Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Zákrok mimo ČR v době osobního volna

Jaký máte názor, může policista (popř. policista a držitel ZP) v době osobního volna nosit zbraň např. v Německu? Jak by se na to tamní orgáni koukali kdyby jim tam čecháček provedl zákrok a použil dp nebo zbraň?
VITECZEK :: Datum založení: 13. 02. 2015 :: celkem 6 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu GHOST-COP 22:01:22 15. 02. 2015
default.png
CHIP [2015-02-14 20:44:11]: Pokud budu vycházet jen že 119/2002, tak můžu i mimo myslivost a soutěže.

Oprávnění využívat sice ne, ale co ty povinnosti? Právě jen např.povinnost zakročit nebo asi lépe v obecné rovině, když budem v cizině, učinit jiné opatření?


HAMMER [2015-02-15 11:57:15]: S OČTŘ myšleno tak, že pokud venku něco pojebeš ve vztahu k našemu zákonu, tak za to tady můžeš být odstíhán, i když v zemi kde ses toho dopustil to bude v souladu se zákonem.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 11:57:15 15. 02. 2015
default.png
Kluci, mimo území ČR pokud nejste vysláni na misi nebo v rámci mezistátních dohod (a předtím patřičně instruováni) nejste ani policistou ani oprávněni nosit zbraň mimo právěš zmiňované střelecké soutěže nebo jiná sportovní "podujatí".
Na Slovensku nejsi četníkem, jsi civilista, i kdyby tam páchali trestnou činnost čtyři Češi na pátém.
Že se stíhají trestné činy českých občanlů v cizině ano, ale důkazy zjišťují a zajišťují OČTŘ státu, kde se tr. čin stal. Ne policisté ČR v civilu soukromě v zahraničí.

Aneb opět: nejsi-li si stopro jist tím co děláš a jak to dotáhneš do konce, ani to nezačínej.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 20:44:11 14. 02. 2015
Chip.jpg
Pokud jde o evropský zbrojní průkaz, zbraň u sebe člověk může vést do zahraničí pouze v přesně stanovených případech. Takovými je třeba účast na střeleckých závodech, nebo lovu, nikoliv třeba pocit ohrožení při výletu. Navíc by měl mít o této akci potvrzení. Jezdím poměrně hodně střílet do zahraničí závody v praktické střelbě a vždycky sebou vezu vyplněnou pozvánku, která se dá stáhnout na internetových stránkých závodu. Navíc tato zbraň zde může být pouze držena, nikoliv nošena, tedy by měla být ve stavu vylučujícím okamžité použití, tedy prázdné zásobníky a munice oddělena od zbraně. Bez mučení říkám, že tohle porušuji a zbraň mám sice vybitou, ale naplněný zásobník v kapse, což nelibě nesou někteří kamarádi se kterými jezdím, v obavě že je přivedu do maléru. :-) Hororem je cestování se zbraní letadlem. Zbraně přepravují jen některé letecké společnosti a převoz se musí hlásit cca půl roku předem. (Takže žádné lety charterem, nebo nízkonákladovou společností. Výsledkem je to, že let do Porta v Portugalsku, vás stojí víc, než let do New Yorku. Pokud jde o zákroky policistů v zahraničí, opět je to přesně upraveno zákonem o PČR a především mezinárodnímí smlouvami. Policista může na území cizího státu zakračovat v případě kdy to umožnuje mezinárodní smlouva(např. reciproční přeshraniční zákroky na kráté vzdálenosti),je li vyslán do mise, nebo na základě rozhodnutí ministra se souhlasem dotčeného státu. Nejsem zdaleka odborník na komunitární a mezinárodní právo, ale myslím, že pokud v jiných případech policista v zahraničí využívat svých opravnění nemůže.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 19:34:51 14. 02. 2015
default.png
Tato otázka má více rovin. A pokud má dotyčný, jak tazatel píše "čecháček" zbrojní průkaz a ještě je snad policista, tak by měl mít trochu tucha. Na druhou stranu chápu, že v práci se toho asi moc nedozví, protože tohle asi nikdo neřeší :-)

Abych se dostal tedy k odpovědi - resp. mému názoru, abych byl přesný (což tazateli jde dle otázky o názor)
....

Takže - policista je i mimo území dle mého názoru policistou a je vázán (nebo hlavně limitován) i zákony České republiky. Jen pro příklad zákon o Policii ČR, zákon o sl. poměru přísl. bezp. sborů. Takže pověst bezp. sboru, povinnost provést úkon, zákrok či jiné opatření i v době volna.

Dále mj. trestním zákoníkem kde se např. v § 6 (Zásada personality) hovoří: "Podle zákona České republiky se posuzuje i trestnost činu, který v cizině spáchal občan České republiky nebo osoba bez státní příslušnosti, která má na jejím území povolen trvalý pobyt."

K nošení zbraně (krátké střelné palné) v Německu - dle mého názoru v návaznosti na naše zákony se domnívám, že je zapotřebí mít Evropský zbrojní pas, "techničák" od zbraně, a povolení k držení/nošení/tranzitu (nevím, jak tam fungují s pojmy) od orgánů SRN, které jej udělí na základě vyhodnocení žádosti žadatele na dobu omezenou (nebo to zamítnou)

Takže shrnutí: Můžeš tam mít s sebou po splnění zákonných (českých, unijních a německých) náležitostí legálně svou zbraň. Pokud zasáhneš v době volna podle povinnosti ze zákona o Policii, tak uvědomíš svého nadřízeného služebního funkcionáře, budeš papírovat atd., stejně jako bys to udělal tady.
Současně tě budou řešit orgány SRN podle jejich trestních (případně dalších) zákonů. A asi na tebe budou nahlížet jako na civila, ale těžko říct, jejich zákony neznám. V opačném případě by se v ČR na dotyčného pohlíželo jako na civila, protože naše zákony jasně vymezují, kdo je příslušník ozbrojených sil nebo bezpečnostního sboru, a to vyplývá z dotčených zákonů slovně, nikoliv už zcela logicky - protože např. strážníci OP(MP) neslouží, ale pracují, nejsou ze zákona bezpečnostním sborem ve smyslu zákona 361/2003. Beztak bych je ale trestně stíhal jako ostatní "uniformy", nikoliv jako civily - byť v některých případech se na ně vztahují kvalifikované skutkové podstaty v souvislosti s úředními osobami.

Pamatovat i na to, že co není trestné jinde, je pořád trestné u nás, a doví-li se o tom OČTŘ, mohou začít konat v rámci TŘ.

Co se týká přeshraničního sledování - jsou na to nějaké mezinárodní dohody. Dále jsou dohody o přeshraniční spolupráci, to je limitované nějakými kilometry. A hlavně se to týká plnění konkrétních shora posvěcených úkolů. Jinak s pronásledováním. Přece neuteče pachatel jenom proto, že "se mi do cesty postavila čára".

_____________________
Tak jsem sám zvědav na další informace, doplnění či připomínky.



Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu EM488 19:21:16 14. 02. 2015
default.png
Znal jednoho policejního šílence, který to na zahraniční dovolené nevydržel a odchytil místního grázlíka, který se právě vloupal do zaparkovaného auta. Místní četníci kolegu pochválili za iniciativu, poděkovali mu, vyfotili se s ním, dali mu na památku nášivku a tím to skončilo. Já osobně bych se do takové partyzánštiny nepouštěl. Víš prd, jak to v té které zemi chodí, můžeš si naběhnout už jenom tím, že někoho neoprávněně omezíš na osobní svobodě. Český § 76/1 za hranicemi neplatí, zákon o policii taky ne.

A taky bych si nebyl jistý, když se budeš venku ohánět českým služebákem s plackou, že ti zahraniční kolegové uvěří. Ty víš (= policie tě vyškolila), jak vypadá služební průkaz např. polské, nizozemské, norské, německé… policie?

Vozit služební zbraň přes hranici, pokud nejsi na misi nebo neplníš služební úkol (třeba ženeš přes hranice auto), považuji za totální šílenost. Pokud jedeš na dovolenou, flintu strč na oddělení do zbrojáku, pokud máš vlastní a nevydžíš to bez ní, požádej kolegy z OZBM o povolení vzít ji ven. Chápu tvou aktivitu, že chceš pomáhat a chránit i v době volna, ale nic se nemá přehánět. Stačí vzít si s sebou mobil a pokud uvidíš trestnou činnost, pro klid duše to oznam na tísňovou linku. Nikdo z té ohvězdičkované pakáže nad tebou totiž neocení, když zakročíš, spíš budou naopak hledat, co všechno jsi porušil. Obdiv kolegů nebo kamarádů ti pak bude houby platný.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu APEP 16:15:27 14. 02. 2015
default.png
Jooo to je dobrá otázka:-) tak nejprve asi ji tam musíš mít legálně. Ale a řekl bych že tvoje práva a povinnosti jako policisty končí s hranicí státu. Protože v Německu jim nějaký zákon o PČR muže být ukradený. Zákony dané země platí jen na území té země a pak už je to otázka mezinárodních dohod. Vim snad jen o přeshraničním sledování, kdy můžeš byt i za hranicemi jako policajt, ale to asi nebude tenhle případ. Takže dle mě by na tebe hleděli jako na civila.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio