Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Je tu vůbec někdo spokojený?

Když tady čtu ty články a příspěvky, většinou jsou jen negativní, najde se tu vůbec někdo, kdo by byl u Policie ČR spokojený?
NIKINA10 :: Datum založení: 13. 10. 2008 :: celkem 17 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu STRIZLIVEJ 13:16:05 20. 10. 2008
Střízlivej.jpg
Teda koukám, že i jessejames se pěkně rozjel. A ve všem mu dávám za pravdu. Jen tě trošku lituji, když si čtu, že sloužíš v Praze a chceš si ještě pořídit dítě. Evidentně jsi realista. Při čtení tvých řádků jsem si v mnoha případech představil sebe, jen s tím rozdílem, že já potomky už mám. Jinak jsme na tom zhruba stejně. A těch ostatních, nám podobných tu bude mnohem víc. Je totiž obrovský rozdíl mezi těmi, kteří si pamatujou příplatky za noční, soboty, neděle, svátky ...., kteří se postavili na vlastní a pořídili si byt (případně podnájem - osamostatnili se), oženili se + dítě (starost o rodinu a její zaopatření), auto (s rodinou je to nezbytnost) a pak o ty příplatky přišli a mezi těmi, co jsou mladí, před či čerstvě po škole, bydlí u rodičů a nemají starost o rodinu. Proto ta nespokojenost. Jak vysvětlit manželce, že jsi měl(a) někdy až 23.000 čistého(na víc jak 23.250 čistého jsem za celou službu nedosáhl) a nyní se belháš okolo 19-cti čistého. Do toho víc práce za kolegy, kteří odešli, vedení tě nepodrží, nemáš nárok na očkování, vodu apod., pomůcky do práce si kupuješ za vlastní... . Může tu být někdo s tímto stavem spokojený ? Jo, ale je to jen tvůj vnitřní pocit, že jsi na ulici někomu pomohl. Toť asi vše.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JESSEJAMES 02:57:20 20. 10. 2008
default.png
To byla nádherná replika, ale není to celá odpověď na otázku a ty to víš jistě nejlíp sám. Po dobré práci dobrej pocit, v pořádku. To nás u té práce drží. Problémem tady je, že v stále častějších případech ti není dobrá práce umožněna. Jen tak od boku. Třeba ty personální trable. V současné době jsem DSS na MOP v Praze. Jak často se mi stává, že mám na ulici napadení nebo zadrženýho pachatele občanem a moje jediná hlídka je na OMČ nebo jiným případě a dvě hodiny nebude, PMJ daleko nebo vůbec.. Vctiťuji se v té chvíli do zoufalýho občana a je mi zle od žaludku z bezmoci a tíhy odpovědnosti. Nebo tu hlídku mám a dohromady mají odslouženo tak celej jár i s řízenou praxí a váží dohromady asi 80 kg. Žádná vzácnost. Mám pak strach i o ně a pravidelně skončí takovej zákrok průšvihem z nedostatku skušenosti, právních znalostí a profesionality. Při kontaktu s poškozeným mám stále dost cti, abych alespoň předstíral, že s jeho případem uděláme maximum. Přitom doufám, že předřenej spisák bude mít těch deset minut na napsání Usnesení o nezjištění pachatele vůbec v termínu čas. Vždycky mě velmi "uklidní", když se dočtu, že policistů je dost a skušeností mají, jéje, habakuk. Takže mám taky hřejivej pocit, když se mi něco povede, ale žena už se mě neptá co bylo v práci, protože mi jde pára z uší jen si vzpomenu. Nejde se vyhnout i té ekonomické stránce. Mám 7,6 let a 21.000,- čistýho plus mínus. Prachy jsem pitomec poctivá nevzal nikdy, takže: Půjčka na byt, na auto, byt chce svítit, auto bumbat, telefon, pojistka a taky trochu jíme někdy. Žádný kina, hospody, nákladný koníčky. Je mi málem třicet a chci dítě, chcem ho oba. Když půjde žena na mateřskou mám přesně vypočítáno dokdy pojdem hlady. Po této stránce tedy taky necítím ty jistoty a spokojenost, kterou mám cítit. A co takhle prestiž policie, ta která se nás bytostně dotýká? Víte co myslím. Zprávy v TV. Když jsou pochvalně se zmiňující, hřeje to u srdce, když negativní, zabolí to a je jedno kterého oddělení nebo útvaru se to něco týkalo. Tak ta prestiž nám klesá. Ne že by byla špatná policie co jednotlivec. Je nás spousta skutečně kvalitních a profesionálních, odvádějících dobrou práci. Ale právě teď více než jindy je naše kvalita rozmělňována masovými odchody zkušených policistů ze služebního poměru a příjmem nováčků, kteří procházejí výběrovým řízením jen coby formalitou. Následky jsou nabíledni a v dohlednu. Víc a víc medializovaných dokopaných zákroků, více drobných korupčních afér u málo prověřených a špatně ekonomicky zajištěných policistů. Takže prestiž? Klesá a bude klesat. Vědomí toho, že řízení policie je v rukou lidí, vzhlížejících maximálně k příštímu volebnímu období a neuvažujících v dlouhodobém měřítku nám dává jistotu, že situace bude spíš horší než lepší a to jsou jen tak namátkou důvody, proč jsou články vztahující se k naší profesi a psané námi negativní. Pozitivní na nich je jen to, že jsou stále ještě psány lidmi, kteří jsou u PČR rádi a z přesvědčení a díky tomu dokážou být přesto všechno občas i spokojeni. A důvod, proč ty negativní články píší, jsou ty, že jim na této práci záleží, že ji mají rádi a že je trápí současná neutěšená situace.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TONYK 12:42:27 18. 10. 2008
default.png
Prave dokoncuju ZOP v Praze,znam hodne kolegu z vykonu i budoucich kolegu ze ZOP. V zasade muzu rict ze se mi zda, ze tech nespokojenych kolegu je vic a to prave z vykonu. Jsou to kluci a holky, kteri uz vedi co tahle prace obnasi a jaky je pristup nadrizenych... Naprosta vetsina spokojenych ale pochazi prave ze ZOP. Je to proto, ze poradne nemaji predstavu o praci ktera je ceka, neamji k ni zadny vztah. To co znaji je 13000,- mesicne na uctu za osm hodin sezeni ve skole a ZOP berou spis jako relaxaci... Dalsi ZOPkari jsou z rad tech, kteri nemohli sehnat zadnou praci a tak to zkusili u PCR, ale zadny vztah k te praci nemaji a berou ji jako zasivarnu... Nerikam ze jsou taci vsichni. Mam i par kolegu, kteri k ZOPce pristupuji jinak. Berou to zodpovedne jako soustavnou pripravu na budouci povolani.Uci se, nechaji si poradit,chteji byt tim spravnym poldou.Od zkusenych kolegu uz vedi ze prace ktera je ceka neni jednoducha a nepujde vzdy vsechno podle jejich predstav, ze vztahy na pracovistich nejsou vzdy dobre, ale i tak je v nich videt odhodlani a chut pracovat jako polda a byt polda. Rekl bych dokonce, ze tu praci vnimaji srdcem. Pro penize se to delat neda. Zkratka mezi kolegy co slouzi na zakladnich utvarech uz nejakou dobu neni problem najit nekoho, komu se neco nelibi, at uz na pracovisti, nebo v zazemi, at uz u nadrizenych, nebo v technice, ale i tak tu praci delaji srdcem. Na druhou stranu najit spokojene kolegy je cim dal tezsi a urcite bude mnohem hur, pokud se nic nezmeni. Pokud budou stale odchazet starsi kolegove od kterych se muzeme hodne ucit, bude se celkova prace policie zhorsovat. Uz ted jsou utvary, kde slouzi jenom lidi, kteri maji max. rok po ZOP. A jsou to oni, kteri s minimalni praxi budou muset ukazovat nynejsim 6-ti mesicnim ZOPkarum jak se co dela a co si musi hlidat. Takze nezbyva nic jineho nez doufat, ze se k vedeni dostane nekdo rozumny a bude chtit situaci v PCR resit a zmeni veci ke spokojenosti vetsiny kolegu. Zejmena tem starsim,aby zabranil jejich odchodum. K cemu budou stovky a tisice policistu bez praxe, kdyz nebudou vedet jak resit banalni situace, na ktere narazi na kazdem rohu?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRIZLIVEJ 23:47:31 13. 10. 2008
Střízlivej.jpg
Ano, je tu mnoho článků od nespokojených kolegů. I já mezi ně patřím. A proč ? Slovy jednoho mého kolegy: "Když budou všichni spokojení a držet hubu, nadřízení si budou myslet, že je všechno v pořádku a budou zkoušet dál, co všechno si necháš líbit." Není to sice doslovná citace, ale je to přesné z 95 procent. Proto souhlasím se všemi níže psanými reakcemi, kromě HonzaS. A to kvůli tomu, že s PA ČR nemám žádné zkušenosti, nemohu posuzovat. Nic víc v tom HonzoS nehledej. Navíc tady si ostatní můžou vyměňovat své zkušenosti, aniž by museli kamkoliv cestovat. Já jsem z Moravy a rád si přečtu, jak to chodí v Čechách nebo v Praze. Bohužel smutným faktem zůstává, že ten pesimismus, který tady v některých článcích (některých - je jich tu dost) vyzní, najdeš po celé republice, na každé služebně. Ale jen u těch řadových poldů, kteří se pohybují na ulici mezi vším, co tě napadne (bezdomovci, feťáci, zloději, KZO, opilci .... i slušní lidé). A ztotožňuji se také s tím, co napsal Bajras. Ve 112 na Nově jsem viděl záběry MP (už nevím kterého města), jak slaňovali k nemohoucí stařence a jak je poté chválili. Hrdinové. A proč také ne, odvedli dobrou práci, která má smysl a zasloužili si ocenění. Vzpoměl jsem si přitom na sebe, kdy jsem kdysi na konci noční také šplhal po balkónech ve třetím patře domu s pečovatelskou službou (těsně před šestou, kdy pečovatelská služba chodila v sedm), bez zajištění a dostával se z vedlejšího balkónu do zamčeného bytu ke staré paní, která byla bezmocná a stále naříkala. Nakonec sem vyzazil balkonové dveře jejího bytu. Vše dobře dopadlo. Dodnes o tom věděl jen můj bývalý parťák (už pár let slouží na kriminálce) a soused té paní. A takových případů jsou mezi policisty po celé republice stovky a tisíce. Službu jsem skončil o hodinu později a nikdo mi ji nezaplatil. Nadřízený si jen vyslech v krátkosti o co šlo a pak mne poslal domů, abych se vyspal na další noční. Zůstal mi jen ten vnitřní pocit z dobře vykonané práce. A ten mne těší dodnes. Ikdyž už možná ta paní dnes nežije. Necítím se vůbec ukřivděný nebo tak nějak, že o nás také někdo nenatočil nějaké to video. Já jen že je to třeba jeden z příkladů, jak je služba policistů v mnoha případech oceňována. Jo a po těch balkónech jsem se škrábal ve švestkách (šedé služební tesilky a zomní bunda). Šlo to docela blbě, ale nic jiného mi nezbývalo. Čerňáky byly v té době tabu. Proč ? Nadřízení tak rozhodli. Kde sis mohl stěžovat ? Nikde. Proto to donedávna vypadalo, že u policie slouží jen samí spokojení policisté. Není tomu tak. Dyť i ten zákonem uznaný nárok na poskytnutí tekutin v tropických letních měsících byl u nás na obvodě vyřešen šalamounsky: "Dojdi si na záchod, tam teče i studená a vody je tam dost". Těch příkladů tady v diskuzi najdeš desítky. A proto se není ani čemu divit, že těch nespokojenců je tolik. Asi tak nějak.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GOOR00 23:23:35 13. 10. 2008
default.png
Mno v mém případě je to podobně jako u Bajrase. Tuhle práci dělám rád, protože jí dělám pro slušné lidi, aby se nemuseli bát na silnicích. Pro mě je největší odměna, když například u DN pomůžeme zraněným nebo jim zachráníme život nebo pomůžeme člověku, který uvízne s nepojízdným autem atd. To jsou pro mne věci proč tuhle práci dělám a proč se nevrátím k mému původnímu řemeslu. Bohužel, jak psal Lukáš, musíme dennodenně bojovat se svými nadřízenými, kteří nám práci stěžují místo, aby nám ji zjednodušili. Je to další práce a nervování, které už nikdo nevidí. A v současné době, kdy se spousta vedoucích bojí o svoji židli je situace kritická. Problém ale je, že jen láska k práci nikomu břicho nenaplní ani mu nedá střechu nad hlavou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTAS-MOP 18:36:58 13. 10. 2008
default.png
Tvé nadšení jsem měl také ,když jsem nastoupil a sloužil první léta. Ale postupem času jsem naprosto změnil názor. Neříkám ovšem, že tato práce mě nebaví, mám pořád dobrý pocit, když si seberu svou 76 nebo patros, to jo. Ale zjistíš, že tě nebudou tak štvát pašíci a jiná individua, ale lidé kolem tebe, kteří ti budou házet klacky pod nohy. Těmi lidmi myslím vrchní management a vedení. Ty podmínky, ve kterých tě nechají pracovat jsou někdy hodně tristní. Vedení bombarduju deno denně, že něco není v pořádku pro výkon služby a teď ti dám pár př. Neprůstřelné vesty jsou zamčeny u zástupce vedoucího v kanclu(protože by jsme je mohli snad ukrást), reflexní vesty má ZVO uložene také u sebe(asi 50ks - nových) a tři kusy máme u DS, jenže ty jsou tak špinavé, že by sis ji na sebe nenavlík ani náhodou(když se ohradíš-odpověď-co s tim furt děláte), radiostanice(ručky) jsou nefunkční, lustrační notebok má zvo také u sebe a prostě ho hlídce nedá, celé oddělení je tak v žalostném stavu, že by mu P1000 nepomohlo, věci jako je toaleťák, mýdlo a jar do kuchyňky je na příděl(1 toaletní papír na 1 měsíc na osobu-beze srandy) a mohl bych pokračovat do aleluja...To ti potom hodně dá, věř mi, to seš před vyhořením. Jsou to pro tebe možná věci malicherné, ale to štve třeba obyčejného poldu, ne ta práce, ale to kolem a kolem.... Jinak hodně štěstí jmenovče.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAS 17:32:24 13. 10. 2008
default.png
Ja jsem velmi spokojeny na PA CR, moc fajn skola a policisty mam taky rad, aspon kolegy studenty. Ale nemam rad MV CR (i kdyz jsou tam nekdy taky fajn lidi, ale soucasneho ministra pokladam za neuveritelne neschopneho a nebo spise vseho schopneho populistu). Rozhodne PA CR muzu doporucit, lidi kolem taky i z policie a nebo i fajn lidi na kriminalce. Vic zatim nemuzu rict.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTAS2 17:29:15 13. 10. 2008
default.png
244616237 moje číslo

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 17:29:01 13. 10. 2008
Lukas Heinz.jpg
jsem rád za tvé nadšení. Buhužel časem asi zjistíš, že více než s drbany budeš muset bojovat s omezeností různých funkcionářu. A ačkoliv budeš chtít svoji práci dělat dobře budou tě mnozí z nich neustále odrazovat a znechucovat jen tím jak jednají a mluvit. Držím ti palce ať vydržíš s tím bojovat. Musím tě ale varovat. jde o velmi velmi těžký a vyčerpávající boj.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NIKINA10 17:24:41 13. 10. 2008
default.png
to marťas: máš icq? chtěla bych s tebou pokecat...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio