Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Muž na útěku byl postřelen policistou (REDAKCE)

Muž na útěku byl postřelen policistou
Kulka měla projít spánkem a vylétnout pod okem postřeleného
Foto: ilustrační

Zranění utrpěl v úterý vpodvečer dvacetiletý mladík z Cerhenic na Kolínsku, který utíkal před policisty. Ti se muže s bohatou kriminální minulostí snažili zastavit střelbou. Stav zraněného muže je údajně vážný, podrobnosti ale nemocnice ani policie nechce zveřejnit. Případ vyšetřuje Inspekce ministra vnitra.

Autor: Dušan Stuchlík
Publikováno: 20. 02. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu VENDA 17:07:07 27. 02. 2008
default.png
RE: Michal Taky jsem to četl... nevím , nebyl jsem samozřejmě na místě, ale myslím si, že pokud se pokusil vystřelit už i na druhého policistu, tak asi neměly váhat... ale štěstí, že to tak dopadlo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu RIKO 12:48:14 27. 02. 2008
default.png
RIKO zbraň je až ta krajní možnost a podle toho by se měl člověk chovat, používá se většinou ve spěchu a ve stresu a s vekým rizikem pro sebe i ostatní a proto si myslím, že tato práce je o nervy a k nezaplacení

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MICHAL 12:31:06 27. 02. 2008
michal.jpg
článek k tématu K otázce, jestli střílet nebo ne, je na novinkách zajímavý článek: www.novinky.cz/clanek/ 134140-policiste-vrazednou-strelbu-muze-prezili- selhala-mu-zbran.html Aby se odkaz celý zobrazil, musel jsem ho nasekat na tři kusy, tak si ho předem poskládejte:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VENDA 09:10:25 27. 02. 2008
default.png
PMJ Praha I já jsem musel třikrát použít zbraň a můžu Vám za sebe říct, že si polda musí věřit a nebát se. Je pravda, že někteří velitelé z toho mají hrůzu,ale doporučuji, pokud nevěříte veliteli, tak se poradit s někým kdo tím prošel, nebo s advokátem... Ale hlavně dobrej ÚZ. Z vlastní zkušenosti je to základ pro posouzení. A i u soudu, když soudce, nebo obhájce poškozeného remcaj, nebát se a udělat z nich pitomce... protože nemaj ani páru o oprtávněních policisty. Nebojte se používat služební zbraň. Já jsem se bál poprvé a potom dvakrát to bylo už v klidu. Pro našeptávač: Máš pravdu, že riskovat sebe nebo nnezůčasněné lidi je blbost, nevím kde sloužíš, ale v Praze mnohokrát platí: nechytíš... nikdy neusvědčíš a i souhlasím stím, že nebrat věci osobně, ale zase jim nahrávat tím, že než abych urazil zrcádko, tak se do honičkynepoustět nbo než nestřílet a nechat být.... určitě ne a jsem rád, že je dost kolegů a to nejen v Praze, kteří se toho nebojí a jdou do toho i za stávající situace. Souhlasím s názorem, že i když poldové nejsou zaplaceni, neznamená to, že každej drban si bude dělat co chce. Držím všem dobrejm poldům palce.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NESPOKOJENY-POLICISTA 21:16:33 22. 02. 2008
default.png
Přidám také svůj postřeh Dalo by se říct, že se do puntíku ztotožňuji s příspěvkem našeptávače! Několikrát jsem také použil služební zbraň, ale proti mě ji použil pachatel pouze jednou. Střílel ostrými náboji a já měl možnost slyšet svištění kulek kolem sebe. Není to vůbec příjemný zvuk!!! Píšu, čili je vám jasné, že se netrefil. Přiznám se, že při tom zákroku jsem jako blbec měl na mysli, abych splnil dikci zákona, a co nejvíce šetřil život osoby, proti které jsem zakročoval, a tak jsem mířil na nohy. Ten grázl vystřílel ale celý zásobník!!! Po několika dnech jsem přehodnotil svůj postoj k takovýmto grázlům a mohu vás ujistit, že pokud ještě někdy na mne někdo vytáhne zbraň, tak mířím už na místo s největší pravděpodobností zásahu a nějaké nohy mě nazajímají!!! To bude pak už platit, buď ON, nebo JÁ. Nechci už riskovat, že moje děti příjdou o tátu, když se netrefím a trefí se dříve on!!! Jen pro doplnění, grázla jsme chytli, nyní už šel BRUČET (oblíbený výraz I.L.)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NASEPTAVAC 18:51:41 22. 02. 2008
default.png
rozum do hrsti Střílet lze opravdu až v poslední řadě. Osobně to mám vyřešené ještě restriktivněji než zákon o Policii. Zbraň se má použít tehdy, je-li bezprostředně ohrožen život nebo zdraví mojí, nebo kterékoliv jiné osoby. Pak se má ale použít bez váhání a se zničující účinností. Toť moje vnitřní rozhodnutí, bohužel již v praxi ověřené. Teoreticky lze použít zbraň i v dalších případech, třeba i proti prchajícímu pachateli, ale to mám taky vyřešené: Nechytnu dnes, chytnu zítra... Zatím většinou chytil:-). Nesmíte to brát osobně, tak utíká, no a co? Nikdo nemůže být ve střehu týden, měsíc... Stejně řeším honičky autem. Ne že bych nikoho nikdy nenaháněl, ale snažím se nepřekeročit hranici nebezpečného rizika. Za to mi ti parchanti zlodějský opravdu nestojí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KRIMINALISTA-MIREK 17:33:55 22. 02. 2008
default.png
rovnice Již dávno jsem zjistil, že v ČR platí rovnice Policie=fackovací panák.Je smutné že to tak je.Zajímavé taky je to, proč se řeší všude jen přiměřenost služebního zákroku policistů(správně bych měl uvést oprávněnost)ale nikdo už neřeší to, zdali je normální a oprávněné před policisty utíkat.Stejně bych poukázal i na další případ.Všichni řešili to,zdali policisté postupovali rychle při prověřování TO na toho mírně řečeno sviňáka Zelenku(které navíc nebylo podáno původně jako moc konkrétní),ale už nikdo skoro v médiích neřešil,co je to vůbec za člověka,který je schopen lidem,které měl léčit,takovým způsobem ublížit(resp. zabít je)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu RADIS130 17:33:18 22. 02. 2008
default.png
Kde je právo? Jsem sice ještě na ZOPce (Holešov), ale už tam do nás práší ze všech stran hustěj... Hlavně nestřílet. Příjde mi to divný, policista měl projít výběrovým řízením - psychotesty atd. a pak ve škole o Vás pochybují zda vám vůbec dát zbraň do služby. Podle toho co dnešní právní normy dovolují mi v hlavě zůstává jen jeden názor...Na co brát do služby zbraň. Její použití je tak radikální že inspekce na 99% obviní policistu místo pachatele. Takže ať je to recidivista atd, nic není důvodem proč střílet. Snad jen pokud by v ruce držel zbraň a jako první střelil. A to mi příjde jako výsměch.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JANPUDIL 20:06:24 21. 02. 2008
default.png
oprávněná či neoprávněná střelba? Takže pro všechny nepolicisty. Použití služební zbraně je upraveno patřičnými předpisy a nařízeními. To zda-li bylo použití palné zbraně na místě definitivně adekvátní musí rozhodnout interní vyšetřování, ale z informací (i z medií) je každému policisovi zatím patrné že to byl adekvátní zásah a použití služební zbraně bylo na místě.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VONSTENBERG 19:52:38 21. 02. 2008
default.png
Střílet x nestřílet Všichni jsme proškolení o použití zbraně.Následé použití včetně důsledků je na každém z nás.A jelikož jsem optimista, nepředpokládám, že bude mít nějaký vliv, že postřelený je z naší národnostní menšiny, tedy spíše doufám. A poznámka pod čarou, všiml jste si někdo menšího odstavce v odborových novinách NOSPu, kde se hovoří o tom, že odbory ostře prostestují proti novelizaci záákona, která odebírá policistům 10% příplatek za směnnost......

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio