Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

ZRYCHLENÝ POSTUP?

Přeji pěkný den všem čtenářům tohoto příspěvku. Přečetl jsem si většinu diskuzí v této i jiných sekcích a uvědomuji si, že otázka, kterou zde pokládám se zde již diskutuje, ale většinou jen jako vedlejší téma jiného dotazu. Otázka: Co je ZRYCHLENÝ POSTUP VŠ VDĚLANÝCH NOVÁČKŮ U POLICIE? Zajímají mě samozřejmě i vaše názory a postoje k této věci, ačkoliv tyto se dají vyčíst i z jiných diskuzí. Více by mě ale zajímalo cokoliv konkrétního - třeba i kusé informace a zkušenosti. Z telefonátu s náborovou pracovnicí jsem se dozvěděl, že "na ta lukrativnější místa si každý musí počkat", a že moje "odborné vzdělávání a další postup bude záviset na rozhodnutí mého nadřízeného". Neexistuje třeba nějaký vnitřní předpis, který tuto věc upravuje? Nebo cokoliv jiného - hmatatelného, čeho by se dalo chytit? Díky za reakce!
RICCI :: Datum založení: 21. 04. 2008 :: celkem 8 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu RICCI 13:56:20 25. 04. 2008
default.png
Děkuji vám za odpovědi na mé otázky, za cenné informace a rady. Sám jsem také hledal a mám pocit, že s tím co jsem zjistil tady i jinde, mám teď o práci v PČR přiměřený obrázek. A aby hádanka nezůstala bez odpovědi - jdu do toho - už jen proto, abych si ověřil závěry svého "výzkumu" v praxi :) Pokud ovšem o mě PČR bude mít zájem... To se uvidí. Když už píšu, tak ještě zareaguji na takovou tu "otrávenou náladu", která prosakuje ze všech diskuzí tady. Nemusíte se obávat, že mám v plánu přinášet nějaké převratné objevy. Naopak chci všechny diskutující podpořit a dodat vám odvahy, abyste pokračovali v kritice toho, co je potřeba změnit k lepšímu. Věřím, že i tomuto "hlasu volajícímu v poušti" (doufám, že to není rouhání:)), bude dříve nebo později dopřáno sluchu. Mám taky něco z druhé strany mince. Prošel jsem si ty materiály k reformě PČR, které MV zveřejnilo, a musím říct, že se mi to docela líbí. Uvědomuji si, že je to všechno jen teoretická anylýza, ale jako potenciální budoucí policista si dokážu představit, že bych se s těmito reformními cíly ztotožnil. Samozřejmě chápu, že několik stránek analýz ještě nic neřeší - jak už to u velkých věcí bývá, od záměru k jeho realizaci často vede cesta klikatá a trnitá. A já si myslím, že reforma české policie je docela "velká věc", a že by stálo za to být u toho. Přeji pěkný den.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu 007 21:27:00 23. 04. 2008
default.png
S magistrem práv by byla policie poslední práce o které bych uvažoval. Kdybys ovšem nastoupil, tak by jsi se zhruba tak po dvou letech mohl dostat na vyšetřovatele přes výběrové řízení. Čekala by tě práce převážně za starým CRT monitorem ještě staršího počítače. Taky "milión" spisů a spoustu nervů. Příchodem domů tvá práce nekončí, neboť bys měl stále v hlavě to, co ještě budeš muset zítra udělat a budit tě bude z klidného spaní to, na co jsi dnes zapoměl. Pracovní doba je taková že nastoupit musíš přesně, ale kdy skončíš, to je ve hvězdách. Samozřejmě ne dřív, než za 8 hod. Ale jinak je to určitě práce zajímavá :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu 007 21:17:59 23. 04. 2008
default.png
Musím opravit generačního špunta v jednom detaile: VŠ vzdělaný policista může přes výběrové řízení poskočit o dva a výše stupňů. Nejvíce však do 8PT a to klidně i s 3PT. (Upravuje §22/3 sl. zák.)Základ je ovšem velmi dobré hodnocení, které nedostane hned tak každý.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu RICCI 14:45:48 22. 04. 2008
default.png
V létě končím na právech a práci u policie zvažuji jako jednu z alternativ, kterým směrem se po škole vydat... Při tomto mém rozhodování hraje roli také to, že jsem o 10 let starší než ostatní absolventi, kteří na VŠ nastoupili hned po maturitě. A stejně jako každej správnej "kluk" si sám sebe dokážu živě představit jako poldu. No a když do toho nepůjdu teď, tak po dalších pár letech už budu příliš starý :) Nebo ne? Právě práce na kriminálce mě zajímá, ale neznám osobně nikoho, kdo tuto práci dělá, proto se ptám zde. Přiznávám, že zatím jsem se po obsahu těchto profesí nijak nepídil, takže např. vím, že existují analytici a vyšetřovatelé, ale jaký je mezi nimi rozdíl, to si jen představuji. Pokud by kdokoliv byl ochoten napsat zde o svých zkušenostech s prací na kriminálce, případně i o různých typech odborností, na které bych se jako právník měl orientovat, byl bych za to rád. Zdravím všechny.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 22:24:52 21. 04. 2008
default.png
Ve svém příspěvku neuvádíš jakou máš VŠ, a zda máš bakalářské nebo magisterské vzdělání. Na některých postech v rámci PČR ( nejen velitelských) je vyžadováno i magisterské vzdělání (např. u tzv. útvarů s celorepubl. působností, nebo např. na pracovišti kriminalistického ústavu. Nebudeš li mít postup jako šéf republikové dopravky, a staneš se pouze „šedou“ policejní myší, tak máš „hmatatelně“ možnost jako vysokoškolák, přihlásit se do výběrového řízení až o dva stupně výše než jsi zařazen (maturant pouze o jeden) . O tom jak někdy probíhá výběrové řízení již popsal jiný kolega. Primárně tě může úspěšně likvidovat již tvůj přímý nadřízený, budeš li mít hodnocení jako „dobrý“ a ne „velmi dobrý“. Nevím, zda již v současné době není tento nesmyslný požadavek zrušen. Rovněž nevím jak moc funguje tzv. „Langerův vstup bočními dveřmi“ pro vysokoškoláky. Jinak se nenech otrávit různými „bodrými“ příspěvky. Specialista na daňové úniky,bankovnictví příp. počítačovou kriminalitu nemusí nutně točit několik let pendrekem na Václaváku, a střílet jako agent 007. Nejvíce „řadových“ vysokoškoláků ( i postů vysokoškoláků) je na SKPV (na kriminálce).

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BAJRAS 19:40:46 21. 04. 2008
Bajras.jpg
jsou zde dva příklady: 1) jako vysokoškolsky vzdělaný příslušník bezpečnostního sboru máš na rozdíl od středoškolsky vzdělaných kolegů tu výhodu, že se můžeš ucházet o místa, která jsou výš než o 1 platovou třídu a to až do 8TT, 2) v souladu s oznámením funkcionáře s personální pravomocí o vyhlášení výběrového řízení jsou zákonné podmínky pro služební místo (viz. z.č.361/2003Sb. a v těchto se uvádí - př. na 7TT - minimální doba trvání služebního poměru: nahrazeno vysokoškolským vzděláním. Nemáš-li VŠ vzdělání, je možnost si zažádat po přijetí na VŠ opět u funkcionáře s personální pravomocí o čerpání studijního volna při výkonu služby a pokud jej dostaneš (většinou od 2.ročníku ano), zavazuješ se opět dle citovaného zákona k setrvání u bezp.složky po dobu...., uhrazení atd.Měj se.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu RICCI 18:22:23 21. 04. 2008
default.png
Výše jsem napsal "ZRYCHLENÝ POSTUP...,ale na náborovém webu Policie ČR se pod odkazem Garance kariérního postupu, v pododkazu Kariéra, píše o zákonné výhodě tzv. AKCELEROVANÉHO POSTUPU vysokoškolsky vzdělaných uchazečů o práci v Policii ČR.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GOOR00 18:20:33 21. 04. 2008
default.png
Tak dle mého názoru, se věc má takto. Kariérní postupy řeší zákon o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů neboli 361/2003 Sb. Na některá místa je třeba mít praxi. Podle mě je praxe nezbytná, aby dotyčný vůbec věděl o čem mluví a co vlastně koná, ale i znalost prostředí je nezbytná. Poté musí být volné nějaké to lukrativní korýtko, aby bylo možno přihlásiti se do výběrového řízení. A tady začíná být ten zakopaný pes, který již pěkně smrdí. Tyto pozice si totiž někteří manageři drží buď pro známé nebo jejich známé a v mnoha případech tito lidé dostanou i vyjímku na dobu praxe. Tak se stane, že na řídících pozicích zakotví jedinci neschopní, nepřizpůsobiví, neznalí a v hodně případech arogantní se zlatokopeckými vlohami. Takže chceš-li býti výše najdi si známého na nějakém managerském místě a úspěch je zaručen, ale prosím nemysli si, že vyhraješ na 100% výběrové řízení jen proto, že jsi dobrý. Neříkám, že toto platí vždy a všude, ale spíš se setkáš s tímhle než-li s něčím jiným. Já osobně po vysoké funkci neprahnu a raději budu jen řadový policista, který pracuje s lidmi, než-li šoupat zadkem na poradách a tvrdit lidem nesmysli jen, abych nepřišel o teplé místečko. Rači se 100x ozvat a být bez prémií než-li 1 mlčet.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio