Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Nový fenomén k ovlivňování statistiky?

§ 158/1 tr.ř. - nový fenomén k ovlivňování statistiky? A máme tu zřejmě další způsob ovlivňování slavné, stokrát již rušené, objasněnosti. Od začátku roku 2008 se v ETŘ spisy vedené jako šetření podle § 158/3 tr.ř. vykazují, podle mne konečně správně, jako NTČ. Asi jsem byl naivní, když jsem si myslel, že skončila doba vychcánků, kteří plno spisů měli vedeno na § 158/3 tr.ř., celý rok byli suproví v objasněnosti, brali odměny. No a pak v prosinci, kdy už se kouká do dalšího roku a statistika přestává být zajímavá, protože „se s ní už stejně nic nenadělá“, vyprázdnili šuplíky a vyrobili tuny neznámých. Celkově spadli pod průměr a pod oddělení, která vykazovala nápad solidně. Ale odměny během roku už jim nikdo nevzal. A ti solidní je prostě nebrali vůbec nebo zdaleka méně. Samozřejmě uvažujme útvar, okres, kraj...... Taky tím skončila doba, že koncem roku se nechávaly známé 158/3 do nového roku, aby bylo na novou objasněnost. No jo, ale co letos s tím, když se to nechalo loni být? Teď z toho jsou minimálně pár měsíců neznámé TČ. A tak se něco vymyslí - šetření podle § 158/1 tr.ř.! A policejní šmoulo - starej se! Běda, jak dáš do svodky šetření podle § 158/3 tr.ř.! Jenže podle mého § 158/1 tr.ř. je o povinnosti policisty přijmout oznámení, podněty a pokud na jejich podkladě lze učinit závěr o podezření ze spáchání trestného činu, učinit všechna potřebná šetření a opatření...... a je povinován k prevenci. Takže § 158/1 tr.ř. je o POVINNOSTI. Jakmile začne policista objasňovat či prověřovat, musí postupovat podle § 158/3 tr.ř. s tím, že zahájí neprodleně úkony tr. řízení, záznam do 48 na OSZ. Když je nebezpečí z prodlení, může záznam sepsat po neodkladných a neopakovatelných úkonech. Prostě datum např. podání vysvětlení a datum ZUTŘ musí být stejné. A dále se v tr. řádu uvádí, že v rámci zahájení úkonů tr. řízení je policejní orgán oprávněn ........ a) vyžadovat vysvětlení, b) odborná vyjádření či znalecké posudky c) obstarávat potřebné podklady, zejména spisy a jiné písemné materiály d) provádět ohledačky ...atd. Takže § 158/3 tr.ř. je o ČINNOSTI jakou se naplňuje povinnost podle § 158/1 tr.ř. JAKÉ TEDY ŠETŘENÍ PODLE § 158/1 tr.ř.!? Jde opět o podfuk a navíc značné porušování zákona. Podle mne oznámení může být přijato podle § 158/1 tr.ř., ale jakmile na tom bude chtít policista něco dělat, musí nejprve napsat ZUTŘ, dát do svodky, tudíž „vyrobit NTČ“, a pak muže makat. Jinak porušuje zákon. A vymyšlená finta je úplně na nic, jen vše zdržela a přidělala práci. Není zde zřejmě asi ani nebezpečí z prodlení, když spis v pohodě prošel šuplíky velitelů či podatelnou. A jakou právní hodnotu má šetření či výslech před ZUTŘ? Žádnou. A chudák řadový policista zase bude balancovat na hraně, v tomto případě spíš za ní. A je mi jedno, co uvádí nabídka ETŘ. Podstatné je, co je uvedeno v zákoně. Tak co vy na to?
HANTA :: Datum založení: 12. 03. 2008 :: celkem 5 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 20:57:21 25. 03. 2008
default.png
Je to velice jednoduché: páni nahoře si za tohle svinstvo rozdávají odměny, různé ceny jako ředitel roku atd. Na poldu dole čekají ruce až po loket zasviněné, aby dostatečně statistiky poupravoval, např. vynecháním zmínky o tom, že kůlna, kde ukradli traktůrek byla zamčena visacím zámkem (kontrolním to nepřijde ani trochu divné že ve spise není jediná zmínka o zabezpečení napadeného objektu a moje upozornění nadřízeného o hrubé závadě samozřejmě nebylo k ničemu) nebo že těch pár drobností šlohnutých ze staré fabriky nikomu nechybí, tak se z toho udělají poškozené dveře nebo okno!!!! Bomba byla, když jsem si chtěl na tohle stěžovat: přijel na kontrolu tavárišč pro un. pol. a já mu říkám, že se falšují statistiky a že proto jsem poldu dělat nešel, abych drbany chránil. On bleskově zaklapnul knihu služeb, vylítnul jak raketa a příští hodnocení jsem měl o pětistovku méně na osobním, páč jsem "přispěl lvím dílem k poškození jména oddělení". Přijel podruhé, stěžoval jsem si, že nám VO neráčí dávat věci jako KO, dojížďáky, papíry, toaleťák atd. atd. a šup, byl jsem s osobním na nule. Přesto, že si zástupce řídi tohle všechno na místě ověřil jako pravdu. Když jsem dostal přímý rozkaz udělat z vloupačky do jednoho objektu přestupek a splnil jsem to změnou jediného písmene ve výslechu poškozeného, slyšel jsem od toho ha..a VO, že budu vyhledavatel jako fík. Tímto se moje kariéra u policie skončila, protože já debil naivistický jsem na tomhle svinstvu dělat nechtěl. Tu práci jsem pár měsíců na to odmítl a bylo to. Od té doby jsem osobní měl jednou po pár měsících do 400,-Kč, pak jsem ho odmítl s tím, že na ty procenta, co osobní dělá na mém platu, rozhodně nepracuji a jeho níže mě tímto uráží. :D A jak myslíte že skončil ten VO, kteréhož oddělení bylo po dlouhá léta na chvostu s tou jejich čárkománií? No povýšil z oddělení IV. typu na oddělení II. typu. To jen jako dodatek že nějaký postup podle § 158/1 nebo 158/3 je těmhle "kolegům" k smíchu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MGR-DANEK 21:00:54 13. 03. 2008
default.png
Vážení kolegové, zásadní rozdíl mezi postupem podle § 158 odst.1 tr. řádu a postupem podle § 158 odst. 3 tr. řádu přinesla tzv. euronovela tresního kodexu. Velmi zjednodušeně pro postup podle § 158 odst. 1 je zásadní pojem ŠETŘENÍ, což je využití institutů podle z.č. 283/1991 Sb. a pro postup podle § 158 odst. 3 je zásadní pojem PROVĚŘOVÁNÍ, kde je upraven postup policejního orgánu podle z. č. 141/1961 Sb. a využití oprávnění po zahájení úkonů v trestním řízení nebo po provedení neodkladných nebo neopakovatelných úkonů. Podle § 158 odst. 1 tr. řádu postupuje policista při šetření podezření, zda byl vůbec spáchán trestný čin a pod jaké zákonné ustanovení toto podezření podřadit. Naopak podle § 158 odst. 3 tr. řádu se postupuje, pokud skutečnosti nasvědčují, že byl spáchán trestný čin. Pak je povinností policejního orgánu sepsat ZÚTŘ a postupovat podle jednotlivých ustanovení trestního řádu. Rozdíl mezi oběma postupy blíže upravuje i pokyn Nejvyššího státního zastupitelství, který má svůj vliv, nicméně není pro nás plně zavazující. Zavazující je pokyn státního zástupce v konkrétní věci v přípravném trestním řízení podle zásady "dominus litis". Postup podle § 158 odst. 1 tr. řádu by měl být v běžné službě pořádkového policisty spíše vyjímečný než pravidlem.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KOSTA 20:18:42 13. 03. 2008
default.png
Ano, už jsem tento slint někde viděl, přišlo to shora a je v něm nařízeno něco v tomto smyslu: U nejednoznačných věcí (jde - nejde o podezření z TČ) "postupovat podle §158/1 TŘ". Myslím si, že čistější by bylo hodit věc na ČJ a pokud se objeví podezření pak přeevidovat na TČ a zahájit úkony podle §158/3 TŘ.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HANTA 15:36:09 13. 03. 2008
default.png
Tak jsem slyšel, že TO má být "posvěceno" PPČR nějakým pokynem, nařízením či ..... Ale nikdo ho ještě neviděl a nikdo neukázal ani na požádání. Tak jsem zvědav, co se kde vyloupne. :-(

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BRIAN 09:47:18 13. 03. 2008
default.png
Ve všem co říkáš s tebou souhlasím, ikdyž u nás jsem se s tímto vůbec nesetkal, zatím. Ale co si budeme povídat, přes ujišťování vrcholných manažerů, že čárkový systém neexistuje, jsou tu "čárky" pořád a na 1 místě. Asi před 1/2 rokem se u nás začalo s tím slavným comunity policing/nevím jak se to píše, nesnáším ten název/. Bylo nám řečeno, že hlavním kriteriem hodnocení bude klid v daném území jednotlivého policisty, spolupráce se starosty, vyřešení jejich problémů. Probíhaly besedy, setkání se starosty, rozdávání plakátů, vizitek apod. Vše pod záštitou pana ředitele OŘ. A ejhle, začátkem roku přijel VO z porady a že je špatná objasněnost, kolem 50 procent. Úkol od pana ředitele zněl jasně - zvýšit objasněnost. Takže opět orientace na výživy, děcka na motorkách, domácí krádeže apod. Takže com. pol. opět k ledu, hlavně čárky!!! Takže kdo slouží trochu déle, tak je mu vše jasné, nemusím se víc rozepisovat. Jenom pro srovnání, objasněnost majetkové tč v Německu je kolem 20 procent, takže nevím na co si tady pořád hrajeme a čím se chlubíme, asi jsme lepší než Němci

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio