Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Vztahy MP a PČR

Zdravím, nedavno jsem neprosel psychotesty kvuli matematice, coz mi prijde na hlavu postavene ( vse ostatni vporadku, ale test se pry neposuzuje jako celek). Napadlo me, ze bych zkusil jit k MP a pak testy zkusit znovu ( i kdyz po informaci ze u MP maji vic nez PČR si to jeste rozmyslim). Zajima jak se vy jako policiste divate na mestaky a jestli bych si praci u nich spis neuskodil ( slysel jsem neco o vzajemnem pohrdani). Take me zajima jak jsou vnimani, protoze jsem mel vzdycky pocit ze MP jsou takovy klauni, co maji pravomoc tak leda na pokutu kvuli flusu ale to je muj subjektivni nazor. A jeste by me zajimalo jaci lide u MP vlastne pracuji? (slycham, ze mestaci prijdou lidem jako hlupaci). Jsem ted trochu na krizovatce zivota ( po skole) a nevim jakym smerem se po neuspechu vydat. Policie byl a je tak trochu muj detsky sen ale nebudu to lamat pres koleno. Za vsechny nazory diky.
THESHNUP :: Datum založení: 13. 08. 2014 :: celkem 9 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu GHOST-COP 14:02:20 03. 05. 2015
default.png
JOE [2015-05-03 13:44:51]: Rozumím, ale pokud se něco podělá, stejně bude rozhodovat soud. Ale máš pravdu, větší (ale stále malá) právní jistota ano. Nebo to ten efekt mít alespoň mělo. Ale všechno absurdně bobtná. Ale je to asi přirozeně lidský vývoj, který skončí úpadkem. Ale tím to tady nechci spamovat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOE 13:44:51 03. 05. 2015
Joe.jpg
GHOST-COP [2015-05-03 11:12:43]:

S tím použitím zbraně máš svým způsobem pravdu, ale zákonodárce tam napsal některé konkrétní a typické situace z důvodu větší právní jistoty uživatelů, resp. adresátů zákona.
Protože KN i NO zahrnují desítky a desítky různých situací a ten kdo ve finále, při nějakém závažném následku, rozhoduje jestli to byla KN nebo NO je soud.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 11:12:43 03. 05. 2015
default.png
PAN-RUZOVY [2015-05-03 09:54:56]: Oporu v zákoně? Budiž, byla-li by OP/MP jednotným sborem. Pak to tam třeba nějak zakomponovat. Ale zbytečně bych zákon o OP/MP nenafukoval. Viz zákon o Policii ČR a použití zbraně. První je ustanovení o KN a NO, přičemž ustanovení o zvířeti, dopravním prostředku a objektu se mi zdají již zbytečná, protože se to vejde do KN a NO. Takhle se zbytečně zasí.á x různých zákonů z různých oblastí.

S těmi prioritami souhlasím, ale je třeba si právě uvědomit, že co OP/MP, to naprostý originál. Na rozdíl od složek státních (schválně ty hranice dělám ostřejší). A další věc je, že také pracují s podněty a oznámeními od občanů. Občan potřebuje, aby někdo přijel. Mě bude taky jedno, jestli mi v ohrožení přijede nehodovka nebo obvod nebo SPJ cestou z fotbalu nebo obecní policie z Horní Dolní :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PAN-RUZOVY 09:54:56 03. 05. 2015
pan Růžový.jpg
To je jednoduché, to jsou ty různé "zásahové týmy", které ale u MP nemají oporu v zákoně.
Já zde nedehonestuji MP ani její práci. Jen si myslím, že kdyby svou činnost primárně cílila na zmiňované drobné přestupky (kde by se nejdříve uplatňovala domluva a až při recidivě sankce) a prevenci (větší přítomnost na ulici, kontakt s občanem), byla by lépe vnímána.
Co se týká zmiňovaného nabírání, odkládání a lhůt - je to dáno nápadem a počtem lidí. K tomu připočti zkostnatělý systém šetření přestupků a potažmo některých TČ.
Běžného občana trápí nejvíce tzv. "drobná" kriminalita. Tomu je k ničemu několikahodinové čekání na služebně, podání vysvětlení a do dvou měsíců papír se sdělením, že věc byla odložena. Běžného občana zajímá právě ta prevence a "pocit bezpečí" z přítomnosti strážníka či policisty na ulici. Tohle bohužel málokdo ze "vzdělaného managementu" (který je přeplacený, nevýkonný a personálně několikanásobně a hlavně zbytečně předimenzovaný) pochopil. Proto vládne "čárkový systém", který policejní práci zabíjí.
Asi tak.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu RV 17:10:07 02. 05. 2015
default.png
OPRAVA: Tahle věta nedává moc smysl:"Tvojí poznámku o "městských akčňákách", stejně by se dalo psát o akčňákách z OOP či DI :-D".
Chybí mi tam slovo "nechápu", takže takhle: Tvojí poznámku o "městských akčňákách" nechápu, stejně by se dalo psát o akčňákách z OOP či DI :-D.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu RV 17:06:55 02. 05. 2015
default.png
Shodneme se v tom, že každá MP si má určit priority a hlavně si uvědomit, že zajišťuje veřejný pořádek. Můžu tě ujistit, že ani to často předhazované pokutování pejskařů, když neuklidí exkrement jsem nešidil, sám mám děti a rozhodně nejásám, když mi domů přinesou na botě smradlavý pozdrav, to je snad jasný.
Že se činnost MP někde zvrhla ve vybírání desátků, to s tebou taky souhlasím, ale je to stejná debilita, jako že plno OOP funguje jen proto, aby nabírali, odkládali a dodržovali lhůty. Takhle bychom mohli pokračovat dál.
Tvojí poznámku o "městských akčňákách", stejně by se dalo psát o akčňákách z OOP či DI :-D.
Chlapi, jsem na stejný lodi a já na základě vlastní zkušenosti trvám na tom, že kvalita je různá a vyloženě individuální a vyloženě se mi hnusí kolegové z PČR, kteří na kolegy od MP pohlížejí jaksi svrchu. Když si uvědomím "kvalitu" některých kolegů na ZOPce nebo i ve výkonu, tak je to opravdu k smíchu.

Souhlasím (+ 2)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PAN-RUZOVY 21:04:22 01. 05. 2015
pan Růžový.jpg
rv - u PČR je znát, že maturita je podmínkou. I když tam jsou také výjimky, celkově je "mužstvo" vyrovnanější.
Podstatné je, že spousta MP a hlavně jejich velitelů nepochopila, že v zákoně je jasně napsáno, že ...Obecní policie zabezpečuje místní záležitosti veřejného pořádku v rámci působnosti obce2) a plní další úkoly, pokud tak stanoví tento nebo zvláštní zákon...
Tím je dáno, že primárně MP řeší přestupky a správní delikty, které jsou v gesci města. Dále hlavně dodržování obecně závazných vyhlášek. Od toho se totiž vše odvíjí. Celek se totiž skládá z maličkostí. A začíná to psími exkrementy a znečištěnými pískovišti, poblitými chodníky, převrácenými popelnicemi, poničenými lavičkami atd.
V těchto případech stačí používat selský rozum - dle možnosti vždy pokiud je to možné, protiprávní jednání zadokumentovat (video), zjistit totožnost přestupce a předat k řešení ve správním řízení obci.
MP toto opomíjejí a věnují se "lukrativnějším" činnostem - například měření rychlosti, sledování jízdy na červenou atd. Tím si MP ubírá sympatie obyvatel, neboť do jisté míry supluje práci PČR. To platí o zmíněných pořádkových jednotkách. Toto není primárním úkolem MP.
Bohužel v praxi je současný přístup tolerován a ve větších městech nastavený jako samozřejmost a dochází k jisté míře duplicity. A ty drobné "místní záležitosti veřejného pořádku" zůstávají stranou pozornosti.
Strážník či malý kolektiv strážníků, kteří dosáhnou toho, že v obci do 10.000 obyvatel nebudou psí exkrementy na chodnících a v parcích, že majitelé budou své čtyřnohé miláčky venčit v souladu s vyhláškami obce, že opilci budou vědět, že nesmí překročit nastavenou mez, že řidiči budou parkovat jen dle pravidel atd., udělají pro pořádek a obyvatele města mnohem více, než družstvo "městských akčňáků", které roky marně čeká na svých pár sekund slávy.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu RV 20:12:08 30. 04. 2015
default.png
Hodně dlouho jsem sloužil u MP a teď jsem u PČR. Ne každý se mnou bude souhlasit, ale napíšu tohle:
Byl jsem u MP ve městě o cca 25 tis. obyvatelích, takže jedna služebna MP a jedna OOP, vztahy dobré, pomáhali jsme si, znali se osobně jmény a tak. Kvalita příslušníků různá a vysloveně individuální, rozhodně mě přešla iluze, že u PČR je lepší výcvik a větší profesionalita. ZOPka PČR je vyslovená fraška, kde se všechno stokrát opakuje jako ve školce, přesto to půlka lidí prochrápe a do výkonu neví nic. U naší MP jsme oproti klukům z OOP víc trénovali donucováky, zbraň, fyzičku, objekty apod., na druhou stranu to nelze srovnávat s výcvikem speciálnějších jednotek PČR. Taky si myslím, že slavné Krajské pořádkové jednotky jsou akorát nástavce na penisy běžných obvoďáků. Minimum kluků je fakt dobrých, většina si obleče protiúderáky, helmu a hned si dělá fotky, že jsou z nich drsňáci. Zase fraška.
Chápu ovšem, že úroveň některých MP je naprosto tragická, taky vím, že ve velkých městech jsou vztahy MPxPČR mizerné, chybí tam ta propojenost, vzájemná spolupráce a osobní vztahy. Zažil jsem časy, kdy nebyly na OOP hlídky a hlídka MP jezdila celou noc 158ku. Nebo když noční hlídku OOP sloužily dvě holky a my jsme je jezdily tahat ze sraček.
Takže je to hodně individuální, záleží na konkrétním městě a konkrétních lidech a já můžu říct, že jsem u MP poznal pár stoprocentních profíků, na který bylo spolehnutí a se kterýma byla radost sloužit.



Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VSCRVSCR 22:56:09 25. 04. 2015
default.png
MP ,je takova hlidkova,pesi,auto,prestupky,ver.poradek,doprava,papirovani skoro zadne,pevna prac.doba,kdyz ne takprescas placeny,

Lidi ruzni,nekdo odjine slozky,nekdo v civilu, nevyhoda skoro zadny postup,prezkouseni kazde tri roky

Vyhoda lepsi penize,v Praze ted naborak 20tisic,rizikac6 doprava a bydl 4 tis., ridi se zakonikem prace, placene vikendy,nocni,svatek , vysluhu nemas

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio