Ahoj,
referent celního řízení má na starost celní řízení kdy deklarant předloží potřebné dokumenty ke zboží, referent celního řízení kontroluje zda je všechno jak má být, pokud je potřeba provede kontrolu zboží, vyměří celní dluh a uvolní zboží do daného celního režimu. Je to více méně kancelářská práce. Jsou tam pouze "osmičky" směna má 7,5 hodiny + pauza. 5tt je na této pozici potřeba protože s nižší třídou nelze proclívat, takže jak jen to jde jsou lidi pro tyto pozice rychle posíláni do 5tt. Plat je jak správně píšeš se zvláštním příplatkem 2400 Kč, tedy bez nějaké předchozí praxe 29130 Kč hrubého, pak je ještě možné navíc získat osobní příplatek.
Co se týče dohledu nad zpoplatněnýma komunikacemi (neboli mýtem) a jedná se kontroly vozidel zda mají uhrazené mýto nebo mají dálniční známku, částečně i pátrání po zboží uniklé celnímu dohledu. Je to práce na 12h směnách, denní noční, víkendy i svátky, prakticky celou dobu venku v autě. Je zde maximálně 3tt ale se směnností a zvláštním příplatkem 6500 Kč což je bez praxe 31860 Kč hrubého. Tuhle práci dělá docela dost holek, takže by to neměl být problém.
Jakou pozici doporučit těžko říct, já tě neznám :-) je to o tom co by tě bavilo víc. Na mýtě jsi furt venku musíš řešit konflikty s lidmi, větší nároky na fyzičku atp. Na celním jsi prakticky je v kanclu a deklaranti ti tam chodí více méně ti stejní a jen si hlídáš papíry.
Vždycky je možnost pak místo změnit jít z mýta na celní, nebo z celního na dohled.