Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

služebně starší kolegové vs. nováčci - Diskuze trochu jinak

Při čteních různých vláken se dozvídám, co všechno služebně starším kolegům nově nastupující generace vyvedla a čím vším je zklamala.. Není pochyb o tom, že ve spoustě případů náboráři šlápli vedle a to z různých důvodů, o kterých tady můžeme spekulovat hodiny a hodiny.. Budoucnost policie je v očích služebně starších kolegů hodně černá.. Vzdělávání nově nastupujících policistů je takové jaké je a tím pádem se přímo budoucnost policie odrazí na tom, jak moc se budou chtít nováčci od služebně starších policistů učit a jak moc budou chtít služebně starší policisté učit nováčky.. Prosím zkuste v této diskuzi !konstruktivně! napsat, jak si představujete chování nastupujícího policisty, jeho iniciativu a osobní sebevzdělávání.. A dále samozřejmě jeho aktivita v mnoha dalších odvětvích, které naší službu provázejí.. Bylo by dobrý, aby se to tyto informace objevily někde stručně sepsané, protože pokud na ně přicházíme vlastní cestou, vzniká samozřejmě riziko "šlápnutí vedle" a není to ani pro jednoho policistu příjemné.. Z popisu je patrné, že se jedná i o můj případ.. Zkouším to tímto způsobem a doufám, že konsruktivní anonymní rady pomůžou těm nováčkům, kteří stejně jako já mají o toto zaměstnání maximální zájem, a ztenčí se pomyslný val, který, vzhledem k Vašim nemilým zkušenostem, tady vniká.. Myslím, že je to dobrý způsob, jak se k dané věci vyjádřit a mám za to, že pokud výsledek diskuze nasměruje alespoň jednoho nováčka k dobré a vzrůstající úrovni plnění služebních povinností, bude to mít smysl..
MARTOO :: Datum založení: 14. 02. 2010 :: celkem 32 komentářů

Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu M1LDA 15:55:48 18. 09. 2010
default.png
při přečtení zjišťuji, že je to všude stejné...a vážně asi není ktomu co jiného poradit než ve většině případů držet tak nějak hubu a krok a případně se s někým starším poradit...neznám nikoho kdo by mi v mých začátcích neporadil...ač se u toho usmíval nebo na mě pohlížel jako na idiota...každopádně vždy poradil...
Ale opravdu nelze udělat to co se stalo v sousedství na jednom MOP: kdy bylo 19:30 a mladík měl v 20h zatahovat přičemž na ulici mu paní dala OP, ten přišel k DS a mrsknul mu OP na stůl se slovy udělej si to ja v 20h zatahuju ja to dělat nebudu!" Tohle opravdu nejde a nehodí se...víc je takových případů...a dokud Vás opravdu kolektiv nevezme mezi svoje a nepřijme...moc bych se nikam nesral...doted jsem se toho držel a většina chlapů mě mezi sebe vzala až když sem opravdu něco dokázal snima venku na ulici...ak již bylo někde v předešlém komentu řečeno...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 10:18:39 16. 09. 2010
martoo.jpg
TOMASPB1 [2010-09-15 18:54:57]:

Příspěvek nemá chybu.

Za sebe můžu říct, že aplikace uvedených informací a rad v tomto názoru a v těch starších konstruktivních, které jsou uvedeny níže, opravdu funguje.

Starších kvalitních kolegů, kteří rádi něco nového sami od sebe naučí, ubývá, takže o to více je nutná snaha.

Doba hájení nováčků je podstatněš kratší než tomu bylo v minulých letech, a proto snaha o sebevzdělávání policistů je převážně v jen jejich rukou a nesou za ni sami zodpovědnost.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 20:31:38 15. 09. 2010
default.png
TOMASPB1 [2010-09-15 18:54:57]:
Příjemné a výstižné, jen aby takových byly houště.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TOMASPB1 18:54:57 15. 09. 2010
default.png
Dobrý den všem.

Před necelými šesti roky jsem byl taky nový na oddělení. Na vojně jsem nebyl a určitě jsem nikdy neměl a nemám problém respektovat autority pokud jimi skutečně byly a jsou. Do nedávné doby jsem byl "obyčejný" obvoďák, tak mohu poradit moje zkušenosti z tohoto soudku.

1. Když jsem se vrátil po ZOPce, tak jsem si od starších kolegů pořizoval vzory všech běžně užívaných písemností, během služby používal různé verze dokud jsem nezjistil jaké jsou ty nejlepší (v zásadě ty, které vedoucí nevrací k přepsání).

2. Když nějaký starší kolega vyslíchal, tak jsem se ho optal zda mohu být přítomen u výslechu, že bych chtěl vidět a slyšet, jak ho provádí a pokud souhlasil a já neměl jinou práci, tak jsem si vše vyslech a poučil se.

3. Když jsem dostal první č.j. nebo PŘ, tak jsem se zeptal vedoucího na nejasnosti, které jsem měl a podle jeho pokynů postupoval. Napsal jsem si jak se řadí spis a záhy naučil jak ho ukončit, předat nebo jinak vyřídit.

4. Když jsem něco nevěděl, tak jsem se prostě zeptal starších kolegů nebo vedoucího. Podle mě na každém oddělení musí být min. 1 starší kolega, který je ochoten dávat rady nováčkům. Samozřejmě, že jsem si vše nepamatoval, a proto jsem si dělal ty vzory. Po určité době služby najednou zjistíš, že vzory už nepotčebuješ a radíš kolegovi, který přišel po tobě a někdy i těm starším.

5. S vedoucími jsem většinou vycházel dobře, ale když k nějakým konfliktům došlo, tak jsme si to nahlas vyříkali z očí do očí a byl pokoj. Měl jsem ale štěstí na dobré vedoucí.

6. Noví kolegové by si také měli hlídat, aby dobře prodávali svojí práci. Nejednou se mi ze začátku stávalo, že jsem odvedl více práce než déle sloužící kolega, ale on byl všude podepsaný a slidil pomyslnou odměnu. POkud jsem tedy něco napsal, tak jsem se tam podepsal. Když jsem něco udělal společně s jiným kolegou, tak jsem o tom vedení informoval společně s daným kolegou.

7. Noví kluci/holky by si taky měli uvědomit, že v kolektivu, do kterého přicházejí, fungují určité zvyklosti a postupy, které by měli přinejmenším respektovat, jelikož měnit je mohou až když budou v hierarchii na vyšší pozici. Mám tím na mysli třeba letní či zimní posezení. Příklad: Nová kolegyně oznámila, že nepude na "chlastací", protože radši bude s přítelem, nýbrž a protože v práci skoro nikoho nezná. To je sice hezké vyjádření lásky příteli, ovšem v kolektivu jí to opravdu moc neprospělo. Berte to fakt jako příklad.

8. Nemyslete si, že Vaší práci nikdo neocení. Moje zkušenost je, že pokud jí budete provádět delší dobu dobře, tak si toho vedení dříve či později všimne a řádně ocení.

Toto jsou zkušenosti a pokus o radu od kolegy s ČOZ
začínajícím trojčíslím 311...

Na OHS jsem sloužil pouze povinné 3 měsíce během výpomoci Praze, takže nemohu radit.

Všem novým kolegům přeji, aby se jim práce dařila a dělali jí s chutí, i když nám jí naši nadřízení často znechucují a pokud můžete, běžte prosím podpořit demonstraci svou účastí. Děkuji

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 12:17:56 15. 06. 2010
martoo.jpg
to Z-D: to jsem si myslel taky. Byly vlákna, kde se s kritikou na mladé nešetřilo. Zkusil jsem založit vlákno z opačného soudku a najednou se počet přispěvatelů "vyhoupl" přibližně na deset. Počítat to nebudu, na první pohled je patrné, kritiků je více než rádců. O něčem to svědčí.

My mladí nejsme dokonalí, chyby a přešlapy dělali všichni když začínali a začínající je stále dělat budou. U někoho jsou z nervozity, u jiného z nedostatku intelektu, jindy se nepovede třeba jedna věc a ostatní se na to pak nabalují a kazí se co může.

Není jednoduchý číst zážitky starších, člověk si pak dává na to všechno pozor, ale nějaká blbost mu přece jen sem tam ujede.

Ne každý nstržm. dělá to samé a ne na každého jsou kladeny stejné požadavky. Sám jsem to "odšpuntování", jak už to tady jeden kolega trefně nazval, zažil a každý, kdo to má podobně, ví, že to stojí za to. Pokud nstržm. má v popisu téměř stejnou práci jako prap., zaslouží si trochu víc než barvitý výčet jeho renonců.. Minimálně radu ano..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu Z-D 20:28:45 10. 06. 2010
default.png
hm na zacatku teto debaty jsem myslel ze se neco dozvim. Sice to malo jo ale staci aby prisel nekdo a debata je v prd...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 15:35:12 02. 03. 2010
martoo.jpg
JOHNEE82:
Taktéž Vám přeji dobrý den. Tato diskuze vznikla jako reakce na reakci na současnou personální politiku PČR. Abych vám to blíže a srozumitelně vysvětlil, starší policisté si po různých vláknech sdělují špatné zkušenosti s nováčky, které buďto osobně zažili nebo je slyšeli od kolegů ostatních. Vzhledem k masovému náboru, který samozřejmě znamená, že kvantita převyšuje kvalitu, zde vniká pomyslná zeď mezi staršími kolegy a nováčky..

Účel této diskuze byl v tom, aby starší kolegové konstruktivně poradili těm nováčkům, kteří mají o toto povolání zájem, jak svoji profesní úroveň posouvat dál a dál. Pak se nováčci do kolektivu adaptují mnohem lépe..

Vám se diskuze samozřejmě může zdát nesmyslná, ale každá rada v této oblasti je cenná a každý postřeh může pomoci k lepšímu profesionálnímu přístupu k tomuto povolání. To si PČR a veřejnost přeje ne? Pokud si přečtete příspěvky, které na dané téma adekvátně reagují, pak relevantní informace objevíte a tím odhalíte i gró diskuze..

Pokud můžete sám nějak poradit, poraďte, pokud ne, nevím proč by diskuze měla klesnout do cynických narážek. Tím se ani v ostatních vláknech nic nevyřešilo a rozhodně nesplnilo očekávání samotného tématu..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOHNEE82 12:07:10 02. 03. 2010
default.png
Dobrý den, tato diskuze trošičku popírá zdravý rozum a názory přispěvatelů jsou agresivní a zmatené. Spíše mi to připomíná nějakou debatu na warez foru. Jestli jsou všichni uživatelé zde přispívající policisté, tak je to tedy samá elita.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 10:00:17 18. 02. 2010
martoo.jpg
to denver:

Dnevere za celou dobu vzdělávacího procesu jsem zažil opravdu hodně mladých policistů a všichni už měli minimálně měsíční kontakt s kolegy z útvaru.. Neslyšel jsem o jediným případu, kdy by starší kolegové chovali k nováčkům špatně.. Je pravda, že na názory z policejní praxe starší kolegové vážně nejsou zvědaví od nováčka, ale hlavní relevantní důvody vystihl JIRIKKK..

Sám tedy můžu potvrdit, že se ke mě na útvaru chovali a stále chovají velice dobře a to jsem tam byl, navzdory současném personálním chaosu, hodně výrazně služebně nejmladší a navíc sám příchozí.. Měli na mě více času a prostoru:o) Od posledního příchodu nováčka tam uplynulo 5 let..

Je pravda, že vás kolegové oťukávají, aby zjistili jak a kdy zareagujete, ale těžko se jim dá divit.. Pokud objíždíte nápad dva, tak má starší kolega zaručeno, že zodpovědnost leží převážně na něm.. Navíc každý víme, že se dá v rámci nápadu dostat opravdu ke všemu a ještě aby se měl starat ještě o mladšího kolegu a dělat mu tátu mámu? Myslím, že je přirozené, že jejich dobrota má svoji mez a rychle si tvoří názor na každého nováčka..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DENVER 07:19:20 18. 02. 2010 blokovaný
default.png
No úplně závěrem.Mladejm policistům moc nézávidím.Dovedu si docela živě představit,že mladej policajt příde někam kde se k němu nechovej dobře a to třeba pro jeho postoje a názory a k tomu ešte ta "oblíbenost" u veřejnosti.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio