Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Nevhodné vyjadřování

V dnešní době se vulgární výrazy nejspíš natrvalo zakořenily v hovorové řeči lidí. Jedná se o tyto výrazy: " pičo, kurva, mrdka, kokot, jebat, chuj". Vulgární výrazy se nezdráhají použít při verbálním projevu ani lidé, u kterých by se vzhledem k povolání, které vykonávají spíš očekávalo, že se používání takových výrazů zdrží. Povoláním mám na mysli povolání policisty. Přesněji řečeno mladé policisty, kteří studují Střední policejní školy ať už v Praze v Holešově, Jihlavě nebo Brně. Jednu z těchto škol jsem v nedávné době navštěvoval taky a měl jsem možnost několik dnů v týdnu sledovat a poslouchat policisty v uniformách ( i v civilním oblečení) vracející se z výuky, nebo třeba k večeru z restaurací v okolí. Myslím, že tito policisté nechápou, že přijetím práce u PČR mají povinnost chovat se tak, aby šli lidem příkladem a nejen v dodržování zákonů a podobně, ale i v chování. A používání vulgárních výrazů na důstojnosti a vážnosti natož na respektu nepřidá. Pokud policisté sami proti tomuto jednání nezakročí bude se prestiž sboru snižovat. Zajímalo by mě, jestli se s tímhle jevem dá něco dělat, nebo ne. Tuhle úvahu jsem před tím, než jsem ji umístil zde, dal přečíst několika lidem. Většinou přiznali, že si také všimli používání sprostých slovíček u kolegů, ale i u sebe a někteří se nad tím pozastavili, že je to fakt. A jak jsme nad touto úvahou debatovali, tak někdo přišel s nápadem ať se to napíše sem. Že si možná více kolegů uvědomí nevhodnost svého chování a třeba je to přiměje k zamyšlení a k zapracování na úrovni vyjadřování. Ps: Shodli jsme se na tom, že při určitých vypjatých chvílích je téměř nemožné tyto chvíle nekomentovat jadrnými výrazy. Ovšem Ne! v běžném rozhovoru, či komentáři.
PETRPAN :: Datum založení: 17. 02. 2009 :: celkem 15 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PET_1 12:09:45 12. 01. 2010
default.png
řeknu to takhle, než jsme přišel k PČR, tak jsem slovo vole řekl velmi minimálně při komunikaci, během roku služby říkám slovo vole v dejme tomu každé 10.-15. větě....někteří kolegové toto slovo však miluju víc než já:)...jkediná má výhoda je, že tohle lsovo dokážu nevyslovovat při komunikaxcci s něžným pohlavím v soukromí:)..ta by mě dala:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ENIGMA-K 16:59:47 11. 01. 2010
enigma-k.jpg
To je mince o dvou stranách...někdo může být slušný člověk ale když mu dáte pokutu za 2500 kůli rychlosti, tak se na vás rozeřve, že sme jen banda debilů, co oškubávaj slušný lidi a já v rámci udržení jisté autority si to líbit nenechám...samozřejmě, že tomu člověku nenadávám, ale začnu s ním jednat trošku jinak, než na začátku...opravdu si nemíním nechávat nadávat do blbejch krav a policajtskejch sviní, jen proto, že někdo něco porušil a já mu za to dávám sankci.Možná že když byla do 91 urážka VČ, tak to měli kolegové jednodušší...na druhou stranu znám i kolegy, kteří s těmi lidmi mluví jak povlem už od začátku...ale s tím už nic neudělám...každý se musí podívat do svého svědomí...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 18:22:24 30. 12. 2009
Lukas Heinz.jpg
re Tomík 2

Bohužel to je Tome nemoc policajtů. Poldové umí skvěle zacházet s grázly a umí sjednat so pořádek jejich mluvou, protože kolikrát tyhle individua po lidsku nerozumí.

Problém je, že spousta policajtů tak mluví i s normálníma lidma a pak nastávají problémy. Občan na něco zeptá a nestačí se kolikrát divit, co slyší. A abych řekl pravdu, jako územák slýchám od lidí stížnosti na chování a vyjadřování policistů dost často. A veř mi, že změnit názor na policii u člověka, který ma tak mizernou zkušenost je nadlidský úkol. Přitom stačí chvilku počkat než otevřu pusu a zhodnotit koho mám před sebou. Jestli slušného člověka, který je jen rozčílený nebo notorického kriminálníka, který slušnou mluvu považuje za projev slabosti. A myslím, že po chvilce je každý policista schopen zhodnotit jak by se měl v daný moment vyjadřovat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 18:22:14 30. 12. 2009
Lukas Heinz.jpg
re Tomík 2

Bohužel to je Tome nemoc policajtů. Poldové umí skvěle zacházet s grázly a umí sjednat so pořádek jejich mluvou, protože kolikrát tyhle individua po lidsku nerozumí.

Problém je, že spousta policajtů tak mluví i s normálníma lidma a pak nastávají problémy. Občan na něco zeptá a nestačí se kolikrát divit, co slyší. A abych řekl pravdu, jako územák slýchám od lidí stížnosti na chování a vyjadřování policistů dost často. A veř mi, že změnit názor na policii u člověka, který ma tak mizernou zkušenost je nadlidský úkol. Přitom stačí chvilku počkat než otevřu pusu a zhodnotit koho mám před sebou. Jestli slušného člověka, který je jen rozčílený nebo notorického kriminálníka, který slušnou mluvu považuje za projev slabosti. A myslím, že po chvilce je každý policista schopen zhodnotit jak by se měl v daný moment vyjadřovat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 18:10:34 30. 12. 2009
Lukas Heinz.jpg
Pokud se bavíme o komunikace mezi posluchači na policejních školách, pak nezbývá než souhlasit, že mnohdy je to děs a hrůza. Mám čerstvou zkušenost z týdenního kurzu na Brněnské škole. Když sem slyšel zdejší posluchače červenal sem se. Nicméně víc než o zvyk nebo nedostatek vyjadřovacích schopností, šlo o Macho efekt. Tzn. Čim víc sprosťáren vypustíš z huby, tím větší a tvrdší si borec (borka). Většinou to byli chlapci a děvčeta, kteří vypadali tak na 15 let a myslím si, že za pár let se z toho dostanou. Bohužel mezitím asi stačí leckde udělat nehezkou reklamu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PECA 17:22:15 30. 12. 2009
Peca.jpg
Dost dobře si nedovedu představit přijít na vlakové nádraží,slušně pozdravit (na to opravdu nejsou "drbani" zvyklí - bavím se opravdu teď jen o problémových občanech)a chtít po nich doklady atd. 9 z 10ti vás pošle do řiti, nezapl. pokutu vám roztrhají před očima,...Kdo zkusil, ví o čem je řeč.Musím říct, že oni od vás nadřazené a někdy i vulgární jednání očekávají.Kdo ukáže v tuto chvíli slabost, protistrana má jasně navrch a může být hodně rušno.Tím trošku popírám názor Qogira,ale zde zpravidla(neříkám, že vždy)vulgarita zcela jasně vítězí, přitom se ale ihned nemusíme bavit o vědomé neúctě.Že ty dotyčné, které jsem zmínil, přesvědčíte vlídným slovem, jsem ochoten se vsadit, že ani náhodou.Tedy se spíše přikláním k názoru Tomika2.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TOMIK2 17:00:12 30. 12. 2009
default.png
V jednom článku jsem četl názor, že pokud se ve službě taháme se samým šmejdem, tak se zákonitě trochu začneme chovat jako ten šmejd. Já bych s tím souhlasil. Člověk se časem přizpůsobí povahám lidí se kterými se setkává a tak stejně začne používat i jejich jazyk a výrazy. Navíc teď na ZOP v Holešově vtloukají budoucím kolegům do hlavy to, aby při jednání s občany komunikovali na jejich úrovni. A každý ze složících policistů ví, jaké výrazy používají feťáci, alkoholici a jiné podobní lidské přízraky. Takže verbální projem policistů je vlastně naprosto v pořádku :(

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu QOGIR 21:02:14 22. 02. 2009
default.png
Vulgarita jde ruku v ruce s neúctou k lidem včetně kolegů. Když jsem nastoupil k policii, sprostá slova jsem nepoužíval. Zpočátku jsem byl naprosto konsternován tím, jaký slovník se u policie používá a to i u vysoce postavených důstojníků. Později jsem i já sám začal některá slova užívat zřejmě v domnění, že se tak stanu opravdovým chlapem. Později jsem s kolegou u nás v kanceláři vyhlásil sbírku "za každé slovo 2 Kč". Kasička byla velmi rychle plná. Dnes jsem svůj slovník vrátil do dřívějších rozměrů. A jsem tomu rád. Jen si ne a ne zvyknout na to, co slýchám kolem sebe.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS02 20:44:28 22. 02. 2009
default.png
já jsem upozornil jejich dozorčího ať jim to řekne. Dále pak jsem jim nechal na oddělení pro ty kdo vykonával prohlídku dáreček (petka s injekčníma stříkačkama ať si s tím dělaj co chtěj, že jim to vzkazují z cépezety) a zrovna kolikrát není čas hledat lidi kdo ji vykonával. Já jsem akorát upozornil a nevím jak to řešili

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HANTA 21:43:10 21. 02. 2009
default.png
Tři a určitě víc. Ale co jste podnikli po takovém zjištění? Řekli jste těm, v tomto případě "lidem u policie", SVÉ? Nebo jste to nechali být? Já jsem jim své řekl v rámci "výuky". Nezařídil jsem jim průs.., ale názor se dozvěděli. Přiznali chybu, omluvili se a snad už se to nestane. No je to tak. Důvěřuj, ale prověřuj.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio