Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Střelba v St. Louis - Ferguson podruhé (REDAKCE)

Střelba v St. Louis - Ferguson podruhé
ilustrační
Foto: Ondřej Skalník

Mediálním světem víří zprávy o kontroverzním zákroku policie, který skončil střelbou ve Fergusonu na předměstí St. Louis v USA a smrtí mladíka, která rozbouřila vášně v místní komunitě. Policie včera zveřejnila video zásahu policistů nedaleko Fergusonu, které skončilo smrtí dalšího mladíka. Pouliční bouře teď utichají, ale vyvstává otázka: Jak se poučit? Co by mohla změnit PČR na základě zkušeností z událostí ve Fergusonu?

Autor: Ondřej Skalník
Publikováno: 22. 08. 2014
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 22:11:58 29. 08. 2014
default.png
PIM-BURGER [2014-08-23 07:59:54]: Hm tak přesně tohle jsem dělal já a nebylo to v meziválečném Německu, ale v postkomunistickém Česku. Sděloval jsem veřejnosti co se děje, co se ztratilo, kdo se ztratil, koho hledáme, dále jak pachatelé jednají, jaké používají finty, na co si dát pozor, kdy volat a proč volat policii, rozdával jsem tabulky s výpočty odbourávání alkoholu atd atd atd. Vynikající to skutečně bylo, až na drobný detailík: trčelo z toho švindlování se statistikama ze strany vedení, tak mi to přímo ředitel přijel zatrhnout s neurčitým odůvodněním, že nelze chronologicky sdělovat co se děje... Přitom jsem vše měl schváleno přes tiskovou. To kdyby jsi chtěl něco podobného zkoušet, aby jsi viděl jak skončíš.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 22:05:36 29. 08. 2014
default.png
MALCOM [2014-08-23 08:40:36]: Nevím o čem mluvíš, ale v USA se samozřejmě o zastřelených policistech velmi často mluví a z každého případu je tam dělaný výtah toho, jak to probíhalo, je to dáno odborné veřejnosti k posouzení, poučení se, nácviku jiných metod atd. To, že novináři píší blbosti, jakože je Amerika celá zděšená, je už jinší věc. Amerika není zděšená, Amerika je klidná, právo tam funguje a to skoro skvěle. Policista tam má autoritu, o které si můžeme tady nechat jen zdát. Má takové zastání všude kolem sebe, že je v podstatě nedotknutelný.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MALCOM 08:40:36 23. 08. 2014
default.png
To jsou v podstatě jen řeči. Hlavní problém je ten , že bílý strážník zastřelil černocha. O tom to je a v US bylo a bude. Vždy když dojde k nějaké domnělé křivdě na černých od rasistických bělochů, vždy se zvedne vlna demonstrací , následující rabováním , pro tyhle tak typická. Proč se nemluví o tom, kolik strážníků , policistů je zabito při výkonu služby ? Soužití nefunguje a fungovat nebude , sami černoši se tímhle odlučují( v UK , Francii - arabové ) od společnosti. A jak to dopadne ? Při zákroku se nejdřív bude koukat na barvu pleti a pak až zakročovat

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 07:59:54 23. 08. 2014
Pim Burger.jpg
VLK63 [2014-08-23 06:28:52]: Myslim, ze autor to myslel spise tak, ze by policie prostrednictvim facebooku radila, upozornnovala na nebezpeci apod. Dokazu si predstavit, ze by se treba po okoli pohybovala nejaka skupina plynaru/elektrikaru/zapomenutych pribuznych, moderni babicka ze sousedstvi by jen hodila echo svemu okrskari a ten by ji bud poradil, at neotvira nebo vyslal hlidku ci sebe. A takhle by to slo i s prevenci-stacilo zavest rubriku, co mam delat, kdyz... a llidi by hned byly opatrnejsi. V mezivalecnem Nemecku dokonce eeexistovaly specialni "centra" prevence, kam se lidi chodiiil radit. Co jsemm slysel, melo to obrovsky uspech. Pak to v dobe krize bylo z financnich duvodu zruseno, ale dnes se tohle da delat pres internet temer zadarmo. Kdyz se k tomu prida nejaka soutez, zajimave video a a prime spojeni na okrskare, tak si myslim, ze by to policii pomohlo-o lidech nemluve.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VLK63 06:28:52 23. 08. 2014
default.png
K dotazu zda by mohlo mít oddělení své stránky a informovalo by to občany o situacích , které si člověk - policista užívá na ulici či později na oddělení i jinde. Tak by nám je asi rychle zakázali protože chování občanů pod vlivem alkoholu či jiných látek se občas podobá vzteklé zvěři v kleci čerstvě chycené. Pardon lidi jsou horší oni umí mluvit a tak bohužel toho využívají.A to by se fakt nedalo zveřejňovat.Představte si situaci ž např. půjdete nakoupit a tam sedí milý občan za pokladnou a 2 dndy před tím jste ho viděli vyvádět pod vlivem na ulici záchytce atd..
Informovat o problémech by se sice mělo ale jak když existuje ochrana soukromí ?? Stačí se podívat do svodek co vidí veřejnost a co policie.
Hodnotit zákrok kolegů v americe nebudu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 21:15:35 22. 08. 2014
Pim Burger.jpg
COPSR [2014-08-22 16:21:07]: Z jeho jednání je jasné, že se ke mně blíží, v ruce má (asi) zbraň a křičí na mě, abych ho zabil. Dám zákonnou výzvu, on se přibližuje se zbraní v ruce a cítím se ohrožen, přijde ještě blíž se zbraní v ruce - střílím.

Je přece jedno, jestli o něm věděli nebo ne. Hlídku klidně mohl přivolat jeden z těch, co tam očumovali. Že přijeli rovnou k němu, mohlo zapříčinit i to, že asi opravdu v ruce držel ten nůž. A zda byl psychicky slabší? To mě má uklidnit, když má nůž v ruce?

Jinak to s těmi nepokoji je dobrý postřeh - pro mě to ale znamená to, že americký policajt se neposere jak před novináři, tak před veřejným míněním a prostě koná podle zákona. A asi podle lepšího zákona, než máme u nás.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STATLAR 18:39:40 22. 08. 2014
default.png
Nebudu ve svém komentáři hodnotit taktiku, necítím se v tomto ohledu specialistou. Nicméně zareaguji na jinou oblast článku a tou je komunikace s veřejností. Mohu říci pouze svůj názor na věc a domnívám se, že pokud PR policie vědomě ignoruje skutečnost, že sociální sítě existují a vystačí si s klasickými stránkami, tak je někde chyba. Jak je možné, že mladí a aktivní tiskoví mluvčí např. obecních policií komunikuji např. na facebooku (např. MP Brno) a argumenty, které zazněly z oficiálních míst, že by to policejní mluvčí a policii zahltilo se mi nějak nezadají. To by pak byla zahlcena a zhroucena např. i FBI, Bostonská policie, finská policie a také Ministerstvo vnitra SK... :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu COPSR 16:21:07 22. 08. 2014
default.png
PIM-BURGER [2014-08-22 14:05:23]:

Z jeho správania je jasné, že chcel provokovať a možno bol až taký magor, že skutočne chcel, aby ho zastrelili.
Ani by som sa nečudoval, keby ich na seba zavolal sám.
Mali asi dosť dobré informácie, keďže neobišli v aute okolo, ale hneď namierili k nemu. Zaparkovali medzi 2 autá rovno pred neho, aj keď tam bolo min. šesť ďalších ľudí (5 černochov). Zastavili, vystúpili, tasili a strieľali, v podstate sa ani nepohli, nekryli... hovorím, americký štýl.
Zaujímavé je práve to, že tam majú už týždeň nepokoje kvôli niečomu podobnému a oni to zopakujú. Každopádne mediálna hystéria je silná, možno zmenia taktiku a prídu s niečím "novým" pre podobné prípady.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 14:05:23 22. 08. 2014
Pim Burger.jpg
COPSR [2014-08-22 13:21:21]: Z videa jsem nepoznal, zda měl nůž nebo ne, ale upřímně, pokud ten nůž měl a blížil se ke mně (ta vzdálenost jsou tak dva, maximálně tři metry), tak se také vykašlu na taser. Náhodou to s ním nic neudělá a další příležitost už nedostanu. Pro mě osobně jasná záležitost - oproti např. zákroku polských policistů. Měl-li zbraň a blížil se k hlídce, která mu vydávala pokyny, jenž on neuposlechl, tak není co řešit. A řeči o taseru a mikině si vysvětluju tak, že i v USA je nějaký úřední chroust, který pak celou situaci řeší od stolu. Taky jeden z policistů mohl vyskočit a otočkou ve vzduchu mu jednou nohou vykopnout nůž a druhou čelist, ale prostě tenhle policista to vyřešil takhle a dle mého by to prošlo i u nás.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu COPSR 13:21:21 22. 08. 2014
default.png
V článku sa neuvádzajú zdroje, podľa tohto
http://www.policeone.com/officer-shootings/articles/7484828-Video-Mo-police-open-fire-in-f...
a viacerých iných šlo o mentálne narušeného 25 ročného Kajieme Powella, ktorý ukradol nejaké energetické nápoje (tie dve plechovice na chodníku?).
Mikinu nemal v ruke, ale na sebe. Rozopnutú. Ale aj keby mal tri, neviem prečo by to malo vadiť, taser nimi prejde, veď aj do nepriestrelných viest sa robia ešte zvlášť vložky proti taseru...
Ďalšia vec, chlapík vykrikoval, aby ho zastrelili a oni to urobili, pričom podľa tamojšieho zákona môžu strieľať, ak je človek s nožom bližšie ako cca 6,5metra. Podľa môjho názoru to mohli riešiť aj inak, resp. na Slovensku by sa to určite riešilo inak, nuž ale v USA preferujú tento štýl a ja som naozaj rád, že v USA nežijem.

To, že zverejnili o tejto streľbe pomerne veľa informácií je výsledkom "novej taktiky" - inak povedané zistili, že zatĺkanie ľudí iba naserie.

Facebook, twitter, komunikácia - to máme v malíčku, resp. naši policajný hovorcovia majú. Veď väčšina z nich sú min. majori, povedať do kamery "prípad je v štádiu vyšetrovania, preto k nemu nemožno zverejňovať žiadne informácie" alebo prečítať 2 vety zo zvodky vedia dokonale. A tam kde nestačia nastúpi minister alebo pol. prezident a na dvojhodinovej tlačovke podrobne vysvetlia, že nič nevysvetlia...


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio