Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Domovenka

Zdravím všechny kolegy. Chtěl jsem se zeptat, zdali někdo z vás má zkušenosti se zasíláním a schvalováním vlastních návrhů nášivek nášivkové komisi PČR. A pokud ano, jestli někdo z vás uvede prosím na tuto komisi kontakt. Dále, jaký je váš postoj ke zvyšování hrdosti z příslušnosti ke svému útvaru PČR a nošení domovenek.
ANDRAS :: Datum založení: 20. 08. 2009 :: celkem 38 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu VOGON 23:36:43 24. 08. 2009
default.png
Sorry, možná můj příspěvěk vyzněl jinak než měl. Osobně nemám nic proti domovenkám. O nutnosti rozlišení PPJ nemá dle mě smysl se bavit, nutnost to je a osobně si myslím, kdyby toto rozlišení bylo o něco výranější, nebylo by to vůbec na škodu věci. Ono když už se to pak mele, tak člověk pomalu ani neví čí je. O paradoxu s tím, že člověk slýchá o tom jak si splácí hypotéku, to už sem také viděl a je to moc smutný, jeden se snaží a pak je ještě za toho špatnýho. Jinak domovenka OOP, kdyby mi tak záleželo abych měl jinou domovenku než jiné útvary, tak jdu k MP ti maj domovenku v každém městě jinou :-). Já osobně si myslím, že právě ta nášivnka se státním znakem a nápisem POLICIE z nás všech má dělat tak trochu širší okruh rodiny a měla by nás všechny sjednocovat. Bohužel v poslední době mi spíš připadá, že každý útvar si jede sám za sebe a nějaká spolupráce jde do háje. Neříkám že vždycky, je i plno útvarů se kterými se spolupracuje výborně. Stačí poprosit a výsledek je hned.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu S-LV 16:34:03 24. 08. 2009
default.png
Pokud jsi četl pozorně můj příspěvek k tomuto tématu na který asi narážíš, tak si ho přečti ještě jednou prosím. Nebyla řeč o tom, že by se mohla poplést družstva v rámci SPJ Praha, ale např. při hormadných akcích, kdy tento útvar spolupracuje s ostatníma PPJ a už několikrát se stalo, že mezi několika družstvy SPJ bylo třeba družstvo PPJ z UL ...(a to nemluvím o různých kanálech na RDST...) V rámci útvaru SPJ nejsou domovenky nijak odlišené žádným číslem, pouze existují tři provedení této domovenky: 1.slavnostní na sako-stříbrnomodrá, 2. šedočerná na kombinézu a 3. zelenočerná např. na oděv vz. 95(AČR)... PPJ ostatních ředitelství v PZE mají nášivky jiné i jiných tvarů, ačkoliv je nyní snaha pomocí ZPPP o sjednocení tvaru a motivu domovenek všech PPJ v ČR, což se ale řadě příslušníků nelíbí právě proto, že se například podíleli na jejich tvorbě a vzniku...V těchto nových domovenkách se již opravdu číslo objevuje... Největším paradoxem na těchto snahách je to, že tyto domovenky se nadají "koupit" ve skladu, ale v drtivé většině případů na konkrétním útvaru je nějaká dobrá duše(často se pak doslechne,že na tom vydělává majlant a splácí z toho svou hypotéku...), která sežene kontakt na nějakou "firmičku" a nechá nášivky udělat...no a pak se teprve hotová domovenka dostavá na rameno příslušníka. Takže žádný "nákup" za body ve výstrojním skladu...Stejně je to pokud vím i v případě např. triček, mikin nebo čepic s logem útvaru... A pokud se týká praporů...Myslím si, že v životě jakéhokoliv útvaru je přidělení standarty útvaru důležitým okamžikem. Podporuje to v lidech hrdost na příslušnost ke konkrétnímu útvaru(nemá to co dělat s povyšováním se nad druhé)... Největší problém s domovenkami podle mne je, že v naší kotlině je jistá dávka patriotismu a jakési hrdosti považována rovnou za nějaké povyšování se nad druhé :-( Velmi často jsou domovenky doménou útvarů, do kterých se dostat není tak zcela jednoduché a i proto jsou třeba příslušníci takových jednotek hrdi na to, že svou domovenku mají ...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CETNIK2 09:40:12 24. 08. 2009
default.png
Koukám že toto je jedna z mála diskusí, kde se diskutující drží skutečně tématu. Můj osobní názor je takový, že především nejde o to být akční. To je poněkud zavádějící. Jde o to říct - jsem odtud a toto je můj domovský útvar, jednotka apod. V 90 % případů a to vím z činnosti v nášivkové komisi, si nášivku navrhují sami policisté, konzultují s heraldiky, VHÜ, nášivkou komisí a to vše s vědomím, že ji chtějí a že si ji dokonce budou financovat sami. Tak tomu je v drtivé míře a příkladem zde může být třeba poříční oddělení v Praze (i když příkladů bude samozřejmě daleko víc). Nejde o to jim něco vnutit shora. Pokud si domovenku její budoucí nositelé sami navrhnou, pak je zde předpoklad, že ji chtějí, mäjí k ní vztah a je to otázka hrdosti a je úplně jedno, jestli jsou z SPJ, PMJ, poříčního odělení či základního útvaru. S akčností to skutečně nemá nic společného. Stejně tak je jasné, že to nemá nic společného s věkem a délkou služby. Zvykli jsme si všechno svádět na ty mladé, mlaďasy a pod. Ale v tomto případě je to jinak. Nášivky navrhují většinou ti, kdo už má k útvar nějaký vztah. Navíc si docela dobře dovedu představit ceremoniál přijímání nového kolegy, při kterém je mu slavnostně předána právě nášivka útvaru do kterého vstupuje. Význam nášivky přece nemá spočívat jen v praktičnosti, ale má plnit především funkci "kulturní". Vůbec nejde o to se nad někoho povyšovat, to je přece nesmysl. Jak se asi povyšuje příslušník PMJ nebo právě poříčáku nad ostatní? Bohužel jsme v takovém stavu, že přes všechny kritiky, negativa a zápory (myšleno obecně) zapomínáme vidět i to pozitivní a to je škoda. Svoji domovneku, logo, znak... může mít téměř každý útvar, pokud dodrží jasná kritéria pro tvorbu. Stejně je to vlastně i s prapory. A to je přece pozitivní.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 01:37:08 24. 08. 2009
Andras.jpg
vogon: Nic ti nebrání, navrhnout vlastní domovenku svého OOP. Poté jí můžeš hrdě nosit. Nikdo OOP nikdy nenazval lopatami, je to stejně záslužná práce, jako u jiných útvarů. Nevím, proč stále v nějakém symbolu útvaru vidíte zlo a povyšování se nad ostatní. Napadá mě snad jen...ta česká závistivá povaha. Jinak, pokud je schválen oficiální znak, lze ji objednat u specializovaných "vyšívačů", mohu li to tak nazvat. Cena jedné nášivky potom stojí cca 150,- Kč. Tedy PČR jako sbor celkově nestojí ani žvanec.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VOGON 23:42:18 23. 08. 2009
default.png
Jinak co se týče "nakupování nášivek ze svýho", dle mého názoru, paliže se něco nakoupí do výstrojního skladu a poté si to am někdo koupí ze svého konta ve výstrojáku, musí nejprve někdo jít a ty věci do něj nakoupit, což dle mě nejspíš probíhá nákupem za peníze, ne? Jinak já osobně nejsem proti domovenkám, mnohdy mohou být užitečné a určitě mají určitý vliv na psychiku člověka, jen si myslím, že v současné době by bylo lepší zainvestovat do jiných věcí, než je tvorba domovenek....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VOGON 23:35:43 23. 08. 2009
default.png
Celkem zajímavě rozvášněná diskuze :-) Sem jeden z těch mladejch uch. O domovenky sem se jednu chvíli zajímal, ale spíš proto, že jsem chtěl vědět která je která a původně sem si chtěl udělat menší sbírku v kanceláři, ale to je vedlejší. Nevím jak to funguje na jiných okresech, tedy ÚO, ale u nás existuje něco jako E-SIAŘ. Hrozná věc. Když sem musel podepsat seznámí s každým moulou co utekl z "pasťáku" na druhý straně republiky, tak sem kvetl. Teď se to ulehčilo elektronicky, tudíž seznámení se s čímkoliv trvá jednou tak dlouho. Ale k věci. Nevím přesně číslo ZPPP, ale není to tak dlouho, co jsme se seznamovali se vzory domovenek, vznikly nějaké nové - chtějí dělat krajské SPJ atd. Každopádně, už je jich tolik, že se v tom civilista nemůže nikdy orientovat. Beru rozlišení SPJ, a PPJ, ale argumenace ve smyslu že by se něterá družstva např. SPJ mohli poplést je dost ubohá. Konkrétně domovenky SPJ v Praze, jsou odlišené jen číslem, nikoli barevně... Jinak, pokud nějaká domovenka zajistí aby někdo dokázal lépe a rychleji sepsat usnesení nebo zahajovačku a další, sem s ní! Ale ono když čtu některé příspěvky, tak to vypadá, že hlavní jsou ty "spešl" rozlišené útvary a ten "blbej" obvoďák co musí umět spisovat, hlídkařit, zakročovat, dělat dopravu, jednat s lidma, oznamovat špatný zprávy atd. (je u všeho vždycky první), je vlastně úplná "lopata", protože obvoďáci maj "jen" tu nášivku se státním znakem a s nápisem Policie, nikoli tu "speciální" domovenku. I když současná politika manažerů policie je bohužel taková, že raději schválí "módní doplněk", než aby řešili, že na služební obvod, kde projetí všech obcí se rovná 750 km připadá cca 50 km/24 hodin.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 22:57:23 23. 08. 2009
Andras.jpg
Jinak to tvoje stojí za....hoši ze všech útvarů, kde je již oficiálně schválena, ti jistě zakondolují. Jsi borec.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 22:56:27 23. 08. 2009
Andras.jpg
No vidíš, já jsem zase zažil pravý opak, spolupráce mezi paragány, průzkumáky, a bigoši:-) Ona nášivka sama o sobě akční není. Záleží na útvaru a člověku co jí nosí. Já si myslím, že v současné době naopak stmeluje kolektiv, udržuje zdravou morálku, a posiluje úctu k tradicím. Z mých zkušeností, domovenku nosí zejména zodpovědní a zkušení lidé, kteří rozhodně nemají sklony jednat akčně a zkratovitě. To se občas naopak stává jedincům bez nášivek, kteří také jednat neumí vůbec. V některých případech.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CODY 10:48:28 23. 08. 2009
Cody.jpg
Na vojně sem byl v Chrudimi,výsadkáři-červený barety...byly tam dobří kluci,ale při společných cvičení doslova opovrhovaly zelenými-pozemní síly=bigoši.Vycházím i z této zkušenosti,a byl sem svědkem toho jak mladá dvojice vyzbrojená od hlavy až k patě,vypadající akčně absolutně nezvládala svoji práce.Prostě ten kdo něco umí se nemusí shovávat za akční nášivku x naopak ten kdo jí statečně a hrdě vystavuje všude na obdiv stojí za ......

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ASTALAVISTA 10:46:07 23. 08. 2009
default.png
to s.lv.: jojo, taky si myslím, nevím jak jinde ale mi si jí taky kupovali za svoje - PJ ZČK , těch pár korum ni nezabije a vypadá to líp. Jo a pro ty řečičky, že stačí project obličeje...já teda nevim, ale v tý kukle nepoznam nikoho kdyby se to někde opravdu pomíchalo, možná podle postavy, ale v tom brnění vypadaj všichni stejně, ještě, že existujou ty nálepky a všichni si polepujou helmy. Jinak sem taky pro domovenky, i za ty svoje koruny, vypadá to dobře. No muj názor. Akčňák co chce taktickou vestu a šupky dupky k URNě po 5ti letech :-D , to jo, dobrej vtip...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio