Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Lze se nějak bránit?

Ahoj kolegové. Chtěl jsem rozpoutat diskuzi na téma: Lze se nějak bránit tomu, když nás nadřízení nutí nosit zastaralé nafasované výstrojní součásti? Myslím kožený opasek, velké plastové pouzdro, VB kasr nebo třeba špekbrašnu? Lze nosit pohodlný nylonový opasek, nylonové pouzdro a další výstrojní součásti npř. od DASTY a proč to "nadřízeným" toliko vadí? V přímém výkonu služby je přeci ohrožen náš život ne jejich!!! Neumím si představit situaci, kdy pronásleduji pachatele s tonfou v závěsu a špekbrašnou přes rameno...
DA_POL :: Datum založení: 28. 09. 2008 :: celkem 9 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu BAJRAS 23:43:09 08. 10. 2008
Bajras.jpg
dobu, ne tak příliš vzdálenou (1 rok), kdy si kolegové museli kupovat do tiskárny za vlastní peníze cartridge, aby mohli plnit své úkoly. Počítač byl také jejich vlastní, protože už neunesli tak exklusivní podmínky pro práci a odmítali psát na psacích strojích consulta ve 21. století. Byl jejich do doby, než je hospodářské oddělení zkonfiskovalo. Již jsou služební. Časy se ovšem mění a doba pokročila a již nemusí utrácet své peníze za cartridge do svého bývalého PC a jednou za čas je mohou nafasovat. Už platí pouze cestovné, kdykoliv si zaměstnavatel usmyslí, že je chce v práci, a to v řádech desetitisíců ročně. Sliby chyby, řekl bych rád ministrovi do očí. Nejsou nováčci a tak nemají nárok. Chce to ovšem vydržet, P1000 bude jistě doladěn na celou republiku a všechny útvary, jehličková tiskárna snad vyměněna za modernější, rychlejší a čitelnější a bude se nám pracovat lépe. To už tu ale pánové většina z nás zřejmě nebude. Mám jednoduše obavy, aby ty nové mašiny měl kdo obsluhovat. A pokud přeci jen vydržíme a nic se nezmění, nezbývá mi nic jiného, než začít plnit své povinnosti písemně a proti podpisu. 90% své pracovní doby nedělat nic jiného, než psát zaměstnavateli stížnosti, upozorňovat jej na velmi špatné podmínky pro práci, začít fotit vybavení, pracovní prostory, rezavá vozidla s 300.000km a tropit samé nepřístojnosti. No a pokud to zaměstnavatel nebude chtít slyšet, přitvrdíme (jak se ministr rád vyjadřuje: "k vydírání") a vše začneme posílat médiím. Také vás to kolegové už unavuje stejným způsobem? Mám jeden obrovský sen, vyměnit si místo na několik měsíců s těmi, co mají vytvářet podmínky pro práci a rozhodují o tom, komu dají vybavení a komu ne. Jsem si naprosto jistý, že bych nechápal, s jakou technikou pracují a vytvářejí tak hodnoty pro společnost.....B. Jediné štěstí vedení MV a PP je to, že my starší (blížící se generačnímu špuntu), jsme zvyklý tyto podmínky snášet. Otázkou ovšem bude, zda to budou chtít snášet také nově náborovaní kolegové a neutečou zpět do toho tvrdého civilního sektoru...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRIZLIVEJ 22:47:20 08. 10. 2008
Střízlivej.jpg
Ano Smejčil má pravdu: za vlastní peníze si policista může zakoupit jakoukoliv výstrojní součástku, kterou uzná za vhodnou pro výkon služby - opasek, brašničku na pouta, kapsičku na pouta atd. Bohužel Marťas MOP a Petr Šašinka mají také pravdu. Tedy zakoupit za vlastní můžeš, ale nosit musíš jen to nafasované ! Já osobně mám nylonový opasek od té doby, co jsem opustil školu v Brně (už tomu bude 6 let), ale tím, že nosím nylonový opasek (který je v každém směru lepší než kožený - dle mého názoru) jsem se nikomu nechlubil, naházel jsem na něj ostatní součástky a před nadřízenými se snažím, aby jejich pozornost upoutalo cokoliv jiného, než můj opasek a brašnička na pouta (kterou jsem vyměnil za stuppidní držák pout, ze kterého mi pouta jen padala většinou ve velmi nevhodnou chvíli). Na VB kasr jsem si víceméně zvykl, ale ten, kdo mi jej vydal už mne velmi dobře zná, neboť ten plastový obal každoročně vyměňuji za nový, nerozbitý. Častým nasedáním a vysedáním z auta se vždy polámal a to ať jsem ho měl vzadu, na boku či vpředu. Rukavice bohužel nosím jen v zimě, nebo při eskortách. Není je kam dát. Očkovaný nejsem, ačkoliv jsem o to stál a vždy se na očkování hlásil. Zřejmě moji nadřízení usoudili, že jsem dost imunní. Špektaška - jen do auta. Pravda také je, že nadřízení se k nošení výstrojních součástek svých podřízených staví různě. Někdo to toleruje, někdo přehlíží a někdo to přísně kontroluje a vyžaduje nošení pouze "schválených" výstrojních součástek. A perlička na závěr: do své kanceláře jsem si za vlastní pořídil svůj osobní klasický psací stroj, neboť přišlo nařízení, že všechny psací stroje mají být z obvodu staženy a bude se psát jen na PC s programy k tomu vynalezenými. Jenže nikdo tyto programy nenainstaloval, resp. je nevložil do PC přístupných v místnostech (někdo je nazývá kanceláře) i po pracovní době vedoucích. Takže pokud chci, aby obálka zasíláná úřední cestou od policie (kdy uvnitř na písemnosti je můj podpis) měla aspoň trošku "štábní kulturu", píšu na tuto obálku (těch druhů písemnostíje více, nejen obálky) svým soukromým psacím strojemm o kterém jsem ihned po jeho pořízení informoval svého nadřízeného, že je můj a nespadá do konfiskace policejního majetku. Vedoucí se jen pousmál, ale stroj mám zatím v kanclu bez známek náznaku o tom, že by měl zmizet ze stolu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu IS 17:06:19 30. 09. 2008
is.jpg
Vybavení policisty stojí opravdu za starou bačkoru. Přijde mi, že všechna výběrová řízení byla podmáznutá (podobně jako na ultramoderní plastová pouzdra někdy odmítající pustit vaši zbraň z jejich útrob). Brašnička na bloky a zákony je nutná, rukavice, nejlépe kevlarové taky. Tonfa je výborné zařízení na modřiny kolem kolen neebo na vizuální efekt. Je vidět z hodně velké vzdálenosti. Trochu bych interní předpisy poopravil. Když už policista nakupuje za vlastní fin. prostředky lepší, pohodlné a jistě plně funkční vybavení. Kdo ví lépe než samotný policista, co je praktičtější a pohodlnější!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS2 22:40:48 29. 09. 2008
default.png
Dopis od pana Želáska jsem si přečetl až do konce, každý si o tom asi myslí svoje. Představte si, že pronásledujete pachatele, já osobně zaběhnu kilometr za 3 minuty, ale s předepsanou výstrojí je to jiná. Tonfa na závěsu, opasek, který lítá až k bradě a o pouzdře na 75ku, které tlačí na kyčelní kloub radši nemluvit. Kasr který dostříkne 20 cm, katastrofa, a špektaška? O tom, co na ulici u sebe mít musíme, nám diktuje někdo, kdo na té ulici asi nebyl a v životě si to nezkusil. Prý že nám stačí slabé gumové rukavice, ty se protrhnou při prvním kontaktu, a ochrana vašeho zdraví je... Teleskop, který je daleko perspektivnější, než tonfa musí ležet doma ve skříní. Na druhou stranu chápu, že ústroj musí nějak vypadat a být sjednocená, ale tyto omezení, škoda mluvit. Na ulici jsme na ráně, může se stát cokoliv a každá věc rozhoduje, díky špatnému vybavení je ohroženo zdraví a leckdy i život!!!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-SASINKA 19:02:55 29. 09. 2008
default.png
Jo jo, nesmíš mít nic, co není schváleno. Nedávno přišel dopis od Želáska, který se tímto zabýval. Vše co není nafasované je oficiálně zakázáno. U nás povolili pouze kapsičky na opasku, aby jsme měli kam dát bloky. Jinak nesmíš mít třeba reflexní vestu za opaskem, takže by sis na ni měl vzít hyper moderní špek tašku! Nemůžeš mít kožené rukavice na viditelném místě a podobné kraviny. Jeden kolega na tento dopis odpovídal a tak nějak nám ještě nedošla odpověď:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DA_POL 16:50:44 29. 09. 2008
default.png
Kožený opasek co sem nafasoval byl nový. Tak dvakrát semm si jej oblékl a praskla mi spona. Pouzdro na pouta je uplně na hov.. při prudším trhnutí, nebo zatahání, nebo běhu se patentky uvolní a pouta spadnou na zem. VB kasr a PVC pouzdro o tom ani mluvit nebudu. Nevim co bych měl dávat do špek brašny, když sem víc nenafasoval.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTAS-MOP 12:32:59 29. 09. 2008
default.png
Žádný z těchto prvků co si zakoupíš sám nesmíš nosit. na vedoucím to už vůbec nezáleží, maximálně si toho nebude všímat, ale že by ti todle povolil a že by to záleželo na něm je blbost. Máš přeci nějaký ZPP o ústrojové kázni, který si podepisoval k seznámení a tam se výslovně zakazuje, že součástky zakoupené policistou se nesmí nosit, ikdyž jsou modernější, pohodlnější. Vlastní zkušenost: Na DBA mi přijela kontrola a ja na sobě měl nylonový opasek, pouzdro na zbraň, na pouta, brašničku na doklady- vše pořízené z vlastní kapsy, abych na té ulici byl v jakš takš pohodlí. A pán kapitán mi sdělil, že až přijedu na své oddělení, ihned toto musím vše sundat a vystrojit se dle ZPP-tudíž navléci si kožený opasek, na něho krásné a hlavně velice pohodlné PVC pouzdro pro Compacta 75 a přes rameno špek brašnu. Prostě paráda, ti nahoře ví co je pohodlné na ulici. Toť můj názor.Zdar.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ALF 11:03:05 29. 09. 2008
default.png
Dobrého dne, co jsem pochytil z dosavadní diskuse, tak v mnohém záleží na nadřízeném, zda jinou součást výstroje povolí a nebo benevolentně přehlídne, protože by mohla inspekce zjišťovat, kdo že povolil jinou výstroj než je v příslušném předpise. Takže raději šéf mlčky přehlídne, aby musel vysvětlovat a smažit se na inspekčním pranýři řadový policista. To je zatím můj poznatek načerpaný ze zdejší diskuse. Určitě věřím, že se ozve někdo s dlouholetou praxí, který toto dilema už mnohokrát řešil.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SMEJCIL 09:21:03 29. 09. 2008
default.png
Zdravím, já sice o tomhle příliš nevím, byť nastupuji 1. října, ale co jsem se v diskusích dočetl, tak je možné si zakoupit vlastní věci, kupříkladu opasek apod. Někdo tady dokonce psal, že si opatřil stehení pouzdro na pistol. Do jisté míry to asi lze. Ale třeba se Vám ozve někdo zkušený...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio