Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

ETŘ - diskuze

vše kolem ETŘ
MARCELUCE-WALACE :: Datum založení: 23. 12. 2011 :: celkem 13 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu KAREL-150 20:00:04 18. 02. 2012
Karel.150.jpg
Diskusi jsem celou nečetl, tak snad nebudu něco dublovat. Ale u nás je vyžadováno, aby na výslechu byl uveden telefon na útvar a přestože mám nastavenu podpisovou doložku, tak na ÚZ dle § 158/6 tr. ř. stejně telefon nezobrazuje a musím jej tam dopisovat v texťáku. No jen maličkost. Pak mě vadí, že se mi zobrazuje tolik formulářu, přičemž asi 75% jich nikdy neužiju, takže bych uvítal něco jako možnost zobrazovat "oblíbené" či nejčastěji používané. Špatné by nebylo kdyby zde fungovala jistá interaktivita podle zadání tříd v hlavní editaci. Tedy, jestliže zadám krádeže vozidel dvoustopých, tak zobrazovat pouze příslušné formuláře. Sice mám za ty roky návyk kde co najdu, ale vím co to znamená pro ty, kteří zde začínají nebo kteří na funkci zaskakují, a i já bych ušetřil nějakou tu minutku..:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 19:18:27 17. 02. 2012
martoo.jpg
MARCELUCE-WALACE [2012-02-16 14:39:01]:

Když mluvíš o jednotném postupu, tak to je taky téma. Jen na našem ÚO každý útvar frčí spisy podle sebe, jak to pak musí vypadat v rámci kraje natož republiky?

ETŘ dost věcí neupravuje. Vidím to hlavně na známcích. Prakticky veškeré písemnosti jako jsou: vyrozumění SZ o stavu řízení, odborná vyjádření, dožádání a mnoho jiných, se prakticky vše frčí v univerzálním formuláři a prakticky "každý pes jiná ves".

Je škoda, že třeba v rámci ETŘ nejsou celorepublikově schválené předlohy, podle kterých by se měly spisy dělat. Ano, v ZPPP je toho hromada, ale tak abstraktně vysvětleno, že z pohledu policisty OOP se toho moc nepochopí.

Třeba teď je vydán ZPPP, ve kterém se nově upravuje řazení trestního spisu. Nikdo mi nedokázal říct, zda první podnět (ve spisu má být jako první) je šetření hlídky na místě a nebo ÚZ 158/6 sepsaný s oznamovatelem, nebo zda ÚZ má být za OMČ a nebo až za ÚZ 158/6 atd.

Nejlepší by bylo, kdyby v ETŘ byly například vedené vzorové spisy + obsah a to na třeba tyto konkrétní věci s vloženými rozklikávacími (pro lepší přehlednost) poznámkami:

1/ NP - vloupání do RD a OA, odcizené OA, kabelka, doklady
2/ ZP - alkohol, mařena, výtržnictví, poškozovačka, ublížení, zpronevěra

Bohatě by to stačilo, jelikož se jedná o nejčastější spisy na každém útvaru a ostatní případy se dají lehce odvodit. Pomalu by se administrativa jednotila.

Nejenže bývá problém zpracovávat spisy od některých kolegů v rámci útvaru, ale leckdy stojí za to i ty postoupené.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARCELUCE-WALACE 14:39:01 16. 02. 2012
default.png
CEMAN [2012-02-13 16:08:58]:
Tak s tím naprosto souhlasím. Vzhledem k tomu, kolik času s nim všichni trávíme a co všechno se v ETŘ dělá, by bylo záhodné nějaké základní školení absolvovat. Stačilo by třeba 2x do roka, přehled o novinkách, nejčastější chyby a pod. Jednak by se tím víc ujednotil postup, spousta lidí by věděla co všechno v ETŘ lze a navíc by byla pro školitele a víš i zpětná vazba. Ted je to ve fázi pokusu a omylu, resp. uživateli nastuduj si a pracuj :-). Formuláře, téma na samotnou diskuzi. 90% dobrý, zbytek by chtěl vychytat. Otázka je, jestli je to vůbec reálný, udělat formuláře na 100%.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CEMAN 16:08:58 13. 02. 2012
default.png
Jen mě trochu štve, že jsem nebyl v práci v ETŘ proškolen. Poslední dobou se v systému objevují různé nové funkce a nikdo se neobtěžuje policisty trochu proškolit. Některé formuláře bych trochu upravil nebo úplně zrušil, ale jinak celkem spokojenost. I když souhlasím, že systém je primárně vyvynutý ke kontrole policistů, než k ulehčení jejich práce. Ještě zrychlit to síťové připojení na nějakou přijatelnou úroveň. Internet pro jistotu ani připojený nemáme. Policie má snad nejpomalejší síťové připojení na světě. Hlavně, že jsme dostali počítače s dvoujádrovými procesory. Je to sice pěkné, ale pracovní využití žádné a společně se zbylými starými PC z konce 20. stol. a stejně starým softwarem je to práce pro vztek. Policie musí být holt vždy a všude pozadu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu M158 22:56:40 30. 12. 2011
m158.jpg
Rád bych ještě stručně upozornil na skutečnost, že existují i jiné systémy pro vedení spisové služby. Jedním z nich je EVIN, který používá Interpol, Europol a SIRENE. Nevím, kolik z nás mělo možnost se s tímto systémem seznámit, ale zdá se mi podstatně propracovanější, než ETŘ, pracuje s plně digitalizovanými dokumenty, je schopen, mimo jiné komunikovat přes mezinárodní šifrovaný kanál I24/7 apod. Rovněž má kvalitní objektovou databázi s možností vyhledávání s použitím filtrů a další.
Zajímavé, že ETŘ není schopno komunikovat téměř nikam, nad rámec krajského serveru, s výjimkou rozhraní pro datové schránky.
CDO, jako analytická nadstavba v podstatě zachraňuje vzájemné nepropojení krajských ETŘ.
Je pochopitelné, že na lokální úrovni se tento systém může jevit jako přínosný v určitých směrech, ale z globálního pohledu se mi systém jeví jako značně kostrbatý a nepružný.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 09:06:55 30. 12. 2011
default.png
STEPA [2011-12-30 08:22:57]: Jedna číselná řada, aby ses nemohl zabývat tím, že nárust třeba 20 procent velkých čísel je vykazován jako navýšení tr.činů o 5 procent.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STEPA 08:22:57 30. 12. 2011
default.png
dobré ráno
včera sem si všiml že nějak po novém roce bude v ETŘ jen jedna číselná řada.Ne že by mi to nějak vadilo nebo tak, ale nevíte někdo důvod?
Jinak nymuselo by být špatný, kdyby mohlo najednou editovat víc uživatelů. Například když sme měli asi 50 poškozených aut tak sem nemohl já vkládat auta a kolega poškozený atd...
jinak celkově mě ETŘ přijde jako přínosné a práci spíše ulehčující.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 19:22:59 29. 12. 2011
default.png
ETŘ je na poměry, které panují v PČR velmi dobrý systém, limitován přenosovými schopnostmi sítě intranetu, žel u nás na našem OOP více než je zdrávo, časté zamrzání či zpomalování je denodenní praxe.

Kladné hodnocení končí v případě, že by tento systém nešel dále razantně rozvíjet a modifikovat, kdy mám pochybnosti, že tomu tak bude.

Osobně se mi nelíbí a taky si myslím, že je to dost na hraně se zákonem a to zejména paměťové vychytávky pro kontrolu podřízených jako i pro inkvizici.
Pokud něco píšu, poté to upravím a následně se v papírové(v budoucnosti elektronický podpis)pod toto podepíšu, je toto dokument, který má právní a vypovídající hodnotu.
Není možno zneužívat takto v paměti(přes tzv.údajné vymazání-přístupné nadřízeným)nepodepsaný dříve neupravený text k jakémusi sledování a dedukci či špiclování policistů. V současné době díky tomu, zejména u mladších policistů to vede k tomu, že nepracují v ETŘ, ale text tvoří v normálním texťáku a poté jej teprve přenášejí do ETŘ z prostého důvodu a to strachu. O dalších detailech bych zde na veřejném servru radši nediskutoval.

Nedovedu si představit, že bych napsal v emailu v rozrušení, že ten či onen je kokot, následně to vymazal a napsal, že je osoba nedostatečně inteligentní a někdo by mě chtěl řešit za to co bylo v emailu napsáno původně a vymazáno. Nehledě, že podobně jako při psaní v ETŘ je řídícímu pracovníkovi docela velké ... potom co kdo původně myslel či napsal a neautorizoval a vyhodil do koše.


Mám obavy, že systém není dotažen zcela do konce, protože v první fázi byl konstruován především za účelem kontroly atd. a účely ke kterým má hlavně sloužit jako je částečné odstranění byrokracie, přehlednost tr.řízení a zjednodušení práce policistů zůstaly bokem.

Další věc, která mě zaráží, je propojení ETŘ s dalšími systémy a to v době, kdy v ETŘ existují i původní nevymazané cvičné založené události ze samotných počátků zavednení ETŘ. Nemluvě, že jsou zde v souvislosti s tímto mylně uváděná osobní data policistů. Toto považuji za něco neskutečného.Když si představím, že s takovými daty pracují lidé jako břišní tanečník z baru ohánějící se plackou, mám skutečně strach z toho co se v této firmě děje.

Přesto vše, není pochyb, že vedení elektronického trestního řízení je věc, která nás nemůže minout(no i když s nápady této vlády, co když jo) a je ku propsěchu věci.

Pokud si však uvědomíme, že někde funguje bezmála déle jak 4 roky v provozu, těch mušek je poměrně na něm strašně hodně a jsou níže uváděné diskutujícími. Když v mnohých případech je zřejmé, že nejsou dostatečně seznámeni(není to jejich vina a v některých případech je to záměr) s tím co všechno ETŘ umí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu M158 08:55:00 29. 12. 2011
m158.jpg
Dobré ráno kolegové,
dovolím si přidat příspěvěk s trochu opačným názorem.
ETŘ považuji za paskvil u kterého programátoři zcela neuvažovali nad modelem systému, který by byl "user friendly".
Příklad: vkládání příloh, které je v naprosté většině sotwaru řešeno "sponkou" má zcela jiné označení. Vkládání vyžaduje nesmyslně mnoho kliků, nelze vkládat více příloh najednou, malá kapacita systému, lépe řečeno nízký limit pro vložení dat apod.
Práce s formuláři je rovněž něco příšerného, když si uvědomíme, že po vyplnění formuláře může docházek k úpravě v externím editoru a tedy k vytvoření rozdílného "papírového" a digitálního záznamu. ETŘ rovněž není propojeno celorepublikově, ale výhradně po krajích.
Připomínám dále, že kromě volného formuláře, ETŘ nezvládá schválený grafický manuál PČR.
Zcela chybí možnost nastavení uživatelských vzhledů a možnost editace vlastních formulářových skupin a mnoho dalšího.
Protože bych se zřejmě příliš rozepsal, berte to prosím jako malou ochutnávku výhrad...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARCELUCE-WALACE 23:48:38 25. 12. 2011
default.png
Super příspěvky, vesměs se k Vám připojuji. CDO je poměrně nová věc, takže se zatím seznamuji, ale děkuji za připomenutí. S martoo taktéž vesměs souhlasím a zaujal mě právě poslední odstavec. Na přehlednost formulářů mám stejný názor, napadlo mě, že by bylo prospěšné vytvořit nějaký jednoduchý vyhledávač (člověk většinou ví, jak se ten formulář jmenuje, ale zdlouhavě ho hledá, že?). Děkuji za příspěvky a těším se na další názory. PS: nemá někdo informace, jak to bude s ETŘ do budoucna? Pročetl jsem se k nějakým příspěvkům o integrovaném informačním systému Policie a o vizi elektronického trestního řízení (nemyslím možnost OSZ nahlížet do ETŘ), ale zatím jsem nenašel nic konkrétního. Děkuji všem :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio