Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Přestup od CS k PČR

Zdravím, U Celní správy jsem přes rok, ale zjistil jsem, že to není co jsem si představoval a chtěl bych přestoupit k PČR. Kolega mi ale řikal, že přestup je možný nejdřive po 2 letech a šéfa se zatím ptát nechci. Nevíte jak to tedy je? Děkuji za odpověď :)
MARTIN24 :: Datum založení: 12. 12. 2017 :: celkem 10 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu TROPA-DE-ELITE 01:16:40 03. 11. 2019
Tropa de Elite.jpg
A pokud chci od VS ČR přestoupit k PČR, zůstane mi hodnost a nemusím dělat výběrko (psychické, fyzické a zdr. testy), chápu to správně? I pokud bych chtěl ke specializovámu útvaru cizinecký policie?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu APEP 07:43:23 13. 12. 2017
default.png
STRANIX [2017-12-12 17:24:17]: A ještě je služební poměr pro úředníky :-D Ano, souhlasím taky bych chápal jeden služební poměr všude stejný. Ale bohužel třeba při nástupu od AČR např k PČR ti roky služby u AČR maximálně započtou jako praxi v rámci tarifního stupně ale jinak na tebe koukají jako že nemáš odslouženo nic, takže mazej do 2tt (prostě jiný zákon). Jediný co je společný, že ti počítají léta k výsluze.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu AF13 21:04:24 12. 12. 2017
default.png
Platí se volno na studium, např. VOŠ, VŠ, schválené v práci, na které čepráce placené služební volno... nikoliv "studium" ZOP a podobných kurzů PČR. Jestli je výhoda přejít o CS k PČR a rok hnít na ZOPce, to tedy fakt nevím...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BLEDYY 20:10:47 12. 12. 2017
Bledyy.jpg
Ahoj,
nemluvím z vlastní zkušenosti, ale mám kamaráda, který na ZOP PČR nastoupil 5.12. 2016. Už samotné studium ho nebavilo a proto se přihlásil k HZS (klasika do 2, resp. 3. TT) a k 1.5. 2017 přestoupil od PČR k HZS. Bez jakékoliv sankce, doplatku za studium při zopce apod. Čiže, pokud opravdu chceš, přestup je možný.

Otázka ode mně na Tebe: Opravdu si si jistý? Ono, ted od nás spíš utíkají kluci k CS, at už pro lepší směnnost, prý máte stravenky a hlavně neřešíte takové hnoje, jako my od pčrky

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRANIX 17:24:17 12. 12. 2017
default.png
Ono je to celkem logické, pokud je armáda pod jiným zákonem. Na druhou stranu zákon hovoří o "služebním poměru", nikoliv o "služebním poměru příslušníka bezpečnostního sboru". Vojáci mají též služební poměr. Navíc služební poměr je k České republice, nikoliv ke konkrétnímu bezpečnostnímu sboru. Dále si myslím, že při užití teleologického výkladu daného ustanovení, bylo cílem zákonodárce především po určitou dobu udržet vystudovaného příslušníka ve službách ozbrojených složek a pokud nevadí přechod mezi cca pěti bezpečnostními sbory, proč by měl vadit přechod k AČR. Takhle to vidím já, policie by výši nákladů na studium pravděpodobně vyměřila, ale výsledkem případného soudního sporu už bych si tak jistý nebyl. Každopádně díky za názor. Asi nemá cenu do toho zabředávat a prostě po nějakou dobu vydržet :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu APEP 15:29:19 12. 12. 2017
default.png
Přestup PČR -> AČR by dotyčný musel doplatit náklady na studium. Služební poměr AČR je jiný než u PČR, tedy by došlo k ukončení služebního poměru u PČR (zák. 361/2003 Sb.) a ke vzniku služebního poměru u AČR (zák. 221/1999 Sb.) Možná existuje nějaká dohoda ale nevím o tom.
Při přestupu mezi BS (např. PČR -> VSČR) by závazek jen přešel na nový sbor. Zákon hovoří jen o setrvání ve služebním poměru, ne u konkrétního sboru.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRANIX 12:17:32 12. 12. 2017
default.png
Když už jsme u těch přestupů, ať nezakládám zbytečně nové téma - jak je to s § 74 zák. č. 361/2003 Sb. (povinnost bezpečnostnímu sboru uhradit náklady spojené se studiem), když by člověk přestupoval PČR -> AČR? Nemá někdo zkušenost (či známého na personálním?) :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu APEP 10:58:21 12. 12. 2017
default.png
Ahoj, přestup by měl být možný kdykoliv. Ale pokud nejdeš přes výběrko, tak je to závislé na souhlasu nadřízeného, takže jistou roli hraje personální situace na tvém odd.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio