Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Nová policie

Nazdar lidi, pročetl jsem snad většinu témat v tomto fóru a i tak bych měl několik dotazů a připomínek. Nelíbí se mi, jak většina lidí Háže nováčky do jednoho pytle. Sám jsem momentálně ve výběrovém řízení, mam za sebou fyzické testy a zanedlouho jdu na psychotesty. Zajímá mě, zda u police mohu studovat VŠ. Při osobním pohovoru mi pánové řekli, že momentálně na to není čas. Respektuji to, je mi 19, to znamená, že času je "dost". Dále by mě zajímalo, zda mohu i s maturitou pracovat u kriminální policie ( je mi jasné že až po hodně odsloužených let, což by mi ani tak nevadilo. Každý jednou začínal a ty zkusenosti se musí někde nabrat). Nechápu totiž vysokoškoláky se zemědělkou atp. co se cpou do kriminálky jen aby měli co dělat. Znám hodně takových lidi. Samozřejmě nechci nikoho urazit, vím jak je studium VS náročné. Proč někteří odsuzují mladé lidi ( 19 - 20 ) let, že chtějí k pčr. Je to nějaké mínus ? Ať vím, na co bych se měl připravit. Jak je to u policie s BU ? Celorepublikově se cvičí musado mcs ? Nebo je to někde jinde ? A co vy, policisté? Cvičíte nějaké bojové umění? Popřípadě jak je to s vašimi kolegy? Neptám se proto, že se chci naučit bránit, cvičím ultimu, takže to není problém, ale poukazuji tím na ty teplické "kolegy". Kteří se koukali na bitku jak v kině.
LODS :: Datum založení: 08. 02. 2009 :: celkem 12 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu MURAY 13:51:10 13. 03. 2009
default.png
Binkys - Nezlob se na me, ale tohle muže udělat i mnohem starší policista. Generační špunt - Velmi si cením tvého příspěvku. Vzhledem k tomu, že jsem prošel úspěšně přijímacím řízením a zanedlouho nastupuji, tak vím ( aspoň z části), co mě bude čekat. Budu doufat, že narazím na dobrého nadřízeného a postupem času mi bude umožněno studovat vysokou školu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 13:44:53 08. 03. 2009
default.png
Případný mladý kolego, když čteš tyto různé příspěvky (občas invektivy), tak si jistě uděláš nějaký obrázek o PČR. Je to občas něco mezi jedovatým plivnutím ex kolegy Hammera a překlopenými náborovými letáky p.Havlíka. Bohužel je pravdou, že novým četníkům chybí vojna, to nemyslím nějakou buzeraci, ale elementární pravidla služební zdvořilosti, zacházení se zbraní, ale především soužití v kolektivu za různých zátěžových situací (což je téměř stále). Co se týká STP (služební tělesné přípravy ), tak budeš rád, že se naučíš základní dovednosti s přikládáním pout, používaní tomfy, přebíjení zbraně v různých polohách, používání protichem.prostředků, prohlídku objektu, nějaký ten hmat,chvat a kop sebeobrany a předvádění zadržené osoby( nějaké asijské „stínovaní“ a dechová cvičení nepřichází v úvahu). Jedná se o hrubý výčet! Druhá část je střelecká příprava. Občas se také provádí kurzy na různé spec. zbraně (brokovnice, vrhače granátů, samopaly apod.). Plán výcviku je v podstatě nalajnován na celý rok, a je vydán „rozkazem“, občas se mění témata výcviku (třeba když je dost nábojů do Sa.vz.58). Zpravidla jednou ročně se dělá přezkoušení. Někteří kolegové si vyholí palici aby vypadali tvrdě (min. jako přísl. americké námořní pěchoty), a další chodí v „osobním volnu“ do různých posiloven a tělocvičen (občas i něco hradí erár nebo FKSP) aby na sobě makali. U PČR rovněž děláš autoškolu na tzv. referentské vozidlo a dostaneš profesní osvědčení. S vozidlem s právem v přednosti v jízdě můžeš jezdit až od 21.let. Žádnou vysokou školu u PČR netřeba zatracovat (v případě že bude platit tento pochybný kariérní řád. viz „žabičkování“ - když se chce ). Je hezké když má někdo polic.akademii a nezdravé sebevědomí ( s patentem na náčelnické místo), a pak dostane přidělenu kauzu restitučního podvodu rozsáhlého zemědělského majetku, a přijde se zeptat (kromě dalšího) co je to „ bonita půdy“ kolegy který má zemědělku. To je bohužel Franta Hmota na PA neučil. Trest.činnost se páchá ve všech oborech lidské činnosti, tak, proč ne strojař nebo stavař. Tvoje studium VŠ záleží na tom, na které pracoviště nastoupíš, a jakého budeš mít šéfa s personální pravomocí (např.okresní ředitel). A také na tvém přímém nadřízeném (např.ved. OOP). Jeden ti může (nemusí) podepsat dohodu o studiu, v tom případě máš hrazeno studijní volno, zkoušky, cestovné, přípravu na státnice apod. Pak však budeš muset odsloužit u PČR určitou dobu. A nebo ti smlouvu nepodepíše, a poté záleží na tvém vedoucím, aby ti umožnil plánovaní služeb (dovolených), na přednášky, zkoušky, soustředění apod. Obojí je však na úkor ostatních přísl. pracoviště (někdo za tebe musí sloužit). Ve druhém případě se studuje „co se dá“, a v řadě případů i za školné na soukr. školách. Některé soukr. školy docela rychle zareagovaly, a nabízejí obory se zaměřením na stát. správu, kde vyučují i základy práva (bakalářské studium, příp.vyšší odborná škola (DIS). Další problém je, že již došlo k poměrně rozsáhlé generační výměně (Hammer asi se mnou nebude souhlasit), a na řadě základních útvarů ( ve 4.5 a 6 platových třídách) je již dost vysokoškoláků všech možných oborů, kteří také čekají na svou příležitost, nehledě na to, že pol. akademie každý rok vyřazuje desítky nových absolventů. Nedostatek policajtů je především v postech „na ulici“ (OOP, OHS, DI apod.).

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MORAVEK 10:57:02 08. 03. 2009
default.png
Práce u Policie je pro všechny, kteří splní výběrové řízení a jestli se Vám to nelíbí, tak: "Vám na to sere Bílej tesák." Co jsem měl za několikaletou službu možnost vidět, tak opravdových policistů je cca 20%. A jak tak na to koukám jde to spíš dolů než nahoru. Je to povolání, které je sice nabízeno všem, ale rozhodně není pro všechny!! Holt: "Mladým chybí vojna a staří již dávno přišli o iluze..." Ten, který to hodlá podepsat musí být samostatný(!!!) jedinec, tak si to pořádně rozmyslete.... P.S. Co se týče přípravy k použití donucovacích prostředků tak u hlídkového policisty je to hlavně na něm, jak dokáže své schopnosti zhodnotit a kolik investuje do profesionální přípravy...(jak času tak peněz)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BINKYS 09:56:23 08. 03. 2009
default.png
Po páteční noční službě musím opětovně reagovat na nábor k Policii. Noční už skoro končí, když po třetí hodině ráno vyjíždíme do místa dvou známých klubů, kde mělo dojít ke rvačce a bodnému poranění. Z místa odváží sanitky dva nebo tři zraněné, na místě zadržujeme prozatím jednoho podezřelého. Kolem nás šesti spousta mladých, kteří se na nás sápou, radí co a jak udělat, koho ještě chytit...každý to zná. A z jedné dosti pochybné partičky vystoupí klučina, max. 19 let, nacpanej jak jitrnice a chlubí se tím, že za pár dní nastupuje...úplně ho vidím za měsíc, jak s odznakem v ruce prochází opět ve značně opilém stavu kluby, chlubí se, povídá všem svým "dobrým" kamarádům, zákulisní i tajné informace, jak to chodí, jak je největší frajer apod. ... to ihned stoupne kredit PČR.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAVLIK 08:33:28 22. 02. 2009
default.png
Studovat může každý dle svých předpokladů, osobní potřeby, svého přesvědčení. Jestli se ptáte zda je Vám zaměstnavatel poviněn umožnit studovat, tak záleží na sl. místě kde je požadavek vyššího vzdělání než máte. Pak je na místě zažádat o dohodu mezi Vámi a zaměstnavatelem. (v těchto případech je smlouva o studiu uzavřena prakticky ve všech případech) Jinak ze své osobní praxe dá se vystudovat i beze smlouvy, záleží vždy na dohodě a vzájemném kompromisu. "také trochu na štěstí, mám na mysli vedoucí-ho, ale opravdu když chcete dokážete vše" U SKPaV pracují samozřejmě také středoškoláci většinou na sl. místech v 6 TT, tedy mátě určitě šanci i vy. Na tyto místa se hlásí kolegové z OOP, OHS, kteří jsou zařazeni v 5-té či 6-té TT. Jedná se o výběrové řízení nebo přemístěním do 6 TT na sl. místo na OOK (odd. obecné. krim) či OHK (oddělení hosp krim.). Postupuje se dle zákona o sl. poměru ve smyslu kariérního řádu. Jedinečnost služby u policie spočívá v požadavku neustálého sebevzdělávání a rozvoje osobnosti, kdy jde ruka v ruce s vytrvalostí a cílevědomostí. Mladí policisté jsou nedílnou součástí a hybnou sílou sboru. Jenom vydržte a nenechte se odratit, uvidíte, že svých cílů dosáhnete.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MURAY 14:03:51 14. 02. 2009
default.png
No to je skoda, mě musado mcs zajímalo hodně, škoda. Diky za odpovědi.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-SASINKA 12:19:30 14. 02. 2009
default.png
:) hele, to je skvělá otázka. Řeknu ti to takhle, ten kdo sem přišel a nikdy nedělal žádný bojový sport nebo umění, tak se tady nic nenaučí. Na škole to bylo za mě tak, že tě učili ode všeho něco, takže si vlastně neuměl vůbec nic. Bylo docela směšné vidět, jak tam kluci, kteří o sobě prohlašovali, co zvládli rvaček neuměli ani provést úder přední , zadní ruka. Nicméně už sem ze školy nějakou dobu a mohlo se něco změnit. Jinak služební výcvik je v podstatě taky o ničem, páč jednou za měsíc je to strašně málo, a mnohdy se stane, že to prostě ani jednou za ten měsíc nestihneš. Takže z toho vyplývá, že pokud něco sám neděláš, tak tě to tady nikdo nenaučí...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MURAY 11:10:33 14. 02. 2009
default.png
Jak se teda ubrání ti kluci co maji 50kg, ktere vidívám na městě a nebo při silniční kontrole ?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 09:17:21 14. 02. 2009
Pim Burger.jpg
No, musím tě v jednom opravit, k četnictvu ses mohl dostat hned po presenční vojenské službě, která se většinou nastupovala v 18, 19 na 2 roky. K četnictvu se brali většinou délesloužící poddůstojníci, takže ke sboru se většina dostala v 21 letech.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR-SASINKA 00:57:29 14. 02. 2009
default.png
Jestli děláš ultimu několik let, tak hravě strčíš do kapsy i některé naše bojaře:) Jinak o musadu si mužeš u pčr tak nechat leda zdát. Nenech se otrávit a ať ti vyjde přijetí!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio