Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Zábleskovka na osobním voze

Zdravím tak mě napadlo, může policista použít zábleskovku mimo službu ve svém osobním voze např. k označení dopravní nehody? Napadá mě situace kdy policista jede například na dálnici a je svědkem dopravní nehody, tak svým vozem označí tuto nehodu pomocí zábleskovky pro svoji bezpečnost a bezpečnost ostatních účastníků provozu během poskytování první pomoci než přijede hlídka. Díky
MADMANSIMON :: Datum založení: 12. 09. 2020 :: celkem 9 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu AF13 16:59:09 14. 09. 2020
default.png
Ono se stačí podívat na poslední díly toho arogantního přistěhovalce... nějaký jeho retardovaný poskok si tam zastavuje auta majakem a většina hlídek raději děla, ze to nevidí. Nechápu, co vlastně tihle kolegové znají za zákony, když neumí na ulici vyřešit ani tohle.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu APEP 15:00:42 14. 09. 2020
default.png
AF13 [2020-09-14 14:17:43]: Však já taky nemyslím dopravku, ta je ráda, že je ráda ;-) Ale spíš to, že nějaký aktivní civilista by na kolegu poslal udání na OVK či GIBS

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu AF13 14:17:43 14. 09. 2020
default.png
APEP [2020-09-14 09:51:27]: Zatím se mi nezdá, ze by zrovna dopravka moc premyslela o tom, co by kdo mohl možná spáchat :-D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu APEP 09:51:27 14. 09. 2020
default.png
GHOST-COP [2020-09-13 22:34:53]: Pravděpodobně vychází z toho, že tyhle majáky jsou volně prodejné.

AF13 [2020-09-14 07:19:38]: Při případném řešení přestupku by ale dotyčný měl vysvětlit proč použití legálních prostředků (výstražná světla, trojúhelník) považoval za nedostatečná a rozhodl se použít modrý maják.

Jestli si dobře vybavuji tak u nás ani neprošlo použití modrých majáků na soukromých vozidlech dobrovolných hasičů, kteří je využívali k přesunu na stanici v případě vyhlášení poplachu, i když se hájili krajní nouzí a potřebou rychlého přesunu měli smůlu. Ale jak jsem psal, u nehody když to nikdo řešit nebude, tak není problém. Je ale taky riziko, že někdo může předpokládat, že dotyčný využívá maják i jinak, než jen k označovaní nehody a minimálně bude dělat dusno.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu AF13 07:19:38 14. 09. 2020
default.png
GHOST-COP [2020-09-13 22:34:53]: K označení nehody v rámci krajní nouze by to jít mělo, jen je třeba si to takto zdůvodnit.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 22:34:53 13. 09. 2020
default.png
AF13 [2020-09-13 20:50:57]: Z čeho vycházíš (jestli máš na mysli modrý blikač), že si ho může dát na auto k označení DN kdokoli?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu AF13 20:50:57 13. 09. 2020
default.png
V rámci označení nehody si muže maják dat na auto kdokoliv, ale je jasný že v reálu je to důvod jen pro majakové devianty. Ja bych si určitě nekupoval blesky za sklo, abych tím někde označoval dopravní nehodu... k tomu jsou majáky za sklem stejně dost na piču.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 14:31:10 13. 09. 2020
default.png
Zdravím. Nemyslím si, že by se v tomto případě jednalo o zneužití výstražného světelného znamení modré barvy. Teda čistě teoreticky si umím představit takovou situaci, kde to bude v krajní nouzi.

Ovšem k označení DN jsou tu jiné zakotvené instituty jako trojúhelník, další osoba, varovné blinkry...

Avšak policista má povinnost provést úkon v rámci svých pravomocí, jsou-li mj. v ohrožení zdraví a majetek, i v době osobního volna. A policista má pravomoc použít ZVZ modré barvy při plnění úkolů, takže když si situace žádá......?

V zákoně o provozu na sil. komunikacích je vyloženě zákaz použít ZVZ na jiných než uvedených vozidlech.

Dalo by se argumentovat tím, že osoba je policista a situace žádala, aby vystupovala a jednala jako policista, a také tím, že ostatní řidiči mají povinnost snížit rychlost nebo zastavit, vidí-li před sebou ZVZ, a tím přispívá k bezpečnosti na místě.

Záleží na posouzení konkrétní situace. Určitě bych o tobě rozhodoval jinak, kdybys měl jen magnetku na střeše nebo celé osázené auto. Každopádně by policistu za případné možné porušení předpisů, v tomto případě s použitím ZVZ, "soudil" služební funkcionář. A myslím, že by dobrý skutek byl po zásluze potrestán.

Myslím, že bys na sebe zbytečně upozorňoval a že personální stav ani společnost nejsou připravené na to, aby příslušník toto vozil a používal v osobním volnu, byť v krajní nouzi. Ze všech sborů je příslušníků napříč republikou tolik, že bychom museli denně někomu ve volnu pomoci nebo něco překazit. A děje se to? Neděje

Osobně jsem taky pro oranžovou, popř. žlutou. Prodávají se celé sady magnetických blikačů, kterými označíš i několik vozidel a místo před nehodou a ani nikoho nanapadne, že by ses něčeho dopustil a účel to splní prakticky stejný.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu APEP 09:30:02 13. 09. 2020
default.png
Taky zdravím, když si to pak obhájíte jako krajní nouzi v případném řízení o přestupku tak můžete. "Právně bezpečnější" mi přijde použití oranžového majáku, ten nemá zákaz zneužívání jako modrý.
Ale kde není žalobce není soudce.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio