Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Policisté mají bezpečnou munici – konečně! (REDAKCE)

Policisté mají bezpečnou munici – konečně!
Munice s řízenou deformací
Foto: Bohuslav Kubeš

Když se někdy na přelomu roku 2013 a 2014 mezi policisty roznesla informace, že stávající celoplášťová munice bude nahrazena municí s řízenou deformací, vnímalo to mnoho policistů jako splnění snu o munici reálně použitelné pro výkon služby. Po dlouhých letech čekání se stal sen skutečností.

Autor: Bohuslav Kubeš
Publikováno: 27. 08. 2014
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 19:42:19 22. 10. 2014
default.png
STEPA [2014-10-22 01:22:20]: Kruci, to už se jezdí na SSP i do Hovoran? :D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STEPA 01:22:20 22. 10. 2014
default.png
No průsery při výcviku snad nebudou, jelikož ty se snad budou konat s normálním celopláštěm ne? Alespoň teda nevim, proč bych měl řízeně deformovat hromadu hlíny za terčem v Hovoranech :) Navíc mám pocit že nové náboje jsou o ěco dražší, takže by nebylo ekonomické každé dva metry jich tisíce vyprat pánubohu do oken. Ale je pravda že při běžné manipulaci ve sližbě a hlavně po službě bude třeba dávat bacha.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:36:03 20. 09. 2014
default.png
MARTOO [2014-09-20 08:16:19]: Jo a ještě ten nechtěný průser se zbraní může být rozrušení z protiprávního šikanózního jednání nadřízeného plus další faktory.

Martine, sice se vydalo vhodné střelivo, ale ptej se komu? Do jakých rukou? typický příklad: noční výjezd na signál prodejny potravin, současně vyjíždí i vedoucí prodejny. Ten chudák má při (ne)vycvičenosti těch akcechtivých děcek s tak ranivou municí vysokou pravděpodobnost, že tam zůstane ležet i s klíčky od prodejny v ruce.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 08:16:19 20. 09. 2014
martoo.jpg
HAMMER [2014-09-19 15:47:25]:
To já beru, o tom žádná, důvodů může být spoustu, ale pokud na základě Tebou uváděného nedostatku respektu ke zbrani, únavy nebo stresu nebo kombinací vícerého postřelím sebe, nebo kolegu, pořád je to neomluvitelné fatální pochybení.

Jinak jsem ale rád, že se konečně policii po tolika letech dostalo střelivo, které je vhodné pro policejní účely. Druhá otázka je za jakou cenu, jenže to výběrové řízení je zase na jinou diskuzi..

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 15:47:25 19. 09. 2014
default.png
MARTOO [2014-09-19 15:25:21]: Postřelení sebe sama může ale být důsledkem jednak naprosté debility, ale taky nedostatečného respektu ke zbrani nebo únavy nebo stresu nebo kombinací vícerého - pokles nutné opatrnosti, pozornosti. Každý případ se Martine vždy šetří indi-vindi.

Příklad: pokažený stroj, kde jsem se den snažil ho uvést do provozu a dceruška majitelů, která byla akorát na vycházce z blázince, volala mému zaměstnavateli, že jsem pokazil základní desku. No a on mi za čtyři měsíce strhnul patnáct stovek z platu a základní deska je v pořádku! A já nejsem schopen bez stížnosti znamenající v tom bordelu likvidaci firmy přivést majitele k pořádku. Nemůžu nic dělat, pakliže nechci být nezaměstnaný z důvodu zániku firmy. Teda nemůžu... hahaha...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 15:43:15 19. 09. 2014
default.png
DREXA [2014-09-18 12:44:12]: No to máš recht a to budou naprosto hrůzné prů...y. Při tom výcviku co je (není) to už nebude: hahaha má to přes lýtko, hoď se měsíc marod a tvrď, že to bylo vidlema.

Už načisto vidím, jak se to začne řešit při prvních pár sebepostřeleních. Místo výcviku zase zpátky Full mettal jacket.

Mě osobně se osvědčilo si co službu párkrát s pistolí "zasušit". Od vytasení po manipulaci se zásobníkem, závěrem atd. Nikdy se mi nepovedla rána jistoty, vyjma teda výpomocné služby na Mírově, kde jsem ze Sa-26 udělal díru do nabíjecí díry, páč ten samopal prostě střílí sám.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 15:25:21 19. 09. 2014
martoo.jpg
DREXA [2014-09-18 12:44:12]:
Možná jsem v tomhle moc radikální, nevím, ale dle mého názoru, kdo postřelí sebe nebo nedejbože kolegu, nemá u policie co dělat a v 99,99999% by to měl být důvod k jeho propuštění a odstíhání(nechávám si malou rezervu pro případy, které by to odůvodňovaly, byť mě ani při sebedelším přemýšlení žádné nenapadají).

To odstíhání jen v případě postřelení kolegy (spáchanou blbost proti sobě bohužel stíhat nelze, to by jsme byli, byť v méně závažných případech v jiných oblastech života, odstíhaní všichni:o))

Pokud "si někdo vystřelí" do bezpečného prostoru, když při vybíjení zapomene náboj v komoře (zpravidla vybíjí a nevyndá si zásobník) a dodrží ty nejzákladnější pravidla manipulace se zbraní (samozřejmé mimo základních pravidel o kontrole nábojové komory, kontrole vyjmutí zásobníku či opakovaném natáhnutí zbraně při kontrole:o)), dá se to omluvit, ale pokud těch pravidel poruší více a přitom sebe nebo někoho ohrozí, je to jasný..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DREXA 12:44:12 18. 09. 2014
Drexa.jpg
Každá mince má dvě strany. Pozitiva byla popsána v článku. Nicméně negativem je vyšší ranivý účinek. Se "starým" střelivem šlo někoho lehce poranit, občas se stalo (bohužel)ú, že se střelil někdo sám nebo střelil kolegu. Až se postřelí "novým" střelivem, bude to mít fatální důsledky, protože střela se "rozplácne" a místo dopadu bude na hadry... Mám kolegu, co se střelil do břicha (neptejte se, jak se mu to povedlo, prostě k tomu došlo) a po necelém roce se vrátil do výkonu. Když se mázne střelou s řízenou deformací, půjdeme mu akorát tak na pohřeb.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:44:52 29. 08. 2014
default.png
JOHN158 [2014-08-27 10:33:39]: Munice je, ale kdo zajistí, aby řadový polda uměl se zbraní vůbec zacházet? To je tak směšné, jako kdyby přidělili vrtulníky ke každému oddělení a nebyli by piloti ale tvrdilo se, že odteď bude mít každé oddělení svoje oči ve vzduchu.

Jak ti pomůže HP munice, když střelíš sám sebe na střelnici při SSP do hnáty při manipulaci se zbraní nebo kolegu při přestřelce nebo nevinného chodce na chodníku během honičky autem atd??

Tady by na místě mělo být spíše odebrání úderníků ze zbraní, ne fasování jiné munice. Munice sama o sobě nebezpečná není, tím je systém.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 12:44:43 27. 08. 2014
default.png
JOHN158 [2014-08-27 10:33:39]:
Na kvalitu střeliva a jeho využítí či přínos v praxi, ještě někteří stále nejsou schopni rychle zpracovat a nakreslit graf a statistiku.To není jenom tak, to je tolik barviček, křivek a tužek, no představ si to....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio