Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

dechove zkousky

Zajimalo by me, jak se divate na narizeni PP provadet dechove zkousky pri kazde kontrole. Je to ztrata casu, vice papirovani, nebo je to dobre. Diky za nazor
RENA :: Datum založení: 05. 01. 2010 :: celkem 8 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu GOOR00 19:27:00 22. 08. 2010
default.png
KROTA [2010-08-22 00:06:17]:

Máš pravdu, že to stojí nějaké peníze. Nicméně se obávám, že důvod těch kontrol má být jiný. Například se zamysli kolik je drog a alkoholů. U nás 1:1 no když chceš ušetřit na drugwipech co uděláš? No zvýšíš počet alkoholů vůči drogám a hned si odůvodníš, proč na většině oddělení jsou jen drägery a drugwipe tam nejsou. No a když jsi tak dobře ušetřil je třeba si za to dát odměnu :) . Tak to vidím já.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KROTA 00:06:17 22. 08. 2010
default.png
ANDRAS: Mluvíš o povinostech řidiče, ale zapoměl jsi na §124 z.č. 361/2000 Sb. Kde se v odstavci 9 mluví o oprávnění Policie. Zejména §124/9 písm f) z.č. 361/200 Sb.

Ale souhlasím že mě taky nikdo nepřinutí při každé kontrole dělat dechovou zkoušku.

PS: kolik stojí jeden náustek (2 nebo 5,-Kč)? X kolik jedna hlídka zastaví aut za den (30 nebo 50)? X kolik je hlídek každej den (100 nebo 500)? X 30 dnů za měsíc X 12 měsíců = není to škoda peněz v době, kdy se berou peníze policistům?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GOOR00 22:51:47 21. 08. 2010
default.png
ANDRAS [2010-08-12 13:34:54]:

Musím s tebou kolego zásadně nesouhlasit. Před zhruba půl rokem jsem toto téma nadnesl na fóru s vedením, ale velký Tržil nedokázal své tvrzení, o povinnosti provádět dechové zkoušky, žádnou relevantní právní normou odůvodnit.

Problém je totiž v tom, že ten zmíněný ZP PP 160/09 hovoří v čl. 17 tuším o běžné kontrole. Takže je tam napsáno, že policista při výkonu služby provádí mimo jiné ... Nicméně jistě víš, že ať je v ZP PP napsáno cokoliv ty nikdy nesmíš konat v rozporu se zákonem. Nu a tady je ten problém, který sem na tom fóru popsal. A to - § 5/1f) z.č. 361/2000 Sb. říká "podrobit se na výzvu policisty, příslušníka Vojenské policie, zaměstnavatele, ošetřujícího lékaře nebo strážníka obecní policie vyšetření podle zvláštního právního předpisu (zde je myšlen z.č. 379/2005 Sb.) ke zjištění, zda není ovlivněn alkoholem". Nicméně zde ani nikde jinde není uvedeno za jakých podmínek a z jakého důvodu vyzve policista řidiče k provedení této zkoušky. Protože zde není uvedeno pravidlo chování je třeba ho hledat ve zmíněném zákoně 379/2005 Sb. a tam jej také najdeš jde o § 16/2 "Orientačnímu vyšetření a odbornému lékařskému vyšetření zjišťujícímu obsah alkoholu je povinna se podrobit osoba, u níž se lze důvodně domnívat, že vykonává činnosti podle odstavce 1 pod vlivem alkoholu, a dále osoba, u které je důvodné podezření, že přivodila jinému újmu na zdraví v souvislosti s požitím alkoholického nápoje." (odst. 1 Osoba, která vykonává činnost, při níž by mohla ohrozit život nebo zdraví svoje nebo dalších osob nebo poškodit majetek).

Takže pokud zastavíš každé auto a provedeš dechovou zkoušku, jak později, až si bude někdo stěžovat na šikanu ze strany policie, odůvodníš svoji důvodnou obavu? Vím, že je to celkem složité, ale stačí si to pečlivě přečíst a hned zjistíš proč ty kontroly provádím jen u někoho a nikdo mě nedonutí je provádět jinak.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 13:34:54 12. 08. 2010
Andras.jpg
Ještě bych dodal, že provedení dechové zkoušky je v řádu max. jedné minuty či dvou, záleží na šikovnosti řidiče, ale vzhledem k tomu, že po zastavení vozidla je stejně prováděna lustrace, která také nějakou dobu trvá, nejedná se tedy v žádném případě o ztrátu času. Papírování z otho není žádné.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 13:32:47 12. 08. 2010
Andras.jpg
Jedná se o ZP PP č. 160/2009. Dopravní policie dává dáchat při každém zastaveném vozidle, pořádková jen při vyhlášeném DBA. Ekonomicky výhodné to zrovna dvakrát není, ovšem pdařilo se takto odhalit vícero řidičů pod vlivem alkoholu. Většinou nadýchají okolo 0,30 promile až 0,6 promile.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GUSTAV-ZELENY 21:15:59 11. 08. 2010
default.png
přidávám se, do dnešního dne jsem takový pokyn nikde neviděl ani nečetl...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ABCED 11:42:07 06. 01. 2010
default.png
Nám bylo na poradě OOP řečeno, že toto se týká DI. Nás pouze při DBA. Při běžné kontrole záleží na policistovi.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GOOR00 23:54:01 05. 01. 2010
default.png
No popravdě sem nikde nenašel nic co by mi nařizovalo je provádět. Nu a tak se na ten nesmysl můžu leda tak víte co. :D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio