Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

(REDAKCE)

Taktické pero
taktické pero SaW
Foto: LH

Fyzické útoky na policisty dnes nejsou žádnou výjimkou. Z tohoto důvodu jsou policisté vybavení donucovacími prostředky a zbraní. Pokud je zřejmé, že má policista co do činění s agresorem, většinou má čas si připravit, obušek, obranný sprej nebo zbraň. Co se ale stane, pokud je policista napaden člověkem, s kterým do té doby docela v klidu řešil například přestupek nebo prováděl namátkovou kontrolu.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 26. 07. 2011
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 12:13:32 31. 07. 2011
Lukas Heinz.jpg
EDAKEMLINK [2011-07-30 12:18:07]:

Ano je skutečně zacvakávací a vevnitř krytky je plastová vložka. Je dost možné, že při dostatečné silném úderu vedeném pod určitým úhlem by se mohl kousek vložky ulomit. Nicméně u šroubovací varianty zase můžeš stejným způsobem sthnout závit. Ten je většinou taky z platu a je vytvořen vevnitř plastové vložky.

To ONLINE

Ano cena 800Kč je poměrně vysoká, ale zase jde o kovové pero, které vydrží poměrně dlouho. Jiná věc je, že policejní oddělení jsou černé díry na kuličková pera. Každý polda asi ví o čem mluvím. :-D

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FAJNYDAY1 12:05:37 31. 07. 2011
.jpg
Myslím si, že podobnou práci (službu) může odvést v nouzi jakákoliv propiska, pero či tužka (uznávám však, že některé asi jen jednorázově) a cenu za toto taktické pero (cca 1000,- Kč) považuji za trochu přemrštěnou.
Osobně bych tento nástroj (zbraň) nepovažoval za zbraň bodnou, ale za úderový prostředek, i když některé druhy těchto per jsou opatřeny opravdu „důkladnými“ hroty, některá jsou naopak na svých koncích zakulaceny.
V použití takovéhoto úderového prostředku poté nevidím žádný problém, viz stanovisko ALO PP.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FAJNYDAY1 11:51:13 31. 07. 2011
.jpg
CHIP [2011-07-29 18:35:10]: Proč policista v nutné obraně jedná jako fyzická osoba a ne policista?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu EDAKEMLINK 12:18:07 30. 07. 2011
default.png
Lukáši, taky jsem přemýšlel o tomto modelu od S&W, ale jeden člověk, který to pero má mi psal, že by ho už nekoupil, protože jak mi psal:"...tak tohle je zaklapávací a už se mu tam vylomil kus plastu co to drží a začalo se to šíleně vyklat". Doporučoval mi jen šroubovací. Toto napadlo i mne, proto by mne zajímalo jaké máš s tímto problémem zkušenosti.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 18:35:10 29. 07. 2011
Chip.jpg
Zatr. sakr, chlapy! Sčítáte jablka a hrušky. § 111 obsahuje definici zbraně, která v podstatě vychází z trestněprávního pojetí, kdy může být zbraní cokoliv. Ovšem tato definice je určena takříkajíc drbanům, ne policistům. Policista jakožto státní orgán je podle zásady legality, při výkonu svých pravomocí oprávněn konat pouze to, co mu zákon vyslovně dovoluje, na rozdíl od běžného občana, který je oprávněn činit vše, co zákon vyslovně nezakazuje. Proto je definice zbraně používané policistou daleko pregnantněji vyjádřena v § 56. ods.5. Toto pero je zcela jistě zbraní, protože pod obušek, či jiný úderný prostředek, zcela určitě neschová. Zákon dále v § 51 výslovně stanoví povinnost používat jen takový DP či zbraň na jakou byl řádně vyškolen.Zákon sice nestanoví formu a způsob výcviku, nicméně z kontextu celého zákona se dá dovodit, ( či alespoň páni z inspekce a soud dovozuje), že by se mělo jednat o výcvik pořádaný policii. Protože PČR v současné době neorganizuje ( či mi to alespoň není známo a to jsem se o to docela zajímal), žádný oficiální výcvik použití bodné či sečné zbraně, plyne z toho, že by nikdo by neměl tyto zbraně používat dle § 56 zákona o policii. Nemohu samozřejmě vyloučit, že např. URN, či nějaké ZJ či jiné více či méně speciální jednotky nepořádají např. nějaké kurzy boje nožem, ale otázkou je, nakolik jde o oficialní akci se záznamem v Ekisu, který by bylo možno v případě trestního řízení využít jakožto důkaz o tom, že policista byl "řádně vyškolen" Proto dle mého chabého právního názoru, je policista oprávněn použít tento prostředek a zapíchnout ho drbanovi do oka, krku, či jiného citlivého místa, jen v souladu s krajní nouzi, či v nutné obraně. Pokud se nedopustí excesu z mezí nutné obrany, či krajní nouze, je vyloučena trestní odpovědnost policisty, za překročení podmínek Zákona o PČR. (Protože policista v tomto případě nejedná jako státní orgán, ale jakožto fyzická osoba), nicméně není vyloučena jeho odpovědnost správní... takže možný flastr a tak... Toto jen ale můj osobní názor, nečinící si právo na neomylnost. (Samozřejmě jsem ale všemi deseti pro to, aby policista mohl používat všechny prostředky zvyšující jeho bezpečnost a pokud je použije proti denverovi, bude vše v nejlepším pořádku):-)

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu B0SC0 12:04:01 29. 07. 2011
B0sc0.jpg
By mě zajímalo, co by na to řekla inspekce, kdyby to někdo použil. Ale jako nástroj k získání času na vytáhnutí teleskopu či tasení je to určitě výborný.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 13:09:10 28. 07. 2011
Lukas Heinz.jpg
V3ND4 [2011-07-28 12:32:10]:

Zavidíš, že jdeme pořád vpřed a zpátky ni krok co? Popravdě Holešovice jsou kouzelné místo, kde všechno jde tak jak má a to v době kdy se všude jinde plácají v hnoji. A ostatní nám to prostě závidí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu V3ND4 12:32:10 28. 07. 2011
default.png
Koukám Lukáši, že v Holešovicích nejspíš fasujete stroj času. Článek publikován 26.8.2011 :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAUS 00:14:16 28. 07. 2011
Daus.jpg
JARDA [2011-07-26 14:39:23]: nad tímhle bych se musel zamyslet jak to dat takrikajc "na papír" :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 00:07:37 27. 07. 2011
Lukas Heinz.jpg
To michal 318

Jistě že. můj předešlý komentář reagoval na filmový odkaz jardy.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio