Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

vysokoškoláci a plat

Ahoj, chtěl bych se zeptat, jak je to s platem u policie, když má člověk vysokou školu? Kamarád vysokoškolák, který nedávno nastoupil, mi říkal, že dostal nástupák 18 840 Kč. Od starších policistů jsem slyšel,že dostanu 14 480 Kč bez ohledu na to, zda jsem středoškolák nebo vysokoškolák. Podle nich je těch 18 840 Kč i s rizikáčem (4 000 Kč), protože budu studovat ZOPku dálkově a tudíž budu stále ve službě oproti maturantům, kteří budou studovat 6 měsíců v kuse.
HUGO :: Datum založení: 28. 06. 2008 :: celkem 37 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu ZEUR 13:17:36 27. 08. 2008
default.png
Pim Burgere - samozrejme ze mi vubec nevadi ze jsi me pouzil za priklad. A Souhlasim ze schopnost ucit se je u prumerneho stredoskolaka daleko nizsi nez u prumerneho vysokoskolaka. Take zalezi na oboru. Nas bylo v rocniku 2000 tusim a ke statnicim nas slo asi 460. Vetsina tech lidi sla na jinou skolu, konkretne na zemedelku a tam prospivaji bez problemu. Libi se mi myslenka Trainee programu. Velke firmy te prijmou s tim, ze se s tebou pocita na vyssi funkce, jenze aby ses dostal do kontaktu s realitou tak 1 - 2 roky stridas ve firme ruzne nizsi pozice a okoukavas u nich jak to kde chodi. Pokud nastoupi tedy vysokoskolak k policii a touzi se stat kriminalistou, myslim ze by bylo vhodne aby absolvoval onu povinnou ZOPku a pak si to zkusil u ruznych oddeleni rekneme na 1 - 2 roky. Protoze intenzita ziskavani zkusenosti pesky hlidkujicicho policisty je asi uplne jina nez intenzita policisty ktery vyjizdi primo k pripadum apod. Takze napriklad 4 mesice hlidkove sluzby, 4 mesice na dopravnim, 4 mesice treba PMJ nebo poradkove jednotky. To samozrejme jen ilustruji jak to myslim. Proste podle predpokladaneho budouciho zamereni. Myslim ze napriklad 5 let slapat chodnik je sice 5 let praxe ve vykonu, ale kdyz cloveka pak vezmou ke kriminalce tak ho stejne muze predbehnout za mesic snazivy a cilevedomy vysokoskolak ktery by napriklad absolvoval takovy nejaky policejni Trainee program. Pomuze mi snad 5 let praxe na ulici nejak v reseni hospodarske kriminality danovych a majetkocych podvodu ? Rek bych ze ne. Ale presto si myslim ze jsou pozice kde 5 let prace na ulici je ku prospechu veci. Napriklad pokud se budu chtit stat tezkoodencem, tak mi to je rozhodne ku prospechu. to Martin1: Uz jsme zase u pojmu "policejni prace"....mam dojem ze kazdy pod tim vidi neco jineho. Pim Burger zrejme neplanuje karieru klidkove sluzby ci karieru u uniformovane policie. Jelikoz je vysokoskolak a pobyval v zahranici, tak jiste vetsim prinosem pro organizaci bude napriklad v sekci pro zahranicni spolupraci ci u kriminalni sluzby treba hospodarske, majetkove, pocitacove nebo jine kriminality. A sorry, ale tam o te "policejni praci" v uniforme na ulici obvykle zase tolik vedet nepotrebuje, resp. nepotrebuje ji znat tak moc, aby to musel nekolik let vykonavat, akorat by u toho ty jazyky zapomnel. Tod zase muj prispevek :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 12:38:32 27. 08. 2008
Pim Burger.jpg
Co se týče jazyků, tak jsem to spíše demonstroval jako schopnost, kterou mám a na kterou jsem pyšný. Co se týče praxe, tak máš možná pravdu, ale já si zase myslím, že mnoho se dá vyčíst z knih, ze studia modelových situací nebo studia z jiných zdrojů. Tak se, alespoň dle mého názoru, dá značně snížit doba potřebné praxe. Jednoduše řečeno, všechno se dá naučit, když má člověk chuť a schopnosti se učit. A ať se to středoškolákům líbí nebo ne, vysokoškoláci mají větší schopnost učit se, pochopit problém i jeho řešení - jinak by ani na tom pro většinu hloupém a snadném peďáku nevydrželi.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTIN1 12:25:34 27. 08. 2008
default.png
jde o to, že o policejní práci tě něco naučí jen a jen praxe. a ty, ať umíš jazyků kolik chceš, nevíš o tom jak to u policie chodí vůbec nic. takhle se dostaneš třeba na vyšší post, a prvních několik let kdy se v tom budeš plácat jako ryba na suchu budeš dělat jen chyby. kdyby jsi začínal od píky jako každej, tak se tohohle vyvaruješ.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 11:47:07 27. 08. 2008
Pim Burger.jpg
Já nevím, chápu, že řadové policisty s praxí štve, když je pak předběhne vysokoškolák bočním vstupem a i souhlasím, že nějaká praxe nutná je, ale na druhou stranu záleží také na pozici. Mně zase nepřijde fér, že středoškoláci tady na fórech vykřikují, že vysokoškoláci jsou prostě k ničemu a že středoškoláci mají praxi, která nahradí všechno. Určitě je hodně vejšek, které nestojí za nic, stejně jako jejich absolventi, ale rozhodně to neplatí paušálně. Mnoho vysokoškoláků jsou jistě trotli ( znám takových fakt hodně), ale pořád si myslím, že drtivá většina vysokoškolsky vzdělaných lidí je prostě inteligentních, mají lepší schopnost vést, učit se nové věci a často drtivě větší rozhled, než středoškoláci - to je prostě fakt. Nejsem u policie, ale jednou o tom budu uvažovat, až dodělám školu a přestože tebe to možná urazí, tak si taky nemyslím, že někdo s dobrou znalostí němčiny a uspokojivou znalostí angličtiny jako já, s mnoha zkušenostmi s životem v cizí zemi a univerzitním vzděláním musí bezpodmínečně začínat úplně od píky. Nejde o to, že se chci narvat rychle na nejvyšší možná místa, ale je to stejný, jako když s maturitou přijdeš do výkupny lahví, nemáš s tím žádnou zkušennost a šéfa ti dělá vyučený člověk, protože má u skládání lahví 20 let praxe a nezáleží na tom, že se jeho práci naučíš dělat během půl roku nebo i méně. Nevidím třeba důvod, proč by nemohl jít vysokoškolák rovnou na SKPV jako elév, který má však větší schopnost se učit a po boku starších kolegů jen získávat praxi. Osobně mi to přijde účelnější, než poslat např. Zeura ( jistě mi promine, že ho použiju jako příklad) šlapat chodník, kde je prostě taky platný, ale jinde by byl mnohem platnější. Čímž jsem vlastně zopakoval i Zeurův názor, s kterým se v tomto bodě naprosto shodnu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZEUR 15:09:46 26. 08. 2008
default.png
Vidíš, a v tom já třeba vidím chybu, člověk si musí projít všechny TT a tak ho v zásadě policie nemůže kvalitně zaplatit hned. To je si myslím trochu škoda, ale zas na druhou stranu myslím, že kdyby to hned bylo paušálně možné, tak by toho jistě lidé zneužívaly. No o tom panu Salivarovi si pochopitelně myslím své. A zrovna se mi zdálo že díky tomu, že mnoho policistů slouží v čerňákách, tak začínají vypadat akčně a tudíž budit respekt. Myslím že ty špekbrašny to kazí - je to jak v Četníkovi ze Saint Tropez :-D Ale důležitý je fakt, že se nejedná o policistu ale úředníka. O tom, že bočními vstupy lezou i lidi na tyto pozice kde je důležitá pár let dlouhá praxe z výkonu nemám žádné informace, takže nemohu vést zasvěcený dialog. Každopádně pokud to je jak říkáš, tak je to špatně. Ještě bych rád zareagoval Lukáši Heinzovi. Technik na odposlechy by v podstatě asi nemusel být policajt, problém jsou informace se kterými pracuje a myslím že nedělá pořád totéž. Pokud jsou ty podstavy tak jistě občas i někoho sleduje apod. Například kamarád co dělá u PCR servis počítačů tak byl na křišťálové noci s foťakem a s ním tam šlo několik policistů v civilu, kteří měli za úkor v případě jeho napadení pro něj získat čas aby mohl utéct. Ale opět dodávám, že nemohu zasvěceně mluvit, jen spekulovat, neboť zatím uniformu nenosím.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NEPO 21:04:53 25. 08. 2008
default.png
a ještě jeden malý doplněk. V poslední větě Tvého příspěvku píšeš něco o odbornících na zavádění spekbrašen, že takovíto k nám nepřicházejí. OMYL, a zářivým příkladem toho je náměstek ministra vnitra, pan Salivar. Je sice na ministerstvu, takže ne přímo u Policie, ale právě tento člověk, který nikdy nebyl policistou, kudy chodí, tudy blouzní, a snaží se všemožně zasahovat a poučovat, jak mají policisté pracovat atd.atd.atd.. Bylo by to na dlouho. Uvedu jen jeden z jeho pomatených výroků. Když zdůvodňoval, kdy je vhodné aby policista odešel do civilu, tak uvedl že tehdy, když mu nový zaměstnavatel nabídne více jak 80000 korun. Nespletl jsem se, řekl osmdesát tisíc. Co si máš o takovém člověku myslet? Já prostě nemám na to slov.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NEPO 20:50:39 25. 08. 2008
default.png
je vidět, že to máš v hlavě jakžtakž srovnané. Neber to ale jako chválu, spíše hodnotím uvažování doposud civilisty s některými jinými, také budoucími policisty, kteří se zde, na tomto fóru, vyptávají na budoucí práci. Mnohdy jsou to úsměvné dotazy. O profesionalitě specialistů dál diskutovat nechci, dokonce souhlasím i s jejich patřičným ohodnocením. Rozhodně ale úplně nesouhlasím s těmi bočními vstupy, alespoň tedy u těch osob, kteří mají poté velmi brzy možnost zasahovat například do trestního řízení, prostě obecně do takových činností, u kterých řadový četník i ve vyšší TT si musel projít vším takzvaně od píky a něco okoukat a naučit se od starších a vypracovat se, než dostal tu důvěru jít výš. Tvrdím, že boční vstupy u důstojnických rychlokvašek nejsou dobré a časem se to projeví. Ono totiž u toho četníka, který se vypracuje výš od té píky, to trvá i několik let, než se dostane do vyšší TT. Současný zákon o služebním poměru totiž neumožňuje žádnému policistovi, který má i VŠ a už v 3TT projeví nějakou odbornost a odvádí skvělou práci, postoupit hned třeba do 7TT. Musí jít po těch třídách postupně. No a pak přijde nějaký civil (bez urážky) a na to místo, kam se ten polda několik let připravuje a zdokonaluje, najednou nastoupí někdo jiný, bez několikaletých profesních znalostí. To pak tomu poldovi musí zákonitě znechutit práci a nějaký kariérní postup je v pr....! A takových policejních rychlokvašek je teď hodně. Už jen chybí, aby začali tito lidé velet, a může to jít vše do kytek. Jen pro informaci, vím o jednom kolegovi, který je u Policie půl roku a už je z něj velitel oddělení. A další případy jsou na prezídiu. V 25 letech být podplukovníkem je asi také pěkný maras, zvláště pro bývalé důstojníky, kteří jsou dnes v hodnosti praporčíka díky novému zákonu o služebním poměru. Jseš civil, asi toto nepochopíš, ale staří policejní bobři pochopí, co mám na mysli. Přeji Ti, ať najdeš u Policie uplatnění a abys byl přínosem pro celý policejní sbor.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PECA 18:51:10 25. 08. 2008
Peca.jpg
Na zamyšlenou zůstává, jestli člověk např. montující odposlech do místnosti, byť odborník se vším všudy, musí být skutečně policistou nebo pouze OZkem...Ta hranice mezi tím co je "servis" pro policii a co už je policejní práce by měla být zřejmě jasně rozlišena.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZEUR 15:29:47 25. 08. 2008
default.png
Ano to souhlasím. Rozhodně nemám zájem jaksi ojebat systém a dostat se k PCR bočním vstupem jako technik a pak jít klukům na ulici říkat jak to mají dělat. To si myslím, že by bylo velmi nešťastné pro celou organizaci. Tím rizikáčem podle mě spíše kompenzují ne vždy vyhovující platouvou tabulku. Podotýkám že boční vstupy nečekají na manažery žampionových plantáží ze soukromých škol neurčitého zaměření. Vysoka skola je jen prukaz na to ze sneses stres a umis si poradit v zatezovych situacich. Pokud tady nekdo je absolvent CVUT - elektro nebo neco podobneho tak mi jiste da za pravdu ze se rozhodne nejedna o relax. S NePo souhlasim, jasne ze me na ulici kazdej kluk utre, ale stejne muzu ja namitnout ze ja vsechny ty kluky treba utru v elektrice. Kazdy proste musi mit co nabidnout. Nekdo nabizi pracovitost, zdravotni A - tedy v podstate svoje "ruce". A jiny treba nema tak zelezne zdravi, ale zase je to "bedna". Mimochodem, co se vlastne rozumi pojmem policejni prace ? Je to to kdyz hlidka resi ruzne rvacky, vytrznosti, napadeni a podobne ? Nebo je to snad sbirani stop na miste cinu, jako otisky, pachove stopy, vyslechy svedku ? Nebo je to treba cinnost agenta nasazeneho mezi skinheady ? A co treba stopovani pocitacoveho pirata a nebo cloveka ktery sdili detske porno ? Nebo hospodarska kriminalita ?Ja bych rekl ze to vsechno je policejni prace a zaklady jsou u kazde znatelne odlisne. Ten co dokaze zvladnout kazdy problem na ulici asi pocitacoveho pirata nenajde ne ? Staci mu uplne zaklady prace s PC prece. Ja myslim ze kazdy se na to divame tak trochu z pohledu sve odbornosti, ja si velmi vazim policistu na ulici a pokazde kdyz me stavi nebo kontroluji tak se jim to snazim dat najevo. Myslim ze by hlavne kazdy clovek mel delat to co chce a to co umi. To jakym zpusobem probiha odmenovani a kalkulace rizikoveho priplatku bohuzel neovlivnim, ale fakt je ten, ze aby pro policii nejaky schopni inzenyri pracovali, tak musi dostat na ucet kazdy mesic dost zajimavou castku na to, aby je to motivovalo. No a tito lide tam proste pracovat musi, jinak se jeste rozsiri skupina pachatelu na ktere policie proste nestaci. Jinak jeste poznamka - i u bocniho vstupu je ZOP, jen nemusis pak slouzit na ulici a rovnou dostanes vyssi plat. Co si budeme povidat, kazdy kdo ma nejakou zajimavou dovednost, at uz umi jazyky, techniku, prava, medicinu - tak kdyz to nevyuziva tak to zacne zapominat, takze nechat takovehoto cloveka (umi-li neco)hlidat ulici, tak velmi rychle pujde dolu s kvalifikaci. Proto ty bocni vstupy. Rozhodne to neni nejaky tunel na Vas co pracujete ve vykonu a nebojte se, ze by k vam bocnima vstupama frčeli na praseti, odrážejíce se husami, vaši noví sefove a odbornici na zavadeni spekbrasen apod. To fakt ne :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NEPO 14:18:18 25. 08. 2008
default.png
pokud jakýkoliv vedoucí, který chce velet a rozdávat pokyny a být příkladem pro podřízené, si neprojde tou danou součástí úplně od začátku, NEMůŽE být odborníkem na svém místě!!! I když jsi ZEURe možná odborníkem v dané oblasti, budeš pro policii vhodný opravdu jen v tom svém oboru, ale pokud se třeba stane, že bys byl vyslán do terénu na nějakou akci, i kdejaký školák krátce po ZOP (základní odborné přípravě) Tě "utře". Nebudeš umět ze základů policejní práce vůbec nic. V kanceláři Tě to prostě nikdo nenaučí!!! Při té činnosti, kterou by jsi chtěl tím bočním vstupem dělat, by z Tebe nebyl nikdy pravý policista, ale jen osoba pracující pro policii. Sice asi ve služebním poměru, čili platově se všemi náležitostmi, jako u ostatních policistů "na ulici", pouze jen o nějakou tu třídu výš. A v tomto nepoměru vidím malý problém. Policisté v terénu, převážně se zdravotní klasifikací "A" musí splňovat kdejaké nařízení, kdežto někdo s nižší zdravotní klasifikací má finančně to samé, nebo mnohdy i více, a přesto to není člověk přímo ve výkonu. Bylo by to na dlouhou polemiku, ale dám příklad. Polda fyzicky zdatný, se zdravotní klasifikací A, v přímém výkonu, má rizikáč např.3000 kaček a pantáta na prezídiu v klimatizované kanceláři má bůra? ZEURe, to by mohl být i Tvůj případ. Ač bys byl funkčně vysoko, byl bys specialistou na svůj obor, přesto bys měl vyšší rizikový příplatek, než ten kluk na té ulici, který mnohdy nasazuje život při zákrocích. A v tomto vidím nepoměr. Fúúúúj, hnúúúús!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio