Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Absolvent VŠ u policie

Dobrý den, Chtěl by jsme se zeptat zasvěcených osob tzn. zkušených policistů, na možnost kariérního růstu u policie pro absolventy VŠ. Vystudoval jsem totiž pedagogickou fakultu a v současné době učím na SŠ. Práce je to zajímává, člověk má pravidelnou pracovní dobu a taky pracovní kolektiv je v pohodě. Co se týče platu, tak po půl roce mám asi 15.000,- čistého. Nic méně odmala jsem vzhlížel k povolání policisty jako ke svému vzoru a před několika měsíci jsem rozjel výběrové řízení. Zatím mám za sebou psychotesty a fyzické testy – všechno splněno. Byl jsem fakt nadšený, že se mi tak daří, ale pak jsem se bavil s kamarádem, který je taky absolvent PdF a u policie je asi 3/4 roku (je u dopravní policie a jezdí k nehodám – ale prej to není nehodovka ) – snad budete mít představu co je to za oddělení. Ten kamarád mě doslova a do písmene rozbil mé ideály. Říkal mi, že co se týče vztahů na pracovišti, tak to je děs běs a prej je tam, cituji: „Několik kokotů, kvůli kterým stojí za to odejít“. Co se týče kariéry, tak neví vůbec nic, prej je klidně možné, že zůstane celý život na oddělení, na kterém je teď, bez ohledu na jeho vzdělání. Teď byl na nějaké školení a prej se tam k němu chovali, jako kdyby to byl nějaký spotřební materiál o který nemá nikdo zájem. Nakonec mi řekl, že pokud se to nezlepší, tak na 90% odejde a půjde někam, kde o něj mají fakt zájem. Prosím rád bych slyšel názory ostatních policistů, abych si mohl vytvořit obraz z více názorů. P.S. celou diskusi jsem četl a mám smíšené pocity :o(
UCITEL :: Datum založení: 28. 03. 2008 :: celkem 9 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu TOMIK2 02:07:41 29. 12. 2009
default.png
727J [2008-03-31 10:55:51]:
Nazdar. Můžeš mi mladému středoškolákovi vysvětlit, co má VŠ společného s praktickými zkušenostmi? I mladý středoškolák s jednolettou praxí je z hlediska policejní práce hodnotnější než o dost starší VŠ bez praktických zkušeností. VŠ je výhoda do budoucna a záleží pouze na dovednostech a šikovnosti, aby se člověk časem dostal na vyšší místo.
Jeden můj služebně mladší kolega měl takový názor, že on je věkově starší a navíc vysokoškolák (ing.) a já jsem jen mladej středoškolák ( ikdyž jsem o dost služebně starší). Proto je něco lepšího než já a nechápe, proč mám vyšší tarifní třídu a proč musel nastoupit na hlídkovou tak, jako všichni ostatní usmrkanci se střední školou. Tak jsem si s ním napsal hlídku (nechal jsem ho dělat velitele hlídky) a dal jsem mu možnost ukázat své kvality. No, jak myslíš že to dopadlo... tolik srandy jsem už dlouho nezažil. Já jsem se v duchu smál, kolega VŠ byl ze zákroku v pr..li a dozorčí řval jak tygr. Nakonec jsem zákrok dořešil já a kolega VŠ musel psal vyjádření ke stížnosti na jeho arogantní chování (bohužel slušnost se na VŠ nevyučuje). Takže asi tak.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu IS 17:10:10 25. 04. 2008
is.jpg
No, raději nebýt vysokoškolákem:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu 727J 10:55:51 31. 03. 2008
default.png
Začátky jsou opravdu tristní - i když máš VŠ, jsi podle kolegů nula, ze které se stane četník až za X let. Je to fakt hodně o pokoře, když Ti dělá velitele hlídky o pět let mladší středoškolák s ještě mokrým maturitním vysvědšením. Každopádně nepočítej, že využiješ svůj duševní potenciál, dej si pozor, protože mozek zakrňuje hodně rychle...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PECA 12:46:25 30. 03. 2008
Peca.jpg
Někteří kolegové získali vysokou školu za účast a za to, že přijeli na zkoušky doslova na praseti a odráželi se husama, jinak si to totiž neumím vysvětlit.Ale jsou tu i lepší borci - cituji některé naše "dva" Ing. :" ryfle...kabeli...osobní auto Pežot".:-) Nejlepší asi bude, když si to zkušíš, zjistíš že je to o ničem a půjdeš dál...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HANTA 11:04:31 30. 03. 2008
default.png
Co dodat - dobrý.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BYVALY-SPJ2 00:18:20 30. 03. 2008
default.png
Ze sve zkusenosti (byvale, jiz jsem v civilu) vysokoskolaci byli zarazovani tam kam chteli, tzn nezustavali na zakladnich (nejnizsich) pozicich. To neznamena ze "delali" neco smyslplneho. V roce 1988 jsem dostal na zaskoleni vysokoskolaka (ing) ktery cerstve nastoupil s tim ze si odbude prvnich nezbytnych 14 dnu jako praxi a pote pujde do klidne kancelare. Take to tak bylo. Neumel nic, mel vysokou vojenskou skolu - uz si nepamatuju odbornost ale na vsechno papirovani i prakticke veci se s despektem ptal - proc se to vlasne musi delat kdyz je to zbytecne a za tech 14 dnu vubec nic neudelal. Nedokazal pochopit ze tak cela Policie funguje a tak funguje dodneska. Po nekolika letech odesel. Pri porovnani s ostatnimi kolegy z tehdejsi doby byl ten hloupejsi. Po deseti letech jsem dostal na zaskoleni cerstve nastoupivsi vysokoskolacku z FF (mgr). Bylo to zcela stejne. Od zacatku do konce. Dnes je stale jeste na kriminalce a je spokojena. Byla vylozene z te hloupejsi poloviny. Treti poznamka k vysokoskolakum - pred cca 5 lety kdyz jsem rezignoval na smyslplnost a logiku u Policie tak jsem se zasil na klidne misto. Chtel jsem jit do civilu ale na posledni chvili jsem to jeste zkusil zustat u Policie. Jeden z kolegu kteri se citili na tomto miste nedoceneni zvolil obraceny postup, chtel byt po absolvovani vysoke skoly uzitecny. Tak se mnou konzultoval nektere teoreticke situace z praxe a byl dost vykolejeny ze jsem jeho znalosti vyvracel jednu po druhe. Ani to ho nezlomilo a skutecne prestoupil. Potkal jsem ho potom jeste dvakrat. Hned poprve asi po pul roce nadaval na praci protoze nedelal to co chtel ale to co bylo potreba a smyslplnost, podruhe uz rezignoval s tim ze byva casto marod a sefove s nim manipuluji a presouvaji ho z oddeleni na oddeleni. Teprve pak (predpokladam) pochopil smysl toho co jsem mu rikal. Pozde, zpatky uz ho nikdo nechtel. Prisli jini zaslouzili z praxe kteri hned jeho klidne a zcela zbytecne misto obsadili a vazili si ho. Zaradil bych ho mezi standartni prumer Policie. Ctvrta a posledni poznamka k vysokoskolakum u Policie - na poslednim miste pred cca 3 roky byl 30 lety vysokoskolak ktery byl soucasti tymu policejniho prezidenta ktery mu radil co kde a jak zlepsit. I tento kolega kdyz ztratil iluze ze neco dokaze zmenit asi po roce rezignoval a odesel do civilu. Byl chytrejsi nez prumer meho okoli. Podobnych prikladu bych mohl uvest vice, tyhle jsou nejvice vypovidajici. Jestli je to pedagogocka fakulta nekde v Brne nebo blizkem okoli tak tam odtud znam plno absolventu z byvaleho nejblizsiho okoli kteri ji absolvovali na povinneho Bc kdyz zjistili ze je nejjednodussi v cele CR. Nezavidim, sam jsem zvazoval jesti ji delat ale nedelal protoze mi neslo o titul ale o ztratu casu a povinnost se vazat na dalsi roky. Tim se nechci nikoho dotknout ale schopni lidi se nepoznaji podle toho jakou skolu absolvovali, ale podle toho co maji v hlave. Logika u Policie nikdy nefungovala a nejblizsich nekolik desitek let fungovat nebude. Protoze na nejvyssich mistech je plno debilu (vyse IQ) kteri si k sobe berou zcela stejne kvalitni nejblizsi podrizene a s nimi ridi cely bezpecnostni sbor. Takhle to funguje od nepameti a ti nove nastoupivsi to tak prebiraji od tech starych, kocicich a stale v tom pokracuji. K veci - na jakekoli misto u Policie je mozne se dostat prakticky hned, je totiz nedostatek lidi. Vsechno se da obejit pomoci "tlacenky" ze strany pratelskych kontaktu a nadrizenych. Jen dodam, ze kriminalka neni zadne terno. Vsude dostanes na stul haldu zbytecnych papiru za kterymi nejsi videt a delej. Nehraje se na pracovni dobu od 7.30 do 16 hodin, budes v praci dokud sve neudelas. A aby to nebylo tak jednoduche, tak chodis na MBO a MBA ktere stejne jako ty papiry nemaji skutecny smysl. Timhle ti nechci nic vyvracet, je to zcela tve suverenni rozhodnuti, ale tohle je zase zabehnuta praxe u Policie. HOWGH

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BEDUIN 18:30:29 29. 03. 2008
default.png
Vážený kolego, a budoucí kolegové vysokoškolsky vzdělaní... Já sám nemám VŠ, a svým způsobem mi to nevadí... tedy netrápí mě to... Cením si vzdělaných lidí ( pokud za vzdělání platili to, co je určeno zákonem...), kteří chtějí vstoupit do našich řad. Není to lehká práce... a já bych to jednoduše zkrátil, je to služba lidem, se všemi klady a zápory ( hodnocení má každý individuální, ikdyž v současné době dle mého názoru převládají negativa). Přestože máte VŠ, buďte tak hodní... a vyšlapejte si tu možnou cestičku vzhůru trpělivě a poctivě... Pokud se zeptáte řadových kolegů a mnohdy i dobrých vedoucích pracovníků... tak vám řeknou, že nejlepší školou je praxe, a poznat celý systém důkladně od spodu. Jen tak ve vedoucích funkcích můžete dále rozumět svým podřízeným ( pokud se vám nezatemní mozek). Pokud jde o zacházení s VŠ jako s " povlem", tak tvrdím, že není ( nemá být) rozdíl v přístupu mezi SŠkolákem a VŠkolákem. Již dnes pracují pro naši firmu VŠ vzdělaní policisté, a jen nepatrná část z nich má možnost jít " výš". Je to ( měla by to být) klasická piramida. O možnostech kariérního růstu je to na jiný a delší příspěvek... Takže, nespěchejte ani k SKPV... začněte pěkně jako řadový četník... Toť vše... to jen tak ve zkratce. Hodně zdaru, chutě k práci a do života a pevných nervů. Zdraví Beduin Martin Zapletal

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu UCITEL 17:00:10 29. 03. 2008
default.png
A jak to chodí u kriminálky? Po jak dlouhé praxi se tam má člověk šanci dostat?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu 007 15:55:17 29. 03. 2008
default.png
Vysoká škola u policie znamená, že se někdy, za souhry několika okolností a náhod můžeš dostat na pozici, kde je vysoká škola potřeba. Ale taky to nemusí znamenat vůbec nic a budeš navždy dole tak jako stovky a stovky dalších, co tu vysokou školu mají.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio