S těmi třídami byl vždy problém, kdy však si vzpomínám, že nejspravidlivější doba byla kdy byly třídy dvě tak zvané 5 a 6, vše co následovalo potom, včetně nového zákona, přineslo absolutní chaos, kdy v případě dnenšního výkladu a po několikaterých úpravách výkladu a samotných náplni práce přineslo neomezený nástroj pro nadřízené, jak si poradit v nouzi. Ti mají nedostatek lidí a kompenzují to tím, že každý dělá všechno a nikdo není schopen zjistit a objektivně posoudit, kdo dělá co, kolik a za kolik, o kvalitě radši se nebudem bavit.Policie místo hledání pachatele více dokumentuje to proč nemohla najít pachatele a co vše musela udělat proto aby ho nenašla.
Celý problém tkví podle mne v níže některých popsaných bodech:
1)pořádková policiie je zahlcena byrokratismem, který se rozrůstá pod záminkou údajného zkvalitnění spisové práce do nehorázných rozměrů. V málokterém evropském státě zpracovávají řadoví policisté pořádkové služby trestné věci od A-Z v takovém rozsahu a obsahu, ve věcech které nekončí u soudu.
2) přínos elektronické podoby trestných činů se zcela minul účinkem, kdy tristní vnitřní propracovanost samotných programů nutí policisty o několikeré duplicitní vkládání dat do spisu či různých evidencí.Evidentně se prodlužuje doba zpracování spisů při nápadu od doby kdy se klepalo na stroji.
3) Formuláře pro formuláře, chybí univerzální typy formulářu v trestním řízení, ale přibývají nové a nové na všechno. Poškozený podepisuje protokol o trestním oznámení, svůj výslech, dvoje poučení, potvrzení atd. Vše by mohlo být obsaženo v jediném protokolu. Chybí protokoly u jednoduchých typů krádeží, formou dotazníku, založené jenom na vyplnění editace zaváděného spisu, kdyby oznamovatel pouze odpověděl na 7 základních kriminalistických otázek, omč by nahradila zaměření místa, autorizovaná fotodokumentace.
4) přeceňuje se význam protokolu o ohledání, protokoly ohledání samoobsuh při prosté krádeži zboží bezdomovcem, či omč u krádeží věcí na osobě nebo vloupání do vozidel beze stop, naprosto by stačila autorizována poškozeným fotodokumentace(přesnější a vystižnější, než pohádky některého zpracovatele v 4 PT třídě, které s omč nemají nic společného). Naprosto bezvýznamné protokoly jenom proto aby byly.
5) nezažil jsem, aby bylo tolik žádostí či znaleckých posudků žádáno OOP(toto by měla být odborná činost, která nepřísluší s prominutím řádovému policistovi OOP, není za to placen), dalších nadbytečných dokladů, dokládající pobyt a výdej stravy osob v celách, či při převozu na záchytku atd.. Úřední záznamy při pozitivní dechové zkoušce do 0,24 promile.To vše by mělo stačit při jendom zadání dat do počítače a samotném vyjetí hotových formulářů. Jenže nikdo nehovoří o tom, že pro policii za šílené prachy byly vytvořeny programy druhořadými programátory, tyto programy odpovídají tak programováním, logistikou a kompatibilitou programům před deseti lety. Nejvíc se směju tomu, když je v ETŘ nějaká fatální chyba a odstranění trvá půl roku, protože k tomu musí být souhlas autora programu, neskutečné.(chtěl bych vidět tu smlouvu). Neznám softwerovou firmu, která by tyto věci neodstranila do 24 hodin.
Těch bodů by bylo dalších a dalších, to jsou odpovědi proč ve 4PT děláš práci která ti nepřísluší, místo aby jsi byl na ulici a chytal zloděje.
Hlavní náplní pořádkové policie je podle současného stavu administrativní evidence trestných činů(hlavně neznámých), nikoliv chytání pachatelů, či zásahy a úkony na místě, či pomoc potřebným občanům, či prevence aby bylo polici vidět.
My nejsme policisté, my jsme byrokratičtí dokumentaristé.