Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Policejní auta na plyn? (REDAKCE)

Policejní auta na plyn?
Nové vozy s novým pohonem?
Foto: PČR
Když vláda vloni posvětila plán ministra životního prostředí Martina Bursíka, aby do roku 2013 jezdilo každé čtvrté státní auto na plyn nebo jiné ekologické palivo, sliboval si Bursík, že mezi prvními si "zelená" vozidla pořídí policie.
Autor: Dušan Stuchlík
Publikováno: 13. 04. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu ACE-VENTURA 13:53:50 25. 05. 2008
default.png
4 honzad Neřekl bych z osobní zkušenosti,že je tupější akcelerace.Při starých modelech možná,ale u přímého vstřiku není problém.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRANTA 22:19:12 21. 04. 2008
default.png
LPG no to je fakt, na Vsetínsku už není na benzín, tož snad by to plyn yřešil, ale na druhou stranu je fakt, že uspořené peníze by se přelili někam jinam. No uvidíme- třeba zavedou koncepci ja ve filmu Flinstounů, to by se ušetřilo provozních nákladů....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 15:54:15 19. 04. 2008
honzad..jpg
Ace Ventura Ekonomika provozu a bezpecnost (je spise vyssi nez nizsi nez u benzinoveho rozvodu) podle meho nazoru hovori jasne pro LPG, jak jsem nize psla. Ale co rikas na fakt, ze at delas co delas, LPG je pri svych vykonech (potreba rychle akcelerace atd..) prece jen vice ci mene (ale vzdy znatelne) "tupejsi"?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ACE-VENTURA 15:40:10 19. 04. 2008
default.png
LPG Plynu v policejních autech bych se vůbec nebál,zaznamenal jsem, že má životnost 10 let,to je zavádějící, po deseti letech se pouze zkouší plynová nádrž.Úspora je jistě na místě.Každý km je ušetřená min koruna a tudíž za 20.000 km jsou náklady doma.Bezpečnost? Pokud nádrž neodstřelíte, nic se nestane. Viděl jsem jedinný smrťák s plynem. To když se při nárazu do stromu utrhla nádržž v Opelu Record a mlaskla spolujezdce ze zadu do hlavy. Pokud jsou čerpačky s BA a NM,stejně tak mohou být i v policejních objektech čerpačky LPG. CNG je nákladnější a hlavně díky tomu, že plyn není zkapalněn, najede se na něj podstatně méně. Nebál bych se LPG u Policie, ale otázka je, zda by to přineslo něco dobrého k nám do výkonu, myslím ty uspořené peníze.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRANTA 19:39:53 17. 04. 2008
default.png
michale to je fakt, dát plyn do podobných aut jako jsi napsal. Otázkou ale je, když se obměňuje vozoví park. Nové funglovky se opět dávají "náčelníkům a blahorodím" a jejich použitá auta se "posouvají" na blátošlapy. Neboť tyto vozi mají jen "pár" km. Tož aby se dojezdili. V tu chvíli se plyn dostane na "ulici". To samé jako služební vozidla v civilním prostředí. Jak se dostanou ke klukům, kteří jej využijí na nějaký zatáh anebo výjezd..... No je tu moc otazníků. Na druhou stranu kolik km projezdí různí THP pracovníci? Při kvótě životnosti cca 300 tis km to auto spíše zrezaví. Osobně mám nyní plyn 10 let ve Favoritu a přemýšlím co stím. Životnost je právě 10 let. Ročně cca 10-12 tis. Poctivích 180 tis, motor v dobrém stavu, zrezavělé to moc není. Ale 14 starý Favorit (r.v.94) Taková auta u vnitra by asi byla ostudou. A pokud to technický stav dovolí, je to dobré auto, které mi fajne slouží.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 17:06:14 17. 04. 2008
honzad..jpg
michale mas pravdu... Ja automaticky premysel jen o autech "pod majakem".. ale je pravda ze pro urednictvo, logistiku atd..by to bylo asi dobry.. Akorat je treba aby to auto opravdu jezdilo, jinak se investice nevrati...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MICHAL 16:37:26 17. 04. 2008
michal.jpg
proč ne? Nikde se přece nemluvilo o tom, že to má platit pro všechny vozy policie. To je pochopitelně nesmysl. Kdyby to ale bylo jenom pro auta, která nejsou určená pro jízdu pod majákem a pro auta, jejichž použití nezvyšuje riziko havárie nebo střelby, proč ne? Furt by jich bylo dost - policie má spoustu úředníků (a managerů, jak kdo chce), kteří v práci jezdí autem, ale bez těch rizik, o kterých se tady píše. Proč by třeba ředitelská octavie nemohla být na plyn?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRANTA 15:59:16 17. 04. 2008
default.png
honzad to máš asi pravdu. Co se týče plynu, také si nedovedu představit nějakou "honičku" s tou možností, že havaruješ a nedej bože bys u služebního auta ohrozil natlakovanou nádrž plnou kapalného plynu. To je určitě průser a krůček do rakve. Je kolem toho spoustu otazníků. To by museli posoudit experti a znalci. Ale v době, kdy u policie je pouze na drahé ministerské kanceláře a předražené recepce, by mohlo jít o zajímavou úsporu financí. Zdali má kamarád sekvenční vstřik, to opravdu nevím. A CNG- na toto u nás zatím není moc čerpacích stanic. Ale jak jsem psal, dovedl bych si to u služebních vozidel představit. Ovšem otázkou je bezpačnost nádrže při jakekoli konfrontaci jak při nehode, tak např při přestřelce. To je opravdu velká neznámá - teda aspoň pro mne.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 23:38:43 16. 04. 2008
honzad..jpg
Franto.. Je jasne, ze plyn je ekonomicky dobra moznost pokud se hodne najezdi. Por normalniho cloveka ci firmu je to bez debat. Ale nemyslim si, ze to je vhodne zrovna pro policejni vozy, jelikoz napriklad akcelerace je neco, co je s plynem vzdycky "tupejsi". A tyka se to i vysokoobjemovych motoru. Je jasne, ze rozdil je je maloeho objemu vyrazne vetsi nez u 3.5 litru. Ale schvalne zkus u kamaradova auta rozjezd 0-100 s plynem a pak s benzinem. Pokud ma kolega ve voze sekvencni vstrikovani LPG, rozdil bude mensi. Ale i s nim nejaky bude.. Uznavan, ze nemam zadnou zkusenost, jak se chovaji motory na CNG (zejmena v osobnich vozech). Pokud nekdo tuto zkusenost mate, podelte se!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRANTA 22:25:46 16. 04. 2008
default.png
plyn ono s tím plynem je to komplikovanější. Nebudu brát problematiku odborného servisu, ale výkon. Já osobně mám Favorita na plyn. To je sice dědeček automobilismu, ale žere mi to tak cca 10 litrů. A tak provoz není nejhorší a výkon..... no všude jsem dojel a všechno odvezl. Kamarád má Ameriku na plyn - Forda s obsahem 3.6 litrů. Toto auto sice "žere" cca 13-14 litrů, ale výkon tohoto motoru je jaksi krapítko někde jinde. Na plyn je to trochu línější, ale při poměru obsah, výkon, spotřeba není co řešit, to auto prostě jede. Plyn není špatný, ale nesmí se namontovat do 1.2 Fábie, to je tragédie. Ale u obsahu 2.5 Litru a výše, bych si toto dovedl představit. Ono ta spotřeba při vysokém obsahu není už tak markantní, neboť motor nemusí řidič tak "honit" jako u Favorita. Policejní auta mají stejně většinou nadspotřebu nějakej ten "litřík", takže v plynu bych ten rozdíl neřešil. Provozní náklady by vyšší asi snad nebudou???

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio