Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

NEZAPOMENEME: Stanislav Podepřel (REDAKCE)

NEZAPOMENEME: Stanislav Podepřel
Projekt NEZAPOMENEME!
Foto: Policista.cz

Případ Stanislava Podepřela patří k nejrozporuplnějším a nejzvláštnějším případům úmrtí policistů v celé historii České republiky. Neobvyklý je nejen způsob, jakým kapitán Podepřel zemřel, ale rovněž důvody, které k jeho smrti vedly.

Autor: Petr Klinovský
Publikováno: 02. 04. 2014
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 19:19:13 14. 04. 2014
default.png
MARTOO [2014-04-14 16:27:26]: Díky za odkazy, znám je. Bohužel u všech je ten problém, že až na stránky pana Láška a částečně stránky Muzea PČR nereflektují skutečnosti, za nichž policisté a četníci přišli o život a tudíž je to víceméně nepoužitelné. K zjišťování všech faktů by bylo potřeba mohutné historické práce a jak jsem už upozorňoval, toho není v současnosti schopné ani Muzeum PČR. Na rozdíl od Vojenského historického ústavu nedisponuje takovým množstvím odborníků, o financích už vůbec nemluvě. Ale to je problém samotné policie, která se nestará o svou minulost. Nicméně na základě těchto odkazů nezjistíte opravdu nic. Obzvláště u příslušníků SNB je třeba detailně popsat okolnosti, za jakých přišli o život - i když do seznamu přirozeně patří - protože část z nich padla skutečně se ctí v boji proti kriminálním živlům, část z nich padla, když bránila komunistický režim. Nicméně zhodnotit činnost jednotlivých příslušníků SNB musí historici, to opravdu není záležitost pro server Policista.cz.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 16:27:26 14. 04. 2014
martoo.jpg
PETR-KLINOVSKY [2014-04-14 10:35:51]:

Omlouvám se za nedorozumění, reagoval jsem na diskuzi, která k tomuto tématu již proběhla:

https://www.policista.cz/komunita/club/3007/?limit=10&from=56232

a reagoval jsem na emoce, které se v diskuzi odehrály a přiřadil jsem omylem k Vašemu nicku článek, který psal někdo jiný.

Jinak pro pomoc a zároveň malou revanš posílám nějaké materiály:

http://www.codyprint.cz/padli/ces/ces01.html

http://padli.muzeumpolicie.cz/

http://www.inoboediens.estranky.cz/fotoalbum/dokumenty/padli-hrdinove-z-rad-policie-a-cetn...

Pokud seženu něco jiného, hned Vám to pošlu.

Mějte se pěkně a ještě jednou se omlouvám.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 10:35:51 14. 04. 2014
default.png
MARTOO [2014-04-13 07:26:03]: Důvody, proč jsme do projektu NEZAPOMENEME! nezařadili příslušníky četnictva, policie a SNB jsou mnohem prozaičtější, než se mi snažíte podsunout. Přestože máte pocit, že sehnat něco o příslušnících SNB, je snadné, tak se velice mýlíte. Oběti u četnictva jsou celkem dobře zpracované v různé literatuře, respektive k tomu alespoň něco existuje. K příslušníkům SNB neexistuje téměř nic. Vím pouze o jedné knížce, kde je asi cca 10 případů, a o výzkumu, který provádí Muzeum PČR. Nicméně k těmto lidem znáte většinou jen jméno, popř. datum úmrtí, ale nic víc. A to ani nemluvím o tom, že za minulého režimu byl rezort MV celkem rozsáhlý a sám se ani neorientuji, které složky přesně pod něj spadaly.

Naproti tomu policisty, kteří zahynuli od roku 1990 často naleznete v novinových článcích na internetu, mnoho policistů nám poslalo i osobní zážitky a k některým případům dokonce MV vydalo cd. Dostupnost informací je tedy hlavním důvodem, proč zpracováváme příběhy po roce 1990. Bohužel nejsem muzeum nebo ústav, abych mohl vše obětovat běhání po archivech, přičemž ani obstarání informací byť o padlých příslušnících bezpečnostních sborů, není snadné. Nikdo Vám jen tak nevydá jejich složku, pokud nejsou 100 let mrtví.

Nicméně pokud máte zájem a myslíte si, že dokážete tyto informace obstarat, stačí mi napsat na můj email a příští rok můžeme pokračovat s příslušníky SNB či četnictva. Žádné politické, osobní či jiné předsudky neexistují.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 07:26:03 13. 04. 2014
martoo.jpg
PETR-KLINOVSKY [2014-04-06 20:03:21]:
Jsem rád, že hovoříte o tom, že je negativní neustálé zatajování.

Pokud se jedná o policisty, jenž sloužili po roce 1990 a zemřeli, souhlasím s Vámi, že by jejich příběhy měly být prezentovány ať je jakákoliv příčina smrti. Pořád je to tragédie, která hodně lidí poznamenala.

Pak mi ale vysvětlete, proč se neprezentují jen případy po roce 1990? To jako předtím policisté, případně příslušníci SNB a příslušníci Stráže obrany státu (SOS), neumírali ve službě? Nebo se s nimi prostě nepočítá, protože sloužili za jiného režimu?

Myslím, že dřív nebo později taky budeme označováni za ty, kteří sloužili v jiném režimu:o)

Tuhle otázku jsme již řešili, ale když teď tak vehementně obhajujete sdělení transparentních informací, proč nejsou všechny? Proč se nezveřejňují příběhy padlých příslušníků SNB a SOS, když drtivá většina dělala tu samou práci jako my?

Chápu, že o příslušnících SOS, se informace shání špatně, ale o příslušnících SNB to takový problém není.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 20:03:21 06. 04. 2014
default.png
PITAVAL [2014-04-06 18:31:25]: Jsem právě opačného názoru. Právě neustálé zatajování, které nakonec stejně vypluje na povrch - koneckonců se to stalo i v článku, který jste zmínil ve svém prvním příspěvku - dělá z policie nedůvěryhodnou organizaci.

A to nemluvím o tom, že ačkoli v pod článkem uvedených zdrojích převládá názor na Stanislava Podepřela negativní, tak podle policejního vyšetřování zemřel při výbuchu na policejní služebně. Ať byla jeho minulost a důvody výbuchu jakékoli, přinejmenším to může policisty s nechtěně sebevražednými sklony odradit od manipulace s výbušninami na policejní služebně.

Navíc si myslím, že každý náš čtenář dokáže sám posoudit, komu "fandit" a komu ne, stejně jako ví, že je jistý rozdíl např. mezi kapitánem Podepřelem a podplukovníkem Balážem. Články o přinejmenším sporných policistech jméno policie nijak nezhorší. To zvládne policie i bez nás. Stačí se Vašich kolegů pozeptat, jak se policie zachovala k pozůstalým po některých padlých policistech.

Zprávy o tomto jednání by policii ublížily mnohem více, to mi věřte. Nicméně ani toto není tématem našeho projektu. My jen chceme připomenout, že u nás od roku 1990 zemřelo až příliš policistů.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PITAVAL 18:31:25 06. 04. 2014 blokovaný
default.png
PETR-KLINOVSKY [2014-04-06 16:57:30]: Každopádně v době kdy se stále nedaří očistit PČR od křivých policistů(vydírání,násilí,manipulace s důkazy atd.),tak je jeho zařazení do projektu problematické.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 16:57:30 06. 04. 2014
default.png
PITAVAL [2014-04-06 14:31:55]: Pokud jste si přečetl článek k Stanislavu Podepřelovi, tak víte, že jsme tam právě rozporuplnost této osobnosti zmínili. To ale neznamená, že bychom jeho jméno měli tajit či vynechávat. V projektu NEZAPOMENEME! jde o připomenutí policistů, kteří zahynuli ve službě, nikoli o anketu o nejčestnějšího policistu. Doba, kdy se zamlčovaly informace o "nepohodlných" lidech, jsou už doufejme za námi.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PITAVAL 14:31:55 06. 04. 2014 blokovaný
default.png
Toto jméno(http://hedvicek.blog.cz/1302/policista-tajny-clen-ksc-ma-v-olomouci-pomnik) bych možná nepřipomínal,je až moc spojené s praktikamy komunistické policie a může to pošpinit celou PČR.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio