Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Realistické zhodnocení uchazečů o služební poměr s vysokoškolským právnickým vzděláním

Ahoj, jsem si vědom toho, že znovuotevřením tohoto tématu zavře krev v žilách mnohým zdejším policistům a víceméně tyto samé příspěvky se zde již objevují v míře opravdu hojné ale potřeboval bych se zeptat ještě jednou a očekával bych odpověd upřímnou a minimálně subjektivně zabarvenou (i když věřím, že někdy je to opravdu obtížné). Studuji po gymplu právo na PrF UPOL a policejní práce mne vždycky zajímala (ačkoliv jsem si už předtím nevybral střední policejní školu). Asi jako většina v této oblasti nezkušených lidí jsem nějakou dobu žil v iluzi, že příchod k PČR s právnickým vzděláním (i bez předchozího služebního poměru) bude provázen stavění slavobrány, samozřejmě po nějaké době vystřízlivění vidím situaci jinak. Tak se ptám, opravdu je Právnické vzdělání u policie tak extrémně devalvováno a jsou časté případy, kdy i lidé s dlouholetou praxí u PČR a právnickým vzděláním nebo policejní akademií šlapou chodník? Samozřejmě jsem toho názoru, že jakýkoliv ,,boční vstup" je kravina a člověk nemůže opravdu kvalifikovaně rozhodovat na vedoucích pozicích (byt s vyšším policejně-právním vzděláním) PČR bez dlouhodobější praxe (sám ani pokud bych měl takovou možnost, by to nechtěl). Jaký je váš názor? Pokud se vám můj příspěvek zdá jakkoli nevhodný, prosím o srozumitelný výklad toho, proč tomu tak je.
ENDEAVOUR :: Datum založení: 30. 12. 2018 :: celkem 6 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu RV 18:33:27 14. 01. 2019
default.png
Jakožto absolvent Policejní akademie si myslím, že s vystudovanýma právama se můžeš časem uplatnit jako vyšetřovatel nebo nějakej metodik, ale jinak je ta práce spíše o přístupu a ochotě se učit věci z praxe. Práva nepráva, ve finále se ta práce točí kolem pár desítek paragrafů a ty si navíc v kařdým okrese vykládají jinak :-D Že by tedy práva byla u policie nějakou supervýhodou, to si nemyslím.
Na rozdíl od kolegy Jordána mám vynikající vedoucí a pokud vím, tak slušný vedoucí mají i na jiných odděleních na našem územku a stejně tak na naší kriminálce, takže se nenech vyděsit.
Pokus jsi akční typ a drsňěk, tak nevidím problém si i s právama odbouchat pár let u zásahovky nebo SPJ a pak se na starý kolena uklidit někam do kanclu. Všechno jde, jen když se chce. Hlavně se nenech odradit od různých vyhořelých veteránů a to ti píšu jako člověk, který u ozbrojených složek slouží od roku 1992.

Souhlasím (+ 2)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ENDEAVOUR 01:23:27 14. 01. 2019
default.png
AGNAGN-SEZNAM-CZ [2019-01-14 00:50:12]: Pane kolego, naučte se laskavě zakládat uživatelské profily na diskusních fórech. Mohl byste čelit obvinění z ,,multi accountu" a být odsouzen soudkyní Barbarou na doživotí... :D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu AGNAGN-SEZNAM-CZ 00:50:12 14. 01. 2019
default.png
Děkuji za upřímné a poměrně konstruktivní odpovědi :) Z doslechu a z veřejně dostupných informací vím, že i policie podobně jako ostatní ozbrojené složky prochází krizí, zapříčiněné určitou formou sociálního inženýrství, byrokracie a prohlubování nedůvěry ve vlastní vedení tak i fungování a současný stav právního řádu, což chápu jako důvod rozčarování nad těmito dotazy podobného typu. Jak jsem se již pokusil naznačit, nemám žádná extrémní očekávání a chtěl jsem jen znát názor namátkou pár lidí z oboru a se zkušenostmi. Jsem vlastně ještě děcko (20).
Měl bych ještě jeden dotaz? Vybrali byste si tuto práci znovu, pokud by jste znali všechny problémy a úskalí s ní spojená, které znáte teď?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu IZZY 09:44:33 12. 01. 2019
izzy.jpg
Ave,
nemám pravděpodobně naslouženo tolik, co jarda-jordan, takže v některých věcech s ním souhlasím a v některých ne. Na začátek ti jen napíšu buď vklidu, protože nejvyhořelejší, nejnegativnější a nejvíc zapchšchlej polda zde na Fóru byl (možná ještě je) HAMMER a ten by ti to vysvětlil raz dva :)))).

Zpět k tématu. Můj názor je ten, že odšlapat, odjezdit a hlavně odtahat a odkomunikovat si to s nejrůznějšími existencemi musíš nejméně v délce 4-6 let bez ohledu na to, co máš vystudováno. Zažil jsem už nejeden přednostní raketový výstřel na SKPV služebně mladého kluka na úkor ostřílenýho poldy, a to protože si ho odkojí a naučí ho dělat tu práci tak, jak oni potřebují dokud je ohebný. Nic to nemění na tom, že dodnes se tito neumí chovat, ať už proto, že třeba nemají ten potřebný základ nebo neví jak ulice a hlídkařina funguje, co obnáší apod. nebo už jen proto, že jsou takové povahy. S čárkovým systémem pokut taky nemůžu souhlasit. U mě směnoví, ZVO ani VO nepochodili samozřejmě s tím, že jsem svou práci dělal tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá tzn. na moto smysluplně chytal velké i malé čísla, nosil na barák drbany a pachatele TČ, když se to v rámci zákroku podařilo a výslednost si dělal tak, aby mi práce kterou jsem chtěl dělat dávala smysl a bavila mě, takže strach z toho, že bys byl nějak ošizen v rámci hlídkařiny a nedej bože nějak zakrněl mít nemusíš. Souhlasím s tím, že se stává, ale to především na konec roku k vůli SUPER STATISTIKÁM OBJASNĚNOSTI, cit.

"já jsem vám řekl, pane Jordán, že ten vykradený sklep bude přestupek poškození dveří, takové slinty mi sem nenoste, jste četník, tak si musíte umět poradit,"

nicméně pokud mi cokoli byť minimálně smrdí průserem, tak bych se z uniformy svléknout nenechal a udělal si to podle sebe a to je snad jediný příklad toho kdy (NE)dobrovolně příjdeš do křížku s vedením. Pokud budeš dobrej a budeš dělat práci svědomitě, tak si tě vytáhnou sami a prokoušeš se i tam, kde využiješ své nabylé vědomosti. Každopádně i u PČR funguje zákon padajícího ho**a. Tzn. vidíš-li se jednou někde na vedoucí pozici jakéhokoli útvaru, kde se ještě uplatňuje právo a nejedná se již o managment, tak právě tito na tebe budou tlačit, ať tlačíš na ty pod sebou a ti zase níž až k pěšákům, ale to už vždy záleží jen a jen na tom, jak se k tomu asi postavíš ty a jak si to uděláš. Do takových sfér já už popravdě nevidím a managera u téhle firmy bych dělat nechtěl.

PS: můžeš mít práva nastudovaného kolik chceš, protože si troufám říct, že v 80-90% budeš stejně dělat okruh těch jistých klasifikací dookola a když příjde něco novýho, tak je především důležité vědět, kde to hledat a kde najít. ;)

Jsem po noční, tak snad to bude dávat smysl :D Měj se. :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JARDA-JORDAN 07:07:39 12. 01. 2019
default.png
Když vás zajímá policejní práce, proč si napřed nezjistíte, jakou práci budete v reálu dělat u firmy, kam chcete jít? Za jaké společenské objednávky, s jakými lidmypod sebou jako kriminalista atd? Už tím dáváte najevo, že si nutně musíte projít od píky vším, co z vás policistu udělá a teprve pak uplatňovat svoje vzdělání, ale neprosto zcela jinak, než si myslíte, že ho uplatňovat budete.
V praxi zjistíte, že řešíte 95% nesmyslů nemající s policejní prací nic společného, že čelíte dnes a denně brutálnímu bossingu nadřízených, že styl práce je mírně loupežnický (proč dáváš ředitelům ČSAD pokuty za pět tisíc, on si bude stěžovat, budou problémy, proč nedáváš důchodcům po stovce za lékárničku, ti si stěžovat nebudou a budeš mít výsledky, já chci mít klid!!! - proč bereš papíry politkům? Tři vedoucí, co jsme měl u toho spolku Lotrando a spol. Ten čtvrtý, poslední, byl slušný - jenže měl taky po ptákách).
Jakmile začnete nad prací přemýšlet a přijdete s kritikou stylem A) toto je špatně protože a B) dělejme to nebo zkusme takto, dostanete se akorát po slova, "nelíbí se mi..." a pak na vás začne vedoucí, náčelník pro uniformy i zástupce vedoucího řvát jako na drbana, že na druhém konci republiky je volné místo, jestli máte zájem. Přitom podotýkám, jsem vykazoval 75% výslednosti celého oddělení. Až po vás bude vedoucí házet spisy se slovy: "já jsem vám řekl, pane Jordán, že ten vykradený sklep bude přestupek poškození dveří, takové slinty mi sem nenoste, jste četník, tak si musíte umět poradit," jsem zvědavý, jak dokážete trvat na svém a jak vás práce u takového spolku bude dlouho bavit. Každý den hádka s vedením, abyste mohl dělat práci podle zákona, nebo ohnout hřbet a chránit drbany?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 01:17:46 12. 01. 2019
Chip.jpg
Opravdu je to tak. Do nákupního kurzu mi přichází slušná řádka absolventů "pekelné akademie" jiných škol právního směru a sem tam i absolventi právnických fakult. A zatím je to tak, že všichni nastupuji na běžnou roční ZOP a potom základní útvar OHS či MOP. Dříve byla pro absolventy VŠ základní odborná příprava takového " kombinovaného" typu, vždy jeden týden v mésíci. Speciálně pro absolventy PA a právnických fakult,byla ZOP nahrazena kurzem trvajícím myslím šest týdnů. Nyní jsou startovní podmínky pro všechny stejné. Jestli je to dobře či špatně se neodvažuji hádat. Samozřejmě, pokud bude absolvent právnické fakulty dostatečně šikovný, asi ho dlouhá služba na OHS nečeká a rychle po něm sáhnou na SKPV. Pokud ovšem jde o manažerské funkce, byl bych opatrný. Dobré řízení kolektivu není ani tak o výši vzdělání, jako o jistém nadhledu a pochopení pro starosti a problémy podřízených. Tohle do člověka žádná škola nedostane, k tomu se musí dozrát.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio