Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

K čemu policisté pořádají obranářské závody? (REDAKCE)

K čemu policisté pořádají obranářské závody?
Jsou policisté, kteří se psy dělají více, než jim velí předpisy..
Foto: Josef Růžička
Jsou obranářské závody, pořádané policejními kynology, přežitkem? Jsou týráním zvířat a ohrožováním lidí, jak tvrdí někteří kritici? Nebo jde o reálnou prověrku psů v ryze praktických obranářských situacích? Nad touto otázkou se pro policistu.cz zamýšlí jedna z nejrespektovanějších autorit české služební kynologie a bývalý dlouholetý velitel vojenské Veterinární základny Grabštejn, Josef Růžička:
Autor: Dušan Stuchlík
Publikováno: 04. 03. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu VENCA-1 14:56:29 19. 12. 2008
default.png
Dorý den všem Chtěl bych reagovat na příspěvek Ace Ventury, kde píše že se kynologie stále posouvá vpřed. S tímto naprosto souhlasím jen s malou poznámkou a to ke cviku Blokace. Dle mého názoru je tento cvik velmi efektivní a dokazuje ovladatelnost psa, ale myslým si že tento cvik by měl být jen a jen na závodech a u Policie by tento cvik neměl vůbec existovat. Čímž samozřejmě nechci aby sl. psi byli neovladatelní. Tímto cvikem by sl. kynologie nešla cestou vpřed ale vzad a to snad nechce nikdo z těch, kterým na kynologii záleží.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZACHRANAR 13:16:08 22. 10. 2008
default.png
postřeh Články a komentáře jsou velmi zajímavé. Komentáře o služební a sportovní kynologii mě zaujaly. Mám za to, že policejní psovod a jeho služební pes vykonávají služební činnost dle zákona o Policii ČR, kde má policie svoje úkoly stanoveny zcela jasně. Dle mého názoru je služební pes nástrojem-vyškoleným a atestovaným, k plnění těchto úkolů, kterými asi jsou ochrana života, zdraví a majetku občanů-viz zákony a ústava ČR. O sportovní kynologii se nikde nepíše, ale to neznamená, že je v rozporu s činností policejních psovodů. Jen je někdy a u některých hodně, hlavní pracovní náplní a je to také vidět na závodech i při diskusi s nimi. Někdy mám dojem, že někteří policisté jsou placeni jen za sportovní výcvik služebních psů. To je ale jen postřeh.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ACE-VENTURA 22:27:57 09. 03. 2008
default.png
Pár postřehů....... Nejprve bych chtěl k osobě p. Růžičky napsat, že pro sl. kynologii presentací v médiích udělal spoustu užitečné práce, protože mediální heslo : " o kom se nepíše, jako by nebyl" pro sl. kynologii jako ceku platí dvojnásob. Několikrát jsem s ním diskutoval a otázky má vždy naprosto korektní a věcné k výcviku. No a k ostatnímu dodám, že mne překvapuje, že někdo může být znechuten mícháním sportovní a služební kynologie. Máme zkušební a soutěžní řád. Je to sice absurdní, ale s novým zkušebním řádem to snad skončí. Nikdo nikoho nenutí, aby soutěžil a pokud se nepletu, tak při zadání kategorie není potřeba vyhrát policejní pohár. Mezi psovody je ale i spousta lidí,kteří svůj čas věnují přípravě psa a čas strávený na cvičákách chtějí prezentovat i na soutěžích. Zde se hold musí smířit, že je vyžadována přesnost cviku dle zkušebních řádů, ať jde o IPO, či jiný zkušební řád. Blokace: tento cvik je novinka a nemyslím si, že správně vedený pes jí nějak utrpí. Navíc zmiňovaný obranářský speciál jí využívá a to jí svedou po tréninku i tvrdší psi. Kynologie se posouvá vpřed, ať se nám to líbí, či nikoliv, nové postřehy, metody atd. U policie nevyjímaje. Jen doufám, že nová koncepce bude dotažena do konce a ne jako ta v roce 1998,kdy vznikaly skupiny sl. kynologie. Vidíte sami, co okres, to perla a kdo měl štěstí, kdy nadřízení fandí kynologii, měli podmínky o jakých se jinde ani nesnilo. To "zabilo" mnoho pejskařů. Stačí se podívat po cvičákách a najdete zde úspěšně "běhat" naše kolegy. No a kdo by se hnal za nejistotou,jak to s kynologií bude zase za rok a co si budem povídat, rodina a hypotéka se sama nezaplatí. Nezbývá než doufat, že naše práce vložená do sl. psů především proto, aby jsme byli schopni našim kolegům pomoci při řešení případů, nepřijde vniveč. To co dnes potřebujeme je jasná vize, jistota a podpora nadřízených.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BLACKPOWDER69 12:27:09 09. 03. 2008
default.png
pro p. Stuchlíka Musím se přiznat pane Stuchlíku, že jsem zůstal po přečtení Vaší reakce na Milošův příspěvek zcela konsternován a podotýkám, že příjemně konsternován. Kdyby nepřišla reakce z Vaší strany, přišla by ze strany mojí, určitě by však nebyla tak věcná, přesná a výstižná jako je Vaše. Děkuji Vám, že jste se zastal autora a podržel naději, že ne všechny policejní psovody zaslepila politická situace v naší republice.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu UBS-MILOS 08:35:05 08. 03. 2008
default.png
pro Dušana Máš pravdu a uniklo mi,že nejde o policejní kynologii a tímto se autorovi omlouvám !!! Chtěl jsem nastínit, náš problém u PČR ve sl. kynologii.Nemluvím za UBS,ale za svou osobu a kynologa.Chválí zde aktivitu a za to mu moc děkuji.Náš problém u policie prostě je takový,jaký jsem zde napsal a vím kolem sebe,že nás dění v kynologii a pomalý přechod na sportovní poměrně mrzí,kde se odráží tento problém v samotné službě.Mluvil jsem o celku a rozílu mezi civilní a služební kynologii,ale toto téma je tak obsáhlé,že to chce minimálně věnovat tomuto tématu samostatný článek.Přeji autorovi mnoho zdaru a sportovních úspěchů a ještě jednou se mu tímto veřejně omlouvám.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DUSAN 23:31:45 07. 03. 2008
default.png
pro Miloše. Miloši, nemohu se zbavit pocitu, že hledáte spor tam kde není. Možná vám to ušlo, ale v celém článku: - není naprosto nic o podřizování se zahraničí. O zahraničí a tamních trendech v něm není ani zmínka! Autor tuto problematiku neřeší a buď jste článek nečetl moc pečlivě, nebo autorovi podsouváte něco o čem vůbec nepsal, což není ani trochu fair. - autor je bývalý mnohaletý pracovník jiného silového resortu (což je také v článku jasně uvedeno), armády. Tudíž mi vaše výtky na jeho adresu, že se s policejními psovody baví o psech a kynologii a nikoliv o situaci v jejich resortu, připadají nepříslušné. Naopak, je to zcela profesionální přístup. Možná vás to nikdy nenapadlo, ale ve světě je považovánao za neprofesionální vyptávat se pracovníků z jiné složky (nebo země) na poměry v jejich "firmě" (nebo zemi) pokud o tom nezačnou hovořit sami. A vytýkat autorovi, že se věnuje kynologii místo "policejní politice" nepovažuji za příliš šťastné, ani kdyby to byl policista. Tento web má sloužit k tomu, aby se zde psalo o všech otázkách a problematikách, které se policejní práce týkají, a nikoliv pouze kritice poměrů v policii. Tudíž nezpochybňuji vaše právo na článek reagovat jakoukoliv formou, ale zároveň si osobuji právo ohradit se vůči vaším námitkám a postavit se za autora. Máte právo po každém přispěvateli tohoto webu v diskusi požadovat cokoliv (pokud neporušujete pravidla diskuse). Máte tedy právo i dovolávat se toho, aby psali jen o tom co je v policii špatné a nikoliv o oboru, který je jeho zájmem. Je to vaše svoboda to tady psát a nikdo vám mi nehodlá upírat. Jen za těchto okolností mám obavu, že takový přístup naznačuje, že zkoušíte vnucovat autorům vaše vnímání a odmítáte možnost, že autoři měli psát (a čtenáři měli číst) články a debaty na jakákoliv jiná témata, než které považujete za správné zrovna vy. Tedy na téma co všechno je v policii špatné. Tím spíše mě vaše slova mrzí pod článkem, kde autor některé policisty chválí za aktivity, které dělají nad rámec povinností. Pokud by se v tom člověk chtěl šťourat, což však není smyslem, mohl by v tom hledat i jistou žárlivost na kolegy, kteří jsou v článku chváleni. Ale pevné věřím, že takto to není a že to je pouze nechtěný dojem. Na závěr to tedy shrnu. Vámi prezentovaný postoj, který je možné si vykládat jako nepříliš šťastný útok na autora, nepovažuji za příliš korektní. Rozhodně vám ale neupírám možnost a právo jej zde prezentovat a rozvíjet. Zdraví Dušan Stuchlík, šéfredaktor webu

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu UBS-MILOS 21:27:32 07. 03. 2008
default.png
Kynologie a Etologie .. ...ve službách služební kynologie. Článek je to pěkný,ale odráží některé chyby které se dějí i ve služ.kynologii.Nikdo se zde zřejmě neptá,jaká by měla být služební a znovu opakuji služební kynologie( V DNEŠNÍM TZV.TVRDÉM SVĚTĚ ) a zde je jasná chyba, kdy sl.psi jsou nuceni stát v roli cirkusových kašpárků.Mícháním sportovní kynologie do služební jsme bohužel ztratili mnoho psovodů,kterým jsme celou práci znechutili. Jestli projdou blokace do služebního zkušebního řádu,tak bůh s námi a s klukama na ulici.Nevím,proč nestojíme na vlastních nohách jako správní češi a musíme se podřazovat stále více zahraničí,které mi ovšem nepřipadá lepší než naše česká kynologie a její cvičitelé ve službách policie.Ano jsem pro,abychom získávali zkušenosti ze sportovní kynologie,ale v hlavních bodech se řiďme stále toho,že na ulici se musíme spolehnout na sebe a svého čtyřnohého parťáka a na to se již dnes hodně zapomíná. Co mne ještě v článku zaujalo a moc zamrzelo je hned první odstavec,cituji"Náhodně jsem narazil na neoficiální webové stránky policistů a pestrá diskuse mě zaujala. Přestože jsem často v kontaktu s policisty a především s psovody, o běžných problémech služby se nebavíme, neboť našim hlavním tématem jsou psi." Tak jestli kolego jsou tyto zásadní problémy,které totálně likvidují policii,tudíž i sl.kynologii pro Vás běžné problémy o kterých se nebavíte,tak v tom případě mne postoj vrcholových psovodů mrzí,protože ti běžní psovodi jsou celým procesem znechuceni.Snad jste to myslel jinak kolego.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio