Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Prosím o radu

Ahoj všem, měl bych k vám dotaz. Mám řidičské opravnění skupiny "B" a nedávno mi jeden známy řikal, že mohu řídit i mopedy a motocykly do konstrukční rychlosti 45km/h to jest "AM". Má to však jeden malý háček, proč když mám v řidičáku jednu kolonku, kde je napsáno AM, není zde nic vyplněno, když podle něj tedy mohu řídit AM? Mě osobně z toho vyplývá, že nemám oprávnění k řízení mopedů a motocyklů do konstr. rychlosti 45km/h. Proto Vás prosím o radu, jak to tedy je. Mockrát Vám děkuji.
MARTAS2 :: Datum založení: 07. 07. 2009 :: celkem 11 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu X1-RAY 21:23:11 11. 07. 2009
default.png
Souhlasím, že je v tom trochu chaos (proto jsem se nevyjádřil ostřeji), ale také trvám na tom, co jsem napsal. To, že jsou rozdíly podle toho, kdy jsi papíry dělal vím, viz níže. Nepsal jsem to pro urážku, ale spíše z bezmoci a lítosti. Situace: Máš staré papíry s malým áčkem M, tzn. do 50-ti ccm (dávalo se automaticky k B). Ztratíš řidičák, vyzvedneš si nový a ejhle... máš B+A1. Podíváš se do skupin a zjistíš, že najednou můžeš řídit 125ccm do 11kw. Všechno super, jezdíš si na 125-tce, než tě zastaví hlídka a vysvětlí ti, že harmonizační kód 150 tě vrátil zpět na 50-tku. Výsledek? Průšvih jako kr.va, protože přijdeš i o B... Nevěřil by jsi, kolik lidí jezdí na 125 s harmonizačním kódem 150 :-(

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JABLONECAK 20:27:45 11. 07. 2009
default.png
x1-ray: Dovolím si s tebou trochu nesouhlasit a to konkrétně s větou "Jinak trvám na tom, že pokud někdo má řidičák a ani neví na co, tak je jelito a rozčiluj se jak chceš." Jelikož když jsem dělal řidičák na "B", tak jsem mohl řídit i motocykl "AM". Jenže pak přišla novela a už jsem mohl řídit jen "B". Poté zase v roce 2006 přišla novela a zase jsem mohl řídit i "AM". Takže v tom byl tak trochu chaoz a i já jsem si nebyl jistý, jestli už zase B stačí na oboje. Ovšem já, narozdíl od tazatele, jsem si odpověď našel v 361-čce. Ale bejt civil, asi bych taky nevěděl, kde to hledat. Zeptal se, pokud nechceš odpovídat, neodpovídej. Ale dotaz bych mu nevyčítal.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTAS2 20:49:47 09. 07. 2009
default.png
Chlapi děkuji, že jsme si to v klidu vyříkali a za mé blbé připomínky k vám se omlouvám. Příště budu řádněji číst!!!!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DMA22 10:16:17 08. 07. 2009
dma22.jpg
Ty Marťasi uklidni se, já se do žádných řad dívat nebudu a když jsi tu tak krásně vypsal ty zákony tak nevím proč se vůbec dotazuješ.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 22:37:14 07. 07. 2009
default.png
Dík, že mě máš rád :-) Nemluvil jsem o 361 nebo paragrafech. Mluvil jsem o lenosti někoho, kdo má řidičák a ani neví na co alespoň projet dotazem google. Jestli jsi zadavatel dotazu (nic se nezobrazuje), tak jsi asi znalý zákonů, když argumentuješ 56/2001... V tuto chvíli je "malá motorka" sice jasně daná, ale vysvětlovat rozdíly by zahltilo tuhle diskuzi. Navrhuji aby jsi si zadal do google třeba heslo "harmonizační kód 150" a chvilku četl. Určitě najdeš všechno. Jinak trvám na tom, že pokud někdo má řidičák a ani neví na co, tak je jelito a rozčiluj se jak chceš.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTAS2 22:08:33 07. 07. 2009
default.png
Já zapoměl, že vy víte všechno!!! Takové chytrolíny mám fakt rád. Když tady někoho poučujete o zákoně 361/2000, sami se podívejte do vlastních řad. Když vidím dopraváky, jak davají technickou nezpůsobilost jen podle 361/2000 tak by mě mohlo omýt, poučujete a sami nevíte, že existuje i zákon 56/2001. Uvědomte si, že to není jen ta vaše 361/2000 Sb. §5/1/a. Tady se už člověk nemůže ani slušně zeptat, jelikož blbec se vždycky s nějakou nemístnou připomínkou ozve. Jinak ostatním za odpověď moc děkuji.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 19:30:28 07. 07. 2009
default.png
Naprostý souhlas s dma22. Navíc mi opět připadá, že je někdo líný trochu hledat než se zeptá. 4 X502: cituješ sice hezky, ale tak jednoduché to není. Záleží na tom, kdy jsi "béčko" dělal, v "malém áčku" jsou velké rozdíly...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X502 18:21:38 07. 07. 2009
default.png
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg, b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost 2) motorového vozidla.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DMA22 17:45:27 07. 07. 2009
dma22.jpg
Typická neznalost zákona 361/2000 sb.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X502 16:52:25 07. 07. 2009
default.png
A mužeš i traktor do 3 tun. :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio