Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Kriminalistika

Dobrý večer, vím, že dané téma se tu (i jinde) řešilo několikrát, ale jelikož jsem vyčetla spíše rozporuplné odpovědi, zeptám se znovu (líná huba holé neštěstí, ne?). Jak se dostat ke kriminalistice? Mám vystudované osmileté gymnázium a při výběru vysoké školy jsem se rozhodovala mezi kriminalistikou a přírodními vědami. Jelikož se ale z civilu přímo prý studovat krim. na PA nedá, hodila jsem svůj dětský sen za hlavu a hlásila se na biologicko-chemické obory. Nakonec mě kupodivu vzali všude a teď studuji prvním rokem biologii na Karlově univerzitě. Přestože mě biologie baví, čím dál tím víc mě moje rozhodnutí trápí. Někde jsem četla, že bych měla vystudovat ten civilní obor PA a pak se hlásit k policii. Jinde že bych měla jít nejprve "šlapat" k PČR a pak se hlásit na PA. A už nevím, kde jsem četla, že mám dostudovat svou školu a pak se hlásit k PČR a potom jít studovat na PA. Jelikož je odejít z vysoké poměrně závažné rozhodnutí, prosím někoho (kdo skutečně ví) o radu. Můj tatík byl policista, ale nemyslím si, že by mi tato skutečnost mohla nějak pomoct. Předem děkuji každé dobré duši za ochotu a radu :)
PADME :: Datum založení: 18. 12. 2017 :: celkem 15 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu MARTOO 18:46:51 07. 01. 2018
default.png
BAAL [2018-01-05 20:15:28]:

Taky záleží, kde člověk na úseku vyšetřování pracuje.. Pokud to jsou velké SKPV, pak rozdělené vyšetřování a operativa je, ale na malých ÚO si zpracovatel dělá do spisu všechno vesměs sám a těžko tam lze rozdělit vyšetřování a operativu..

Postavení operativy a vyšetřovatele se taky odvíjí od problematiky.. Např. na násilí OŘ (ÚO) bych řekl, že většinou role vyšetřovatele je podstatně dominantnější než operativce, ale naopak na drogách OŘ (ÚO) je naopak většinou dominantnější role operativy..

Ale nemusí to tak být vždy, pokaždý záleží, jak to mají nastavené jednotlivé oddělení a dost taky často, zda je vedoucí operativec či vyšetřovák..

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOE 11:14:19 07. 01. 2018
Joe.jpg
BAAL [2018-01-05 20:15:28]:

3) Dostuduj si to a jdi k PČR na OKTE :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDILEK 21:51:27 05. 01. 2018
andilek.jpg
BAAL [2018-01-05 20:18:29]:
...ale no, tak! Přece vyšetřovatel bez operativy, jako by nebyl ;-) Slečna nebo paní psala, že by se jí líbila práce vyšetřovatele, proto jsem se zmínila jen o týhle pozici v rámci kriminálky. Vůbec nebyla řeč o tom, že by vyšetřováci makali víc, než operativci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BAAL 20:18:29 05. 01. 2018
default.png
ANDILEK [2018-01-03 21:09:10]: Pej vyšetřovatel je nádherná práce :-D :-D tak to operativa má neustálou dovolenou

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BAAL 20:15:28 05. 01. 2018
default.png
PADME [2017-12-27 22:05:56]: Tvoje bio nebo chem vzdělání je v pozici vyšetřovatele úplně k ničemu. Vyšetřovatel je právně vzdělaná osoba, která vykonává dohled nad vyšetřováním, než to dojde k st. zástupci. Ty se svou školou jsi na tomto postu zbytečná. Tedy: 1) Dostuduj si to a staň se znalcem, 2 )dostuduj si to, dej se k Policii ČR a dodělej si práva nebo Akademii.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDILEK 21:09:10 03. 01. 2018
andilek.jpg
Padme, kriminálka láká hodně lidí a znám i takový, co mají VŠ a čekají na místa u SKPV už několik let na Obvodním oddělení. Takže o tý škole to opravdu není. Dokonce si myslím, že je lepší být několik let na obvodu a vypracovat se... No, myslím si, že opravdu uděláš dobře, když doděláš VŠ, kde jsi a zatím si zjistíš si podmínky přijímacího řízení k PČR a co to všechno obnáší. Psychický testy, fyzický testy, lékařská prohlídka! A když tímhle vším projdeš, jestli jsi ochotna brát při roční základní přípravě cca 14-15 čistýho za měsíc. Jinak vyšetřovatel je nádherná práce, ale bohužel většinu času je z tebe úředník za stolem s hordou papírů ;-)
Ale jestli je to Tvůj sen, tak jdi za ním! Přeju hodně štěstí!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 00:50:28 03. 01. 2018
default.png
SHAKILL [2017-12-31 13:56:00]: Přesněji řečeno POLAC si v souladu se zákonem o VŠ vyhradila právo přijímat k dalšímu studiu jen svoje absolventy.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SHAKILL 13:56:00 31. 12. 2017
default.png
OUTOFORDER [2017-12-31 11:36:18]: souhlasím s tebou. Chtěl jsem nastoupit na Mgr., ale bylo mi sděleno, že z jiných VŠ neuznávají bakaláře.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUTOFORDER 11:36:18 31. 12. 2017
default.png
CHIP [2017-12-29 15:41:07]: Akáda už několik let bakaláře z jiné školy neuznává. Nyní již nelze vykonat rozdílovou zkoušku. Alternativou je VŠ finanční a správní, kde si prakticky totožné "policejní" obory akreditovali bývalí učitelé z PA (Straus, Sadílek, Porada, Zámek a spol.). To už je bohužel za peníze...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 15:41:07 29. 12. 2017
Chip.jpg
Pokud vim tak bakalare z jinych skol uznavají. Jen se mimo prijimaček (ktere jsou na Mgr. studiu jen scio testy) musí slozit i rozdilove zkousky z odbornych predmětů. Ale je to už ctyri roky staré info, když jsem koncil Mgr.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)