Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

jízda bez vydaného řidičáku

zdravím, měl bych takový dotaz, pokud bych jel bez vydaného ŘP( a měl u sebe papír z autoškoly o složení zavěrečných zkoušek), zastaví mě hlídka PČR, bude to bráno jako § 180d nebo jen jako §6 odst.(8) Řidič motorového vozidla musí mít při řízení u sebe? děkuji za odpověd
KACER35 :: Datum založení: 20. 10. 2009 :: celkem 11 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu GOOR00 22:55:05 31. 10. 2009
default.png
Jediný jsi to napsal správně. Jediná věc, která dává někomu právo řídit motorové vozidlo na pozemní komunikaci je řidičské oprávnění patřičné skupiny nebo podskupiny. Řidičský průkaz pouze prokazuje, že konkrétní osoba je držitelem řidičského oprávnění konkrétní skupiny nebo podskupiny, nic jiného.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KOSTA 20:14:27 21. 10. 2009
default.png
Souhlas s malou společenskou nebezpečností. Ale, pokud nemá řidičák vydán (není zapsán v reg. řidičů), neproběhlo zřejmě do konce správní řízení o vydání ŘO a tedy ještě stále je neřidičem de fakto i de jure. Vzledem k první větě byl to byl jen přestupek stejně jako: máš ŘO jen pro A1 a řídíš na A2. Pokud by byl zapssán v registru řidičů a neměl ŘP u sebe, byl by to asi jen přestupek "..nemá předepsané doklady..." Ikdyž na mařenku se dělají i řidiči, kterým zákaz řízení už dávno skončil, ale zatím si nevyzvedli ŘP.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PAVEL-J-BILY 18:55:45 21. 10. 2009
Pavel J. Bílý.jpg
Když jsi u těch znalostí práva, zopakuj si též § 3 odst. 2 TZ - čin, jehož stupeň nebezpečnosti pro společnost je nepatrný, není trestným činem, i když jinak vykazuje znaky trestného činu. Dotyčný úspěšně složil zkoušky v autoškole, tím prokázal, že je způsobilý řídit, takže státní zástupce mi pouze potvrdil můj názor na věc. Proto jsem mu ostatně volal. Nejsem zastáncem zakládání známého spisu jenom pro tu podělanou čárku s tím, že on už si to někdo někde shodí, hlavně že my tam tu zkrácenku máme. To nechám jiným borcům...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HHONZA 18:40:50 21. 10. 2009
default.png
Koukám, že tady aby práva znalého člověka pohledal... Jediné s čím se dá souhlsit, že asi by zde ze strany st. zástupce nebla vůle do toho nějak jít, ale policie to řešit musí, ta možnost rozhodování nemá. A to ostatní co zmiňujete-pletete jablka a hrušky. Je sice pravda, že člověk není oprávněn řídit jen když má tu "kartičku", ale je třeba chápat rozdíl v prvotném vydání ŘP a ztráta ŘP (čekání na nový).

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 22:11:33 20. 10. 2009
default.png
aneb lidsky řečeno: kartička (řidičák) ještě nemusí znamenat, že řisdič vozidlo smí řídit a absence kartičky taky nemusí znamenat, že vozidlo nesmí řídit. Jakmile jsi v registru řidičů, jsi řidič. Kartičku ti taky mohou ztratit a to pak jako třeba dva měsíce nebudeš jezdit? Řidiské oprávnění vladtníš, že nevlastníš nějakou plastovou kartu, to je už jen formalita.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BOB52 21:38:05 20. 10. 2009
default.png
Já bych to viděl tak, že složení zkoušky je konstitutivní akt a vystavení řidičáku akt deklatorní. Stejně jako člověk je člověkem narozením a ne vystavením rodného listu. Nicméně je to jen názor a nikdy jsem toto neřešil ani se o tom nebavil.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 20:46:58 20. 10. 2009
Danik.jpg
Začne se lustrací, je-li už zapsán v registru jako řidič, postupuje se jako by neměl ŘP u sebe, není-li zapsán může být §180d. Jak říká Pavel nevěřím, že by do toho nějaký stát. zástupce šel. Nedávno sem byl před nehodovkou u nehody, řidič po zkoušce, ale neměl ještě kartičku. Hošan měl štěstí, v registu řidičů už byl:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X502 19:25:22 20. 10. 2009
default.png
Nebo si zaplaťit 500 kč poplatek a do 5 pracovních dnů ho máš hotovej.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PAVEL-J-BILY 18:21:47 20. 10. 2009
Pavel J. Bílý.jpg
Předloni jsem zastavil mladíka, který měl stejný problém - pro jistotu jsem věc konzultoval s dosahovým státním zástupcem a vzhledem k nepatrné společenské nebezpečnosti se ve věci trestní řízení nezahajovalo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KACER35 17:34:58 20. 10. 2009
kacer35.jpg
díky za odpověd

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio