Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Armáda pomahá policii? V Itálii nic nového (REDAKCE)

Armáda pomahá policii? V Itálii nic nového
Italští vojáci v akci
Foto: army-technology.com
Zatímco tuzemský ministr vnitra o použití armády pro zlepšení bezpečnostní situace uvažuje, italská vláda již o tom koncem září rozhodla. Vyslala zhruba 500 vojáků do jihoitalské provincie Kampánie. Vojáci tam posílí početné policejní síly, které již v oblasti působí.
Autor: Dušan Stuchlík
Publikováno: 07. 10. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu BINGO 15:34:39 08. 10. 2008
default.png
jasně, myslím, že se bez problému shodujeme. Jen pokud je o to, že: "Napr. v rozporu se soucasnym zakonem by se dalo kvalifikovat, pokud by policejni hlidky nahradily hlidky armady a nebyl by vyhlasen valecny stav. Armada toto delat nesmi, to je ukol policie a ukol pro ministra MV CR.".. tak bych spíš zaměnil "nesmí" za "neměla by" ... Rozpor se zákonem by, myslím, za těchto oklností možná byl příliš silné slovo. S tím, že, jak píšeš, pouze za válečného stavu bych to neviděl tak horké. Mohou to být například živelné katastrofy (povodně) atd.. Ale jak správně píšeš, pokud by to nastalo, mělo by to být v reakci na mimořádné bezpečnostní okolnosti a limitovanou dobu. Tím pádem, jak se shodneme, by se za běžných okolností žádný ministr či PP neměl (NESMÍ) na použití amrády spoléhat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAS 14:33:38 08. 10. 2008
default.png
re bingo Napr. v rozporu se soucasnym zakonem by se dalo kvalifikovat, pokud by policejni hlidky nahradily hlidky armady a nebyl by vyhlasen valecny stav. Armada toto delat nesmi, to je ukol policie a ukol pro ministra MV CR. Pokud ho nesplnuje, ma byti odvolan. Proto pisu, ze armada muze byt nasazena, ale v souladu se zakonem a jen vyjimecne. Minister rozhodne nesmi s ni pocitat jako doplnkem pro zalezitosti, co patri do povinnosti policie. Jak jsem napsal, pokud to udela, jedna pravdepodobne protizakonne a k tomu je to spatny ministr, ze neumi tak nastavit system, aby policie zajistila svoje ukoly a on ji k tomu vytvoril podminky (to je jeho ukol, proc tim ministrem je).

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAS 14:29:34 08. 10. 2008
default.png
re bingo Souhlas! :) Tohle mozne je, ale je nutne dbat na to, ze zakon urcuje v tom §14 pismeno b), ze se jedna jen na dobu nezbytne nutnou. Proc tohle pisu je to, aby Langer pak najednou nevyhrozoval policistu, ze nejsou tak potreba, protoze si na to najme vojaky. Ten mnou odkazovany paragraf jasne rika v §9 bod 1), ze: "Základním úkolem ozbrojených sil je připravovat se k obraně České republiky a bránit ji proti vnějšímu napadení.". Pokud to bude tedy na dobu casove jasne vymezenou (prirodni katastrova a jeji konec, zasedani a jeho konec apod.), je to v souladu se zakonem. Jinak uz by to mohlo byt v rozporu se zakonem, protoze toto neni role armady, jak ji urcuje zakon.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BINGO 14:21:23 08. 10. 2008
default.png
O tom, že policie je v katastrofálním stavu, samozřejmě není sporu. Ale pokud jde o mimořádnou bezpčnostní situaci (a její délku a tím i kapacity) která tady nastane jednáním vrchopných institucí EU, tak si mslím, že nasazní armády by za těchto okolností bylo v celku zdůvodněné. Nebavíme se tady o 5-7 ( a lokalizované na omezené ploše) denní akci jako bylo MMF a NATO (které by si samozřejmě měla policie bezproblémů řešitsvými kapacitami). Bavím se tady ale o měsících a podstaně větším rozsahu akce. Takže na záver: policie ve srabu je, ale použití armády při takové akci jako bue EU bych chápal jako rozumné i za situace, kdy by na tom policie byla podstatně lépe než nyní.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAS 14:13:32 08. 10. 2008
default.png
re bingo Jinak tenhle zakon je nutne brat v kontextu dalsich zakonu jako 240/2000 Sb. a 320/2002 Sb. (ten je velmi dulezity) a taky 241/2000Sb. (moc dulezity zakon!), 219/1999 Sb. (ten je zcela zasadni, protoze definuje, jak se ma armada ridit, jake jsou jeji ukoly, kdy hlavni je § 9) jak uz bylo uvedneo. Tech zakonu na krizove rizeni je nekolik a je to na celou prednasku. Jinak ta 219 je nutne ji chapat v celem pravnim kontextu, ne vytrzene, tak funguje ve vztahu k tem ostatnim zakonum a nelze davat na roven policie = armada a vzajemne se doplnovat. Proto zakon pouziva pojem "na dobu nezbytně nutnou" a to se vztahuje prave k tomu krizovemu rizeni a krizovym situacim popsanym v ostatnich zakonech. Takze muj zaver je, ze je to dukaz chyby MV CR, nekoncepce a je to projev toho, ze v policii CR je hodne velky pruser, pokud nejsme v nouzovem stavu, nehrozi akutni nebezpeci a presto nasazujeme prislusniky armady vedle policejniho sboru jako jeho doplnek (ani nemluvim o tom, ze ze zakona je pak jina forma rizeni, je tohle nutne koordinovat s MO CR atd).

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAS 14:01:53 08. 10. 2008
default.png
re bingo Urcite mas pravdu a tohle je hodne dobra poznamka. Ale je nutne brat v potaz, co mel zakonodarce v umyslu, co je duchem toho zakona. Neni to suploval roli policie, ale cilem je prave resit ty mimoradne udalosti, viz bod b) zmineneho paragrafu. Ostatni body jen se vztahuji k tomu, co jsem psal, neboli je jasne, ze armada bude hlidat svoje objekty a pripadne nutne objekty pro bezpecnost statu. Bylo by to noseni drivi do lesa, aby armady strezila policie ;) Ale ja jsem mluvil o tom, ze vnitrni bezpecnost statu ma resit policie, to je jeji ukol a jak uvadu i tento zakon, je mozne pouzit armadu na dobu "nezbytne nutnou", neboli jak byl psan ten zakon a jak je duch toho zakona, po dobu trvani nouze nebo vyjimecneho stavu (viz zakon a jeho popis techto stavu).

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BINGO 13:55:49 08. 10. 2008
default.png
Honzo, promiň, ale to co píšeš je blbost. Použití ardmády při mimořádných bezpečnostních situacích (a zedání EU by tím klidně mohlo být) konec konců umožňuje i zákon: 219/1999 Sb., ze dne 14. září 1999 o ozbrojených silách České republiky ÚKOLY ARMÁDY § 14 (1) Armáda plní úkoly uvedené v § 9 a 10 a dále ji lze použít a) ke střežení objektů důležitých pro obranu státu, b) k plnění úkolů Policie České republiky při zajišťování ochrany státních hranic nebo k plnění úkolů služby pořádkové policie anebo ochranné služby, pokud síly a prostředky Policie České republiky nebudou dostatečné k zajištění vnitřního pořádku a bezpečnosti, 11) a to na dobu nezbytně nutnou, ....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAS 12:49:17 08. 10. 2008
default.png
Nesmyslny clanek a vyvolava chybny dojem Ten clanek vyvolava zcela chybny dojem a to, ze je normalni povolavat k vnitrni ochranne statu pred kriminalitou armadu. Armada ma jasne vymezenou pravomoc, je ji dana zakonem i ustavou a jeji vyuziti ma byt jen pro stavy nouze. To, ze se tak deje v Italii je jen projevem toho, ze tam skutecne stav nouze je a ukazuje, jak muze mafie fakticky znicit statni zrizeni a rozlozit jeho fungovani. To, ze minister Langer chce neco podobneho v CR je take projevem nouze, je to primo dukaz toho, ze jeho rizeni MV CR je spatne a ze je to nutne resit krajnimi prostredky. Zajistovani a ochranu chodu statu a jeho vnitrni bezpecnosti ma resit policie, to je jeji zakonem dana uloha. Pokud se tak nedeje, je nekde chyba a povolani armady je krajni stav (i to stanovuje zakon pro prirodni katastrofy, nepokoje, stane pravo atd.). Takze nemuzeme tento pristup nikdy prijmout a policie musi trvat na systemovat reseni, najit kde ministr nechal diru a co je v tom systemu nastaveno spatne a hlavne rozvijet fungovani policie, podporit jeji stabilitu, motivovat policisty k co nejdelsi sluzbe u policie a mit vnitrni program pro jejich rust, vzdelavani a spravedlive odmenovani. Pak neni nutne povolavat armadu a resit tim neschopnost ministra.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZHNUSENY2 23:27:00 07. 10. 2008
default.png
italská policie V Itálii jsem nedávno. Nedostatkem četníků nebo ozbrojených složek tam zcela jistě netrpí, jelikož byť jsem byl v turistickém centru, nestačil jsem se divit, kolik jsem potkal pěších i autohlídek. O tom, že terén měli velice dobře zmapovaný jsem se přesvědčil osobně, jelikož některé z nás kontrolovali a pořád jsem měl pocit, že jsme pod dohledem. A ten pocit byl správný. O vybavení psát raději nebudu, bych musel brečet.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER ONLINE 21:08:34 07. 10. 2008
Pim Burger.jpg
Kosťa Díky za příspěvek - jen bohužel nemám přístup na intranet...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio