Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Jak na ně ! Úvod (REDAKCE)

Jak na ně !  Úvod
ilustrační
Foto: redakce
V současné době  dochází  stále častěji k útěkům zadržených nebo zajištěných osob při eskortách nebo přímo ze služeben.  Spíše než nepozorností je situace způsobena nezkušeností mladých policistů,  jejich  nejistotou a strachem z možných následků vykonávání policejních činností. Podléhají tak častěji  hrozbám  ze strany pachatelů trestných činů nebo přestupků, nebo jsou přehnaně vstřícní vůči požadavkům ze strany těchto osob.  Je jen otázkou času, kdy tato situace vyústi v tragedii.
Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 16. 11. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu VLASTA 22:46:16 30. 11. 2008
default.png
Kaspere, Tvůj příspěvek je na několika dalších vláknech, můžu mít dotaz :"proč když Tvůj příspěvek nesouvosí s tématem?"? Děkuji za kvalitní odpověď na jisté "policejní" úrovni.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KASPER 19:26:06 30. 11. 2008
default.png
Realita PČR U policie jsem zaměstnán cca 5 let a za tu dobu jsem byl svědkem doslova "úprku" svých kolegů a to hlavně takových, kteří již něco z policejní práce znali, uměli a dokázali. Je zajímavé, že v drtivé většině měli odslouženo něco málo přes 10 let. Myslím si - vím to, že dnes tyto jejich zkušenosti u policie citelně chybí. Ze svého okolí neustále, kromě jiných narážek, slíchávám o tom, že můj plat je 35 tis., což těžce vysvětluji, že je to opravdu průměr atd.. V drtivé většině odešli kvůli platovým podmínkám a v obavě o výsluhu. Dále jim k tomu nepomohla opravdu náročná práce, kdy je člověk neustále ve stresu z přebujelé administrativy a z tlaku od vedení (na tlak od lidí si jde zvyknout). To opravdu v dnešní době nejde onu opravdu přebujelou a ve většině případů i zbytečnou administrativu (i v elektronické podobě) odstranit? Dále bych se chtěl zeptat, zda by nešlo zlepšit zajištění v podobě větších příspěvků na stravu? 13 kč na den je opravdu trapné a proto tuto "výhodu" ani na oddělení nevyužíváme

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LEGIONAR1 00:18:48 22. 11. 2008
legionar1.jpg
nováčci?! Každý byl někdy nováčkem, já už sloužím 9 rok, stále si však někdy připadám jako nováček, vždycky mě něco dokáže překvapit. A v poslední době si uvědomuju, že daleko obezřetnější jsem byl asi tak rok nebo dva po ZOP než teď, člověk to začne brát jako rutinu, ale to je špatně!! Takže nováčkové snažte se, hlavně nic nepodceňovat, z uťápnutýho brejlatýho chlápka se může vyloupnout pěknej ZMETEK. Krom toho pánové od starších kolegů si vždycky vyberte jen to dobré, to časem poznáte, ale až si to bohužel sami vyzkoušíte. Moje zkušenost nováčka: 1/2 roku po ZOP služba s PI, který měl odslouženo 19 let, signál - pachatel v hospodě...kolega:"běž já tě kryju", otočím se a .... jsem sám... pachatel zadržen pouze mnou (nováčkem), že jsem nebyl až tak moc akční a nelezl jsem rozbitým oknem dovnitř, počkal jsem si...vždyť on o mě nevěděl a ven musel, takže jak lezl ven, tak plác do sněhu a ten panečku valil oči....v tu chvíli...kolega, kde se vzal tu se vzal...nasadil mu pouta. Pokud by to stejné neudělal mému kamarádovi se stejným číslem o měsíc později, řekl bych si, že je to náhoda, ten ale zadržoval 3 pachatele vloupání...chytil jen dva....ale jako nováček 1/2 roku po škole a sám... takže vy všichni "zkušení", vzpomeňte si na sebe, jak jste začínali vy a trpělivost s mladýma...nic jinýho nezbývá...jaký si to naučíme, takový to budem mít!!!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BRUCE-DICKINSON 22:40:39 21. 11. 2008
default.png
Appalacio, Dave 007 Nikdy nedejte na slova vedoucího, nebo zdravotní sestry. Až do předání drbana jste za něho zodpovědni pouze vy. Pokud ho předáte a máte to písemně potvrzeno, potom se děj vůje boží. Nedávno jsem zadržel osobu v patrosu( pokud vite co to je). nepřebíral poštu a soud ho posla na 5 metru do basy. Při zadržení na mě koukaljak tele na nové vrata. Vysvětlil jsem mu vo co gou a pokud bude dělat problémy dostane po přes držce. Pochopil, zakouřil si a nedělal problémy. je to taky o tom odhadnout člověka. Tím netvrdím, že obezřetnost není na místě. ústupky se vždy dělaly a dělat budou, ale není to jenom dělat na člověka bubáka. Na začátku mé policejní kariéry jsem vezl člověka do basy do Opavy. Bylo mu kolem 50 let a byl to fanda do zbraní. měl nějaké rodinné problémy a manželka toho využila a naprášila ho, že na to nemá povolení. Boban nás během eskorty požádal o návštěvu obchodu s tím, že by si chtěl koupit nějaké jídlo. vzhledem k tomu, že po celou dobu zadržení nebyl problémový, mu toto straší kolega dovolil. Samozřejmě, že jsme šli s ním do obchodu, ale sundali jsme mu pouta. Byli jsme si vědomi toho, že jsme porušili x nařízení. Boban si nakoupil. bez problému zaplatil a zakoupil jednu láhev vodky, s tím, že nám jí chce dát jako poděkování za vstřícnost a za to, jak jsme se k němu po celou dobu eskorty chovali. Tím nechci říct, že jsme jednali korupčně, ale pouze jsme odhadli člověka a jeho problémy. Nechť tato moje zkušenost není návod pro mledé ambiciozní policisty. Holt v roce 1993 byla jiná doba.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 21:02:33 21. 11. 2008
default.png
příběh.. Dávám taky do placu několik zkušeností. Když jsme před lety nastupoval k PČR, byl jsem v Práglu na praxi. Po jedné směně jsem chtěl frčet domů, tak pěkně v civilu sedím v autobuse a čekám až to řidič pozavírá a jedeme domů. Ejhle do plného autobusu vlezl pašík a na férovku vzal kasír-tašku přímo z palubovky. Hned jsem za ním vyběhl a po drobné potyčce zadržel. Klekl jsem nn něho a držel co to šlo s myšlenkami co uprostřed Florence s pašíkem. Ten začal najednou kašlat, dusit se, z huby mu tekla pěna. Byl jsem dost na váškách jestli pustit a rozdejchávat nebo ne... No nakonec jsme vydržel, ani se nehl, po 3min toho borec nechal, pochopil, že s tímhle to nepůjde. Prostě simuloval, ale řeknu vám, bylo to na Oskara .-))). A přidám ještě jednu zkušenost. Měli jsme nedávno na odd. zadrženou osobu, spoutanou, vše bylo v pohodě. Náhodou prošel okolo této osoby náš nejvyšší, pan šiditel .-), když ho tato osoba poprosila o povolení pout. Ač přes můj nesouhlas, jsem musel na pokyn pouta povolit. Bylo to jen o 2 zuby. Za chvíli začal borec vyvádět a já na něho koukám jak z jara, vytáhl si ruku z pout. Utéct nestihl, v podstatě nebylo kam. Takže pozor, opravdu jde všechno i to co si nedokážete představit jako možné, je opravdu možné .-))) A závěrem opakuji zkušenost, zde uváděnou kolegy. Převzal jsem zadrženou osobu od hlídky OHS s tím, že osobku provedli. Po chvíli mi to nedalo neb měl borec na sobě ledvinku. Takže jsem provedl ještě jednu prohlídku a ejhle, jeden cca 15cm vyhazovák .-)). Takže radím a opakuji zde uváděné,..... důvěřuj, ale prověřuj....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAVE007 09:42:01 21. 11. 2008
default.png
Článek opravdu zajímavý a přidám také něco do placu. Náš ředitel na okrese nikdy nesloužil, je to ekonom a možná proto si váží problémových občanů více, jak svých lidí. Např. nám nařídil, aby jsme nepoužívali DP, při eskortách nenasazovali pouta, pokud nebudou s osobou problémy. Už toto jsem bral jako žert, zakroutil jsem hlavou a vedoucímu jsem řekl, že budu postupovat podle zákona a ne podle žádosti nějakého ekonoma. Nyní je už naštěstí nařízené provádět eskorty vždy za použití pout. Ale větší problém je u nás na OO co se týče kouření. Ono pokud si chytnete pašíka, tak ho potřebujete vyslechnout. Jenom že ten vám začne mluvit až ho necháte zakouřit. Je to naprosto běžná věc. Někdo má prostě jenom absťák a někdo přemýšlí nad útěkem. Jak toto chcete vyřešit, když se v budovách nesmí kouřit. řeší se to jednoduše, chodí se s pachatelem ven, aby si zakouřil a poté teprve začne spolupracovat. Také se x krát stalo, že začal utíkat, naštěstí s nim chodíme kouřit dva a vždy se chytil. Možná by se ouřadové měli zamyslet, že jenom ten hloupý zákaz kouření nám ztěžuje práci. A jedna příhoda: Když jsem byl v Praze, střežili jsme fetlou mařku v nemocnici, která byla v CP. Tato chtěla jít na záchod, samozřejmě museli jsme to povolit. Dveře na záchod byly otevřené tak, že jsme viděli na okno, které tam bylo a na část nohou fetky. Ještě jsme k ní postavili sestřičku, aby nám ji hlídala. Fetka vykonala potřebu a vrátili jsme se do ordinace. Asi po 5 min. znovu řekla, že chce jít na záchod. To se mi nelíbilo a řekl jsem ji, že nikam nepůjde. Samozřejmě paní doktorce se to nelíbilo, řekla že jsem nelidský a že slečna na záchod půjde. Tak že fetka šla opět na wc. Opět jsem nechal dveře otevřené a viděl jsem na část jejich nohou a na okno. Protože na záchodě před tím vypotřebovala všechen toaletní papír, poslala sestřičku pro nový. Toto jsem nechtěl dovolit, ale jak si se se mnou nechtěl nikdo bavit. Fetka byla sama na wc a chtěla si zavřít dveře, protože našipřítomnost cítí a nemůže vykonat potřebu. Já ji řekl, že pokud ty dveře nezavře nebo tam vlítnu a bude mít po potřebách v tu ranu. Pořád na nás koukala a z ničeho nic otevřela okno a než jsem k ní doběhl, vyskočila ven. Protože to bylo cca 1,5 m výška, vyskočil jsem za ní a hnal jí po ulici. Asi po 20 s jsem ji dosprintoval a povalil k zemi. Z pusy jí tekla krev, ale to mě nezajímalo, nasadil jsem pouta a odvedl jí zpět do nemocnice. Ta fetka tvrdila doktorce a všem, že jsem ji zmlátil tonfou a že si bude stěžovat, naštěstí kolegové z MOP byli zkušenější a vysvětlili jí, že utíkat policistovi, to se prostě nedělá.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOHNYJFK 04:42:11 21. 11. 2008
johnyjfk.jpg
from all Díky Lukáši !!!! článke se života ale pravdivý 110 %%%!!!! Problém PČR jako celku je v tom, že samotní PI neumějí být dostatečně tvdí a rozhodní prosadit si svůj záměr či služební úkon a zákrok. Spíše se řídí heslem " Kdo nic nedělá nic nezkazí " Neuvědomují si, že my a to myslím Tebe i sebe Lukáši jsme také začánali jako "elévové" ale systém zaučování přes XX lety už je dávno pryč. Já už má necelých 10 let a pozoruju na sobě větší tvrdost a profesinoalitu, poněvač mám za sebe nějakou odpovědnost a "stavovskou čest". PS nedělám toto povolání pro peníze, ale protože mě široká paleta práce u PČR baví srdcem, nás takových je bohužel míň a míň ( viď myšáku ať se Ti v cicilu daří ) .

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZHNUSENY2 09:00:49 19. 11. 2008
default.png
for Starsky No a co jsem napsal já. V podstatě to samé co Ty! Tím, že jsem napsal, že mu článek moc nepomůže, tím jsem myslel to, že když mu pašík uteče, tak ten článek tady mu ho zpátky nechytne.:-)Jinak přeji všem pěkný a bezproblémový den. A žádná negativa!!!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PET_1 12:46:17 18. 11. 2008
default.png
pěšák v poli "A tak předškoláky zaučují školáci s max. půlroční praxí. Já osobně mám negativní informace na tyto nové kolegy skoro odevšad (PL, PZS, kriminálka a pod.) Ale není čemu se divit." přesně takhle to je u nás...zkušený policista na OHS má praxi 1-2 roky...já jako nezkušený necelý půlrok(Zopku jsem měl naštěstí ještě na rok)..a takových nás tam pár taky je...nesnáším služby, kdy mám na starost předškoláka a celej den se klepu, co mi přijde pod nos, s kým, s čím se setkám a nebudu si vědět rady...na ZOPce nám říkali:"Stejně se to pořádně naučítě ve výkonu od starších kolegů..."...Bohužel tohle je v současné době nemožné....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAUS 12:42:58 18. 11. 2008
Daus.jpg
for pěšák Uvědomuju si, že policejní práce je tak různorodá a složitá (teda když ji chci dělat svědomitě), že na Akádě (příp.na ZOP) tě stejně na ni nemohou připravit. Mohou ti dát základ který můžeš v praxi rozvijet aby si se stal po delší době samostatnym poldou, který je přínosem sboru a ne jeho zatěží. Pokud novaček vzhedem k neutěšené personální situaci dostane svěřené úkoly, které mu prostě ještě nepatří, tak je pravděpodobně nebude kvalitně zvládat, čož je flustrující jak pro něj taky i pro ostatni, protože musí sjednávat nápravu te či jiné chyby. Krom toho je to práce v týmu a pokud u sebe budu mít někoho nekomptetentního tak se budu logicky cítit ohrožen. Určitě vás starší kolegové chápu. Ke všem negativum poslední doby ještě ti nováčci.. Docela jsem ale zklamanej, že hodně z vás tento problém paušalizuje. Ja si plně uvědomuju, že s podepsaním slibu jsem se kupodinu automaticky netransformoval v arogantního poloboha, že jsem nesamostatnej a že dělám chyby. Chci se ale zdokonalovat abych byl časem opravdu profík (jako boddie s doylem:-)) a třeba to i jednou mohl předat dál.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio