Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Vietnamský polda jako rarita (REDAKCE)

Vietnamský polda  jako rarita
vietnamská policistka
Foto: internet

V mém okrsku je jedna z největších tržnic v České republice. Většinu prodejců tvoří vietnamci s dlouhodobým pobytem na území ČR. Vzhledem k objemu prodávaného zboží, jsou zde konflikty mezi trhovci a zákazníky poměrně časté. Pokud do konfliktu musí zasáhnout policisté, pak vše většinou vázne na  kulturních a jazykových rozdílech. V těchto případech by se hodil k ruce policista vietnamské národnosti.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 11. 01. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu CREAZYCOP 20:54:25 03. 02. 2012
CreazyCop.jpg
Pro autora.
U Policie ČR je minimálně jeden policista s Vietnamským původem z tzv. další generace. O jeho schopnenostech není pochyb. Je platným členem sboru. Ale běžný nábor z řad normálních Vietnamských mladíků? Jako obchodníci vydělají daleko více. Pokud by náhodně nějaký z nich (mimo těch co se flákají po hernách na Chodově a podobně a živí je jejich rodiny) a nějaký slušný inklinoval k policejní práci, osobně vidím velký problém při jeho nasazení v terénu. Dané rodinné a zvykové vazby, které jsou generačně předávané a dodžované rodinou cizinců i v ČR v dalších generacích! Nedokážu si představit, že Vietnamský mladík, z běžné rodiny s tradičním založením by šel proti rozhodnutí rodiny, nebo zvykovému právu, které CELÁ jeho rodina a okolí dodržuje generačně. Zákrok, nebo vyšetřování proti tomuto ,,právu,, by znamenalo jeho vyloučení z komunity. Zákon hostitelské země je druhotný.
Základním pravidlem pro pobyt v ČR a hlavně za účelem podnikání by měla být a JE prokazatelná znalost našeho jazyka. Kdo ji má? Proč ji náš stát nevymáhá? Jak může osoba, která se nedokáže čeky domluvit, prodávat našim občanům, řídit se zákony, kterým nerozumí, a respektovat policii, která se spokojí s tím, že ,Nerozumím cesky,, a než aby takového panáčka předvedla protože nepředloží ani pas, tak se otočí a odejde? Dokud nebude právo vymáháno bez ohledu na ,,zvýšenou práci, pro policistu, který tak má důvod konat, ale nekoná, protože raději vytrhne řidiče za 500,- ale už nebude kontrolovat spolujezdce a nepředvede ty bez dokladů, ale spokojí se s fotokopií půjčených pasů, tak si z policie nic dělat nebudou. Předvedení, tlumočník, proplacení tlumočného, čas na zýznamem, předvání CP které bude děla ofuky.. to odrazuje, bez vlatní práce policisty to nepůjde, ty máš možnost je vychovávat! Děláš to? Nebo radši nevidíš? Odpověz po pravdě.
Ale dál: Chceš tu žít? Máš umět česky a tím projevit respekt k této zemi a snahu porozumět. Jednou tito lidé budou čerpat důchody z našeho systému. Jeďte se podívat do jejich domoviny a srovnejte přístup tamních policistů a práva a možnosti cizinců podnikat tam, a přístup našeho státu a benevolenci.
Německo, Anglie, Francie, oběti multikulturního pokusu, který dnes označují jejich představitelé za nepovedený slovem ,,tento záměr selhal,, Bav se s řadovými policisty z těchto států na osobní zkušenosti a budeš děkovat bohu, že u nás je to zatím zlaté!
Procentuální nařizování počtu policistů z menšin? Na úkor čeho? Kvality! Snížení práva dostat se k policii pro člena majority!? Když budeš moci vybírat z 100.000 členů majoritní společnosti, kteří chtěji vstoupit a 200 lidí z nějaké menšiny a bude nařízeno, že z měnšiny MUSÍ být 10 přijato, pak logisky dojde k tomu, že nebude výběr z celku a nepřijmou nejlepších 100 ze 100.200 osob, ale 90 nejlepších ze 100.000 a 10 nejlepších z 200, kteří by v celkovém poměru třeba skončili někde jinde. Nesouhlasím. To má být stejná startovací čára. Jinak je to nezasloužená výhoda. Osobně pamatuji pokusy o přijetí Romů, jejich nábor i za cenu velmi snížených požadavků a důsledky. Z 5 lidí co znám už neslouží ani jeden. Podobně to dopadlo i u Městské. (Cením si výjimek, které také znám).
Jako řešení vidím spíš možnost spolupráce se zahraničním policistou z Vietnamu, který nebude nijak provázán na místní komunitu a rodiny, bude representovat stát, bude vybrán jako nejlepší z nejlepších z jeich země, bude jazykově vybaven a bude muset po návratu dokladovat co dokázal udělat a s čím pomohl v ČR.
Jazyková vybavenost policistů. Čím je motivována? Osobně ovládám tři jazyky, takže ze mě nemluví lenost, nebo neochota vůči cizincům, ale jde o praxi. Čím víc budeš komunitě rozumět tak pochopíš, že nestojí o naše právo, nebo souznění, ale o udržení vlastních zvyků a separaci od majority. Myslíš, že tvoje zalost Vietnamštiny a znalost tradic přesvědčí část menšiny, že mají přestat pěstovat travku :-)
Ostatně, šel jsi k policii proč? Abys chránil občany této země uvnitř tohoto státu proti zločincům, nebo jsi žoldák který má za úkol pronikat s komandem do Zimbabwe a potřebuje se domlouvat se spojkou v její rodné řeči? Tvůj úkol je asi jasný. Ostatně cizí prvek patří specialistům s odpovídající platovou třídou, hodností a zařazením a požadavkem na jazyk :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X 15:12:08 13. 01. 2012
default.png
Myslím si že to není nereálné. V ČR už vyrostla první generace Vietnamců co se narodili v ČR, mají výborné studijní výsledky a považují se za občany ČR. Otázka je jak moc je pro ně práce u PČR zajímavá a jestli mají šanci se vůbec za současného stavu dostat k PČR. Další věc je, jak se poperete s tím že vám šéfa bude jednou dělat Vietnamec protože jsou to ambiciozní a pracovití lidi, a dá se čekat že se prosadí do vedoucích funkcí. Očekával bych že Vietnamci už pracují u Cizinecké Policie, pokud ne tak bych se moc divil.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 14:36:53 13. 01. 2012
martoo.jpg
Ukažte mi, který vietnamec by šel k policii. Vietnamci mají mezi sebou, jelikož většinou žijí v početných uzavřených kastách, své závazky (každý se do Čech dostal jinou cestou a za jinou cenu), žijí v úplně jiném režimu, tempu, kultuře, atd.

Jinak by to mohlo být třeba s člověkem, který se narodil v českovietnamské rodině. Jenže takového neznám, takže nedokážu posoudit.

Pokud by tedy nějaký vietnamec chtěl nastoupit k policii, nejdříve by se musel všeho zažitého vzdát a otázka, kdo by to z nich chtěl, dále se zvládl adaptovat a otázka jaká reakce by byla ze stran svého okolí, nemluvě o reakci české společnosti.

Když jsem se bavil s několika vietnamci, nikdo z nich nebyl moc ochoten se úplně adaptovat do české společnosti. Spíše se snaží držet pospolu a více méně využít pouze ČR jako obchodní trh. Dost z nich ani nemá zájem se moc učit česky či se s Čechy nějak více kamarádit.

Spíše by bylo řešení navázat spolupráci s vietnamskou policií a dojednat nějaké stáže jejich policistů třeba na cizinecké policii nebo celní správě. Rozhodně by to v těchto otázkách nebylo na škodu a jistě by tato spolupráce pomohla. Jedná se totiž o čím dál více aktuálnější problematiku a je otázka času, kdy přeroste přes únosnou mez.

Jenže to by jsme po našem vedení chtěli moc. Každý se klepe o koryto, hledá špínu na ostatní a dokazuje důležitost svého místa různými nesmyslnými a nekoncepčními nařízeními.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 14:11:01 12. 01. 2012
Lukas Heinz.jpg
Jazyky u policie

Hmm a to je další problém. Jazyková příprava policistů by měla být systematická a dlouhodobá. Je minimálně ostuda, že bezplatné rezortní jazykové kurzy jsou jen pro vyvolené. Minimálně angličtinou by měl vládnout každý četník. Nedělám si iluze o soukromém sektoru, ale vím, že tam kde je nutné umět jazyk, zaměstnavatelé posílají své zaměstnance na kurzy, které jim hradí právě zaměstnavatel. Pořád se mluví o celoživotním vzdělávání policistů, ale skutek utek. Misto toho musíte pořád předkládat schválenou žádost s tuctem podpisů všech funkcionářů a ještě prokazovat, že dany jazyk skutečně potřebujete umět.

Vietnamština

Nestačí jen znát jazyk, ale mít i kulturní znalosti dané komunity. Na to potřebujete člověka, který v ní vyrůstal. Zda se, že se ale nikdo nemá k tomu, aby alespoň v oblastech kde jsou velké koncentrace menšin, bylo pár takových četníků. Nedávno jsem slyšel dvě vtipné větičky, které se teď rozšířily u policejního sboru.

Na stížnosti že se nějaký problém u policie neřeší s otazkou, kdy se asi žačně řešit?, koluje vtipná odpověď a ta zní:"AŽ KDYŽ ŠLUKNOV". V podstatě je to narážka na skutečnost, že policie přijmá řešení teprve až je problém takřka neřešitelný.

A druhá vtipná odpověď při dotazu na možnosti řešení nějakého problému, byť by administrativního charakteru. Pak odpověď zní: "NASADÍME POŘÁDKOVOU JEDNOTKU". Což je narážka na u policie často používaný univerzální, ale problém neřešíci postup.

Zdá se, že švejkování u policejního sboru bude i nadále jedinou obranou proti mnohdy nesmyslným krokům policejního vedení.




Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JAFMAN 11:51:46 12. 01. 2012
default.png
Nevím přesně, jak to s těma menšinama má fungovat, ale v SPŠ v Holešově je dáné, že zde musí být nějaké to procento studentů z řad menšin. Vzhledem k tomu, že u policie je stop stav,a pokud se takove student po škole přihlasí na akademii, tak ten uz jako policajt slapat nebude.
Kdyby to bylo možné já sám bych do kurzu vietnamstiny rád chodil, ale ze sveho si žádný kurz platit nebudu, to si vystačím s poznámkama od tlumočníků.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KRT-K 08:10:20 12. 01. 2012
default.png
Hezký článek, umím si za kolegyni představit hezkou asiatku ;-) A teď vážně..jazyková bariéra je fakt, bohužel smutný..já jsem schopen se domluvit aglicky a zbytek ruce, nohy, dobrá vůle..ale když odbočím, podle nového předpisu, pokud pokutuji cizince, chce se po mně, aby mi on na blok napsal, samozřejmě v češtině, že rozuměl a souhlasí.. kde to jsme?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 12:44:13 11. 01. 2012
Lukas Heinz.jpg
Ano je to bohužel tak, že velká část policistů neovládá žádný světový jazyk. Nicméně tady je ještě problém, že tu máme menšinu, která neovládá český jazyk a zároveň nemáme policisty, kteří by ovládali jejich jazyk. Začarovaný kruh. Je třeba z něj vystoupit.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu RAPTY 09:58:34 11. 01. 2012
default.png
Narazil jsi na komplexní problém, který u Policie existuje delší dobu: Jazyková bariéra!
Vím, že každý má základy cizího jazyka ze ZŠ, případně ze střední školy. Ale kolik řadových má možnost studovat jazyky u PČR v těch slavnejch rádoby policejních VOŠ? Místo nějakých přiblblých kurzů, nástaveb ZOP a podobnejch kravin, by mohla na ŠPS probíhat výuka jazyků.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio