Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Nejvyšší soud: Řízení bez dokladu je vždy trestný čin (REDAKCE)

Nejvyšší soud: Řízení bez dokladu je vždy trestný čin
ilustrační
Foto: lh
Řízení auta bez řidičského průkazu je společensky nebezpečný trestný čin, a to bez ohledu na to, jestli řidič, který nemá řidičské oprávnění, nezpůsobí na silnicích žádný problém.Nejvyšší soud zaujal tento postoj v případě muže z Brna, který řídil, přestože mu několik měsíců předtím policisté řidičské oprávnění odebrali. V jeho kauze podala k soudu dovolání Nejvyšší státní zástupkyně Renáta Vesecká.
Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 27. 08. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu SEPULCHER 20:41:24 03. 09. 2008
default.png
A nejde jen o tuhle teoretickou část týkající se ŘP, ale taky o to že pokud by to takhle pokračovalo dále tak bychom všichni co stáváme kolem silnic a děláme tam svou práci byli těmto "řidičům" už opravdu jen pro legraci. Valná část naší práce by tím ztratila svůj smysl... vedlo by to jen k další demoralizaci policistů.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARKBOND 21:00:36 31. 08. 2008
default.png
... pokaždé když se kouknu na tyto stránky je mi z toho smutno!!! V připravované novele trestního zákona má být řízení bez ŘP vypuštěno a dle nového se má jen jednat o přestupek? Stále čekám na nějaká pozitiva a posílení provomocí policie a místo toho .... ,je to smutné kam to směřuje!!!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRANTA2 02:16:25 31. 08. 2008
default.png
Vůbec nechápu... ... nechápu, jak může někdo vážně uvažovat o tom, že by řízení bez řidičáku, bylo jen přestupkem? To se mohou dát rovnou řidičáky všem. Argument, že toho mají soudy moc, tak se z t.č. udělá přestupek, to je asi taky nějaký vtip, nebo vážně nevím, kde to žijeme???

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GOOR00 22:42:52 28. 08. 2008
default.png
re Je jasné, že člověk který nikdy nebyl držitelem jakéhokoliv řidičského oprávnění nemá znalosti teoretické ani praktické (upozorňuji neměl by mít), proto se vždy dle mého názoru jedná o TČ. Pokud někdo oprávněné měl, ale svým jednáním prokázal, že tyto znalosti nemá je na tom dle mě stejně jako ten co jej nikdy nevlastnil, protože v jejich chování není rozdíl. Co se týká zbraní tak tam jde o trochu něco jiného, protože vozidlo si pod kabát neschovám, což je jen zlehčeně řečeno proč je mezi zbrojním a řidičským průkazem takový rozdíl. Ovšem osobně jsem zastáncem zpřísnění zákona 361/2000 a to co se týká řidičských oprávnění a jejich sériového rozdávání komukoliv. A také jsem striktně proti vydávání ŘP cizincům, kteří neumí česky a zkoušky dělají ve svém jazyce, v České republice je úředním jazykem čeština a komu se to nelíbí ať si ŘP dělá třebas na Islandu. Už jste někdy viděli upozornění na silnicích (krom samozřejmě angličtiny a němčiny ovšem jen na velmi nebezpečných úsecích) třeba ve vietnamštině, čínštině, ruštině, arabštině? Já tedy ne a co takový člověk, který neumí česky asi udělá, když k takové ceduli dojede? Samozřejmě si ji přečte že.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 20:02:58 28. 08. 2008
Pim Burger.jpg
Pavel J. Bílý Přesně tak. Úplně souhlasím. Když si chci pořídit zbraň, tak musím vyplňovat stohy papírů, dělat zkoušky a pak zase vyplňovat stohy papírů, přičemž pořád hrozí, že nějací inteligenti v parlamentu vymyslí psychologické testy nebo podobné kraviny. Navíc musím dodržovat milion ustanovení, jak zacházet se zbraní atd. Zato když si vezmu doma bez řidičáku klíčky od škodivky a vyjedu si na dálnici v protisměru, tak jsem skoro beztrestnej. Absurdistán hadr.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PAVEL-J-BILY 18:57:10 28. 08. 2008
Pavel J. Bílý.jpg
Samozřejmě, že je v pořádku postihovat řízení bez řidičského oprávnění i v případě, že se řidič ničeho jiného nedopustil. To už by ty řidičáky úplně pozbyly smysl. Napadá mne jiný příklad - čistě teoreticky - pokud se bude někdo po ulicích potulovat s ostře nabitou pistolí, aniž by byl držitelem zbrojního průkazu, asi žádný soudce neřekne "nic se neděje, vždyť po nikom nestřílel, takže se vlastně ničeho nedopustil". Že to nesouvisí? Ale ano, jen s tím rozdílem, že mnohem víc lidí tady zařve při autonehodách než na následky střelných poranění...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio