Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

150 hodin

Dobrý den, prosím Vás,pokud mi může někdo poradit, zajímalo by mě jak je to s nařízenou 150 hod. práci přesčas. Zda-li pravidelně se opakující BA (každý víkend,každý měsíc),o kterých se ví dopředu a na které musí být policisté veleni nad běžný počet ve službě,se započítávají do fondu pracovní doby, nebo do tzv.zelených 150? Dále by mě zajímalo, podle které právní normy se přesčasová práce neproplácí(ZP PP,NMV, apod.)? V zákoně 361/2003 Sb. v §54 se o práci zdarma nehovoří. Za odpověď Vám moc děkuji,bude přínosem pro mnoho kolegů!!!
IVOS :: Datum založení: 13. 11. 2009 :: celkem 9 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu LUKAS-CISAR 17:54:29 24. 09. 2010
default.png
Ahoj, za jakých podmínek lze nařídít práci do "zelených" upravuje nějaký ZPPP, promiň jsme líný to hledat, ale najdeš ho, měl by být z letošního roku. Co jsi pamatuji, tak nelze plánovat služby tak, že se rovnou počítá se 150 hodinama do "zelených". Má to být služba vyjímečná a to pouze v důležitém zájmu služby. Přesné definice obsahuje onen ZPPP.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 17:32:42 24. 09. 2010
default.png
odkaz na podanou ústavní stížnost ohledně 150h http://www.nospcr.cz/pravni-servis/ustavni-stiznost musíme počkat, až to ÚS rozsekne

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LARRYFLINT 14:54:32 24. 09. 2010
default.png
Nejsem sice odborník přes práva, ale jsem toho názoru, že ustanovení o 150 hod. nepropláceného přesčasu stanoveného dle našeho služebního zákona je v rozporu s čl. 9 listiny základních práv a svobod.
Tam je psáno :

(1) - Nikdo nesmí být podroben nuceným pracím nebo službám.
(2) - Ustanovení odstavce 1 se nevztahuje na :
a) práce ukládané podle zákona osobám ve výkonu trestu odnětí svobody nebo osobám vykonávajícím jiný trest nahrazující trest odnětí svobody,
b) vojenskou službu nebo jinou služnu stanovenou zákonem namísto povinné vojenské služby,
c) službu vyžadovanou na základě zákona v případě živelných pohrom, nehod, nebo jiného nebezpečí, které ohrožuje životy, zdraví nebo značné majetkové hodnoty,
d) jednání uložené zákonem pro ochranu života, zdraví nebo práv druhých

dalo by se to v případě písm. d) 2 odst. pochopit u služby DS či ZDS, záleží tedy asi na povaze dané služby... Pokud se ale např. jedná o DBA do zelených hodin, kterých je u nás na oddělení kolikrát požehnaně, vidím to jako protiprávní jednání resp. protiústavní, protože listina základních práv a svobod je součástí ústavního pořádku ČR.

Prý už byla podána stížnost k ústavnímu soudu, tak nezbývá čekat, jak to dopadne...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARCELUCE-WALACE 10:02:37 13. 02. 2010
default.png
Zdravím všechny kolegy a kolegyně. Zaujala mě diskuze na téma přesčasů a rád bych Vás poprosil o radu. Sloužím na jednom nejmenovaném odděleni v Praze, kde se slouží 24 hodinové směny dozorčí služby a zesílení DS. Od konce loňského roku byla vedením zavedena novinka, kdy nepřítomní policisté (převážně plánované dovolené) jsou nahrazovány ostatními policisty zařazenými do 24 hodinových směn na DS a zeslení DS v době svého volna a to tak, že jim jsou dopředu naplánovány 24 hodinové služby jako přesčas do 150 hodin (bez nároku na plat). Domnívám se, že takto plánované přesčasy (jedná se o pravidelné plánování, cca jedna 24 hodinová služba do měsíce na každého policistu)jsou v rozporu s právními předpisy, ale i po prostudování všemožných předpisů jsem nedošel k jasnému závěru. Pokud má někdo s touto problematikou zkušenosti, budu rád, když se podělí a blíže mi objasní "téměř nic neříkající" znění § 54. Všem moc děkuji za radu. Zoufalý policista.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-CISAR 20:16:15 14. 11. 2009
default.png
§ 54 Služba přesčas (1) Příslušníkovi lze v důležitém zájmu služby nařídit výkon služby přesčas nejvýše v rozsahu 150 hodin v kalendářním roce. (2) Jestliže bude vyhlášen krizový stav podle zvláštního právního předpisu^29) nebo ve výjimečných případech ve veřejném zájmu, lze příslušníkovi nařídit po dobu krizového stavu a nebo po nezbytnou dobu ve veřejném zájmu službu přesčas i nad rozsah stanovený v odstavci 1. (3) Za službu přesčas se podle odstavců 1 a 2 považuje služba vykonávaná nad základní dobu služby v týdnu mimo rámec směn. U příslušníka s kratší dobou služby v týdnu se za službu přesčas nepovažuje služba, která nepřesahuje základní dobu služby v týdnu. § 112 (1) Příslušník má nárok na služební příjem za výkon služby. Nárok na služební příjem má také v dalších případech, kdy to stanovuje zákon. Za služební příjem se považují peněžitá plnění poskytovaná příslušníkovi bezpečnostním sborem ve výši a za podmínek stanovených tímto zákonem. Příslušník s kratší dobou služby má nárok na služební příjem odpovídající této kratší době služby. (2) Příslušníkovi je stanoven služební příjem s přihlédnutím k případné službě přesčas v rozsahu 150 hodin v kalendářním roce. Ve služebním příjmu ředitele bezpečnostního sboru a jeho zástupce je přihlédnuto k veškeré službě přesčas. (3) Příslušník a příslušnice mají nárok na stejný služební příjem za stejnou službu nebo za službu stejné hodnoty. Za stejnou službu nebo službu stejné hodnoty se považuje služba stejné nebo srovnatelné složitosti, odpovědnosti a namáhavosti, která je konána ve stejných nebo srovnatelných podmínkách služby, při stejných nebo srovnatelných schopnostech a způsobilosti k výkonu služby, při stejné nebo srovnatelné služební výkonnosti a výsledcích ve výkonu služby. (4) Příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí. § 125 Náhradní volno a služební příjem za službu přesčas (1) Příslušník má nárok na náhradní volno za každou hodinu služby přesčas nad 150 hodin v kalendářním roce. Neposkytne-li bezpečnostní sbor příslušníkovi náhradní volno v době 3 kalendářních měsíců po výkonu služby přesčas nebo v jinak dohodnuté době, má nárok na poměrnou část přiznaného základního tarifu, osobního příplatku a zvláštního příplatku, který připadá na každou tuto hodinu služby bez služby přesčas v kalendářním měsíci, v němž službu koná. (2) Za dobu čerpání náhradního volna se služební příjem nekrátí. pro Tomik: Tady je řeč o 150 hodinách zdarma. Chtěl jsem říci, že kdyby byly uvedeny přesčasy v § 113 z.č.361/2003 Sb., pak není co řešit. To, že nad 150 hodin to lze proplácet je věc jiná. Myslím, že v tomto(ale nejen v tomto) zákoně je řada nesmyslů.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TOMIK2 15:58:45 14. 11. 2009
default.png
Nemáš pravdu kolego. Písmeno g) tam sice není, jenže v zákoně 361/2003 Sb. je § 125 "Náhradní volno a služební příjem za službu přesčas". Tam se hovoří o tom, jak se řeší proplácení přesčasů nad těch 150 hodin. Pokud jde o ty DBA a podobné akce, tak u nás to vedoucí plánuje jako směnu v rámci běžné týdenní pracovní doby. Takže žádné hodiny do "zelených" a nebo nám tu službu navíc kompenzuje jednorázovou odměnou. Ale chápu, že každý vedoucí si to dělá po svém.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-CISAR 20:29:14 13. 11. 2009
default.png
:-) e) tam samozřejmě je. Myslel jsem g)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-CISAR 17:38:59 13. 11. 2009
default.png
To co nemáš v plátu služeb je vždy do zelených.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-CISAR 17:35:12 13. 11. 2009
default.png
§ 113 Služební příjem příslušníka tvoří: a) základní tarif b) příplatek za vedení, c) příplatek za službu v zahraničí, d) zvláštní příplatek, e) osobní příplatek a f) odměna. tady to tvoří náš příjem a to je vše. Nevidím tam e) služba přes čas a ani neuvidím. protože to tam není

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio