že na barvě a vzoru cvičební ústroje spočívají vaše dovednosti ?
13:35:08 16. 03. 2010
0 0
Musado je rozděleno do dvou základních odvětví - Tradiční (TM) a Vojenské (MCS). Proto byla pro obě odvětví cvičenců vytvořena ústrojová norma :-) S přihlédnutím k zaměření daného odětví. Máme zde ústroj maskovanou a tradiční černo bílou. Po dosažení určitého stupně v TM a předepsané době cvičení, však může i cvičenec TM požádat o zk. na základní stupně MCS a po úspěšném absolvování :-) oblékat tobok (kimono) maskovaného vzoru se symboly Musado. Jednotlivé dosažené stupně se označují barevnými pásy.
www.musadocz.cz
ps. myslíte, že na barvě a vzoru cvičební ústroje spočívají vaše dovednosti ?
13:35:08 16. 03. 2010

0 0
Kimono
Vysvětlete mi prosím někdo, proč je maskovací kimono takový problém? To smí jako nosit jenom někdo? Označuje to snad nějaký stupeň technické vyspělosti?
to: CHIP... nic osobního, nevím kolik toho víš o Tai-Chi, ale k Tai-Chi nesklouzneš, neboj, k němu se dá totiž asi jen dospět :-)
12:20:28 16. 03. 2010
0 0
Vysvětlete mi prosím někdo, proč je maskovací kimono takový problém? To smí jako nosit jenom někdo? Označuje to snad nějaký stupeň technické vyspělosti?
to: CHIP... nic osobního, nevím kolik toho víš o Tai-Chi, ale k Tai-Chi nesklouzneš, neboj, k němu se dá totiž asi jen dospět :-)
12:20:28 16. 03. 2010

0 0
Realita
Zdravím všechny současné i bývalé cvičence :-) Je tomu již přes 10 let a já stále aktivně cvičím Musado MCS. V současné době Musado opravdu doznalo patrných změn. Především při úpravě MCS pro potřeby běžných policistů. Více info samozřejmě naleznete na www.musadocz.cz případně kontaktujte současné instruktory policejních klubů, kteří vás rádi do celkové problematiky zasvětí.
07:31:15 16. 03. 2010
0 0
Zdravím všechny současné i bývalé cvičence :-) Je tomu již přes 10 let a já stále aktivně cvičím Musado MCS. V současné době Musado opravdu doznalo patrných změn. Především při úpravě MCS pro potřeby běžných policistů. Více info samozřejmě naleznete na www.musadocz.cz případně kontaktujte současné instruktory policejních klubů, kteří vás rádi do celkové problematiky zasvětí.
07:31:15 16. 03. 2010

0 0
zkouska
07:00:10 16. 03. 2010

1 0
Jest třeba rozlišovat Musado MCS a tradiční Musado. Jinak, fyzická kondice je základním požadavkem pro jakýkoliv funkční bojový systém. Jinak to sklouzne k Thai či a podobně. Mimochodem, už jsem pár let mimo Musado, ale vždycky byl hlavním instruktorem 1. policejního klubu Míla V. Copak se děje, Olda už zavedl nové pořádky i v policejním klubu?
21:37:37 15. 03. 2010

0 0
Musado
Do Čimic jsem na musado chvíli chodil. Je to asi 5 let. V té době vycvik vedli civilisté a hodiny probíhaly tak, že 3/4 hodiny jste dřepovali a klikovali a půl hodiny probíhala nějaká výuka na kterou jste ani neměli sílu. Nehledě na to, že jste si koupili drahé maskovací kimono, které jste pak nakonec nesměli používat. Z tohoto důvodu mnoho lidí odešlo.
Co jsem slyšel od kluků co chodí do policejního musado klubu, tak od té doby co výcvik převzali policisté, tak skončilo nesmyslné dřepovaní a klikování. Zvyšovaní kondice je na každém poluchači a učí se především bojovat. Také už se může hned od začátku používat maskovací kimono a nebo čerňáky.
Civilní instruktoři si zřejmě mysleli, že policisté potřebujou pakárnu i mimo práci.
16:30:50 15. 03. 2010
0 0
Do Čimic jsem na musado chvíli chodil. Je to asi 5 let. V té době vycvik vedli civilisté a hodiny probíhaly tak, že 3/4 hodiny jste dřepovali a klikovali a půl hodiny probíhala nějaká výuka na kterou jste ani neměli sílu. Nehledě na to, že jste si koupili drahé maskovací kimono, které jste pak nakonec nesměli používat. Z tohoto důvodu mnoho lidí odešlo.
Co jsem slyšel od kluků co chodí do policejního musado klubu, tak od té doby co výcvik převzali policisté, tak skončilo nesmyslné dřepovaní a klikování. Zvyšovaní kondice je na každém poluchači a učí se především bojovat. Také už se může hned od začátku používat maskovací kimono a nebo čerňáky.
Civilní instruktoři si zřejmě mysleli, že policisté potřebujou pakárnu i mimo práci.
16:30:50 15. 03. 2010

0 0




