Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Uhrazení poplatků za vojáka...

Pohřeb vojáka zabitého v Afghánistánu bude ve čtvrtek Čeští vojáci v Afghánistánu Čeští vojáci v Afghánistánuvětší obrázekAutor: Armáda ČR 12:05 | Dnes | Aktualizováno | gra Praha - V pátek v podvečer přiletělo do Prahy letadlo s vojákem, který byl v pondělí zabit při útoku sebevražedného atentátníka na jihu Afghánistánu. Je to první smrt českého vojáka přímo v boji od druhé světové války. Před odletem se s ním rozloučili jeho spolubojovníci. Pohřeb bude příští čtvrtek se všemi poctami, ale neveřejný a bez přístupu novinářů Ministerstvo uhradí poplatky Už po pátečním přistání vojenského airbusu na letišti v pražských Kbelích ministryně obrany Vlasta Parkanová povýšila vojáka in memoriam do hodnosti poručíka a udělila mu Záslužný kříž nejvyššího stupně. Píše to server ceskenoviny.cz Kromě Parkanové se slavnostního ceremoniálu s vojenskými poctami zúčastnili její náměstci, náčelník generálního štábu Vlastimil Picek, který mrtvého vojáka doprovázel na cestě domů, a další zástupci ministerstva a armády. S rakví přiletěl i další příslušník, který z útoku vyvázl s lehkým zraněním; následně odjel do Ústřední vojenské nemocnice. Další příslušník vojenské policie, který utrpěl těžká zranění, byl dopraven do Česka už ve středu. Stínový ministr obrany za ČSSD Petr Hulinský se podle televize Nova pozastavil nad tím, že vojáci, kteří v zahraničních misích nasazují své životy, platí v případě zranění a transportu do české nemocnice poplatky za hospitalizaci a ošetření stejně jako ostatní pacienti. Vlasta Parkanová a Vlastimil Picek větší obrázekAutor: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz "Že poplatky platí děti, vážně nemocní i senioři, je nemravné, že je platí vojáci, kteří slouží přímo státu, je zarážející," uvedl v tiskové zprávě opoziční politik. Ministerstvo však poté vysvětlilo, že mu je následně proplatí. Bojoval se zlem Podle mluvčí generálního štábu Miry Třebické je pohřeb zesnulého vojáka plánován na čtvrtek, rodina si ale nepřeje, aby byl veřejný. Česká televize uvedla, že se bude konat ve Strašnicích. Útok se stal v pondělí v provincii Himland. Zabitý voják není prvním Čechem, který zemřel v zahraničních misích. "Jsem přesvědčena, že to, co se stalo, má svůj hluboký smysl," řekla už dřív Parkanová, podle níž je mrtvý voják obětí boje proti terorismu, který může ohrozit i Česko. "Bojuje se se zlem," zdůraznila ministryně. Infobox * Parkanová povýší in memoriam vojáka z Afghánistánu * V Afghánistánu zemřel český voják. Zabil ho sebevrah * Přežil lavinu v Afghánistánu. Dostal medaili NATO * Český voják v Afghánistánu dál bojuje o život Uvedla, že si českých vojáků za toto nasazení váží. "Vážím si velmi jejich statečnosti a odhodlání," prohlásila Parkanová. "Každý ztracený život bolí." "Zatím zahynulo v misích sedmnáct českých vojáků," řekl Aktuálně.cz Petr Sýkora z tiskového oddělení ministerstva obrany. Shodou okolností poslední mrtvý Čech zahynul rovněž v Afghánistánu. Českou hlídku vloni v květnu smetla při náhlém sesuvu půdy lavina bahna a kamení. Kromě jednoho mrtvého vojáka byl těžce zraněn štábní rotmistr Miloš Prášil, který musel strávit noc na kameni v řece, než mu ráno mohli pomoci jiní vojáci. Ze svých zranění se Prášil zatím zcela nevyléčil. Následně se stal prvním českým vojákem, který od generálního tajemníka NATO Jaap de Hoop Scheffera dostal medaili za zásluhy.
ZHNUSENY2 :: Datum založení: 22. 03. 2008 :: celkem 15 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 20:57:35 30. 03. 2008
default.png
Díky za zdravice i toho hubana. Gš.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZUZANA 13:24:52 30. 03. 2008
default.png
přidávám :o) hubana pro Špunta za úsměvný příspěvek :o*

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HANTA 11:24:37 30. 03. 2008
default.png
Přidávám se ke "zhnusenému", protože jsem "nadšený" :-) takovým příspěvkem.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZHNUSENY2 18:13:28 26. 03. 2008
default.png
for Generační špunt: Bravo, bravo, bravo, lépe bych to nikdy nenapsal. Ještě jsem se i pobavil díky skvělým řečnickým obratům.Dík.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BEDUIN 04:31:45 26. 03. 2008
default.png
Kolego, začnu tak nějak odkaďsi... Třebas já... já jsem jeden z těch, co slouží z potřeby být kupomoci lidem slušným, a honit lumpy... potažmo dá se říci jako vlastenec ( ikdyž můžeme polemizovat, na co máme být hrdi). Tak to jen tak na okraj... Já bych vlastně ani jen kvůli tomuto neopdepisoval... ale nemohu jinak, než reagovat na tvoji poznámku o " dobrovolnosti". Vážení kolegové, ať je to jak je to, tak se změnou zákona o vojácích z povolání ( tuším zák. 221/1999 Sb.) již mise nemusí být pouze dobrovolná, ale na rozkaz. Neuposlechnutí rozkazu je trestným činem nebo tak nějak;-), pletu se??? ( je možné že se pletu). V nejhorším případě u té firmy ten dotyčný končí... Netřeba polemizovat o tom, že téměř v každém zákonu jsou díry, jak něco obejít... tak i tohle v určitých případech jde... ale jak se říká, je to o hubu... No a pokud jde o žoldáky... i hasiči, policisté, atd. jsou vlastně pouhými žoldáky... Za měsíční službu, kdy musejí počítat s rizikem ( někdy menším, někdy větším), tak za tuto službu berou určitý finanční obnos... Ale to už bych se opakoval... Pokud jde o u vojáků tzv. VOLAREZAu, tak mi věř, že se mi v těchto zařízeních pobývalo více než dobře... Tím nechci říci, že oni by si to zasloužili, a ostatní ne... Právě naopak... snažím se co mi síly a jiné prostředky stačí ke zlepšení situace u BS ( jsem policista- tomu rozumím více než ostatním složkám BS). Každopádně... ať zemře voják, hasič, policista, celňák, člen vězeňské... pořád jsou to lidé, kteří slouží státu, a ať chceme nebo ne, tak se bez nich neobejdeme a doufám, že se s nimi do budoucna dále počítá. Čest památce padlých kolegů a kamarádů... Zdraví Beduin Martin Zapletal

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 21:51:25 25. 03. 2008
default.png
Beduíne, nevím ze kterého konce při tvém širokém „záběru „ mám začít, i když původně toto vlákno vzniklo kvůli tragické události v zahraničí. Ostatně ještě dnes se k tomuto vyjadřují některá média.Píšeš zde s nějakým vlasteneckým podbarvením, nevím však jestli někdo šel sloužit v současné době k PČR nebo k armádě z lásky k rodné hroudě ( i když to nemohu vyloučit). V případě že ano, tak jej jistě brzo probrala ze snění volná ruka trhu pana profesora ekonomie a flotila piráta z Karibiku Koženého. Kdyby v daleké cizině zahynul voják základní služby, který tam byl na základě branné povinnosti odvelen k zajišťování humanitární pomoci OSN (nezaměňovat s Havlovým humanitárním bombardováním Jugošky) , tak mu ještě v rodné vesničce nechám postavit pomník. V případě, že tam někdo jde dobrovolně válčit za peníze, tak je to „žoldák“( i podle Ottova slovníku naučného). Je zcela lhostejno, jestli jde do mise pro peníze, za adrenalinem, příp. z lásky k Česku nebo k cizí mocnosti pro kterou tam riskuje život. V boji proti terorismu by byl stejně prospěšný na chladící věži u Temelína, nebo podle plotu ruzyňského letiště. I když připouštím, že pro některé zahraniční petrolejářské a zbrojní koncerny by toto působiště nebylo tak zajímavé. Opomenul jsi skutečnost, že voják když nechce, tak na žádnou misi jít nemusí, a až do vypršení smlouvy si může hrát třeba v „Doupovských horách“ na vojáky , příp. být zařazen u útvaru který je pro USA vojensky nezajímavý (např. útvary civilní obrany určené dle regulí NATO pouze k činnosti na vlastním území – proto je nyní snaha je zrušit, neboť se s nimi zřejmě nedá u našich“ přátel“ čechrat peří). V opačném případě si však nedovedu představit, že by výjezdovka nebo zásahovka měla volbu odmítnout zásah proti pachatelům , protože by se jim mohlo náhodou něco stát. Diametrálně odlišně se o „své lidi „starají resorty ( i když samozřejmě nevím vše). Zatímco armáda má k dispozici několik penzionů pro veterány a umožňuje „vysloužilcům a důchodcům“ lázeňskou a posttraumatickou péči v jejich zařízeních, dle zájmu i dotovanou klubovou činnost, tak vnitro po tvém odchodu do důchodu nad tebou ani nevzdechne. Ještě se budeš klepat, aby ti nějaký „Kalousek“ nesebral příspěvek k důchodu a nezakázali ti chodit ke služebnímu zubaři. Když ti při zákroku pachatel“natrhne hubu“, tak na něm maximálně něco vysoudíš v občanskoprávním sporu. Ne že za tebe resort zaplatí v nemocnici“cikrtné“ jako za vojáka. Dostaneš li náhodou „nakládačku“, tak můžeš dopadnout jako naše kolegyně (viz jiné vlákno toho DF), natož aby měl někdo péči za tebe něco zaplatit nebo ti pomoci. Staneš se pouze obtížným hmyzem. Zmiňuješ se rovněž o penězích. Zatímco našim zahraničním žoldnéřům valorizují celosvětový pokles „doláče“, tak pro naše „manažery“ je zřejmě značný problém jak naložit s těmi necelými dvěma procenty navýšení mzdových prostředků ( při inflaci cca 6 - 7 %). Pamatuji co k policii po r.1990 (po čistkách v SNB) nastupovalo ( a to už nebyl nábor jako za Obziny, ale výběr), tak bych ty „nové“ až zase tak nezatracoval. Jsou pouze vzorkem současné konzumní společnosti.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BEDUIN 18:20:22 23. 03. 2008
default.png
Napadlo vás někdy, že stejně tak jako v armádě ( po přiznání nároku na příspěvek na bydlení), tak stejně třebas i u policie jsou lidé, kteří to dělají jen pro peníze? Někomu stačí 10 000/měs., někomu 20 000/měs., a někomu nestačí ani 100 000/měs. ... Tím chci říct, že i u nás jsou lidé, kteří by se jistě tzv. " v civilu" neuživili, a jsou se svým, byť mnohdy, řekněme nízkým platem spokojeni... protože se vezou s celkem... No nemusíme chodit daleko, podívejme se na dnešní nábory... a věřte že vím, o čem mluvím. Na druhou stranu, přestože máme jak jsem to nazval výše nízké platy, tak je mezi námi spousta lidí, kteří to dělají nejen pro peníze... A tak je to i u vojáků... není to vše a vždy jen o penězích;-) Tak, a pusťte se do mě za můj názor... uvidíme kolik toho snesu... Zdraví Martin Zapletal

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BEDUIN 18:12:27 23. 03. 2008
default.png
Taky je mi líto toho vojáka... a hlavně jeho rodiny... Navíc to byl můj kolega... a je to vlastně voják ČR, takže člověk, který je tam nebo onde za naši vlast... ( ikdyž libovůle politiků je někdy zrůdná). Pokud jde o dolárky... klidně bych jim přidal... Každý máte možnost jít do mise, a nejen do vojenské ale i do policejní...Takže se ukažte pánové a dámy, kteří věčně kritizujete;-) Pokud jde o naše zdravotnictví... tak je to katastrofa tak jako v mnoho jiných rezortech... Víš, on to na první pohled může být debilní poplatek... ale jsou lidé, kteří si i tento při svém příjmu a zdravotním stavu nemohou dovolit... A pokud jde o uvedený konkrétní případ, kdy byl někdo na zdraví poškozen při výkonu služby, tak myslím že nemá smysl uvádět, že se jedná o debilní poplatek... Víme prdlajz jak dlouho a s čím se dotyčný bude léčit. Ikdyžmá a měl relativně solidní příjem, tak nevidím důvod, proč by si léčení měl hradit... A jak jsem řekl dříve... stejně tak i třebas příslušníci BS. No, a pamatuji li si ještě dobře, tak v zák. o vojácích z povolání ( tuším 221/1999 Sb.) dokonce i vojáci mají řečeno něco o 150 ti hodinách... Rozdíl je ale v tom, že tyto se nezneužívají v takovém rozsahu jako u nás... Takže jsme zase na začátku... zamysleme se každý nad sebou, co proti tomu děláme ( skrčeni v koutě toho moc nedosáhnou), a pojďme... vyvíjejme tlak proti blbostem... Zdraví Martin Zapletal

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PECA 16:27:29 23. 03. 2008
Peca.jpg
Že zemřel voják AČR je mi vážně líto a hlavně jeho rodiny!Mnoha vojákům ale prospěl,protože se jeho jménem budou vozit a budou chtít přidat $lary a jiné další výhody.Celá ta reforma zdravotnictví stojí za starou bačkoru.Státní rozpočet nalívá do zdravotnictví každý rok 200mld Kč a současně se přiznává, že z této částky 40mld. proteče neznámo kam.Přijde mi zcela absurdní,že se v tak závažné situaci řeší "debilní" poplatek v nemocnici. P.S.Tak jsem jen přemýšlel,kdyby vojákům řekli,že jim nezaplatí noční,soboty,neděle,svátky a ještě budou muset odmakat 150h.zdarma,kdo by tam z nich zůstal.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BEDUIN 16:20:04 23. 03. 2008
default.png
Debatovat nad tím, jestli tam mají být nebo nemají tady nemá valný smysl... Pokud jsi měl uniformu, nebo ji máš, tak mě to zaráží... Jak můžeš tvrdit, že jsou tam všichni jen pro peníze? Těch pohnutek, proč tam někdo jede může být víc... To jako, když sloužím jako policista... a nasadí mě proti nějaké demonstraci, tak se mám zbalit a odejít? Ano... rozkaz je rozkaz... ale pokud ho odmítneš, tak musíš počítat s následky. Pokud se tvé svědomí nesrovná s tím, že jsi musel být postaven rozkazem někam, kde se ti to příčí, nezbývá ti nic jiného, než odejít. Pokud se s tím srovnáš, jsi pouhý žoldák- a je jedno za jaký plat;-) Ptal jsi se jestli byl někdo zraněn a ozval se... Já nevím... ty o někom víš? Ale každý má možnost... A ono je to vcelku jedno, jestli jsi zraněn ve vojenské misi, nebo při dopravní kontrole, nebo při zákroku... Nediskutujme pořád o tom, proč by to nemuselo jít, ale hledejme možnosti jak to půjde a co pro to každý z nás může udělat,ju?;-) Zamysleme se každý taky sám nad sebou... S pozdravem 4 all Martin Zapletal

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio