Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Služební zbraň

Nevíte jakým IAŘem je upraveno uchovávání a nakládání se služební zbraní? Chtěl bych si ji půjčit na civilní střelnici, ale můj vedoucí mě razantně odmítl. Mám zbroják sk. B, D, E a jsem členem stř. klubu a stejně mě ji nechce půjčit - prý to není povoleno, ikdyž zástupce by mě ji půjčil. Jak je to u Vás na oddělení? Který IAŘ to upravuje?
FESOF :: Datum založení: 20. 10. 2008 :: celkem 18 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu BARRAD 00:46:09 10. 01. 2010
barrad.jpg
něco o zbraních se píše v ZPPP č. 156/2008, o zabezpečení, přidělování a nošení služebních zbraní, střeliva a munice v PČR.. Ale neměl jsem náladu si ho číst, takže pokud tam nebude daná problematika tak se omlouvám.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TOMIK2 02:22:46 03. 01. 2010
default.png
DEJF007 [2009-01-27 16:42:39]:
Přesně tak, jak píše Kosta. Pokud by tebou popisovaná situace nastala (a ty jsi byl v civilu a mimo pracovní dobu- tedy bez zbraně), tak je nejlepší použít obyčejný selský rozum a nechat toho cestujícího na nejbližší zastávce odejít. Následně o tom telefonicky informovat policii. Potom je ještě akční řešení... pokusíš se mu tu zbraň dostat z rukou a dáš mu pořádně do čenichu ;D To druhé řešení ber jen ve srandě. Z taktického hlediska je lepší a pro všechny bezpečnější nechat toho člověka odejít a nevymýšlet žádné zbytečné akčňárny.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KOSTA 20:16:13 27. 01. 2009
default.png
pokud si dobře pamatuji, musí mít policista ve stejnokroji vždy zbraň u sebe (vyjma kancelářské práce a případných vyjímek), pokud je ve volnu (ve stejnokroji např. cestuje domů) je povoleno skryté nošení soukromé zbraně, což ovšem nevylučuje nošení pouze služební zbraně. Tedy to shrnu: pokud jdeš domů ve stejnokroji, měl by jsi mít služební zbraň nebo skrytě nošenou soukromou zbraň!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DEJF007 16:42:39 27. 01. 2009
default.png
to s.lv dekuji za vas nazor, kazdy nazor ocenuji, chapu ze vytazeni zbrane v MHD, na miste plnem civilistu je vzdy velmi rizikove, ja to chapu na sto procent, ale pochybuji ze podezrela osoba bude tak chapava,a ted otazka,kdo z koho, byt slusny a nechat se popr.postrelit, nebo vytahnout zbran a zneskodnit utocnika s rizikem zraneni civilistu, opravdu neznam policejni postup, zajimalo by me jak se takovy problem resi, chapu ze je to extrem,ale.. dekuji

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu S-LV 13:53:49 27. 01. 2009
default.png
No pokud mohu vyjádřit svůj skromný názor, tak pokud si hodláte koupit stejnou zbraň jako je u PČR, není problém po službě tu služební uložit a vzít si svou. Po určitých peripetiích můžete dosáhnout toho, že Vám nadřízený dovolí nosit sl. zbraň domů, ale považte, že nosit zbraň a strat se o ni je obrovská odpovědnost a dost Vám to naruší běžný život. Doma-bezpečné uložení, při nošení je nutno často upravit šatník, styl oblékání, pokud by jste ji nenosil dostatečně skrytě, stáváte se výzvou pro někoho, kdo po Vaší zbrani může zatoužit,je potřeba upravit i trénink, protože jiné je "tasení" z pouzdra na opasku a jiné z pouzdra pod bundou a mikinou. A hlavně použití zbraně je ten nejvyšší level, vytáhnete ji, namíříte v té Tvé hypotetické MHD plné lidí a co dál??? :-( Kdo z koho ala přestřelka u OK Corallu?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DEJF007 13:25:46 27. 01. 2009
default.png
Dobry den,chtel bych se optat na pouzivani sve soukrome zbrane u polcie CR,koupim si stejnou jako je u PCR,zbran projde nejakym technickym stavem a bude-li bezproblem.bude zarazena do sluzby,jestli to lze, nebo clovek musi pouzivat sluzebni a po praci ji predat nekam do trezoru a jit domu,ptam se kdyby nastala situace kdy po ceste z pracoviste, se me revizor zepta{ pred chvilkou me kontroloval} ze se mu tahle nekdo nechce ukazat platnou jizdenku a ja bych ho mel pozadat o OP, ja jsem povinnen pomoci.. a nahle ejhle podezrela osoba je podnapilem stavu a ma u sebe zbran{ ileg. nebo legal} a ohrozuje tim ostatni cestujici. s prukazem PCR bych mu asi nevysvetlil at mi ji da a ze se pujdem projit k nejblizsi policejni stanici, nebo ze vystoupime a nekdo ze tam bude cekat,je to takovy extremni pripad ale jak postupovat??

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRIZLIVEJ 12:12:39 30. 10. 2008
Střízlivej.jpg
Tebe to nenapadlo, ale jiné třeba jo. U policie slouží tisíce lidí a ne všichni jsme stejní. Byl to jeden z několika příkladů. Zneužít služební zbraň může jak nováček, tak i starší (délesloužící) kolega. Další věc je ta, že ty si ji odneseš domů (třeba i s vědomím a povolením VO, ZVO) a buď po cestě nabo doma dojde k její zneužití jinou osobou (např krádež). Nebo se stane neštěstí (tvůj či jiného nechtěný výstřel se špatnými následky). Tedy nedošlo ke zneužití z tvojí strany, ale k tvému pochybení. Právě i proto VO ani ZVO nechtějí povolovat nošení služebních zbraní domů. Nechtějí je povolovat i proto, protože je to pro ně jednodušší a oni tak mají o starost míň (klidnější spaní). Popravdě se jim moc nedivím. Tímto jsem chtěl nastínit některé důvody, proč VO a ZVO nechtějí povolovat nošení služebních zbraní domů. Těch důvodů může být samozřejmě víc. pro la.sagrero : interní znamená vnitřní. Tedy vnitřní nařízení, které upravuje chování zaměstnanců a členů organizace nebo společnosti, firmy ... . Platí pro ně, ne však pro "vnější" lidi. To, že jsou interní vyjadřuje to, že se tedy týkají jasně vymezeného okruhu lidí. Interní neznamená vždy, že jsou tajné, či že o nich nelze veřejně diskutovat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GREEN_HORN 10:06:07 30. 10. 2008
green_Horn.jpg
Sorry ale psal jsem to po nocni, takze jsem byl trosku ochrapanej :-). Samozrejme jsem nemyslel, ze nekdo nastoupi k PCR a uz po tydnu, jeste jako predskolak si bude nosit zbran domu :o) ¨Můžeš ji klidně po službě použít i k jiné činnosti, než zdokonalování se na střelnici. Např. loupežné přepadení, domácí zabijačky (myšleno čuníka) ...... Jak jinak bez Zbroj. Průkazu přijít lehce bez peněz ke střelné zbrani ? " Tohle me teda po pravde ani nenapadlo, nevim jak ostatni, ale ja rozhodne nesel k polici abych vykradal posty, trafiky a delal zabijacky :) Jeste k tomu zapujcovani, pokud ma nekdo i ZP tak v tom nevidim vubec zadny problem...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRIZLIVEJ 13:07:04 28. 10. 2008
Střízlivej.jpg
Pro green_Horn : neznám tebe ani nikoho z níže uvedených pisatelů a proto to také prosím neberte jako útok na vás, ale musím reagovat na tvůj příspěvek. VO ani ZVO nikdy si nikdy nemohou být 100% jisti, že si bereš služební zbraň domů jen proto, aby sis s ní zatrénoval. Můžeš ji klidně po službě použít i k jiné činnosti, než zdokonalování se na střelnici. Např. loupežné přepadení, domácí zabijačky (myšleno čuníka) ...... Jak jinak bez Zbroj. Průkazu přijít lehce bez peněz ke střelné zbrani ? Prostě jde o to, že VO ani ZVO nemají (a to zvlášť u nově nastoupivších kolegů) jistotu, že zbraň mimo službu nezneužiješ. Jestli ji po skončení služby neodevzdáš do trezorku a odneseš si ji bez vědomí VO nebo ZVO "načerno" domů k jakýmkoliv účelům, je to tvůj problém, za který poneseš zodpovědnost ty. Zřejmě i z tohoto důvodu VO a ZVO nepovolují odnášet si služební zbraně domů.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LA-SAGRERO 12:36:40 28. 10. 2008
la.sagrero.jpg
Přijde Vám úplně ok rozebírat IAŘ na veřejném fóru? Jde o interní akty řízení - co asi bude znamenat to interní co??

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio