Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Místní příslušnost, právní kvalifikace

Trestné činy a přestupky s využitím internetu
KATERINA :: Datum založení: 26. 05. 2016 :: celkem 13 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu ST693 16:41:30 10. 06. 2016
st693.jpg
Jestli to řešit nebo nechat být - to záleží na tobě co můžeš a nemůžeš tolerovat.

K právní kvalifikaci: z toho co jsi psala by to mohlo být vydání v posměch podle § 49, odst. 1, písm. a) zákona o přestupcích, jenže to nevypadá že tvá čest nějak utrpěla, spíš bych to taky viděl na zmíněné schválnosti podle písm. c) (možnost uložit až 20 000 Kč pokutu + zákaz pobytu). Otázka je co jsou to schválnosti, jestli je to někde upřesněno v judikatuře (závazných názorech soudu).

Jde taky o to, kde byl spáchán přestupek, v Internetu to asi nebude tak jednoznačné, jestli se považuje za místo spáchání místo odkud pachatel na server(web) odeslal inzerát, nebo místo kde se server nachází, nebo jestli je místem spáchání celý Internet = prakticky celý svět, protože přestupek má vliv všude(téměř v každém státě světa si lze inzerát zobrazit).

Podle působnosti v § 8 by se v ČR přestupek řešil pokud by byl spáchán na území ČR, nebo pokud byl spáchán v cizině občanem ČR, nebo cizincem, který má v ČR trvalý pobyt, takže jestli osoba do této kategorie nespadá, tak je to v ČR naneštěstí právně neřešitelné.
Být tebou bych se ještě podíval na celý ten inzerát, jestli tam náhodou nejsou znaky pomluvy podle § 184 trestního zákoníku a v případě že ano, na § 4 - 11 které jsou o místní působnosti trestního zákoníku, která je myslímže širší než v případě přestupků.

Ale jestli to bereš vážně, tak se tím nemusíš moc zabývat, věnovat tomu čas a energii a radši jít na policii a tam ti už odborníci, kteří jsou tam od toho poradí a řeknou možnosti.

PS: To, čemu se v jiných oblastech říká zákonným zásahem do lidských práv a svobod(svoboda může být neomezená jenom v anarchii) se říká v případě Internetu cenzura, což mne mrzí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 12:56:25 05. 06. 2016
default.png
DAVSNA [2016-06-01 20:33:50]: IP adresa k identifikaci už dnes nestačí a z 99 procent, konečná IP adresa není tak jednoduše dohledatelná. Ale jak píše coprs....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu COPSR 22:07:46 01. 06. 2016
default.png
Ja myslim,ze operacno takticke podrobnosti uz pisat netreba...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAVSNA 20:33:50 01. 06. 2016
default.png
CATANI [2016-05-30 17:38:27]:
IP adresa se samozřejmě zjišťuje do přestupků i v ČR, ale v vzhledem k možnostem využití oprávnění v určité fázi je možnost dohledatelnosti na intelektu pachatele..

Tak tohle sdělení asi nějak nechápu ?!?! Samozřejmě že použitou IP leckdy zjistíš, nebo víš i u přestupku, ale ta je ti sama o sobě k ničemu, když nemáš možnost zjistit jejího uživatele.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOHN158 10:09:38 31. 05. 2016
john158.jpg
aby to rozhodnutí o sankci bylo právně nezávadné, musí se na 101 procent prokázat konkrétní osobě konkrétní jednání..
nestačí že to někdo slyšel, musí ho ideálně u toho někdo vidět.. a být ochotný svědčit.. jinak nechápu na čem jiném by to mělo být postaveno.. pak už jen žhavení lebky zvané budík..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 17:38:27 30. 05. 2016
default.png
IP adresa se samozřejmě zjišťuje do přestupků i v ČR, ale v vzhledem k možnostem využití oprávnění v určité fázi je možnost dohledatelnosti na intelektu pachatele...a nemusí být nijak vysoký a někdy jej ani nemusí mít. Myslím, že na Slovensku to bude naprosto shodné. Jinak na samotné kvalifikaci se shodnem, že se může jednat o přestupek schválnost. Dalo by se to řešit zřejmě i občansko právní cestou. Vše za předpokladu, že se zjistí osoba, která se podílí na zveřejnění.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOHN158 13:15:59 30. 05. 2016
john158.jpg
jo schválnost mi z toho vyklouzla, moje chyba.. Dík za upozornění..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu COPSR 08:58:29 27. 05. 2016
default.png
Neviem ako u vas, tu sa ip zistuje aj do priestupkov. Osobne to vidim na tie schvalnosti.
Najlepsie by bolo podat to v mieste bydliska dotycnych, no najma ked uz prides na policiu nenechaj sa odbit a daj to na papier!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 20:09:44 26. 05. 2016
default.png
JOHN158 [2016-05-26 12:43:48]: Když už nic, byla by to schválnost :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAVSNA 20:07:51 26. 05. 2016
default.png
Nechat být. Námaha nestojí za to. Maximálně přestupek § 49/1c - schválnosti. IP zadavatele ti bude k prdu, protože jejího uživatele na PŘ nelze zjistit, to lze jen na soudní příkaz (§88a) v trestním řízení a ještě ne u každého TČ.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio