Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

´Vlašimská kauza´: Padl rozsudek, noviny píší, Nova točí (REDAKCE)

´Vlašimská kauza´: Padl rozsudek, noviny píší, Nova točí
Dobu pracovní neschopnosti zpestřuje čtyřnohý miláček
Foto: Benešovský deník
Rozsudek "vinen" z napadení veřejného činitele vynesl před několika dny okresní soud v Benešově. Verdikt je zatím nepravomocný. Soud ale zjevně považuje za prokázané, že policistka Petra Lhotáková a její kolega byli napadeni a utrpěli újmu na zdraví. Nyní bude zajímavé sledovat, jak se okresní a krajští policejní manažeři postaví ke skutečnosti, že zranění členové hlídky nebyli včas uvolněni k lékařskému ošetření. Benešovský deník k soudnímu verdiktu přinesl rozhovor který přetiskujeme:
Autor: Dušan Stuchlík
Publikováno: 10. 04. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu BEDUIN 10:57:33 23. 04. 2008
default.png
4 Ing. Burda Pane Burda, Váš poslední příspěvek mě přivedl k malému zamyšlení... Přestože jsem při nástupu k policii zvažoval vstup do NOSP, tak po nějaké době jsem se raději rozhodnul vstoupit do UBS. Nicméně to jestli jsem v NOSP nebo v UBS nemění nic na tom, že mi jde v podsdtatě o jednu a tu samou věc... jen každý máme jiné metody a prostředky... Každopádně ten Váš poslední příspěvek byl velice dobře napsaný, a mám za to, že Vaše slova by se měla rozšířit mezi všechny ostatní policisty. Přestože NOSP i UBS mají poměrně nízkou členskou základnu, tak věřím, že přijde doba, kdy Vaše slova padnou na úrodnou půdu, a počet odborářů se znatelně navýší!;-) Nicméně, do té doby by si každý měl uvědomit, jestliže chce hledat pomoc u jakékoliv odborové organizace, tak by měl být členem odborů. Co těm lidem brání do odborů vstoupit? Strach?, poplatky? povinnosti?... Jak potom k tomu přijdou ti řadoví členové, kteří si plní své povinnosti?, když mnohdy mohou být odbory " zatěžovány" jakýmikoliv případy " neodborářů"... Tím nevyjadřuji neochotu nepomáhat těm co to potřebují... koneckonců máme to všude napsáno- POMÁHAT a CHRÁNIT, ale jen tím chci naznačit, že se může stát, a jistě se i stává, že pokud těmto lidem jakýmkoliv způsobem odbory vycházejí vstříc, tak vlastně tito lidé nejsou vázáni nějakými povinnostmi. Snad jsem tento svůj názor předhodil srozumitelně... Zdraví Beduin Martin Zapletal

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 01:32:39 23. 04. 2008
honzad..jpg
Dekuji za obsahle vyjadreni, jen mi, prosim, udelejte kratky zaver: Bude nosp usilovat o rezignaci p.Kucery (eventuelne ostatncih funkcionaru) ci nikoliv?? ano ci ne?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ING-BURDA-NOS-PCR 21:21:26 21. 04. 2008
default.png
pro honzad Dobrý večer. Ano, máte vcelku pravdu. Jsou témata, kde se s Vámi naprosto neshodnu, ale v tomto s Vámi téměř zcela souhlasím. Nicméně si dovolím trochu Váš příspěvek doplnit také o skutečnost. Není možné NOS PČR srovnávat se železničářskými odbory, které vznikly rozpadem ROH a tedy s téměř 80-ti % organizovaností, značnými finančními prostředky a s velmi silnou oporou v zákoně (což považuji za nejpodstatnější. Bezpečnostní sbor je poněkud jinou organizací, fungující na zcela jiných pravidlech. Některé možnosti, které mají železničáři nemáme a ani nikdy mít nebudeme. To však neznamená, že není třeba učinit vše nutné k tomu aby se podobné situace pokud možno neopakovaly. NOS PČR organizuje cca. 11% policistů a zaměstnanců a začal tzv. od nuly. Do konce roku 2006 neměly odbory v policii prakticky žádné možnosti jak dění uvnitř, ale i vně policie ovlivnit. Situace se změnila až příchodem tolik kritizovaného(v řadě případů oprávněně) zákona 361/2003 Sb.. NOS PČR se podařilo několik zásadních změn v řízení policie prosadit. Už to, že jsem napsal, že NOS PČR nesouhlasil ve výběrové komisi s tímto jmenováním znamená, že jsme se pokusili zabránit současnému stavu, bohužel neúspěšně. Faktem však v obecné rovině zůstává, že NOS PČR si po letech snažení vynutil plné hlasovací právo ve všech výběrových a poradních komisích v rámci celé policie. Bohužel celou řadu těchto komisí není NOS PČR schopen personálně obsadit, jelikož v daném teritoriu ani tolik zástupců k dispozici nemáme a Burda, Štěpánek či několik dalších nejsou schopni jezdit do všech komisí po celé republice, kdy pak řadu kandidátů ani neznáme a nevíme zde nebudou více škodit než pomáhat. Stejným způsobem jsme si dokázali vynutit ai celou řadu dalších možností jak ovlivňovat řízení policie, ať už je to kolektivní smlouva, předkládání interních aktů řízení k našemu stanovisku, plnohodnotná účast jako připomínkový bod při tvorbě zákonů a celá řada dalších. Opět však narážíme na nedostatek schopných a hlavně ochotných členů se v této činnosti angažovat. Ale zpět k situaci ve SčK. Napsal jsem, že jmenování krajského ředitele je výsostné právo PP. Tak to skutečně je, ale nikdy jsem neřekl, že nemáme pravomoc zasahovat do řízení podniku tedy v tomto případě do řízení policie. Víte, základním problémem policistů je jejich ochota nechat s sebou stále a vytrvale vytírat podlahu. Policisté jsou ochotni si zanadávat na některém z anonymních diskuzních fór a možná také u piva. To je ale vše. Jsem fakt rád, že alespoň někdy se najdou výjimky jako sl. Petra Lhotáková, protože ti si zaslouží naši veškerou pomoc a podporu. Těžko se pomáhá někomu, kdo mě osloví se závažným problémem a já vím jak mu pomoci, ale nemohu, protože jsem zavázán tím samým policistou, že nesmím říci, o koho jde ani kde se stalo. A to je většina našich policistů, bohužel. Hovoříte o železničářích, ti do toho skutečně dokázali opakovaně "praštit". Víte, v současné době NOS PČR požaduje razantní navýšení tarifní tabulky na rok 2009 a to někde nejméně kolem 8 %. Pokud nebude ochota druhé strany jsme připraveni i na opakované veřejné vystoupení a i jiné formy nátlaku. Jsem skutečně zvědav kolik policistů najde konečně odvahu se angažovat a připojit. Fakt jsem zvědavý. Říkate nejdřív ukažte co dokážete a pak k Vám celá řada policistů vstoupí. Já říkám odbory budeme mít takové jaké si je sami uděláme !!! Jenže ono by to něco stálo, že ? A tím nemyslím jen příspěvky. To věčné čekání, že za mě někdo něco vybojuje a mě to nebude nic stát ani peníze ani aktivitu, ale prostě nic je typická ukázka našeho policisty. Mohu Vás uklidnit v tom smyslu, že NOS PČR se v danné věci angažoval, angažuje a angažovat bude až do úplného konce a také požaduje a bude požadovat vyvození odpovědnosti u těch služebních funkcionářů, kteří tento stav způsobili nebo jej kryjí. Nepište však, že má NOS PČR chránit pouze své členy, protože to by znamenalo, že pro ostatní již ani nehneme prstem a budeme chránit pouze těch našich necelých 5000 členů. I když možná by ti ostatní konečně pochopili, že pro sebe musí také udělat něco sami a že nestačí si tady anonymně poplakat. Víte já také už několik let nesu odpovědnost za vše co řeknu či napíši. Ing. Burda-1. místopředseda NOS PČR

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 11:56:35 20. 04. 2008
honzad..jpg
odbory.. kam dal? Odbory mají tolik moci, kolik si ji dokazi vynutit. Pokud by se konstatovanim „nemame pravomoc zasahovat do rizeni podniku“ uspokojili nositele odborarskych myslenek (a zakladatele odboru na obou stranach atlantiku) z prelomu 19 a 20 stoleti, tak by dodnes zadne odbory nebyly. Samotna cinnost odboru není nic jiného nez zasahovani do rizeni podniku (ve prospech zamestnacu-clenu) proti vuli podnikoveho vedeni. A „uspesnost“ odboru se pozna podle toho nakolik dokaze svoje predstavy vnutit (za pomoci jednani ale i dalsiho natlaku) vedeni sve firmy. Ostatne, ze odbory jsou schopny zasahovat i do obsazovani nejvyssich strategickych postu se ukazalo i v CR když si v roce 1995 zeleznicarske odbory vynutily odvolani generalniho reditele Emanuela Sípa. (Osobne jsem sice nazoru, ze tehdejsi premier Klaus udelal chybu ze odborum ustoupil, jelikož to dlouhdobe zakonzervavovalo mizerii v CD. Ale toto uvadim jako priklad, ze odbory mohou zasahovat – a zasahuji- i do obsazovani nejvyssich mist ve firme) Dulezity aspekt, proc by se odbory měly angazovat ve snaze o odvolani nekompetentních ( a mozna i provinivsich se) manageru v Stc. kraji je jiz veskrze praticky a souvisi s ochranou clenu odboru i ostatních policistu pred podobnými situacemi jako zazila Petra. Jinak receno, jde o ochranu policistu před evidentni zvuli a zneuzivani moci. Jak je to mysleno? Do podobne situace jako Petra se dostalo a dostava vice policistu. V tomto pripade stalo na strane Petry nekolik priznivych faktoru. Jednim z nich (dost dulezitych) je ten, ze pokud by Petra byla v situaci kdy by mela partnera na materske, dve male deti a hypotekou na byt, tak by s nejvetsi pravdepodobnosti takto tvrde hlavou proti zdi jit nemohla. Není to mysleno nijak zle vuci Petre ( a verim, ze to Petro pochopis, ze to myslim naprosto vecne a nechci tim snizovat tvoji odhodlanost), ale v okamziku kdy by na jejim prijmu zavisel osud cele rodiny, tak by to s odhodlanim do podobneho (samozrejme zasluzneho) boje bylo podstatne horsi. V pripade „Vlasim“ padla kosa na kamen. Stredocesti funkcionáři pouzili obvykly mechanizmus k tomu, aby vzpurneho policist-ku zahnali do rady. Tedy systém vyhruzek a natlaku. Nastesti se Petra nedala a tim v cele krase vyslo na svetlo, jak to funguje (primo učebnicový priklad mobingu). A proc by tedy odbory v zajmu vsech policistu (clenu i neclenu) meli zadat rezignaci p.Kucery a dalsich funkcionaru? Z jednoho prosteho duvodu. Odbory mají chranit policisty před zvuli ze strany manageru a nadrizenych. Na pripade Petry se ukazalo, ze tato zvule existuje ve velmi tvrde forme, ale ne každý policista bude v postaveni Petry, aby mohl takto tvrde hajit sve prava. A pokud mají odbory udelat něco pro ochranu svých clenu ( nejen Petry) před takto závadným postupem, tak to musi byt jednoznacna snaha o odvolani tech, kteří se ho dopustili. Je to nejucinnejsi forma ochrany a pomoci jakou mohou odbory policistum poskytnout. Je to systemove reseni problemu. Odbory mohou sice poskytnout pravni pomoc třeba dalsim 15 policistum, kteří se do podobne situace jako Petra dostanou. Ale snaha odboru by mela byt hlavne v tom, aby se PODOBNE SITUACE NESTAVALY. Jinak receno, je ucinnejsi zpusob ochrany lidi vynutit si odchod závadových manazeru, nez pozdeji se snazit pomahat obetem jejich zvule!!! Rezignace sefa Stc. a pravdepodobne i OR ci OO (jinak receno vyvozeni konkretni zodpovednosti za jejich jednani) by byla nejen v zajmu ochrany vsech dalsich policistu před zvuli těchto lidi, ale byla by i pomoci pro policisty v dalsich krajich!! Moznost, ze by funcionar sikanujici radoveho policistu mohl nest nasledky sveho jednani by byla naprostou novinkou! Byla by to vzpruha pro radove policisty a byla by i jistym umravnujici pripominkou pro funkcionáře, ze jejich moc nad lidmi nesaha az k nebesum. A v neposledni rade by to pomohlo i tomu, po cem volaji odbory. Tedy dodalo by to radovym policistum konecne nadeji, ze systém zacina fungovat a ze si nemusi od nadrizenych nechat libit jejich zvuli… Osobne se domnivam, ze pokud by policejni odbory dokazaly vec Petry dotahnout do konce a vynutit prevzeti zodopovednosti zodpovědnymi funkcionari ( jinka receno jejich rezignaci), tak by to pro odbory znemanalo ohromny pozitivni impuls v mnoha smerech: Clenum i neclenum odboru by to ukazalo, ze odbory umi mit pozitivni vliv na podminky uvnitř policie. Clenum i neclenum odboru by to ukazalo, ze boj proti bezpravi, nezakonemu ci nesmyslnemu jednani ze strany funkcionaru není predem ztracena bitva a ze prave odbory jsou jejich nejblizsim pomocníkem. Aůle tech aspketu na ktere by to melo zlomovy vliv je tolik , ze je zde nyní ani nema cenu vypisovat, jelikoz uz beztak je tento prispevek dost obsahly! Na zaver bych chtel podotknout, ze Petrin pripad diky siroke medialni podpore (vctene nejsledovanejsiho publicistiskeho poradu v zemi) vytvari idelani podminky k tomu, aby odbory presvedcive ukazaly, ze chteji a dokazi hajit prava svych clenu nekopromisne a maji vuli se vyporadat s temi, kdo policisty sikanuji. Za teto situace maji odbory pritom za zady nejen podporu mnoha policistu, ktere pripad Petry zaujal a maji i podporu a zajem sdelovacich prostredku !!! ... zkratka receno, jde o ojedinelou situaci. A podobne prilezitosti se jen tak neopakuji !!!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VLASTA 22:55:49 19. 04. 2008
default.png
pro Petruna Nevím zda nějaký podobný pokyn je, ale určitě vím, že do 31.12.2007 nebyl. Sloužila jsem také na OOP spadajícím pod S Stčk a pokud by nějaký takový pokyn kdy existoval, nemohl by vedoucí OOP stavět do výjezdu v SO,NE svátek (24 hod.služby) a na noční 2 policistky (ženy). Jedná se o oddělení kde výjezd tvoří 2-členná hlídka, na oddělení není žádná stálá služba, tedy v uvedené době (24 hodin SO,NE,svátek, případně 12 hodin v noci) jsou na OOP pouze 2 policisté - ženy. Pokud vím tak ve výkonu služby nebyl rozdíl v tom zda sloužil muž či žena, prostě byl to POLICISTA jako takový. Vlasta

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PETRUNA 22:42:33 19. 04. 2008
default.png
souhlas Honzade, je to tak, jak píše Ing. Burda. Byla jsem již dříve informována o tom, že NOSP, jako jeden z členů výběrové komise pro ustanovení do funkce plk. Kučery, byl zásadně proti, bohužel se i přesto tak stalo. Moje slovo nemá samozřejmě žádnou váhu, neboť jsem jen obyčejný šlapák ulic, ale nejen odvysílaná reportáž na TV Nova, ale i kontakty získané od předsedy UBS Miloše Plechatého, mi otevřely nový prostor pro daleko razantnější řešení přesahující hranice našeho milého a zcela "objektivního" okresu Benešov a správy Stč kraje. Doneslo se mi, že o mě můj vedoucí, který se při předem ohlášeném natáčení televize, hrdinně ukrýval za futra dveří, v hospodě prohlásil, že jsem ostuda policie, ale přesvědčovat ho o opaku zajisté já nebudu. Mějte se mnou i nadále trpělivost, bojuju dál! Petra Lhotáková P.S. Pokud znáte číslo pokynu, který upravuje oprávněnost zásahu rozlišujíc buď policisty nebo policistky, v čemž shledal pochybení plk. Kučera, sem s ním! Ráda bych mu ho osobně ukázala.....:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ING-BURDA-NOS-PCR 22:13:06 19. 04. 2008
default.png
pro Honzad Dobrý večer. Odvolat a jmenovat krajského ředitele je výsostným právem policejního prezidenta. Již ve výběrové komisi jsme v tomto konkrétním případě odmítli jmenování tohoto krajského ředitele. Bohužel jsme neuspěli. Jsem přesvědčen, že služební funkcionář s tímto přístupem k podřízeným a navíc i diskriminačním by skutečně tuhle funkci vykonávat neměl a nesmí. Navíc víme, že se nejedná o ojedinělý problém na této krajské správě. Pokud bych tu moc měl již by tam neseděl. Ale jak jsem napsal je to výsostná pravomoc PP a já mu to nemohu nařídit. Naše stanovisko je však naprosto jasné a trvám na něm. Ing. Burda-1.místopředseda NOS PČR

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 15:51:23 19. 04. 2008
honzad..jpg
riziko povolani .. a otazka pro Ing.Burdu Myslim, ze objektivne by tu praci meli u svych lidi hodnotit v prve rade stredni a vysoci policjeni funkcionari (manazeri). A tady je podle me zakopany pes! Kauza Petry je primo ukazkova: od jejiho vedouciho, pres okresniho az po krajskyho sefa evidentne jeden sm.jd vedle druhyho!! Pokud na tech postech budou takove kretaury fungujici v systemu ruka ruku meje, tak se samozrejme nemuze nic zmenit! :-((( myslim, ze Petrin pripad by mel skoncit nejmene rezignaci krajskeho aokresniho sefa! tedy tech, kteri tam meli maximlani zodpovednost za objektivni vysetreni a msito toho se maximalne podileli na potapeni petry!! Mohou odbory pozadovat rezignaci tech tvou evidentne zodpovednych a pritom zcela jasne nekompetentnich ( ale mozna i primo protizakone jednajicich)funkcionaru? Pane inzenyre, zapomenme pro tuto chvili na nas spor (v jine debate na tomto foru) a pokud je to mozne, dejte prosim vedet: Do jake miry jsou odbory schopne a ochotne v takovento pripade treba zadat rezignaci zodpovedneho funkcionare? diky!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KASPER 17:31:59 18. 04. 2008
default.png
Riziko povolání Smekám klobouk před ženou v uniformě, která se nebojí jít zakročit, ale tato kauza také zakládá k zamyšlení nad objektivním ohodnocením této práce, která je ve všech směrech záludná a nebezpečná a není v této zemi dostatečně ohodnocena.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KARLOS 19:12:37 17. 04. 2008
default.png
pan Kučera Petro, držím ti palce. Pan Kučera bude mít asi pěkný mindrák z žen a to se mu stalo osudovým. Právě žena v podání Petry Lhotákové se mu stává nepřekonatelnou překážkou. Kolik asi zničil policistů - mužů, kteří se panu Kučerovi radši poklonili, než aby si za svými právy stáli? A pak si přijde žena, která dle Kučery proti muži násilníkovi nesmí zasahovat a z pana Kučery se se stává veřejný hlupák. Kdo by to řekl, že na lopatky dostane pana Kučeru právě žena? Pane Kučero, můžete znásilnit celou Vlašim, můžete manipulovat s důkazy, ale Petra je stejně vítězem!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio