Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Xenony a rozumní uživatelé

Zdravím, navazuji na thread www.policista.cz/diskuze/tema/882/ . Totiž jsem docela mile/nemile překvapen z postupu PČR ve věci dodělávaných xenonbastlů. Souhlasím s postupem proti uživatelům, kteří hrubě hazardují tím, že xenonové výbojky nasadí do reflektorů k tomu zdánlivě neurčených (např. Favorit, Fabia atd.). Jsou to nerozumní frajírci kteří tuní staré škopky, předvádějí se a i nebezpečně jezdí a xenony mají jenom pro "frajeřinu". Jsou ale i tací, kteří jsou rozumní a výbojky osazují účelově. Např. já, mám taky starší auto a už z výroby jsou reflektory při potkávacích světlech příšerné. Po kolizi se srnou v důsledku tohoto nedostatku jsem pořídil nové reflektory, s čočkou a vnitřním stínítkem + bílé xenonove vybojky do potkavacich světel, které neoslňují a čočky světlo rozptýlý takže není tak intenzivní a je naprosto usměrněné na silnici a to vše je BEZPEČNÉ + precizně seřízené. Berete na tyto skutečnosti ohledy při kontrolách? Díky Milan
MRKVO :: Datum založení: 08. 08. 2009 :: celkem 31 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu MR-SM 00:42:08 03. 12. 2009
mr.SM.jpg
xenony muzou byt na aute s odpovidajicim homologovanym svetlometem, a svetlomet musi mit ostrikovac + zapnuti xenonu se musi svetlo samo elektricky nastavit podle zatizenosti vozidla... Jinak by nemel ani projit pres silnicni kontrolu a pres STK...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GOOR00 21:46:59 17. 08. 2009
default.png
Zatím jsem zkoušel jen nehomologované kusy, ale co do svítivosti bych řekl, že xenony jsou už dědeček. Zatím jsem homologované nikde nenašel, pokud je najdeš někde v EU tak sem dej odkaz. Jinak zkoušel jsem H7 z Hong Kongu www.dealextreme.com/details.dx/sku.27204 Jinak Cree je společnost, která tento typ vysokosvítivých LED diod vyvinula.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GOOR00 21:42:22 17. 08. 2009
default.png
No sehnat to de, ale ještě sem neviděl nějaké schválené pro evropský trh. Sehnat se dají ale spíše na čínských trzích. Já sem je zkoušel a rozdíl mezi diodami a xenony není veliký. Jinak kouknou na ně lze: http://www.made-in-china.com/showroom.do?xcase=productList&userName=shinebright&pageNumber... či http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27204 Ale jak říkám nejsou homologované, pokud by si někde našel s homologací tak to sem napiš.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TYDYYT 12:12:42 15. 08. 2009
default.png
prosim tě mužem mi hodit odkaz ,co přesně myslím tím osazením místo stávajících žárovek -->cree diody..kde se to da sehnat ,dikes:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TADEASB 11:48:25 15. 08. 2009
default.png
Nechápu tohle šílenství kolem xenonů. Kdyby si všichni tihle tuneři koupili kvalitní halogenové žárovky, tak mají bílé světlo, které přesvítí 90% neoriginálních xenonů a nikoho neoslňuje...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MRKVO 14:32:08 14. 08. 2009
default.png
vybrousil HC HR a vyrazil tam DC HR .. :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VENCAA4 13:35:14 14. 08. 2009
default.png
Další vodítko může bejt barva světla. Když to někomu svítí fialově nebo všelijak podobně, nemá to z největší pravděpodobností originál, protože originál xenony maj kolem 4300 K (nevim přesně) takže bílé světlo. a tzv. HID sady na přestavbu, který se daj koupit všude na netu maj 4300, 6000, 8000, 10 000 12 000 .... Takže až do fialova. Stačí nechat otevřít kapotu a když je tam vidět amatérsky dodělávanej statér na xenon a k němu vedoucí drátky z reflektoru, neni dál co řešit o legálnosti. Buď porušil paragraf o barvě světla, kde je jasně napsáno bílé světlo, §36/2/d z.č. 361/2000 Sb. Nebo má zásah do reflektoru. Jinak já sám taky zavírám oči nad lidma co to maj v čočce a nesvítí jim to zrovna fialovo-eleně :D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 18:32:15 12. 08. 2009
default.png
Vím to, ale stejně díky:-))) Jenom podotýkám, že svítivost na ulici nepoznáš, žárovky jsou značené podle výkonu, nikoliv svítivosti. Další věc: se značením světlometu máš pravdu jenom zčásti, to značení nemusí být na čelní ploše světlometu, může být i na jeho zadní straně (problém u moderních vozidel, která jsou celá zadeklovaná) a u ostatních stejně většinou pro kontrolu potřebuješ zrcátko....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GOOR00 09:39:18 12. 08. 2009
default.png
Celkem jednoduše, každá funkční část vozidla má své značky jako je schválení typu, číslo homologace atd. Vlastní světlomety mají, buď na ploše reflektoru nebo pokud jde o sdružený světlomet na horní části, uvedeno označení typu zdroje světla a maximální svítivost. "H" pro halogeny a "D" pro výbojky neboli xenony. Za těmito písmeny je označení "C" pro potkávací světlomety "R" pro dálkové nebo "CR" pro obojí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MRKVO 23:20:59 11. 08. 2009
default.png
Prosim popis, jak poznas, ze jde o reflektory urcene k provozu s xenonovymi vybojkami

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio