Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

K čemu je zelenáč před zopkou?

Zajímalo by mě co dělají nováčci, kteří mají po kurzu zbraně a čekají na ZOP. K čemu všemu je na útvaru vlastně pustí, jaká je jejich náplň práce, pravomoce, povinnosti apod.? Díky za odpověď
PLAGUE :: Datum založení: 20. 07. 2009 :: celkem 42 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu CEMAN 17:12:02 16. 09. 2010
default.png
Souhlasim, že by měli noví příslušníci před ZOPkou poznat normální službu, ale měli by být zařazeni v hlídkách 2+1. Když takovýho ZOPkaře vyfasuješ v Pondělí na denní službu, tak seš ..... Všechno děláš sám a ještě na něj musíš dávat pozor. A ohledně vyhodnocování přijatých oznámení prostřednictvím L 158 apod. mám zkušenost, že právě z úplně triviálních věcí, na které bych nováčka klidně vzal, se může vyhrotit docela nepříjemná situace. To jen díky tomu, že někdo se při příjímaní oznámení na L 158 spokojí jen s tím co mu řekne oznamovatel a to potom vypapouškuje do majáku. Na přetíženém MOP neni moc času na školení pro nováčky a většina se stejně z vlastní iniciativy o nic nezajímá dokud to vyloženě nemusí udělat. Na ZOPce se stejně naučí kulový. Tak maximálně manipulaci se zbraní. Když jsem byl na ZOPce (2007), měli sme jako učitele na službu pořádkové policie člověka, který v životě na ulici nesloužil. Měl jenou naučenej zákon o PČR a související předpisy. Tak nějak mi to zpětně připadá, že to možná bylo u více předmětů když si vzpomenu, co nás tam učili za nesmysly. Pořád nás strašili s IMV, ale aby tě tam naučili napsat pořádnej úz na provedenej zákrok, to ne. Jak má policajt ve službě fungovat na sto procent, když už od ZOPky ho učí, že je jednou nohou v civilu a druhou v kriminále. O té třetí ani nebudu mluvit. Neexistuje špatně provedenej zákrok, ale ......... . Každej nechť si vezme ze ZOPky co se mu hodí, ale dál se musí zařídit sám.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CMELDA 21:14:48 13. 09. 2010
default.png
Zdravím všecjny. Teď jsem se právě zaregistroval jako nový přispívatel a koukám a koukám. Když jsem si přečetl jenotlivé příspěvky a názory, tak dost dobře nechápu, o čem se tu bavíte?! O NOVÁČCÍCH???? Prosím Vás, o jakých??? Sloužím pod KŘP Ústeckého kraje a v tomto regionu se již minimálně rok nepřibírá. Celorepublikově vysíláná náborová kampaň byla však vysílána i tady a jaké bylo překvapení lidí, kteří měli zájem o přijetí do služebního poměru,když jsme jim byli nuceni říkat, že je stop stav, že se nepřibírá, že jsou pozastavena i rozjetá výběrová řízení a kdo měl výběrové řízení ukončené, tak byl v pořadí čekatelů jako kdysi na škodovku. Osobně jsem žádného nováčka už minimálně 2 roky neviděl. Když je někdo nový na obvodě, tak je z hlídkové služby nebo SCP.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JAKUB-VILIS 11:15:38 13. 09. 2010
default.png
Já sám jsem čerstvě po zopce a čekám na obvodě na Vinoř. pokud jde o mě určitě se člověk nejvíc naučí praxí. Je fakt že když sem nastoupil (a nás hodili na 14 dnů na obvody ještě před první zop - solenice tudíš i před zbraní) tak sem byl vykulenej a absolutně sem netušil. Teď sem po zopce a stejně vím prd protože vesměs všechno co sem se naučil ( a co sem se vlastně mohl za 5 měsíců naučit) je mi na obodě až na pár paragrafů uplně k ničemu. Tak že vlastně z mího pohledu je zopka uplně zbytečná. Stejně jedeme všichni od nuly.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 23:10:24 03. 07. 2010
default.png
No Hammer možná chtěl poukázat právě na to, že dříve tě učilo a nechávalo osahat práci třeba 10 starých kusů přes 5 let odslouženo, kteří se starali o nováčka.
Jestli tě dneska zaučuje kolega, který slouží o 6 měsíců déle tak gratuluji, určitě máš větší pohodu než já, když mě zaučovali "staří" jestli je to dobře nebo ne nechám na tobě...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NAP_ 21:44:46 03. 07. 2010
default.png
je to o tom, co mu kolegové ukáží a naučí, nechají osahat.. OMČ, ÚZ, BP,... samozřejmě mi říkali kde co, popřípadně se to doplnilo :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 07:41:43 03. 07. 2010
default.png
Tak za mě došel na IV oddělení zelenáč na ZÚ bez ZOPky, byl tam jeden na cca dvanáct až patnáct starých a viděl, sledoval, zkusil, podal, přidržel... na ZOPce byl pak frajer, protože ke všemu co se tam učili znal konkrétní případy u kterých byl, učení ho bavilo a šlo mu samo, protože věděl o čem se mluví.

Dneska, jak to vidím, nechápu o čem vedete řeč, když zelenáčů je 5/6 oddělení, ZOPka neZOPka. Jakýpak je v tom rozdíl? Nebo se dneska četník se třemi lety samoučení považuje za zkušeného? :D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GREEN_HORN 17:46:41 08. 06. 2010
green_Horn.jpg
Hmm koukám, že PETRSTREL zřejmě hned jak nastoupil tak uměl a znal úplně všechno...a nejspíš ani nemusel na ZOPku, jak byl šikovný, chlapec jeden...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETRSTREL 09:23:41 08. 06. 2010
default.png
Ahoj, k čemu? K tomu, aby měli koho vyhodit, když při eskortě někdo uteče. Nebo aby byl člověk víc ve stresu, protože musí vše dělat sám.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu INSTRUKTOR 19:19:51 26. 02. 2010
Instruktor.jpg
Zdravím kolegové. Policista před ZOP, tedy po nástupáku, je určitě dost vyjukanej z toho co se děje a ostatní se o něj musí starat. Je nutné si uvědomit, že i ti dneska již starší kolegové taky měli před Zopkou a myslím si že pokud to vychází, tak ani policista po nástupáku na obvod nejde ale rovnou do školy. Někdy to nevyjde tak se aspon rozkouká a uvidí jak to bude na obvodě. Je to jenom muj názor.Je nutné jim pomoct.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 10:18:01 31. 01. 2010
martoo.jpg
Sám za sebe můžu říct, co to je, když člověk přijde na OOP jako nováček na praxi před ZOPkou a nebo před řízenou praxí na policejním středisku. Z části je to tak jak říkáte, ale z části je to tak, že se mu všechny znalosti rozsypou první den, protože vidí, že se spousta věcí dělá jinak a nebo naučený postup lze uplatnit vážně jenom na teoretickém příkladě. Postupně si své znalosti srovnává s praxí a už lze říci, že alespoň trochu může staršímu kolegovi pomoct. Je pravda, že pro služebně starší kolegy, já za ně považuju policisty, kteří slouží více než pět let a jsou plně samostatní, je taková služba velice náročná a rozhodně stojí hodně trpělivosti. ZOPka je tak osekaná, že informace, které dříve starší kolegové mladým pouze upřesňovali a doplňovali o praktické poznatky, dneska je musí učit sami od základu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio