Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Krnov - lupič s granátem

http://www.ct24.cz/domaci/krimi/102964-lupice-s-granatem-castecne-odzbrojili-nahodni-svedci/ Tak to si zaslouží řádně oceňit...
X :: Datum založení: 01. 10. 2010 :: celkem 50 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 17:54:32 13. 10. 2010
default.png
JOHN158 [2010-10-13 16:46:29]: no tu ruku s granátem mu nevytáhly. Granát odešel pod tělem,které zadrželo větší část střepin. Proto to ten výpravčí s policajtem přežili,odnesly to však ruce které měl po stranách těla (spekulace).F-1 má sice tzv. řízený rozklad střepin, dost často se však odlitek korpusu rozpadne jen na půlku,příp.několik málo dílů.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOHN158 16:46:29 13. 10. 2010
john158.jpg
No pravé ze v tom je ten zakopany pes. Vrhovka odešla až když mu vytáhli z pod tela tu ruku s granatem. Jinak by to bouchlo tem civilum co ho měli zakleklyho. Pokud ho od nich přebírali v takovem stavu tak se to dalo Efektivne resit s přijatelným rizikem.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 14:36:13 13. 10. 2010
default.png
Souhlasím s těmi níže, že v případě že odejde "vrhová" pojistka u obran.granátu F-1, tedy předpružený úderník napíchne zápalku rozbušky(začíná hořet časovač), tak již záleží pouze na náboženství které vyznáváte (není li se kam skrýt). Je to již nevratné. Neznám sice podrobnosti, ale dotyčný musel mít granát upevněný za přepravní pojistku(např. na opasku),a granát "odtrhl", a již nebylo co řešit. Stačilo jen rozevřít ruku!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDYS 19:23:09 12. 10. 2010
default.png
forjohn158
Hele já už sem tady napsal dost argumentů.
Je to pořád dokola. Já ti napíšu a vysvětlím jednu věc a ty se mě ptáš znova na to samé.
Napsal sem: Pokud odejde vrhovka tak rgf-1 zajistit NEJDE!!!
Na toto nereaguješ. Vytrháváš věty z kontextu a to potom používáš jako argument. Pokud to nechceš psát na veřejném fóru. Na jednu stranu to chápu, na druhou mi to připadá vytváření alibistického tajemna.
Co se týká tréninku taktiky Active shooter.
Neříkám, že je zbytečná. Ani náznakem. V tomto případě byla stejně k ničemu nebyla. Pachatel nebyl aktivní střelec. Ve chvíli zákroku byl na zemi a na něm civil.
Taktika Active shooter a jaká koliv jiná má své opodstatnění a pokud jí bude znát každej hlídkař jenom dobře.
Nebudu ti psát kde sloužím.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOHN158 16:52:07 12. 10. 2010
john158.jpg
Taky jim přeji brzké uzdravení a at nemají žádné trvalé následky. For Andick : tak se jich pak můžeš zeptat jestli by to řešili jinak kdyby měli znova tu možnost..
Trapné je především to, tvrdit že viděli granát a zbraň a nemohli tušit že ještě něco má.. to je prostě nizký level a je to chyba. Je dobře že jsou kolegové co si myslí to co já a také tvrdí že to dopadlo špatně..pokud nevíš jak zajistit granát only jen na mechanické vrhovce tak to přijde zase trapný mně... :)
jak víš že nešel použít jiný způsob zjištění zda pašík nemá pod sebou ještě něco a jak víš že nešel použít způsob jak mu to vzít bez toho aniž by došlo k ohrožení jiných osob ??
Na veřejným foru ti nechci říkat/psát detaily co a jak.. tak sorry za tu tajemnost..:)
Hrušky z jablkama ? to jako že trénovat tyhle situace ti v reálu stejně napomůže ? OMG, kde sloužíš a jak dlouho že máš tyhle hloupé názory ?
To že vybouchne granát a jsou tam středně těžká zranění a jedno umrtí tomu já úspěch neříkám..
PS: jaký sis z toho vzal poučení ?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 00:27:14 12. 10. 2010
Karel.150.jpg
Zdravím, tak jsem si se zájmem přečetl pár posledních příspěvků. A myslím, že dohady nejsou na místě, pokud nemáte informace z první ruky. To co poví v médiích je bezpředmětné. Taktika má samozřejmě své místo. Nejlepší taktika v jakékoli situci, ale i v obyčejných hrách je minimalizace rizik. Proto je pro mě v prvé řadě nejdůležitější kvalitní vytěžení oznamovatele, právě s ohledem na rizika. Jako dozorčí to telefonicky dělám vždy nezávisle na operačním, kteří jsou mnohdy zasekaní milionem dalších věcí. Jednou jsem jel prověřit LP a dozorčí mi odmítl vytěžit oznamovatele během cesty na místo, protože mu to nepřišlo nutné a tak místo toho posvačil, no to už jsem ho po návratu i pěkně seřval, protože pak bychom mohli být hrdinové docela často.
Informace jsou základ, očekávání usnadňuje řešení, proto chtějte takovéto věci vždy zpětně prověřit a vytěžit oznamovatele k rizikům.
Jak říkám, nemůžu zde říci ani dobrá práce, ani špatná práce, pokud nebudu mít info z první ruky. Zakročujícímu kolegovi přeji brzké zotavení!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDYS 16:13:58 11. 10. 2010
default.png
for john158
Je mi jedno jestli seš guma. Jde o to, že tvůj názor je zcestnej a pořá dokola melduješ to samé.
1)jak zajistit granát
já vím jak zajistit granát aniž by to řachlo, ale rozhodně bych se o to nepokoušel, když ho někdo drží v ruce a je zajištěnej jen vrhovkou. To samozřejmě vůbec nemá nic společnýho s tímto případem, protože tady ta situace, byla úplně jiná. Polda nevěděl, že ten útočník ten granát má. Na útočníkovi klečela civilní osoba.
2)jak ho chlapovi vzít aniž by to řachlo
tak určitě jsou nějaké způsoby, jak to udělat, ale znovu říkám, že pokud budeš vycházet z toho co se stalo v Krnově, tak tam ani jeden nešel použít, ten polda nevěděl, že pachatel ten granát má a klečel na něm civil. Tím se ti zužuje pole působnosti. Civil pachatele znehybnil a na tom poldovi je, aby co nejvíc chránil životy a zdraví osob nezúčastněných, svůj a osoby proti které zakročuje.
3)jak ho zajistit
taky vím ale znovu tady platí zajistit RGF- můžeš jen když je odjištěná závlačka a to tím že prostě nedovolíš odejít vrhovce pokud odejde vrhovka tak máš 3,7-4,2 vteřiny. Pokud odejde vrhovka tak rgf-1 zajistit NEJDE!!!
Shánět ne ně odpovědi nemusím protože je znám.
Další věc, tvoje argumentace kruhem už začíná být nudná. Tady prostě moc jiných možností neni. Přestaň si hrát na Tajemný hrad v Karpatech, začíná to být trapný.
PS:Chyba tam nebyla, jinak se to udělat dalo, vždycky jsou jiné možnosti. Nejsem si jistej tím, že pokud by se to udělalo jinak bylo by to s lepším výsledkem. Myslím, že řešení s menšími ztrátami by nenašel ani CML.
Taktika na Active shooter je úplně něco jiného.
Mýcháš hrušky a jablka. Kdyžtak si založ jiný blog a tam si to můžeš rozvádět, jak uznáš za vhodné.
Znovu opakuji. Ti poldové na místě se zachovali správně a povedl se jim skoro zázrak. A nebaví mě lidi jako seš ty, kteří zpochybňují i úspěchy. S výcvikem a výstrojí co mají, všechny palce nahoru. Díky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOHN158 14:45:27 11. 10. 2010
john158.jpg
for Daník a Andys :
jsem guma, která to ale umí vyřešit..jak jsi správně uvedl ( je dobré že o tom někdo začne přemýšlet proto jsem svým příspěvkem chtěl toto vyvolat)
1)jak zjistit granát
2)jak ho chlapovi vzít aniž by to řachlo
3)jak ho zajistit..
To jsou ty klíčové otázky na které stojí za to shánět odpovědi.. :)
Nikde jsem neuvedl jak bych to udělal ( zatím), proto bych byl rád kdyby jsi napsal co fantasmagorického jsem napsal, že to to vede k myšlence že je to nemožné..
PS: Byla tam chyba, dalo se to udělat jinak a znám řešení na body 1-3

Takže tvůj názor je že tě nic na takovou situaci nepřipravý, s tím nesouhlasím, přípravý a stojí za to to zkoušet a kombinovat a zkoušet a přípravovat se.. s nečím takovým musíš počítat i u nás, třeba taktika na Active Shooter se vůbec u pořádkové služby netrénuje a proč ? protože se to vlastně stává jen po celé světě a na slovensku a u nás nikdy ???? To je přístup který Vás zabije..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 21:41:15 10. 10. 2010
default.png
FS2 [2010-10-10 18:59:35]:
Naprostý souhlas.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 21:06:36 10. 10. 2010
Danik.jpg
JOHN158 [2010-10-10 14:05:10]:
Ty si guma. Nezlob se na mě, ale nic jiného mě při čtení těch tvých fantas výplodů nenapadá. Ty bys prostě přiběhl na místo, pachatele poprosil, aby se vůbec nehýbal, pak bys evakuoval okolí, pak bys pachatele poprosil, ať ti dá granát (předtím bys našel tu pojistku) a profesionálně bys ho zajistil. Tak to je fantasmagorie prvního stupně. Logické otázky které mě na tebe napadají, abych se ještě zasmál:

Jak bys tedy zjistil, že chlap má pod sebou granát? (Respektive, v případě, že bys jako velezkušený policista měl to podezření, jak by sis ho potvrdil?)

Jak bys po tom zjištění, že ho má pod sebou, ten granát od chlapa dostal? Aniž by on se bránil a dal ti ho?

Kde bys vzal tu pojistku, kterou bys granát zajistil? Aniž bys spacifikoval pachatele?

Ty naši kluci prostě přiběhli k situaci, kdy civilisti zápasili s borcem na zemi - v blízkém okolí si mohli všimnout (a nemuseli) zbraně a granátu. Jejich priorita byla pacifikace pachatele, tak aby se civilové dostali z jeho dosahu. Čili podržet a spoutat. Protože spoutání je základ všech základů. S normálním zdravým chlapem nic neuděláš, pokud má možnost se bránit.

Já, jako mocný policejní úd říkám, že to dopadlo absolutně nejlépe jak to dopadnou mohlo. Žádný výcvik ani modelovka tě na něco takového prostě nepřipraví. Všichni kluci co byli na místě by měli políbit manželky, děti a rodiče a děkovat tomu v co věří, že jsou tady. S něčím takovým můžeš počítat, pokud jsi polda v Izraeli, ale né tady. Takže přestaň mlýt nesmysly a jdi konat nějakou smysluplnou modelovku např. likvidace odjištěné jaderné bomby(špinavé).

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio