Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Policisty stresuje víc papírování než zločin, tvrdí průzkum (REDAKCE)

Policisty stresuje víc papírování než zločin, tvrdí průzkum
Byrokracie stresuje policisty víc, než pomáhání a chránění
Foto: policista.cz
Deník Právo přinesl výsledky výzkumu Zdravotnického ústavu v Brně. Za hlavní zdroj stresu policistů označil nadbytečné papírování a další "organizační" nedostatky. Potvrdil tak výsledky řady výzkumů, provedených v minulých letech v zahraničí.
Autor: Michal Tošovský
Publikováno: 03. 11. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu MIREK_CZ 08:32:54 11. 11. 2008
default.png
Jo, DOS si také ještě tak nějak pamatuji, Norton, Volkov ... Tak to bych neměl mít problém :-D. Předpokládám tedy, že máte počítače ještě s tlačítkem TURBO a paměť nabíhá stylem tap, tap, tap, tap. Naštěstí technika spěje kupředu a vzhledem k tomu, že se již brzy po světě rozšíří počítače ovládané hlasem, tak se dá předpokládat, že maximálně do dvou let by policie mohla mít i funkční elektronické formuláře ;-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NONAME 23:18:34 10. 11. 2008
default.png
4 Mirek: Mám za to, že tento program z excelu vychází (podle mne spíše z jeho odlehčené verze v open office :-)). Jinak samotná myšlenka není špatná, jen by to chtělo trochu více "vyladit" a nechat si při tvorbě aplikací a formulářů poradit od praktiků. Pokud není PC starší pěti let a je připojené na optice, dá se s tím pracovat, ale při propustnosti normální linky po zrychlení na cca 40 - 50 KB/s a s PC, kterého se ve většině případů před lety elegantně zbavily státní instituce, aby nemusely platit za jeho likvidaci (pro policii je přece ještě dobrý) a který z posledních sil chroupe OS W95, je to utrpení. Ale pořád lepší, než psát v T602 na černé obrazovce, a tisknout na jehličkové tiskárně. Ostatně, není to zase tak dávno, kdy jsem T602 opustil. Zase to vem z té lepší stránky, ještě pořád se na rozdíl od mladších kolegů trochu vyznám v DOSu. Tímto také skládám poklonu všem pracovníkům SIKT, kteří z toho mála co mají k dispozici, dokážou nemožné na počkání a zázraky do tří dnů :-) PS: Nevím, co je na tom pravdy, ale od nového roku nás prý místo ETŘ čeká jiný další systém? Ale co, přežil jsem KUD, přežil jsem ZIS, přežiju i ETŘ - vzhůru ke světlým zítřkům.... PPS 4 Hanta: Jak by to bylo krásné, řídit se bez dalších a dalších interních pokynů pouze trestním řádem (tím mám na mysli hlavně § 158). Chtěl jsem dnes schválně spočítat, kolikrát je v trestním řádu obsaženo slovo "záznam". Vydržel jsem to jen do poloviny, kdy jsem napočítal přes 500 slov, pak jsem to vzdal, protože tolik času zase nemám. Ale v jednom s tebou souhlasím, slovy pragmatika: o alibismus jde v této firmě až v první řadě.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MIREK_CZ 20:17:55 10. 11. 2008
default.png
vím, že mi asi někdo namítne něco ve smyslu "vítej do reality této firmy", ale nedá mi to neříct, že nechápu, proč je ten užitečný program tak nepoužitelný jak píšete, nebo abych to řekl diplomatičtěji ... není tak user-friendly, jak by se hodilo. Nejsem programátor, ale to, jak bych měl představu že by to mělo fungovat bych vytvořil i v excelu, takže nevím, kde soudruzi udělali chybu :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HANTA 16:24:16 10. 11. 2008
default.png
A formuláře jsou nekvalitní, chybí tam plno věcí a "udělátek", které si PC může pamatovat. Dělal to holt někdo, kdo nemá zkušenost s praxí a nenechal si poradit. Naše šablony, které můžeme kdykoli podle dalších nařízení či pokynů změnit, jsou podstatně lepší. A už vůbec nikdo mi neřekl, když to prostě spadne při rozepsaném protokolu, kde najdu nějakou nejmladší zálohu. Proto používám naše šablony a pak je do ETŘ celé nakopíruji. A tím taky minimálně zdržuji občana, protože potřebuji z ETŘ je přidělit číslo. Pravda, pak to musím naklepat do ETŘ stejně i s osobou, ale to mne tolik nezdrží, mám na to svůj čas a nikdo na mne nekouká a nenaléhá, kdy už bude moci odejít. To samé, když se zavedl podpis poškozeného na OMČ. Když je vybraná chalupa, projetý celý byt apod. tak na ten podpis čeká poškozený taky 2-3 hodiny. A sttejně potvrzuje svou přítomnost a ne obsah. Na to stačí jedna věta v protokolu "Byl jsem přítomen OMČ". Alibismus. Nic víc.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NONAME 10:47:03 10. 11. 2008
default.png
4 Mirek: Bohužel, tohle už existuje a jmenuje se to ETŘ, kde jsou k dispozici přednastavené formuláře, do kterých se ze systému dají data ručně vkládat. A přesto, že se na začátku zanesou data do systému, některé věci se stejně musí zadat znovu, případně opravit nebo doplnit. Některé dokumenty, jako záznamy o podání vysvětlení, žádosti, úřední záznamy apod. se z pochopitelných důvodů musí psát zvlášť. PS: A jedině etický kodex policisty mi brání komentovat finální výstup dokumentu z formuláře ETŘ na tiskárnu. Myslím tím rozložení textu, vzdálenosti odstavců atd. Za takovou úpravu by se musel stydět i žák třetí třídy zvláštní školy. Bohužel, text ve formátu .rtf ve většině případů již opravit nejde. A připomínkování k tvůrcům programu jsem už před časem vzdal. Aby se něco změnilo, musel by se v první řadě změnit trestní řád, který tuto administrativu nařizuje, a myšlení některých funkcionářů, kteří jsou ohledně vymýšlení dalších a dalších papírů "papežštější než papež".

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MIREK_CZ 08:13:49 10. 11. 2008
default.png
vyrábím a tisknu Tak mě tak napadá, jak noname píše co všechno musí vyrobit a vytisknout, nešlo by (technologicky myslím maličkost) aby četník "jen" zapsal celou událost do počítače, kde by měl v programu jednotlivá pole k vyplnění a pak už jen mačkal ikonky pro koho co potřebuje vytisknout a program by už podle tiskového požadavku sám seskládal potřebná pole na papír a poslal na tiskárnu? Asi by četník musel na začátku více psát, ale zase by nemusel některé věci psát Xkrát. Nebo to je příliš laický názor a je to nesmysl? :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NONAME 20:59:14 09. 11. 2008
default.png
4 Hermi A teď jsi vem, že ty lebky lovíme na OOP stejně jako ty, jen pak ta doba administrativy trvá podstatně déle ... (+- 3 - 4 h)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRIZLIVEJ 21:10:44 05. 11. 2008
Střízlivej.jpg
doplnění k článku noname Zhruba vím, o čem noname píše. Pracuji na OOP již několik let. A to je popsán případ, kdy není pachatel zadržen na místě. Další komplikace přichází, zjistí-li se, že pachatel je cizinec (zajistit tlumočníka). Tím se papírová bitva prodlužuje o další desítky minut a listy papírů.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NASEPTAVAC 00:22:19 05. 11. 2008
default.png
dobře napsáno ...myslím že není co dodat. Papíroví čerti. Kdysi se uváděl rozdíl mezi četníky Slováky a Čechy: Slováci bijú a bijú, Češi píšú a píšú... Nechci nikoho bít :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HERMI 00:02:22 05. 11. 2008
default.png
všem z OOP, zpracovatelům, vyšetřovačky a tak Zdravím kluci, pracuji na PMJ - denně provádím zákroky proti pachatelům, i těm nebezpečným. S rizikem tedy musím při své práci počítat. Po provedeném zákroku přijedu na místněpříslušné MOP, a spáchám administrativu (ÚZ), která nás "Péjáky", někdy nebaví. Ale po tom, co jsem si tady v téhle věci přečetl - hlavně příspěvek od noname (zdravím), tak vám všem chci popřát pevné nervy ve vaší každodenní byrokratickě válce (chtělo by se říct že se zločinem, ale ona je to spíš válka s ouřady nahoře, co od stolu vymýšlejí "bezva věci"). Klobouk dolů, taky to nemáte lehké. PS: raději budu dělat to, co umím líp - "lovit lebky" :-DD Ahoj.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio