Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Renta

Chtěl jsem se Vás všech jen zeptat na téma renta, v listopadu r. 2007 jsem odešel od Policie ČR, kdy v současné době pobírám rentu. V současné době jsem se doslechl, že nějaká chytrá hlava na Policejním prezidiu přišla jiř na několikrát omílané téma zkrácení doby výplaty renty a to na 4 roky. Zajímá mne, jestli je možné zpetně i pro odejivší policisty tuto případnou normu uplatnit či nikoliv. Já jsem osobně názoru že ne, neboť zpětně není možné zákon a jeho účinnost měnit. Dále jsem se chtěl zeptat, kde je internetový server UBS, či je to tento server? Děkuji za odpovědi.
ROMIK77 :: Datum založení: 19. 03. 2008 :: celkem 16 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 22:28:47 15. 04. 2008
default.png
4 Petře, předpokládám, že sloužíš méně jak deset let. Jinak by jsi usoudil, že v té 361… ještě nějaká ta výhoda zůstala. Minimálně příspěvek za službu a odchodné. Bohužel je pravda, že lidé kteří se občas setkávají s politiky vědí o co „Go“ a tak nechtějí zákon o služebním poměru otevírat. A to bez ohledu ze které jsou partaje politici jsou. Je vysoce pravděpodobné, že v rámci „Úspor veřejných rozpočtů“ bude ještě další snaha o omezení některých „nároků“ přísl. bezp. sborů, a v žádném případě nebude lépe. Jak jsme se mohli od začátku letošního roku přesvědčit, tak několikatisícový deficit savu příslušníků nechává pana MV i policejní manažery v klídku. Proto byla snaha (nebo ještě je) oněch 150 hodin navíc, řešit pouze jako „segment“ cestou ústavního soudu. Proto napadání PP je v tomto případě pindání o ho….! Je tam již tolik …náctiletých plukovníků, že v reálném čase nemají o co přijít, neboť na výsluhy ještě nedosáhnou. Jsou zde presentovány různé zasvěcené informace o tom, jak se mají policajti v zahraničí super. Pro ilustraci, když jsem byl na stáži na bavorském PP, tak před zavedením eura bral vedoucí odd. OKTE, RNDr. v hodnosti kapitána cca 4 200 DM,- brutto ( např. byt 1+3 na periférii Mnichova stál 2600 DM,- měsíčně). Policajt po odsloužených letech, kdy již není schopen sloužit“na ulici“, tak je přednostně zaměstnáván v různých úřadech stát. Správy a samosprávy (radnice, různé kontrolní a berní úřady apod.). Stát se na něho prostě nevys…. Rentu berou v rozmezí 60 – 80 % platu. Důchod u ostatních byl cca 40 – 65 % platu. Ani náhodou tam nemají 35 leté rentiéry (max. beznohé po návratu z mise). Praporečníku Fedofe, jen drobný „terminus technikus“, je rozdíl mezi zákonem o služebním poměru a služebním zákonem (ten je pro civily a zatím nebyl schválen – aby mohla každá nová politická garnitura dělat čistky na úřadech. Což by s definitivou bylo problém).

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PRAP-FEDOF 16:02:51 15. 04. 2008
default.png
Pro:noname:Když už reaguješ tak si alespoň pořádně přečti co čteš.Strop výsluh jsem samozřejmě myslel v procentech tak je u nás v zák.č. 361/2003 Sb.uvedeno .Výměra výsluhového příspěvku může činit nejvýše 50 % měsíčního služebního příjmu.Takže jsem myslel strop procentuální a ne vyjádřený v příslušné měně.Po přečtení tvého článku jsem pochopil, že proč je dnešní policie taková jaké je.Myslím, že ty moje bláboly, jak píšeš není problém si je ověřit. Pro Petra: pokud bude v návrhu novelizace služebního zákona návrh na zrušení 150-ti hod. tak padne 10% a prakticky v základech celý služební zákon, který byl původně postavený na 300 hodinách,ale tehdy za trochu jiných finančních podmínek. A v tom případě by pravděpodobně zákonodárci asi museli celý tento služební zákon, vlastně od základu předělat. Pak by se ale už nejednalo o speciální služební zákon,který je v některých momentech a za určitých podmínek a pro někoho nadřazený ZP. A v tom má určitě PP podle mě pravdu a ne jenom podle mě, jak píšeš a co jsem i na intranetu četl opravdu. Problém by se dal vyřešit, pokud by OŘ a KŘ lépe dbali a kontrolovali, jak se služební zákon dodržuje. Hlavně v otázce 150-ti hodin. Ale celkový problém pomůže trochu vyřešit zrušení některých okresních Ř. a jejich náměstků a vlastně obrovského množství lidí,kteří jsou až moc dobře placení.Rovněž tak zcivilňování některých moc dobře placených funkcí.V tom má MV samozřejmě pravdu.Ale je možné, že někteří iniciátoři novelizace 361-ky pochopí, že u dnešních zákonodárců opravdu nevane ten správný vítr pro příslušníky BS.Jiná otázka je, kdo a proč chce některé změny za každou cenu prosadit ?????????

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NONAME 23:19:01 26. 03. 2008
default.png
Teda nedá mi to, ale musím reagovat: proč tady blábolíš takové nesmysly o stropu výsluhy v jiných zemích, když to o čem mluvíš není strop, ale výsluha v procentech průměrného platu policisty té které země!!! Nejdřív si naštuduj zákon a právní normy okolních států, srovnej s výsluhovými podmínkami v ČR a pak tady něco vyprávěj. A pokud sedíš na PP či kousek níž, tak pánbůh s námi...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETR2 22:37:20 26. 03. 2008
default.png
Najdi si na intranetu stránky Policejního prezidia a tak diskuzi s vedením PP. Když si najedeš na téma služebního poměru atd., tak zajisté v mnoha odpovědích přísl. PČR zaměstnaných v kanceláři PP najdeš, že nemáme jako policisté tlačit na jakékoliv změny v zákoně 361/2003 Sb., neboť nejenže neobhájíme resp. nepotlačíme odstranění humusu v podobě 150 hodin, ale navíc otevřeme možnost politiků odejmout nám některé z výhod. A ptám se Tě a zkus si odpovědět: kolipak nám jich zbylo??????

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PRAP-FEDOF 10:44:01 26. 03. 2008
default.png
Moc by mě zajímalo, kde se pisatel článku o tom co píše dozvěděl . Není ani napsáno kdo psal tento článek. Jinak samozřejmě, že je moc pravděpodobné, že bude novelizace 361-ky protože si ji mnozí doslova vybrečeli, ale byli natolik hloupí, že netušili co vlastně dělají. Bájných 150 hodin apod. Je rovněž zřejmé, že by se nejednalo o retroaktivitu, pokud by došlo k právní úpravě a byla by doba renty krácená, nebo krácení odchodného. Pokud by se o tyto věci anonymní pisatel více zajímal, tak by si přečetl i názory druhé strany a tudíž dopředu zatracované. MV,MF a senátorů i poslanců PS ČR. A dozvěděl by se, že zpětné odejmutí renty je prakticky (ne teoreticky)nemožné. Něco jiného by bylo, pokud by byla renta (strop) % zvýšená nebo snížená.Např. bylo by vypláceno 75% jako v USA,Německu, nebo 80% jako v Rakousku nebo 83 % jako v Maďarsku . Určitě by se renty rentiérům zpětně neměnili a nezvyšovali, ale rovněž i zpětně nesnižovali. To samé by bylo i případným krácením. Tak samo pokud by bylo odchodné z max. 6-ti násobků na 10- násobek nebo 2-násobek. Rentiéři by toto nemuseli zpětně vracet a rovněž by jim nebylo zpětně nic dopláceno. Nebo pokud by se nárok na rentu změnil až po 20-ti létech.Nebo by byly peníze vypláceny až po 50-létech fyz. věku. Nebo pokud by rentiér měl nárok na rentu po dobu , kterou sloužil. Rovněž se nejednalo o retroaktivitu v případě 361-ky ,pokud vznikl nárok na rentu po 15-ti létech čisté služby. Ti co měli 10 let i s ZVS byly na rentě se jim renta nezrušila,aby ještě dosloužili 7 let! Doporučuji prostudovat např. Nález Ústavního soudu České republiky Jménem České Republiky 107/1996 Sb. a v části číslo II si přečíst: Příspěvek za službu i výsluhový příspěvek jsou koncipovány v právním řádu České republiky spolu s jinými dávkami jako určitá kompenzace práce vykonávané ve ztížených podmínkách a určitých osobních omezení vyplývajících z charakteru práce v ozbrojených složkách státu. Jsou součástí systému dávek sociálního charakteru souvisejících s ukončením služebního poměru. Rovněž tak i odchodné. Je zarážející, že nejvyšší představitelé vedení BS na tyto různé nesmysly téměř vůbec nereagují ,ačkoliv by určitě mohli. Jejich vyšší právní vzdělání a doposud pracovní jednání o novelizaci zákona o sl.poměru by jim to snad i dovolilo. Ale je cokoli možné i to, že naši zákonodárci změní názor na ztížené podmínky BS a docílí snad i toho, nebo alespoň částečně o čem hovoří na konferencích!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRANTA 12:08:58 25. 03. 2008
default.png
Zde si dovolím příspěvek z vlastní zahrádky. Byl jsem u pčr něco přes 1 rok (dle starého zákona) a automaticky přešel na dobu neurčitou. Vzal si půjčku a opravil střechu nad hlavou. Přišel s velkou slávou rok 2007 a noví zákon - najednou rána a doba určitá na 3 roky. ????? Retroaktivita jako prase. Je zajímavé, že pro pachatele TČ je možné takto "upravit" podmínky jen, je-li to pro pachatele příznivější, jinak zpětně ani ránu. Ale to že si příslušníci B.S. touto zpětností možná pohoršili - to nikoho nezajímá. Můj názor na celou věc je takoví - DOKUD DEJCHÁM, DOUFÁM.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 17:19:14 20. 03. 2008
default.png
Neznámý rentiére, zřejmě jsi ASPI moc nedal. Nevylučuji však, že nějaký rektální speolog z PP půjde opět s iniciativním návrhem za Severou nebo Kalouskem (už to zde bylo). Změnu však bude nutno udělat novelou zák.361/2003. Tedy opětovným otevřením zák. o služebním poměru. Z pochopitelných důvodů se tomu MV brání, neboť legislativní tvorba našich zákonodárců, příslušníky ozbrojených sborů spíše poškodí,a policie je oblíbený fackovací panák opozice. Příspěvek za službu je „sociální dávka“, a s nějakou retroaktivitou nemá nic společného! Přeloženo, příspěvek za službu může být odebrán, i když byl přiznán dříve (tj. i např. za platnosti 186….). Tak jako byla zkrácena valorizace příspěvku na 50% (po nabytí účinnosti 361…). Naše „koalice“ neměla např. žádný problém zrušit „pastelkovné“ , snížit nebo zrušit další již dříve přiznané sociální dávky ( podpora v nezaměstnanosti, invalidní důchody, rod. přídavky apod.). Projdu li si zpětně některé nálezy ÚS, tak jsem velice skeptický i k podání návrhu na zrušení 150 hodin gratis. Zlepšení „služebních“ podmínek je evidentně proti „pravicovým hodnotám „ které jsou nejdůležitějším svazkem právnické literatury některých justičních knihoven!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PITRSON 10:24:17 20. 03. 2008
default.png
JElikož je PČR jenom kopa smradlavého hnoje, jakožto i celá ČR ( díky politukům) tak je zde možné všechno.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KLIK 09:38:15 20. 03. 2008
default.png
www.pravoaspravedlnost.estranky.cz/

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KLIK 09:37:40 20. 03. 2008
default.png
http://www.pravoaspravedlnost.estranky.cz/

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio