Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Proč nejvíce uchazečů vypadne kvůli osobnostní nezpůsobilosti?

Ahoj, píšu bakalářskou práci na téma, jak zlepšit přijímací řízení k PČR. V rámci toho by mě zajímaly Vaše zkušenosti nebo osobní názor na otázku výše. Za mě je to nevyspělost, nerespektování autorit, málo asertivity, potlačovaná agrese. Napadá Vás ještě něco dalšího, případně souhlasíte se mnou? Moc děkuju za názory.
ZAZUK11 :: Datum založení: 06. 05. 2021 :: celkem 8 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu SEKTA 23:27:26 08. 07. 2021
Sekta.jpg
Ano , i nároky na psycholozky by měly určitá kritéria splňovat.
Zažil jsem dvě mladé psycholozky pri nejmenovanem výběrovém řízení a nestačil jsem se divit co je pro ne hodnotícím kritériem , neustále vysmate apod...
Věřím ze nesprávně zvoleny psycholog dokaze vystavit stopku adekvatnimu uchazeči jen z důvodu nezkušenosti a mladého veku..
Samozřejmě se hlásí i jedinci kteří si svým chováním dokážou zavřít cestou hned na začátku.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GREGORY88 18:57:30 07. 07. 2021
default.png
Pardon, za překlepy. Nový (velký) mobil a automaticky slovník. Snad to rozlustite.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GREGORY88 18:55:52 07. 07. 2021
default.png
ZAZUK11 [2021-05-08 14:57:55]:


Tak s tou psycholožkou si mě dostala :) Nevím, zda se smát nebo brečet.



Prodám se se svojí zkušenosti. Před 2 lety jsem absolvovala řízení do AČR. Ve zkratce: psychotesty jsem prošla. Starší psycholožka mě dost u pohovoru vyslýchala, kromě toho, že mám jako žena horší prostorovou představivost a logické myšlení jsem měla vše dobros :) Upozorňují, výsledky jsem viděla. Nastoupila jsem do AČR - bohužel, dva týdny před koncem výcviku nemocenská ( zbytečně !!!! ) A díky Kovidu to pro mě znamenalo konec. Ale opětovný nástup za pár měsíců. Jenom že, zdravotní klasifikace mi akorát vypršela. Tak že znovu kolečko.

A teď: psycholožka mi slušně řečeno řekla ,že jsme de.il, že za ní dneska prostě ne ( nepustí mě ). To, že na výcviku se mnou byli spokojeni, já byla spokojená a celkově jsem si prostě ověřila, že tuto práci - poslání chci dělat a mám na to, tak jí absolutně nezajímalo. Za rok papá. Hodila jsem teď i s primářem psychologického vyšetření a ten mě tehdá srazil na kolena , Z našeho pohledu Vás paní doktorka neměla pouštět, ani loni. Ale zkuste to za rok, není tma takový problém, že by to nemělo smysl. A nemusíte čekat přesně rok, na to nehrajeme. ,


Za prvé. Jeho řečem o tom, že mě neměla doktorka pouštět nevěřím - výsledky jsem viděla, dost mě vyzpovídal ( narozdíl od té letošní doktorky ) a hlavně jak sama řekla, byla spokojena, především, že reakce na stres jsou u mě výborne. I výsledky pod stresem.


Upřímně proč jsem to letos pohnojila ? Nevím. Den předtím jsem jela menší závod v cyklo. Únava, že by byla to ne. Ale necítila jsem se komfortně, hlava prostě nepracovala a já totálně projela to co jsem loni měla na výbornou.

A třešnička na dortu: kolegyně z výcviku, která skončila během prvního týdne, tak psychologii prošla 2x. A přitom reálné: labilní a hystericky člověk, který se hroutil. Další kolegyně jela jen na sebe ( i to sama o sobě řekla, že to ví ) a měla tak nějak rasistický řeči.

Tak k čemu pak testy jsou, když nemají reálné vypovídající hodnotu ??? :))

Tak že budu za blbce, který půjde za pár měsíců na psycho a zdravotní po třetí. Známá, která je v pohodě člověk a vojáky má v rodině dokonce po 5.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TRNKALINKA 09:32:26 10. 05. 2021
default.png
Nejvíce uchazečů vypadne kvůli osobnostním testům proto, že v podstatě žádné jiné kritérium pro práci u policie není. Pakliže člověk splní formální požadavky(věk, vzdělání, bezúhonnost, dvě ruce a dvě nohy), tak už ani to, že neuděláte 20 kliků a neujdete 1 km za 6 min není překážkou.
U nově nastupujících kolegů mi chybí právní povědomí. Mám na mysli základní právní teorii, nikoliv konkrétní předpisy. Jinak si myslím, že psychologové a níže platu jsou posledním sítem, aby nenastoupili úplní blázni. S novými kolegy jinak obecně žádný problém nemám. Jsou jiní to ano, ale to je každá další generace.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BOBRAS 09:22:58 09. 05. 2021
default.png
Mno, není to o lidech, ale těch dámách.. a hlavně to psychologické vyštření nemá žádnou Váhu. Potkal jsem lidi. Co by neměli být vůbec u police a hlavně by neměli mít ani zbraň. Vysoce agresivní a problém se sebekontrolou. Potkal jsem jich hodně za 30 let. Více než je zdrávo. Potřebuji se talenti všeho druhu... Vyšetřoval rozhodně nemusí byt někdo kdo má agresivitu, ale spíše rozvážnost a umět hodnotit dané věci v kontextu... Někdo kdo dělá u SPJ, tak samozřejmě musí působit tvrdě. Ale je to jen otázka, kdo to přehání dostane jednou řádně přes čumec...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZAZUK11 14:57:55 08. 05. 2021
default.png
Ahoj, moc děkuju za názory a rady:). S těma psycholožkama naprosto souhlasím. Já byla na výběrovém kempu, kde bylo cca 5 psycholožek, většina z nich vypadala na 25 let a dost jsem se divila, koho přijali a koho ne. Taky tam byl přesně jeden bývalý policista, který vypadal, že to má v hlavě srovnaný nejvíc z nás všech, ale vyhodili ho. Holt už jednou odešel, tak mu zhrzená policie nedá další šanci. Jinak o informace dle 106 jde žádala, ale to mi samozřejmě neposkytli, a personalistky na mě dlabaly úplně stejně. Až když jsem si schůzku domluvila přes známé, tak se se mnou začaly bavit.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GHOST-COP 15:49:46 07. 05. 2021
default.png
Ahoj. Tak se ti rozepíšu se svým názorem.

Měly by být kladeny taky určité nároky na osobu sborového psychologa. Např. na věk a na praxi. Myslím, že třeba kritérium alespoň 30 let věku, by něco dobrého přineslo. On totiž člověk, který má už alespoň nějaké zkušenosti (osamostatnil se, měl nějaké jiné zaměstnání...), hodnotí uchazeče i jinak než přes "měřitelné" a tabulkové parametry. Ono se není čemu divit - zkušenosti jsou zkušenosti. Prostě "starší" psycholog (teď myšleno klidně 50+), ideálně též např. policista, musí takřka zákonitě vybírat uchazeče lépe než 24 letá psycholožka po škole (není nutno brát genderově tak , jak jsem to napsal ;-) ).

Už jsem z několika zdrojů slyšel o mladé psycholožce, která vyhazovala lidi hlásící se od jiných složek, než ve které působila a když chtěla do služebního poměru, neudělala psychotesty.

Jinak jsem taky kdysi někde četl, a už nevím kde, zda to byl článek nějakého média nebo třeba i tady (nebo v diskusi zde...), že nějaká policejní psycholožka (co to měla v hlavě v pořádku), si nezávazně otestovala nějaké letité policajty, a skoro všichni vyšli osobnostně nezpůsobilý.

Ono je to taky o tom, že jsou nějaké požadavky na uchazeče, ale na člověk s praxí z jiné složky, se musí koukat holt trochu jinak. Ta práce tě poznamená, ať už v dobrém nebo špatném. Práce s drbanama tě nauří asertivitě, mluvit s kýmkoli, rychle reagovat, potlačovat strach, musíš se naučit i lhát. Dovolím si tvrdit, že příslušník represivní složky musí mít i agresivitu na vyšší úrovni než je běžně v populaci. Otázka zase je, co na to psychotesty nebo spíše psycholog u přijímače? Rozhodně nechci, abyste tu agresivitu či cokoli jiného vytrhávali z kontextu - diplomacie a rozvaha jsou také na místě, ale když to nejde po dobrém, tak na to "zlé" potřebujete odvahu a sílu, k čemuž je agresivita dobrá :-) Při práci s drbanama a při odhalování přestupků a TČ si ve službě zvyknete, že musí být tak, jak řeknete (dožádání a výzvy dle zákonů), což asi ve vstupních psychotestech bude taky problém.

Další věc je, že spousta lidí ti řekne, že jim vadí pohled na krev a raněné, ale skvěle fungují ve službě, zraněným poskytnout první pomoc. Pak jiná skupina která je "tvrdá" nebo to jenom dělá, ztuhne nebo se jim dělá špatně. Na to ale už psychotesty nestačí.

Něco mají vychytat ty kempy v rámci přijímacího řízení, ale s tím nemám zkušenost.

Zlepšení by určitě přinesly řádné prověrky po známých, zaměstnavatelých a ve veřejných zdrojích. Jenomže na to nejsou kapacity ani ve výkonu ani na HR odděleních.

Jinak poměrně dost uchazečů vypadává i na IQ testech. Nějaké požadavky na logiku i jazyk (ve smyslu jazykového IQ) jsou, ale určitě ne kdoví jaké. Přečtěte si někdy nějaké úřední záznamy....

Rapidně snížit administrativu (např. vícenásobné vykazování toho samého), klidně snížit stav o 20% neschopných netáhel, jejich plat třeba jen částečně rozdělit mezi ostatní a bude to v pohodě.
Dále klidně udělat jiný balík psychotestů pro lidi, co přecházejí z jiných složek - alespoň by se ta kdysi protlačovaná prostupnost, rádoby zakotvená v zákoně, více přiblížila skutečnosti.

Jak radí apep, zkus podle 106 požádat o informace. Mohli by být ke studentce do závarečné práce vstřícní.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu APEP 09:39:59 07. 05. 2021
default.png
To je těžký, důvody se ze zákona nesdělují, takže o přesných důvodech se můžeme jen dohadovat. Často slýchám, že dotyčný nebyl přijat protože je "moc hodný" ale také moc agresivní nebo pasivní, další důvody můžou být z výkonnostních testů (neschopnost práce pod tlakem, nedostatečná představivost, špatná paměť, nízká inteligence, nepozornost).

Zkusil bych si spíš dohledat nějakou práci na tohle téma, nebo si požádat podle 106 o informace od PČR, ale nevím jestli si o tom vedou statistiku a mohli by za to chtít peníze, protože by to bylo náročné. Případně kontaktovat psychologické pracoviště a zeptat se rovnou. Tady na fóru to jinak budou spíš dohady.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio