Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Maximální věk uchazeče k PČR

Dobrý den, Rád bych znal váš názor na to, zda má smysl v 38 letech jít k PČR. Mám vysokou (Bc.) v oblasti marketingu, který dělám přes 12 let. Nicméně jsem vždy chtěl trochu víc aktivnější práci a pošilhával jsem po armádě či policii. Nyní nad tím vážně uvažuji, ale nejsem si jistý, zda v 38 letech není na kariéru u PČR pozdě. Osobně se cítím na 25 let :), dělám bojové sporty, pravidelně cross fit a standardní fitko, hraju aktivně americký fotbal. Takže fyzičku mám na dobré úrovni. Uvažuji o možnosti nástupu k PEO a případně si dálkově udělat PA. Prosím o váš názor. Děkuji.
ASH :: Datum založení: 07. 09. 2016 :: celkem 14 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu AF13 19:06:14 10. 09. 2016
default.png
ASH [2016-09-08 20:44:51]: No, pokud skutečně nestojíš o to zachovat si bočním vstupem práci, kde použiješ i hlavu, tak goodluck... v 38 letech sloužit s mládežníky, nebo si od nich nechat velet, to je za ty peníze fakt terno. Policie není primárně k pomáhání... od toho je zachranka a hasiči. Viz zákon o policii a její úkoly. Když může pomoci, tak policie pomůže, ale hlavní naplň práce je represe. Na pomáhání není třeba mít zbraň :-)

Souhlasím (+ 3)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ASH 22:47:21 09. 09. 2016
default.png
ANDILEK [2016-09-09 21:06:04]:
Ano, s mým současným platem je to skutečně tak. Ale za ty léta už mám plné zuby sezení 10 hodin denně v kanclu, nudné porady, atd. Vždycky jsem chtěl zkusit práci u policie a dá se říct, že si tím teď chci plnit nesplněný sen. Ale právě proto, že si tím nejsem 100% jistý, tak jsem zde napsal dotaz.

TEN_KTERY_KRACI:
K tvému dotazu o založení rodiny. Ono to není ani tak o čase, ale o financích. Tobě stačí 15 tis. na tvoje potřeby, ale pro potřeby rodiny naprosto nedostačující. Jak bys s touto sumou chtěl například uživit sebe, manželku a dítě? V Praze za to zaplatíš nájem a jíst budeš za co? Nehledě na to, že ti s takovým příjmem nikde neschválí ani hypotéku na případnou koupi bytu...

Nic chlapi, děkuji vám za komentáře a můžu vám říct, že mé nadšení se ztratilo a zřejmě si to ještě všechno pořádně rozmyslím... Díky a mějte se.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDILEK 21:06:04 09. 09. 2016
andilek.jpg
ASH [2016-09-08 20:44:51]:
promiň, ale to se nedalo nezeptat:
Ty teď bereš 44 tisíc a chceš se hlásit na místo, kde je víc než jisté, že budeš 3 roky brát max. 20? ... tak tomuhle zas nerozumím já..
... dovedeš si představit, že budeš prakticky v jedný chvíli brát o 50% míň než teď?
1 rok budeš brát 17960,- hrubýho!!! to budeš na Základní odborné přípravě (praxe + škola) pak další 2 roky někde na OHS (hlídková služba) nebo někde na obvodu nebo na dopravce, kde se to drobet zvedne možná na těch 22, ale pokud jsi teď zvyklej brát takovou dardu, což pro mnohé z nás co tu jsme určitě je, tak to beru jako hazard ... leda, že by jsis vzal ty řeči "indiána" k srdci a stačilo ti 15 a byl jsi chudej, ale šťastnej, že máš placku ;-)
Né, vážně - tohle si pořádně rozmysli.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu COPSR 11:52:45 09. 09. 2016
default.png
:-D idem si kupit popcorn a pivo, toto bude vesele :-)

ASH - pomahat a byt uzitocny sa da aj v osobnom volne. Dokonca ovela viac a efektivnejsie, ako v uniforme. Je kopa neziskoviek, dobrovolnickych organizacii. Neviem ako u vas, ale tu este funguju aj hliadky s "PSVB", aj ked osobne som tu cest este nemal. Vy zas mate aktivne zalohy, kde sa mozes hrat na vojacka. Pripadne by som ti odporucal na rok sabatikal, to je vymysel presne na taketo situacie. Policia je romanticka predstava pre ludi, ktori si nedokazu predstavit realitu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TEN_KTERY_KRACI 08:58:11 09. 09. 2016
Ten_ktery_kraci.jpg
ASH [2016-09-08 20:44:51]:

Omlouvám se, špatně jsem tvůj příspěvek pochopil. Měl jsem právě naopak pocit, že doufáš v nějaký nadstandardní postup a zvýhodněné podmínky. Jsem rád, že tomu tak není.
S tím finančním ohodnocením ti rozumím, to je pravda, že v supermarketu je teď plat 17.500 a to máš práci bez noční směny! a mít podporu srovnatelnou s platem policisty, to také pro mnohé nepůsobí zrovna lákavě. Ale na druhou stranu mně se tohle zase líbí, že tato poslání jako je policista, učitel nejsou nijak zvlášť výrazně platově ohodnocená. Považuji to za správné, neboť takhle alespoň odradí takové ty vypočítavé prospěcháře, kteří by to chtěli dělat jen pro peníze, další výhody a mít jisté místečko. Pro mě jsou tohle povolání, která jde člověk vykonávat opravdu z přesvědčení a pro nic jiného. A za to tím společnosti přináší si zaslouží jen bezmeznou úctu a hluboký obdiv.
Pokud máš vystudovaný obor v kterém máš dlouholetou praxi, vyděláváš takové peníze... jejda, tak tě tedy obdivuji, že chceš k policii. I vzhledem k tomu pokud jsou pro tebe kariéra a peníze důležité. To musí být tvoje touha pomáhat a chránit naši společnost obzvláště silná a určitě si zasloužíš respekt, pokud se tak rozhodneš.

Vím, že mám své ideály a určitě souhlasím, že je nějaký ten peníz k životu potřeba. Ale vždyť ty základní lidské potřeby, to je vesměs jen nájem, jídlo, ošacení a na to, myslím, bez obav nějakých 15.000 postačí. Proč chtít tedy víc a nač? Pro mě osobně je tímto práce policisty oceněna zcela dostatečně, přiměřeně běžnému životu. Mnohem více by mě při tomto povolání hřál ten pocit, že mohu pomáhat potřebným a být nesporným přínosem pro bezpečnost společnosti.

Jen bych se chtěl ještě zeptat: někdo tu zmínil, že je složité při službě u PČR založit rodinu. Z jakého důvodu? To je tak obtížné se při tom s někým seznámit, udělat si na něj čas? Je ta vytíženost až tak značná? Či snad budu v očích dam jako policista budit jakýsi bázlivý odstup?? Prosím, osvětlete mi jak to je. Díky.
Pokud to tak je, nedá se nic dělat. Chápu, že tato práce s sebou nese určité oběti, odříkání a už jsem se smířil, že mezi ně může patřit právě i rodina.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 23:07:51 08. 09. 2016
dax.jpg
ASH [2016-09-08 20:44:51]:
Příteli, netušíš ani v nejmenším do čeho chceš vlézt....
Rada nad zlato: zůstaň kde si a nebo si najdi podobně placenou práci. Povídačky o životním poslání jsou hezké, ale rodinu z nich neuživíš. Doby, kdy policista byl někdo a společnost ho řadila mezi vyšší střední vrstvu jsou v nenávratnu. A jak si správně pochopil tato společnost založená na kšeftu a penězích řadí policistu na nižší úroveň než pokladní v Penny.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SEKTA 22:44:33 08. 09. 2016
Sekta.jpg
GHOST-COP [2016-09-08 20:50:27]:
S tou odpovědi je to vázne divné....
Hlavne mi prijde, ze jeho příspěvek číst je jako číst nejake ,,pobožné " kecy
To bez urážky vůči všem věřícím:-D

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 20:50:27 08. 09. 2016
default.png
ten_ktery_kraci: Proč u tvého příspěvku nevidím tlačítko "odpověď". To mi vrtá hlavou.
1) Pro přijetí je jedno, jaký obor máš vystudovaný a v čem máš praxi a zda-li ji máš. Kolik praxe v jakém poměru komu je započítáno, o tom rozhoduje v bezpečnostních sborech služební funkcionář s personální pravomocí. Takže co kraj a člověk, může být při stejné tarifní třídě (horizontála) různý platový stupeň (vertikála).
Tazatel možná neví, že se na vzdělání nehledí (a proto se tady taky ptá a je to v pořádku), že bude dělat s řezníkama, barmankama atd., ale tohle třeba je v této profesi zcela jedno. Vzdělání tě dotvaruje. Buď jsi člověk k ničemu nebo k něčemu a je jedno, s čím v papírech nastupuješ.

2) Povolání, jež lze brát jako poslání, je dle mě spousta. Různá umělecká činnost, pedagogická činnost, veškeré bezpečnostní/záchranné složky, výzkum, řemeslo, baby-boxy......
Dnes je jiná doba. Je hezké, že máš ideály, ale nepoložíš kvůli nim svůj život než stihneš něco vůbec udělat. Teď to vyháním ad absurdum, ale prostě nějaký peníz dostat musíš a za každý peníz to dělat nebudeš. A pokud ano, možná by dotyčný měl dělat spíše v církevní charitě - tam se postarají o tzv. potřebné i o své ovečky (omlouvám se, zní-li to pejorativně).

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ASH 20:44:51 08. 09. 2016
default.png
Ten_ktery_kraci: čemu nerozumíš? To, že mám titul a dělal jsem marketing jsem psal proto, aby zkušení, které jsem žádal o radu, měli představu co jsem za týpka. Neptal jsem se na "boční dveře" k postupu nahoru...
A můj dotaz zněl, zda v 38 letech není na kariéru u PČR pozdě. A ano, jsem ambiciózní a nespokojím se s tím, že bych měl za 15 tis. čistého do smrti šlapat chodník. Určitě se chci zlepšovat, získávat zkušenosti a budovat si kariéru o PČR, pokud to půjde.
A co se týká služby veřejnosti a platu policisty, tak nástupní plat policisty je cca o 1.000 Kč vyšší, než kdybych bral podporu a ležel doma. To ti připadá fér? Dnes jsem viděl náborový leták do Penny na pozici pokladní. Nástup 18.500 Kč bez přesčasů. Policista slouží veřejnosti, jak píšeš, a mnohdy riskuje vlastní život. A za nižší plat, než má pokladní, které hrozí maximálně manko v pokladně po směně...

Abych to shrnul, můj dotaz tady se týkal mého věku a nástupu k PČR. A ano, chci dělat kariéru a ano, nelíbí se mi platové podmínky, které jsou v současné době u PČR nastaveny. Už to, že v současné době pobírám 44 tis. měsíčně a chci se toho dobrovolně vzdát kvůli službě u policie by ti mělo stačit k tomu, abys pochopil, že k policii chci jít právě kvůli tomu, abych pomáhal lidem... Nechci úlevy, nechci poční vchody a vše si chci projít od píky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TEN_KTERY_KRACI 19:59:30 08. 09. 2016
Ten_ktery_kraci.jpg
1) Teď tomu tedy úplně nerozumím... Na přijetí u policie by přeci nemělo mít vliv jakého oboru mám vzdělání, jestli mám titul, praxi v marketingu (kdekoliv jinde) nebo že sportuji atp. A už vůbec by nemělo mít nic vliv na nástupní plat. Ke všem by se přeci mělo přistupovat stejným rovnocenným způsobem, stejné přijímací řízení, stejný přístup, stejné testy - bez výjimek a poté by každý měl začít od píky na obvodním oddělení a v případě schopných jedinců se vypracovat k nějaké užší specializaci či povýšení, ale to až nejdříve po 3 letech. Takhle mi to tedy alespoň vyložil kamarád, který je u PČR. Což jsou ve skutečnosti ty praktiky poněkud odlišné? Na každého jiný metr? Prosím, to mi vysvětlete. Děkuji.

2) Nerozumím tomu, jak může někdo o práci u PČR uvažovat kvůli kariéře! Vždyť to je jedno z mála povolání, které je skutečně celoživotním posláním! Jeho náplní je prokazovat službu veřejnosti, potírat bezpráví a zločin, dbát zákona, pořádku. Zasvětit život pomáhání a ochraně druhých s nemalým důrazem na morální a etický profil takového jednání.
A to jaké při tom budu pobírat peníze nebo na jaké pozici tyto zásady budu moci uplatňovat - takové malichernosti, ty by měly být přece na zcela vedlejší koleji!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 1)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio