Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Zaseklý teleskopický obušek

Zdravím kolegy, mám takový trošku trapný dotaz, neznáte postup, při zaseknutém teleskopu? Dnes se mi podařilo ho vytasit s takovým švihem, že mi zástala jedna část zaseknutá a nechce povolit ani silným mlácením o zem :(. Zkusil jsem promazat WDčkem a nic, teď je v mrazáku a zkouším, jestli se kov "nesmrskne" a pak by šel možná lépe. Díky za rady
FULL-MIX :: Datum založení: 15. 10. 2009 :: celkem 13 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 18:08:30 19. 10. 2012
default.png
Mě se nejvíc osvědčilo jednoduché poklepání občas to chce trošku nervi ale 10-15 minut klepání to povolí. Buď poklepáváním hrotu do tvrdé podložky nebo teleskop normálně chytnout jako při bouchání ale špičkou jemně ťukat do něčeho tvrdého taky se to po chvilce odblokuje takhle mi povolilo vše občas to chce jen dostatek trpělivosti a oleje a následné odmašťování opravdu nedoporučuju. Vážně se může stát že zrezne.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETER-GRIFFIN 17:11:51 19. 10. 2012
default.png
JIRKA-PCR [2009-10-27 00:55:38]: Na nahřívání pozor - kalení je postup, kdy kov zahřeješ na poměrně přesně danou teplotu a pak prudce (max během pár sekund) zchladíš - přesné hodnoty záleží na použité oceli.
Pokud bys to zahřál vodou (do 100 C) tak je to v pohodě, ale nad cca 500, 600 C už ti ocel už určitě změní vlastnosti - změkne nebo zkřehne podle toho co s tím přesně budeš dělat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu REPKIN 20:24:22 24. 06. 2011
default.png
a po pár měsících pěkně zrezlý :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTYSS 19:14:48 24. 06. 2011
default.png
Zdravím pánové, právě ted se mi to stalo taky , můj teleskop se zasekl při tréninku (zn ESP Kalený 21') přečetl jsem si zde rady a nabízím taky jeden z postupů. 1.) Odšroubovat zadní kryt (tu s logem firmy) 2.)důkladně vystříkat WD čkem a nechat odležet tak 2-3 min "hrotem" dolů 3.) zaseklý obušek položit na pevnou podložku (u mě fungoval i koberec na plovoučce ) hrotem k zemi (poslední díl = "hrot"), a na odšroubovaný kryt položit kus kartonu(proti poškození závitů) 4.) Vzít si kladívko a s citem klepat a přidávat na intenzitě (žádné bušení jak na kovadlině :)) Obušek po chvíli určitě povolí ale to není vše, jak už tu někdo přede mnou zminoval když teleskop vystříkate WDčkem výrazně snížíte jeho schopnost držet složený, toho se jednoduše zbavíte když kovovou část umyjete v JARU nebo jakémkoli odmaštovači a necháte oschnout, pak teleskop jen složíte zašroubujete víko a obušek je plně funkční.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MESZIK 22:37:45 14. 12. 2009
default.png
Tak s ním nemlať o zem silou, ale zkus to větším švihem...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRANTA2 13:57:36 16. 11. 2009
default.png
Vyndat z mrazáku a tu část, která se má roztáhnout polévat vařicí vodou z konvice.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 1)
Poslat zprávu JIRKA-PCR 10:13:30 16. 11. 2009
default.png
ten olej nevim, pokud je obuch zahryzlej, tak se k plochám které za to můžou stejně nedostane ne ? Jinak jo, poklepání funguje, ale říkám, mě se jednou zasekl takhle, a nefungovalo nic, nakonec až ten sporák :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu R 17:42:04 08. 11. 2009
default.png
nejlepší je když vezmeš ten telskop rozložíš ho z druhé strany a dovnitř nastříkáš olej bud wd nebo konkor on to povolí to mám odzkoušené:)anebo ho rozvikláš do stran tupou silou to vždy nejde :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JIRKA-PCR 00:55:38 27. 10. 2009
default.png
Mě se stalo něco podobného, jednou sem s ním zkusmo pořádně sejmul beton. sloupek a nemohl sem ho zaboha dostat dovnitř, kladivo, nic takového nefungovalo. Zaseklý byl mezi prostřední a koncovou částí, jak se mi to povedlo dát do kupy ? --> trocha fyziky... střední část sem položil přímo nad hořák plyn. sporáku a nechal jí tam cca 15 min. nad plnym kotlem, ne 5. min. je potřeba aby se opravdu nažhavil, poté si vem DOBRÉ TLUSTÉ rukavice !!! Obuch bude opravdu hodně horký, klidně si úchop ještě omotej ručníkem, ale nějakym starým, mě to pěkně zčernalo froťák. Pak rychle polít konec studenou vodou, zchladit, a šupky na beton, já do toho praštil kladívkem, ale ani nebylo potřeba, prostředek se mi dost roztáhl, takže se pak složil bez problému... Samozřejmě, jak už tu bylo psáno, odšroubuj koncovku, nech rukojeť volně kolem obuchu, klidně mezi držadlo a obuch nacpi nějakej papír, ať se ti nestaví guma na rukojeti, byla by to škoda... Mě tohle fungovalo, myslím že pokud ani toto nezafunguje, máš doma parádně zalisovaný kovový trubky, snad ještě zkusit nějakej 10t lis :D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 21:53:07 15. 10. 2009
default.png
tak já tajně doufám, že si dnes již nikdo nekalený obuch nepořídí .-)) dále to tzv. ohýbání děláš v ruce a snažím se ho uvolnit tlaky do všech směrů.. nemyslím tím za každou cenu zlomit .-)... rozebrání obušku a úder z vrcku na osu mu nevadí i když není kalený... proto to je úder předmětem do osy, aby se nepoškodil .-)) a k tomu poklepání... samozřejmě jde o lehké poklepání kolem spoje, aby kov dostal vibrace .-))) takže lehce .-)) to bychom si rozuměli... teleskopáků jsem pár v ruce měl, takže vím co radím .-))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio