Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Když panbůh dá i pomáhat (REDAKCE)

Když panbůh dá i pomáhat
ilustrační
Foto: dakr-tv
Je už kolem 4. hodiny ráno, venku je mlha jak od Rákosníčka a asi 6 °C.  Když člověk vyleze z auta, tak vítr srazí teplotu téměř na nulu. Sloužíme noční na venkovským obvodě v Horní Dolní.  Parťákovi už padaj krovky a já točím volantem už tak nějak zpaměti. Vlečeme se 20 km/h rajónem a nikde se nic nehne.  Najednou ve vysílačce slyším svojí volačku, operák chce asi protáhnout  vlny: „Hele, jeď do Horní,  válí se tam na chodníku nějakej chlap,  dej mi pak vědět“. „Rozumím, jedem tam,“ odpovídám. Vím, že tam byla nějaká merenda, tak to bude jeden z těch místních alkáčů.
Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 17. 10. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu SEPULCHER 10:01:14 28. 11. 2008
default.png
Když už se tady rozběhla ta debata o informacích od OD, řekl bych k tomu jen ještě že je máme... oni se alespoň pokoušejí ty informace zjistit. Zatím asi nejhorší s čím jsem se setakal bylo když operační říkal: "dávají nám to sanitky, nebo dává nám to 112". Chápu taky, že občas není jednoduchý rozrušenýho, nebo pomatenýho člověka vytěžit. To že pak vznikají situace, kdy ženská oznámí, že je napadána manželem, hlídka se tam na náledí žene na VRZ přes celý město a nakonec zjistí že oznamovatelka tam už cca 2 hodiny není, tak s tím se asi nic dělat nedá... ps. moc operační neprovokujte, nebo nás pak zadřou :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TUCK 18:36:16 22. 10. 2008
default.png
Jen tak dál, ale bez emocí Na začátek musím povědět, že jsem se několikrát sám setkal, že jsem k zraněnému člověku přijel jako první. S trochou sebekritiky musím přiznat, že jsem si pokaždé v duchu říkal "kde je ta záchranka?", ale to jsem odbočil. U nás na okrese jsem sám osobně usiloval o zakoupení záchranářského kufříku a stáži u záchranky. Po usilovných urgencích jsem se po čtyřech letech dočkal, alespoň zmíněného ambuvaku. Že by svitla menší naděje??? Nevím, ale možná, že až bude dokončen úžasný projekt P1000, dočkáme se konečně pořádného vybavení, jako má u nás městská policie (proč mám pořád pocit, že jsou lépe vybaveni?) Ať si každý odpoví sám. 4 Bruce Dik a Baca - dobré články, dobré názory, ale jako nestranný vám můžu říci jedno: oba máte pravdu, alespoň svým způsobem. Všechno je o lidech. Nevím jak kdo pracujete, ale je pravdou, že operační často nepředává informace, které by měl z oznamovatele dostat vytěžením. Polda na ulici pak jede k něčemu, na co se nedokáže předem připravit a neví co může čekat. Kolikrát mi operák říkal: jeď tam, na místě se dozvíš víc.... Vraždil bych za takový oznámení na výjezd, ale asi se stejně nic nezmění. Je to pak jen na tobě, jestli operačního za takový oznámení pošleš někam nebo ne. Přeju pevný nervy, protože nic jiného u téhle firmy nepotřebuješ.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 11:39:26 22. 10. 2008
honzad..jpg
baco, i mezi operacnimi jsou pekni ptaci... Ale co je horsi, pote co se opreacni dopusti zasadni chyby, tak policie jako celek radeji vinu prenese na nekoho jineho. O cem mluvim? 19.brezna minuleho roku vykolejil rychlik Praha_Decin na trati 090 kousek za stanici Vranany. MOzna si na to vzpomenes, byla to velka zeleznicni nehoda rychliku. Operacni OR Melnik, pote co mu byla hlasna zablokovana zeleznicni trat, volal vypravcimu aby zastavil provoz. Problem nastal v tom, ze operacni NEBYL SCHOPEN definovat spravnou trat, o kterou jde. To, ze mu pres okres jde jediny strategicky zeleznicni koridor a on nezna jeho cislo (tedy identifikaci), to je smutne. Jenze co hur, vypravcimu chybne zadal jmena stanic mezi kterymi ma byt trat uzavrena. Chtel zavrit trat mezi Luzcem n.V. a Hornimi Berkovicemi, ( viz prepis zaznamu napr: www.zpravy.idnes.cz/zaznam-telefonatu-rozkryva-proc-musel-vlak-vykolejit-p1c-/krimi.asp?c=A070405_120207_krimi_cen ) Jenze se dopustil vhyby, realne slo o trat mezi Luzcem a DOLNIMI Berkovicemi. Skutecnost (viz zaznam) ze kdyz priblizoval danou trat pouzil slovo "na hlavni trati" to je hezke, ale je to asi podobne, jako kdybych ja ti na operacni volal ze se stala nehoda "na ty velky silnici" mezi Prahou a Benesovem a pritom jsem mel na mysli mezi Prahou a Berounem. Takze, operacni dustojnik neznal identifikacoi trati. Vypravcimu chybne zadefinoval stanice mezi kterymi to melo byt (zamena DOLNI za HORNI)... a nasledek? POlcie si opravdu pospisila a tusim uz behem 48 hodin po nehode VYPRAVCIMU sdelovali obvineni!!! Vypravci skoncil u soudu (ten pozdeji uznal jeho nevinu samozrejme), ale pracovne i osobne ten clovek byl policii uvrzen do katastrofy. A clovek nemusi byt prilis velky myslitel na to, aby z cele sitruace bylo jasne, ze policie misto priznani chyby sveho opreacniho radeji okamzite, nesmyslne a nepsravedlive zacala stihat a pred soud a do probelmu dohanala nevineho cloveka!! Asi se baco nemuzes divit, ze vsichni, kdo se k cele kauze jen vzdalene nachomitli maji VELMI jasnou a VELMI negativni zkusenost s policii. Rika se tomu zneuziti moci treba? Takze az tady budou nekteri tvi kolegove skuhrat, ze za spatnou povest policie mohou jenom ti nahore, neni tomu tak. Tady policie sahla na svobodu cloveka, jen aby odvratila pozornost od sve chyby. A nepochybuji, ze vsichni, kteri cele deni sledovali z blizka, ucinili s policii zkusnost na cely zivot.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BRUCE-DICKINSON 11:09:24 22. 10. 2008
default.png
Pro baca V závorce jsem napsal ať to nebereš doslova. Roky jsem si zamozřejmě spočítal. Superman nejsem. Na to máme na prezidiu jiné adepty. Já se také samozřejmě budu na stará policejní kolena snažit dostat z chodníku do kanclu. V mém příspěvku mi šlo o něco jiného. Taky si ho pořádně přečti hlavně od poloviny do konce. O postupu a systémovosti.Začíná to větou: Během výkonu služby se setkávám s lidmi ......

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BACA 10:09:25 22. 10. 2008
default.png
Operační střediska 1.Mrkni na můj předchozí příspěvek 2. sečti roky, 3. vyhodnoť jestli chci sedět v teple a v kanceláři a nebo zda bych měl jít s Tebou do první linie,myslíš,že bych Ti stačil Supermane ?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BRUCE-DICKINSON 23:17:26 21. 10. 2008
default.png
Pro baca Nemusíš se hned čertit. Ale jestli to nebude tím, že sediš v teple v pantoflích a pomalu ve své práci zakrňuješ a bereš to jako rutinu(neber si to doslova). Já to beru ale z druhé strany a to té, že na místo incidentu dojede hlídka,která neví o co konkrétně jde a mnohdy se může stát, že z nejasného oznámení a nevinně vypadajicího problému se najednou vyklube incident, při kterém zasahujícín policistům nepřipraveným na tento zákrok nebo situacijde mnohdy o kejhák, nedej bože život. Jinak proti tvé práci nic nemám. Někdo má radši pohodlí a stereotyp. Já jsem raději na cestě, kde je situace pokaždé jiná.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BACA 18:34:31 21. 10. 2008
default.png
Operační střediska OŘ Pro Bruce Dickinson: Tak mám pocit, že asi Ty nevíš vo co gou, protože z vlastní zkušenosti vím (11 let v přímém výkonu, 6 let OHS, 4 roky SIPS, 1 rok DÚ OOP a následujících 16 let OD OŘ), že na lince 158 nemáš mnohdy vůbec čas někoho vytěžovat,kde si na to člověče přišel. Oznamovatel Ti řekně "Tady někdo leží" a Ty máš několik vteřin na to,aby jsi zjistil vůbec Kde. Jinak si musíš uvědomit, že na linku 158 volá člověk,který je zasažen událostí bezprostředně ,když tam přijedeš Ty ,tak už to většinou oznamovatel nějak vydejchá a je k Tobě sdílnější. Ale napiš se do výběrka a nastup na OS a ukaž co umíš frajere. A nekritizuj práci ,kterou si nikdy nedělal.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BRUCE-DICKINSON 23:28:49 20. 10. 2008
default.png
Operační střediska OŘ Nečetl jsem všechny příspěvky, ale z vlastní zkušenosti mohu říci,že oznámení od OD OŘ na základní útvar, je někdy katastrofa. Žádné podrobnější informace ani konkrétní věci. Ve většině případech to bylo zajeď, prověř,pak dej vědět. Může to být dáno dvěmi věcmi. Buď občan, který něco ohlašuje nesdělí všechny podrobnosti, a nebo OD tohoto občana málo VYTĚŽÍ k oznámení a spokojí se se základními informacemi. Já se bohužel za 16 let práce u PČR na OOP, DI a přikláním k druhé varianťě. Můj názor je ten, a nemusí s ním většina souhlasit je, že OD dělá člověk, který buďto v přímém výkonu nebyl, nebo se k němu pouze nachomejtnul a potom se nějakým zázrakem dostal na operační středisko. Za tuto dobu jsem se setkal pouze s mizivým procentem Operačních, kteří byli v obraze, měli dobrou znalost okresu a věděli voco gou a dostali z oznamovatele maximum. Během výkonu služby se setkávám s lidmi, kteří něco oznámí na 158 dovolají se na kraj, kde požadujou, aby byli spojeni na určitý okres jsou krajských operačním požádání o sdělení z jakého důvodu volají. na kraji musí podrobně vyskloňovat situaci a poté jsou přepojeni na okres a tam to musí dlouze opětovně vysvětlovat. Je toto systémové a má to nějakou logiku. Kolik během toho uběhne drahocenného času. Mnohdy se setkají z arogantmím jednáním OD na kraji. Za sebe mohu uvést konkrétní příklad. Po bouři a větru zavolala občanka na 158 asi kolem 23.00, že ji na pozemek spadl elektrický kabel veřejného osvětlení,ketrý spadl ze stožáru nad cestou, vedle které se tento pozemek nachází. Tento kabel byl pod určitým napětím a nikoho na veřejné cestě neohrožoval, na utrženém konci spadlémna zem pouze nepatrně jiskřil a nebránil v průjezdu vozidlům. OD jsme byli vyslání na místo ať mu tuto skutečnost prověříme a sdělíme mu situaci na onom místě. Po příjezdu na místo jsem se dotyčné osoby zeptal, proč volala na 158 a nevolala poruchovou službu ČEZ, nebo proč o toto číslo nepožádala OD, který by jí toto číslo ochotně sdělil.Na to mi nebyla schopna odpovědět. Na tomto místě jsme podle mého názoru byli zcela zbytečně asi cca 1.5 hod a čekali do příjezdu zásahového vozidla. Za tudo dobu jsme možná mohli být prospěšni někde jinde. Co vy na to? Jenom doufám, že příště kolegové nebudou voláni k nějakému akutnímu případu onemcnění domácího zvířectva jenom proto, že chovatel nebude znát tel. číslo na veterináře. ˇA teď do mně tepejte. jen houšť.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DR-CVACH 16:52:58 19. 10. 2008
dr.cvach.jpg
Franta2 Nejspis to s dychanim bude tak, jak pises, diky za upresneni.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAS 13:34:39 19. 10. 2008
default.png
Hezky clanek Diky Martine, pekny clanek. No snad po tom vyprasku, co ODSka dostala, vyhodi toho trotla na ministerstvu a bude lip. Tenhle populista policii uplne potopil. Kolegum preji, at misto nesmyslnych rekonstrukci sluzeben, premalovavani aut a milionu na reklamy a kampane maji lepsi vyber ve vystrojaku a nebo vybaveni aut jako napr. o ten zmineny ambuvak.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio