Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Praxe u policie

Zdravím. Chodím na školu, kde v každém akademickém roce musím splnit měsíc praxe. Jelikož je to škola veřejnoprávní, s policejní problematikou zaměřená, po zjištění, že je praxe u policie skutečně možná jsem s pro ni i rozhodl. Vás bych se chtěl zeptat, jestli se studenty vykonávajíci praxi u policie máte nejaké skušenosti, jestli je jim umožněno jezdit s Vámi k "zásahům" nebo jsou po celou dobu zavření na oddělení. Nemám ani páru, ale vy byste o tom něco vědět mohli. Díky za jakoukoliv odpověd´. ;)
TOMAS2 :: Datum založení: 04. 10. 2008 :: celkem 13 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu TOMAS2 18:54:04 16. 10. 2008
default.png
Díky za odezvu. Však já to i takhle nějak myslel, jenom jsem toho zk. škol. zapomněl dát do uvozovek, proto to možná vyznělo trochu blbě. Jinak naivní nejsem, protože zhruba vím, co práce policisty obsahuje. Ale jak Martin řekl, dá se nejspíš poznat, co tam dělá za lidi a co ta "papírová" práce obnáší. Když už tu možnost mít budu, rozhodl jsem se, že to zkusím. Konec konců - je to stejně jen na 3 týdny, zatím....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTIN1 00:41:13 13. 10. 2008
default.png
je to tak. s tim ze by se dostal do nejaky akce at nepocita. ale kazdopadne bude mit moznost poznat lidi co tam delaj a defakto tu praci zevnitr. akcni to urcite nebude, ale nezajmavy jakozto zkusenost taky ne.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRIZLIVEJ 22:51:56 12. 10. 2008
Střízlivej.jpg
Zdar Tome. Tvá poslední reakce mě přinutila i v tuto pozdní hodinu na tvoje dvě slova v mých uvozovkách reagovat. Není třeba být hned sprostý. Jednou, až z tebe bude opravdový policista s několika letou praxí sám z vlastní zkušenosti poznáš, co to je mít na starost člověka v policejní uniformě, kterou má na sobě teprve po 10-té (15-cté - prostě nováček), se kterým jedeš na zákrok. I v případě banálního zákroku, kdy věc je vyřízena na místě (tedy nestalo se nic tak závažného, co by mělo být řešeno policií, či šlo o nedorozumění, nezaplacení útraty hosta v hospodě ....) zkušený kolega věc řeší - zjišťuje skutečný stav věci (kolikrát jsou telefonáty oznamovatelů velmi zbytečně dramatizovány - pozor, ne vždy !), zajišťuje svědky události, věci pro důkazní řízení ..... Do toho ještě musí hlídat nováčka, protože "civilisti" neví, že je to nováček a považují jej za zkušeného policistu. V minulosti jsem se nejednou setkal osobně s případem, kdy se lidé dožadovali jednání z nezkušeným policistou čerstvě po škole jen proto, že měl na rameni (ač menší) tři hvězdičky (nadstrážmistr) a odmítali jednat se zkušenějším policistou, neboť ten měl jen dvě hvězdičky (zato podstatně větší - poručík). A Martinovi1 v tom proto dávám za pravdu. Na druhou stranu však není nutno propadat takovému pesimismu. Každý ze starších kolegů si tím prošel, na každého nového to čeká. Záleží, jak se k tomu postavíš. To platí i pro ostatní. Ono zas po pravdě ne všude se najdou tak tolerantní policisté, kterým to nebude zas tak vadit, že musí sloužit s nováčkem a dají mu to pořádně najevo (jako mě kdysi na Brně - venkovu). Jinak něco z praxe. Na našem obvodě o víkendech jezdí přes den jedna autohlídka na asi velmi zhruba 50.000 (slovy padesát tisíc) obyvatel. Z nedostatku policistů je NĚKDY v té hlídce několikaměsíční poškolák a jeden předškolák. Nemělo by to být, ale je. Je to bohužel smutný fakt, ale my ostatní, kteří máme stálou službu (dozorčí) s tím nic nenaděláme. Někdy i několikrát za směnu se vyjíždí (myslím tím jeden z dozorčích) na zákrok místo takové hlídky. Myslíte, že to někoho z vedení zajímá ? Jo, jen se zeptá, jestli se za tu službu přihodilo něco mimořádného a to je celé. Ono totiž Tome takové služby nejsou žádní sranda. Někdy o nic nejde a někdy jen o holý život. Nikdo totiž nechce riskovat ten svůj (zas tak dobře nás neplatí !!), nebo život kolegy. Protože ačkoliv je to nováček, je to kolega a má za něj odpovědnost. A co se týče toho kolegy z druháku - měl štěstí, protože tolik vyjímek bys v dnešní době napočítal na prstech jedné ruky (dle mého názoru). Proto ti přeju hodně štěstí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TOMAS2 21:06:15 12. 10. 2008
default.png
Já si to nějak tak i představoval, jenom mě zarazil právě ten kolega z druháku, který říkal o tom, že v prvním ročníku na praxi u policie byl a jelikož "chytl" velmi ochotného staříka, který si nejsíš neměl při nočních s kým povídat, bral ho s sebou na vyjíždky. Po optání se jesli mi může ukázat jeho seminární práci založenou na již vykonanou měsíční praxi mi ji předložil a byli tam napsané věci, o kterých by leckdo z Vás pochyboval, byly však razítkem ředitele ůtvaru potvrzené, takže to asi nějaký idiot, který si to vymyslel doma v teple, nebyl. Chápu to tak, že to byla jedna z mála vyjímek... Jinak, já na tu praxi jít prostě musím a jelikož mám v planu po škole jít k PČR, kam jinam než právě k PČR bych asi tak na praxi měl jít, že by hlídač Albertu na Chodově? Ne, díky... Možná mě někde zavřou na oddělení, abych jim tam třídil spisy - nevím, každopádně zkusit to můžu. Chápu však, že nějaký s prominutím zkurvený školáček je Vám, již sloužícím policistům, jen na obtíž. Jen jsem chtěl znát Vaše názory, popřípadě zkušenosti. Ještě jednou tak všem moc děkuji za odpovědi.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTIN1 13:05:40 12. 10. 2008
default.png
Lukasi, no s tim nesouhlasim, na PMJ muzes najit hlidku slozenou z ridice - necelejch pul roku po skole, velitele vozu - necely tri mesice po skole. spis jde o to, ze student nejaky VOSky proste neni policajt, je na tom defakto hur nez predskolak. ten aspon muze neco delat kdyz mu reknes, protoze uz policajt proste je a ma vsechny pravomoce. Civil v aute je o nicem.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 01:38:05 12. 10. 2008
Lukas Heinz.jpg
(Tento příspěvek nevyjadřuje názor redakce, ale osovní názor přispěvatele) Tome neber to jako cokoliv vůči tobě. Asi takto. V dnešní době už je obrovský problém, když mám na starosti nezkušeného kolegu. Musím honeustále hlídat. ne proto, že by byl hloupý, ale kvůli jeho nezkušenosti, která tě v téhle práci může stát i život. Žádný rozumný policista tě nevezme do auta během služby, protože jsi pro něj při jakémkoliv zákroku zátěž a rozptyluje svoji pozornost tím, že hlídá tebe. Tahle práce je obrovským rizikem už sama o sobě a bude hůř. Myslím si, že žádný rozumný policejní funkcionář by nezatížil svoji hlídku nevyškoleným studentem. I policisté po škole jezdí například v Praze půl roku jako třetí. V dnešní době už se to díky odlivu zkušených policistů odbývá několika málo týdny. Já v roce 1999 jezdil jako třetí více než rok a ani tak jsem se nevyhnul situacím, které mně mohly stát život, nebýt zkušených kolegů.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JANINA 00:16:36 12. 10. 2008
default.png
caute. pochybuju, ze by te nejaky policista vzal do auta. kdyz jsem mela pred skolou a nemela jsem v te dobe zbran, tak me nikdo do auta nechtel. hlidat nekoho na vic je pritez. takze je nesmysl, ze ten kdo je na praxi sedne do auta. uzij si to na sluzebne. budes srovnavat spisy a hrabat se v archivu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUREZ 20:38:29 11. 10. 2008
default.png
Já bych si tě do auta opravdu nevzal, byl by si tam jen na optíž. Zbytečná starost navíc.....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TOMAS2 18:49:20 11. 10. 2008
default.png
Díky za rady. Jinak znám lidi, kteří byli na praxi na nějakých odděleních v Praze a že prý je dokonce brali i do aut na vyhlídky, když nešlo o nic velkýho něco složitýho. Ale je to asi jenom o tom, jak se k tomu postaví ten, ke kterému by mě případně přidělili. Asi je to jen starost navíc, pravda...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FESOF 19:24:50 05. 10. 2008
default.png
U nás jsou v kanclu a pomáhají třídit spisy a lepí odesílané dokumenty do obálek. Jinak naprostý souhlas s Vlastou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio