Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Prosím o rychlou radu, moc by mi to pomohlo

Zdravím, jsem u PCR krátce a proto by jsem potřeboval radu. Byli jsme na jedné akci kde jsme pili, tančili a tak. Já jsem taky pil a služební průkaz mám u sebe neustále ve schované kapse, tak aby mi ho nikdo neodcizil. Bohužel na té akci byla i nějaká osoba, která si vyhlídla mého bráchu a bezdůvodně ho napadla. Bratr přišel o přední zub. Poté co se to stalo zamnou bratr přišel a řekl co se stalo. Tak jsem řekl ochrance a ta ho vyvedla před areál. Slušně jsme se ho ptali co a proč, ale nadával nám a řekl, že se s náma bavit nemusí a že když do něj někdo zezadu strčil, že si to nenechá líbit a zmlátí ho (první na ráně byl bratr) . Nevěděli jsme si rady, tak jsem šel za jeho kamarádem a v klidu mu řekl, že jsem policista (samozřejmě mimo službu) a, že nám nechce říct jméno aby jsme to s ním mohli popřípadě řešit jindy. Jeho kamarád viděl, že mám v ruce průkaz kdyby mi nevěřil a řekl mi Jméno. Poté mi osoba, která napadla bráchu začala nadávat, že má taky v rodině policisty a že si mě nafotí a takové řeči. Průkaz chtěl vidět, tak jsem mu ho na jeho prosbu ukázal a řekl jsem, že jsem pod vlivem a jako policista tam určitě nic řešit nemůžu a ani nechci, že to chceme vyřešit v klidu jindy. On pak řekl, že když si nemůže vyfotit průkaz, že na to s*re a utekl i s kamarádem. Mám jméno a přes FB jsem si ho našel. Bratr bude mít opravu zubu velmi drahou, okolo 20 000. A chce to řešit přes Policii v daném městě. Tak se chci optat, zda z této situace můžu mít nějakou újmu jako zneužití nebo tak. (Byl jsem pod vlivem celou dobu) Děkuji
DAMIAN :: Datum založení: 13. 09. 2016 :: celkem 28 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu FEHER 20:11:01 16. 09. 2016
default.png
SANTIAGO-SAN [2016-09-16 15:08:17]: Ožralej (možná ještě školák) s minimálním právním povědomím v době mimo službu "z úřední povinnosti začal a nakonec celou věc vyřešil domluvou"? Ožralej neměl na místě vůbec machrovat s plackou. Buď se prokazuju jako policista, pak ale musím být setsakra pevný v kramflecích a podle toho jednat, anebo jsem tam prostě za civila a chovám se jak umím - a ne "řekl jsem mu, že jsem policista (samozřejmě mimo službu), byl jsem celou dobu pod vlivem, nevím co s tím a teď mi poraďte, jak dál". To je pak tak akorát pro srandu králíkům...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 15:08:17 16. 09. 2016
default.png
Já bych to celé neviděl zase až tak černě, že ihned musí něco volat apod. Nemusí. Stačí napsat krátké ÚZ o tom, že bratr to chtěl řešit a přišel za ním jako za policistou aby to řešil. Z úřední povinnosti tedy začal, bratr si to pak rozmyslel, když řádně poučen a sdělil, že mu to za pár korun nestojí. Na místě proto celou věc vyřešil domluvou. Druhý den však po návštěvě lékaře bratr přišel s tím kolik to bude stát a celou věc si rozmyslel znovu, že ji nakonec řešit chce. No a tak to šli tedy celou věc se zjištěnými údaji z místa oznámit a zaevidovat až nyní.
Hotovo dvacet.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 21:38:46 15. 09. 2016
default.png
JOE [2016-09-15 20:38:26]: Jeden příklad za všechny - známá mediální kauza z pražského casina na Ruzyni, ochranka Vs. policajti z extremismu :-D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOE 20:38:26 15. 09. 2016
Joe.jpg
To je tady najednou chytrejch lidí :-). Ne že bych s názory kolegů nesouhlasil, ale neodpustím si poznámku.
To co popisuje kolega, který je u firmy pár měsíců, možná ani to ne, běžně dělají i déle sloužící policisté. Pár takových případů, kdy se policista oháněl "plackou" si pamatuji.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu AF13 13:06:10 15. 09. 2016
default.png
GHOST-COP [2016-09-15 12:53:43]: Tak ono by pomohlo, kdyby na to byl věnován i nějaký prostor v 1. měsíci u PČR. Ne, že by nebylo důležité pochodovat a běhat po opičí dráze, nebo se učit, která čepice patří ke kterým hadrům :-) ale právě ty práva a zejména povinnosti dle zákona, s výkladem přizpůsobeným právě míře "vycvičenosti" na začátku ZOP by byl ku prospěchu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 12:53:43 15. 09. 2016
default.png
ANDRAS [2016-09-15 11:55:14]: Tady je totiž neštěstí v tom, že na rozdíl od strážníků, mají policisté průkazy/placky ihned - a není obdobný systém čekatele a "plnohodnotných" uniforem, jako právě u MP, kde je mají až po absolvování ZOP a složení zkoušek před komisí MVČR, a do této doby leckde ani nesmějí v uniformě tzv. za bránu.
A to se týká i celníků a vězeňské služby, i když vězeňská asi nikde plackou mávat nebude....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 11:55:14 15. 09. 2016
Andras.jpg
Damiane, paradoxně by ti mohl hrozit postih za to, že jsi nekonal tak, jak ukládá zákon o PČR. Udivuje mě, že se prokazuješ jako policista a potom nevíš, jak dále konat. Máš totiž ze svého postavení jasně daná práva a povinnosti. V konkrétním případě jsi se mohl řádně prokázat, útočníka v klidu zajistit, pokud by jsi na to měl, oznámit událost na linku 158, vyčkat do příjezdu hlídky, a společně věc vyřešit. Samozřejmost je sepsání úředního záznamu.

Pokud jsi se na provedení zákroku necítil a tušil jsi, že by jsi zákrok nemohl zdárně dokončit, měl jsi celou věc minimálně oznámit na linku 158. To je prostě tvá povinnost.

Takže jsi vlastne porušil zákon a policii a mohl by jsi být řešen kázeňsky. Samozřejme se o nějaké zneužití pravomoci v tvém případě nejedná. To má také svou jasnou definici, kterou by jsi jako policista měl znát.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 22:48:13 14. 09. 2016
default.png
Damiane, četl jsi si vůbec zákon o policii? Ty už nejsi civilista, ty už nemůžeš tlápat ty svoje slinty o tom, že jakože policista jsi ale že jsi pil tak nechceš být... Co to je? Moderní policista kua!!!! Nemám na to, tak policajt být nechci! Jsi nametený, tak proč vůbec s sebou taháš služebák? Dělat machra? Ani to neumíš.
Kdyby jsi s ním bez řečí na kote gaiči praštil o zem a vytřel podlahu někde bokem, že by si cvrknul do textilu, mělo by to smysl. Takto jsi vypadal jako ti šašci v Demolition manovi proti Wesleymu Snipesovi nebo Jim Carey v Já, moje druhé já a Irena na začátku.
Ty vado, nestrhnul jsi mu aspoň deset kreditů?
Pokud chceš provést zákrok, tak ho proveď, pokud na to nemáš nebo víš, že by jsi ho nedotáhnul do vítězného konce, zákrok neprováděj. Tečka.
Jinak chodíš do supr společnosti... představ si, já se s těma, se kterýma se jdu bavit, do žádných konfliktů nedostávám. Přesně takoví jako ty se záhy při své aktivitě dostanou do průseru.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FOXX 14:59:17 14. 09. 2016
Foxx.jpg
U bezprostřednosti jsi POVINEN i mimo službu (!) danou věc řešit (nejsi v případech stanovených ZoP), ale minimálně ti zůstává ohlašovací povinnost. Tedy, jsem pod vlivem - zavolam na linku 158.
U kolegy, který zastavil chodce, jenž se dopustil přestupku, žádná povinnost mimo službu zasahovat nebyla (možná by se dalo říci, že bezprostředně ohrožoval svůj život a zdraví, pokud by jej něco srazilo), ale především se prokázal jak prohlášením "Policie", tak služebním průkazem, a tedy mohl danou věc řešit.

U tohoto kolegy je to případ a la prasopes. Nemusel to řešit, nebyl povinen, ale rozhodl se to řešit, na což měl právo.

Chlapče nešťastná, jsi truhlík. A to říkám hezky. Jsi chvíli u firmy a už se ohanis průkazem poloboha, aniž bys vůbec věděl, jaká ti tím vyvstanou práva a povinnosti!;-)
Šmatlej za svým vedoucím a vyřeš to s ním.
Můžeš totiž mít tolik smůly, že tě chlapci díky chytrému právníkovi ještě narknou, že jsi se jim prokázal jako policista, chtěl úplatek nebo jim vyhrožoval, a proto oni chudáci museli utéct.
Ja totiž tak nějak pochybuji, že jsi na to napsal úřední záznam, a poté se te kolegové z OVK či GIBS ještě budou ptát, proč ses prokazoval jako policista, nenapsal uredak, nezavolal hlídku a vlastně "to neřešil"..

Je to trochu vyhrocené, ale stát se to může..

Hodně štěstí a ponaučení do budoucna, aby sis nehrál na hrdinu. Základní pravidlo totiž je: pouštím se do toho, co mohu úspěšně dotáhnout do konce.:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu AF13 14:45:03 14. 09. 2016
default.png
PAVEL1234 [2016-09-14 12:27:43]: V tom že neuposlech výzvu k prokázání totožnosti a setrvání na místě.

Kolega na přechodu si nenechal nasrat na hlavu a narozdíl od mnoha jiných prokázal, že zná základní věci ze zákona o PČR... narozdíl od zdejšího tazatele a některých radilů.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio